Een beetje late reacties misschien, maar heb heb door omstandigheden weinig tijd gehad.
Sins de plaatsing van de foto's is de ren aangepast. De achterkant van de ren bestaat nu ook uit dezelfde bruine balken als aan de voorkant, ook is de ren nu van boven afgeschermd omdat de krielkippen nogal van vliegen houden en er elke dag wel uitvlogen. Dat kan nu niet meer, we zitten er aan te denken om misschien in de toekomst ook wat vogels bij te plaatsen nu de ren volledig gesloten is.
Iedereen in elk geval bedankt voor de leuke reacties. We vinden het zelf ook leuk om juist verschillende rassen bij elkaar te plaatsen vanwege het toch verschillende gedrag van de kippen en dat elk ras zich toch anders gedraagt.
@ Nanna: Met die lelijke, bedoel je de zijdehoenderhaan? Meningen hierover zijn inderdaad zeer verdeelt, maar na veel jaren van kippen houden vonden we het juist leuk om een keer iets anders te hebben, maar het is wel minder haan qua gedrag dan 'echte' hanen om het zo te zeggen.
@ Maylala: Veel werk valt opzich wel mee, het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe groot je ren/kippenhok is, en wat je definitie van schoon is. Wij hebben een grote ren, als je deze regelmatig wat omschoffelt is het buiten heel goed te doen, binnen moet je het wel goed in de gaten houden, maar ik vind het best wel meevallen..
@ Sucha: Elke dag bijhouden doen we hier lang niet

, maar zoals eerder, binnen is het belangrijker dan buiten denk ik. En natuurlijk heel erg afhankelijk van de ruimte die je hebt.
@ GrethavW: Kippen zijn inderdaad heel erg leuk om na te kijken. Vooral in de zomer met mooi weer kan ik zo uren voor de ren zitten kijken naar de kippen die lekker aan het scharrelen zijn, in het zand wroeten etc. Ik noem het dan ook wel eens onze eigen 'Live National Geographic Channel'. Woon je toevallig in het noorden? Want we zijn nog op zoek naar nieuwe kippen, en de Orpington's zien er leuk uit.
@ cloris: Ik heb geen idee eerlijk gezegd wat voor ras dat is, de rest van de familie weet ook niet meer wat voor ras het is helaas..