renee-uk schreef:Marion. schreef:renee-uk schreef:Waarom de kuur afmaken?
Antibiotica gebruiken heeft alleen zin als dat precies volgens de voorschriften gebeurt.
Als de kuur voortijdig wordt gestopt of de tabletten onregelmatig en
niet precies volgens de voorgeschreven dosering worden ingenomen, bestaat er een grote kans dat de infectie niet verdwijnt. Dit komt omdat dan niet alle ziekteverwekkende bacteriën zijn gedood en opgeruimd. Een ander risico van te vroeg stoppen is dat de bacterie resistent (= ongevoelig) kan worden voor dat antibioticum. Als het om welke reden dan ook niet lukt u aan de voorschriften te houden moet u dit altijd melden bij uw behandelaar.
bron
Oké, ik ga dinsdag dus nog anderhalve pil halen bij de lokale dierenarts. Ik ben té blij met het resultaat, dat ik hier geen enkel risico mee wil lopen.
Waar zouden we zijn zonder het HF

even googelen geeft hetzelfde resultaat, maar zo is het wel makkelijker natuurlijk
misschien heb ik het gemist hoor, maar wat heeft ze dat ze ab nodig heeft?
Hmmm, ik vertrouw toch iets meer op de expertise van hier dan die van Google
Begin januari begon ze ineens aan haar pootje te likken, en een paar dagen later - in een nacht tijd - leek haar nagel ineens opgezet. Heb ik toen nog een topic over geopend. Twee weken daarvoor waren ze getrimd, en toen was het nog een normale poot (iets platvoetiger dan normaal).
Maar ze bleef eraan zitten. Weken in de Biotex, want het leek alsof er een splinter in haar zooltje zat. Maar vorige week ging ze er echt scheef van lopen, ze ging haar buitenste voetzooltje ontlasten. Dus toch maar naar de dierenarts. Nagel (de buitenste dus) was helemaal dood. In elk geval een ontsteking (door het likken, vandaar de AB) maar waarschijnlijk ook een lokale tumor. Dus moet de teen worden geamputeerd volgende week.
Als die operatie nodig is, gaan we niet het weefsel laten opsturen om wijzer te worden omtrent de kwaadaardigheid. Dan mag Saar gewoon zo lang mogelijk, en dan wel graag zo goed mogelijk, blijven doen wat ze altijd het liefst heeft gedaan. Wandelen.