Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slopen uit verveling bij alleen zijn
Moderator: moderatorteam
-
Einstein
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Slopen uit verveling bij alleen zijn
Einstein wordt binnenkort 1 jaar en heeft al een poosje geen bench meer. Hij was ook nooit lang alleen en sinds een paar weken is hij 2x per week sochtends 3-4 uurtjes alleen. En dan gaat meneer op zoektocht. Bij voorkeur tijdschriften/boeken verscheuren.
Ik heb in de bewuste boekenkast al 2 planken leeggeruimd, maar hij zoekt het gewoon hogerop. Op de lege planken liggen zijn kong, een touw en een ander speeltje. Maar helaas.. Niet zo interessant als de rest ben ik bang.
Hebben jullie tips en trucs?
Ik heb niets tegen een bench an sich maar ik vind het een lelijk ding om altijd in huis te hebben staan. En vind het ergens weer zielig. Moet ook zeggen dat de laatste keer bench het hele kussen aan gort was verscheurd (scheuren is toch wel zijn ding) en de bench een halve meter was verplaatst. Dus of dat nu een prettige gedachte is?
Is het een fase?
Einstein is trouwens een boxer.
Ik heb in de bewuste boekenkast al 2 planken leeggeruimd, maar hij zoekt het gewoon hogerop. Op de lege planken liggen zijn kong, een touw en een ander speeltje. Maar helaas.. Niet zo interessant als de rest ben ik bang.
Hebben jullie tips en trucs?
Ik heb niets tegen een bench an sich maar ik vind het een lelijk ding om altijd in huis te hebben staan. En vind het ergens weer zielig. Moet ook zeggen dat de laatste keer bench het hele kussen aan gort was verscheurd (scheuren is toch wel zijn ding) en de bench een halve meter was verplaatst. Dus of dat nu een prettige gedachte is?
Is het een fase?
Einstein is trouwens een boxer.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Re: Slopen uit verveling bij alleen zijn
zet een grote kartonnen doos neer die hij wel mag verscheuren 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
lets have fun
Ik leg speciaal voor dat doel een krant neer 
- renee-uk
- Zeer actief
kan ooklets have fun schreef:Ik leg speciaal voor dat doel een krant neer

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
TomCee
- Zeer actief
Ja, dat vinden ze leukrenee-uk schreef:zet een grote kartonnen doos neer die hij wel mag verscheuren
Ik vind een bench voor een uurtje of 1 - 2 niet zo zielig hoor. Ligt eraan hoe ze eraan gewend zijn. Hier overlappen onze werktijden af en toe een uurtje: voor die tijd lekker lang wandelen, en dan een knorretje doen in de bench. Pebbles heeft er geen probleem mee.
-
29996D
Joey deed dat ook, die vrat zelfs de muren en plinten aan.
Uiteindelijk is dat vanzelf overgegaan
Uiteindelijk is dat vanzelf overgegaan
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik moest een tijd lang een keer per week een paar uur weg en dan ging de jonge hond (tot 2 jaar ongeveer) echt in de bench.
Waar ze geen gewoonte van kunnen maken doen ze daarna meestal ook niet.
Waar ze geen gewoonte van kunnen maken doen ze daarna meestal ook niet.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is een boxer en heeft ook zeker een prima leeftijd om te slopen.. ruim op wat niet kapot mag en zet inderdaad ene lege doos neer, kranten of wat dan ook... je moet er even doorheen.
- Fardauke
- Actief
- Aantal honden: 2
Maar als je nu hem een lege doos en kranten geeft om te slopen,blijft het een gedrag wat gestimuleerd word, en is niet het uiteindelijke doel NIETS verscheuren/vernielen?
Ik persoonlijk zou dat niet doen, als je dit gedrag steeds ruimte geeft blijft het in zijn systeem zitten.
Ik zou gewoon voor de bench gaan en dan een stevig stuk vloerbedeking proberen, maakt die dat ook stuk dan helaas pindakaas dan maar een kale bench.
Ik persoonlijk zou er voor zorgen dat het hele verniel gedrag niet zou kunnen plaats vinden.
Ik persoonlijk zou dat niet doen, als je dit gedrag steeds ruimte geeft blijft het in zijn systeem zitten.
Ik zou gewoon voor de bench gaan en dan een stevig stuk vloerbedeking proberen, maakt die dat ook stuk dan helaas pindakaas dan maar een kale bench.
Ik persoonlijk zou er voor zorgen dat het hele verniel gedrag niet zou kunnen plaats vinden.

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
-
TomCee
- Zeer actief
Mijn ervaring is dat de hond snapt dat die kartonnen doos voor hem/haar is, en gesloopt mag worden.Fardauke schreef:Maar als je nu hem een lege doos en kranten geeft om te slopen,blijft het een gedrag wat gestimuleerd word, en is niet het uiteindelijke doel NIETS verscheuren/vernielen?
- ranetje
- Zeer actief
Ben het met Fardauke eensFardauke schreef:Maar als je nu hem een lege doos en kranten geeft om te slopen,blijft het een gedrag wat gestimuleerd word, en is niet het uiteindelijke doel NIETS verscheuren/vernielen?
Ik geloof niet zo heel erg in het onderscheid tussen mijn stukje karton en het "eigen" karton van de hond.
-
TomCee
- Zeer actief
Hier wordt niets gesloopt wat niet speciaal daarvoor bedoeld is, en daar hebben we nauwelijks moeite voor moeten doen.ranetje schreef:Ben het met Fardauke eensFardauke schreef:Maar als je nu hem een lege doos en kranten geeft om te slopen,blijft het een gedrag wat gestimuleerd word, en is niet het uiteindelijke doel NIETS verscheuren/vernielen?
Ik persoonlijk zou er voor zorgen dat het hele verniel gedrag niet zou kunnen plaats vinden.![]()
Ik geloof niet zo heel erg in het onderscheid tussen mijn stukje karton en het "eigen" karton van de hond.
Pebbles heeft bv. haar eigen stoel, dezelfde soort stoel als dat er aan de eetkametafel staan. En ze weet prima dat ze daar van alles mee mag, en met de nadere stoelen niet. Misschien heb ik wel een heul verstandige boxer (contradictio in termis...)
Stelen van spullen is dan echter weer iets heel anders....
- ranetje
- Zeer actief
Sommige honden zijn gewoon bijzonder TomCee 
-
TomCee
- Zeer actief
Hahaha!, Pebbles is inderdaad byzonder (en niet alleen in de positieve zin....)ranetje schreef:Sommige honden zijn gewoon bijzonder TomCee
Pebbles luistert bv. prima, als ze 't hoort. En ze hoort bijna niets...
- renee-uk
- Zeer actief
als je je hond in een bench stopt leer je hem ook niet dat slopen niet mag, dan voorkom je dat alleen maar ten koste van een opgesloten hond.
ik snap dat nooit hoor, als je hond graag papier snippert zorg je dat er papier te snipperen is, molt ie ook niet je spullen en hoeft ie niet onnodig uren in een bench.
waarom zou een hond ook niet een beetje lol mogen hebben als ie alleen is?
en over dozen blijven slopen?
wie heeft er nou standaard kartonnen dozen in de kamer staan en als dat al zo is, wat ik toch echt betwijfel, dan ruim je die op voor je weggaat.
problem solved, next!
ik snap dat nooit hoor, als je hond graag papier snippert zorg je dat er papier te snipperen is, molt ie ook niet je spullen en hoeft ie niet onnodig uren in een bench.
wie heeft er nou standaard kartonnen dozen in de kamer staan en als dat al zo is, wat ik toch echt betwijfel, dan ruim je die op voor je weggaat.
problem solved, next!

-
circushondjes
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruisingen tussen jackrussels. poedel kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik zou de hond absoluut geen sloopmateriaal geven. een snackbal (bal met gaatjes die ze rollen om de inhoud te krijgen) of een KONG speeltje is vaak erg interessant om ze een paar uur bezig te houden per dag.
Het voordeel van de bal is dat je verschillende vullingen kunt gebruiken om het interessant te houden voor je slopertje
Het voordeel van de bal is dat je verschillende vullingen kunt gebruiken om het interessant te houden voor je slopertje
-
circushondjes
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruisingen tussen jackrussels. poedel kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
een kong slopen?! ik ken mensen met bavianen die die dingen niet gesloopt krijgen
(da's geen geintje)
zijn knappe honden dat dat ze lukt ...
- renee-uk
- Zeer actief
oh maar dat doe ik ook dat voorkomen, bij jonge honden tenminste.Kruimel53 schreef:De reden die ik kan bedenken is dat als je gedrag voorkomt in de eerste 1 1/2, 2 jaar, de kans dat het later alsnog de kop opsteekt een stuk kleiner is. Om die reden voorkom ik hier nogal eens eea aan gedrag dat ik niet wil, werkt heel aardig.
Dozen slopen heb ik geen enkel probleem mee mits de daartoe aangewezen dozen. Als we het daar over eens zijn gaat het prima. Logi krijgt standaard de lege wc-rolletjes en keukenrollen voor de lol, regelmatig een doos, en blijft, iha, af van de dozen die ik zelf nog nodig heb. Alleen als hij een volle wc-rol kan bemachtigen gaat het ff mis, maar ach, hij heeft er wel lol mee![]()
Doos slopen als middel tegen moeite met alleen zijn lijkt me een heel prima oplossing overigens. Beter dan de hond in de stress laten zitten.
maar als ik moet kiezen tussen een hond urenlang in een bench te stoppen en hem een kartonnen doos te geven om te versnipperen als ie alleen moet blijven kies ik toch voor het laatste.
ik zie mezelf geen hond zijn leven lang in een bench stoppen omdat ie graag papier snippert.

- renee-uk
- Zeer actief
circushondjes schreef:een kong slopen?! ik ken mensen met bavianen die die dingen niet gesloopt krijgen(da's geen geintje)

en datzelfde gebeurt ook met een zwarte, alleen heb ik daar geen foto's van

- renee-uk
- Zeer actief
de dader staat er bij en kijkt ernaar op mijn foto
voor de haaientandjes van cerva was helemaal niks veilig
jan sloopt zijn zwarte kong ook, alleen gaat dat in etappes en eet hij het rubber niet op.
daar ben ik wel blij mee, want jan zonder kong kan echt niet
voor de haaientandjes van cerva was helemaal niks veilig
jan sloopt zijn zwarte kong ook, alleen gaat dat in etappes en eet hij het rubber niet op.
daar ben ik wel blij mee, want jan zonder kong kan echt niet

-
TomCee
- Zeer actief
Is dit in het algemeen, of reageer je op een bepaalde post?renee-uk schreef:als je je hond in een bench stopt leer je hem ook niet dat slopen niet mag, dan voorkom je dat alleen maar ten koste van een opgesloten hond.
problem solved, next!
-
Einstein
- Actief
Ik wil voor de 2 ochtenden dat hij alleen is, toch voorlopig een bench neerzetten. Moet wel even een grotere lenen want deze is zielig. hij wordt die dagen om half 12 opgehaald door mijn moeder om met een hele groep te gaan wandelen langs de maas. De nacht is nooit een probleem geweest dus dan ligt ie gewoon op de bank
als ik even boodschappen ben doen of iets dergelijks, dan zal ik eens een doos of keukenrol geven. Kijken of dat helpt. Hij zoekt het nu gewoon steeds hogerop in de boekenkast....
Bedankt voor de tips.
Bedankt voor de tips.
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Kastenklimmen komt me bekend voor!
Ik had een potje op de bovenste plank staan met hondenkoekjes om tussentijds te kunnen belonen.
Toen ik weg was is die draak via de bank op de kast geklommen en heeft ze het bakje leeggegeten. Voor de rest niks aangeraakt haha
Tsja hier is ook veel gesloopt... Maar dat gaat nu al een hele tijd goed en ik vond het zelf fijner als ze los kan lopen dusja
Ik had een potje op de bovenste plank staan met hondenkoekjes om tussentijds te kunnen belonen.
Toen ik weg was is die draak via de bank op de kast geklommen en heeft ze het bakje leeggegeten. Voor de rest niks aangeraakt haha
Tsja hier is ook veel gesloopt... Maar dat gaat nu al een hele tijd goed en ik vond het zelf fijner als ze los kan lopen dusja
-
Einstein
- Actief
Dat vind ik ook fijner hoor, dus daar wil ik zeker ook naartoe.moniek&bo schreef:Kastenklimmen komt me bekend voor!
- ranetje
- Zeer actief
Je kunt het een hond niet afleren als je niet thuis bentrenee-uk schreef:als je je hond in een bench stopt leer je hem ook niet dat slopen niet mag, dan voorkom je dat alleen maar ten koste van een opgesloten hond.
problem solved, next!
En aangezien ik veel thuis ben (en was) is die bench voor een ochtend echt geen ramp.
Wie zegt dat een hond het bij papier snipperen houdt?
Voor de variatie kan hij ook eens de bekleding van de bank proberen of de poten van een stoel.
Ik zie het nut er niet van in om die kansen te geven als ik er geen zicht op heb.
-
Einstein
- Actief
Ja dat is idd ook het probleem bij mij. Ik kan hem niet straffen want ik zie het hem niet doen. En als ik thuis ben doet ie dat niet. Het gaat om maximaal 1x 3 uur en 1x 4 uur per week.ranetje schreef:Je kunt het een hond niet afleren als je niet thuis bentrenee-uk schreef:als je je hond in een bench stopt leer je hem ook niet dat slopen niet mag, dan voorkom je dat alleen maar ten koste van een opgesloten hond.
problem solved, next!![]()
En aangezien ik veel thuis ben (en was) is die bench voor een ochtend echt geen ramp.
Wie zegt dat een hond het bij papier snipperen houdt?
Voor de variatie kan hij ook eens de bekleding van de bank proberen of de poten van een stoel.
Ik zie het nut er niet van in om die kansen te geven als ik er geen zicht op heb.
- renee-uk
- Zeer actief
dat heeft ie nu toch ook niet gedaan terwijl ie daar wel kans(en) voor gehad heeftranetje schreef: Wie zegt dat een hond het bij papier snipperen houdt?
en @tom, ik quote niemand en dat doe ik wel als ik op een bepaalde post reageer

- ranetje
- Zeer actief
Nog nietrenee-uk schreef:dat heeft ie nu toch ook niet gedaan terwijl ie daar wel kans(en) voor gehad heeftranetje schreef: Wie zegt dat een hond het bij papier snipperen houdt?![]()
Ik zou dat niet gaan afwachten.
Als hij geen probleem heeft met de bench waarom dan niet.Einstein schreef:Ja dat is idd ook het probleem bij mij. Ik kan hem niet straffen want ik zie het hem niet doen. En als ik thuis ben doet ie dat niet. Het gaat om maximaal 1x 3 uur en 1x 4 uur per week
- renee-uk
- Zeer actief
dat kan, ik zou mijn hond in dit geval wel een grote doos geven om te snipperenranetje schreef:Nog nietrenee-uk schreef:dat heeft ie nu toch ook niet gedaan terwijl ie daar wel kans(en) voor gehad heeftranetje schreef: Wie zegt dat een hond het bij papier snipperen houdt?![]()
![]()
Ik zou dat niet gaan afwachten.

-
Einstein
- Actief
Het bleef wel bij papier, maar daar zaten ook 2 boeken en een vriendschapsboekje van dochter tussen. En een (kartonnen) doosje met daarin de gewisselde tanden van zoontje. We konden dus tanden rapen
gelukkig lagen ze er nog want ik was niet van plan ze ergens uit te vissen..