Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opeens hijgen en overgeven
Moderator: moderatorteam
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Opeens hijgen en overgeven
Ik was met de kinderen naar de kapper, daarvoor had ik Lotus uitgelaten en leek er niks aan de hand. Ze heeft niks gegeten onderweg van de straat, bij het opstaan heb ik haar wat droog brood gegeven omdat ze vanavond vlees krijgt en ze gal spuwt wanneer ze de rest van de dag niks krijgt.
Toen ik thuiskwam was ze erg timide, ze kwam me wel begroeten maar het leek haast alsof ze het deed omdat ze het idee heeft dat het haar plicht is.
Daarna ging ze meteen weer op haar matrasje liggen. Net liep ze naar de gang en spuugde (dat doet die gek altijd in de gang en niet in de woonkamer haha). Was gelig en een soort wit schuimachtig iets. Sinds die tijd (20 min) is ze enorm aan het hijgen, ze ligt en ze piept nu ook af en toe. Ik weet niet echt wat ik ervan moet vinden, ze voelt zich duidelijk niet goed maar ik weet niet of het iets is om mee naar de dierenarts te gaan of dat er iets is dat ik haar nu kan geven oid? Het hijgen is niet non-stop, soms staat ze op en loopt wat rond, op dat moment hijgt en piept ze niet. Het piepen is heel af en toe, meer een soort kreuntje dan echt piepen. Ze drinkt wel maar het stukje brood dat ik haar gaf (dacht dat ze mss misselijk kon zijn) weigerde ze.
Toen ik thuiskwam was ze erg timide, ze kwam me wel begroeten maar het leek haast alsof ze het deed omdat ze het idee heeft dat het haar plicht is.
Daarna ging ze meteen weer op haar matrasje liggen. Net liep ze naar de gang en spuugde (dat doet die gek altijd in de gang en niet in de woonkamer haha). Was gelig en een soort wit schuimachtig iets. Sinds die tijd (20 min) is ze enorm aan het hijgen, ze ligt en ze piept nu ook af en toe. Ik weet niet echt wat ik ervan moet vinden, ze voelt zich duidelijk niet goed maar ik weet niet of het iets is om mee naar de dierenarts te gaan of dat er iets is dat ik haar nu kan geven oid? Het hijgen is niet non-stop, soms staat ze op en loopt wat rond, op dat moment hijgt en piept ze niet. Het piepen is heel af en toe, meer een soort kreuntje dan echt piepen. Ze drinkt wel maar het stukje brood dat ik haar gaf (dacht dat ze mss misselijk kon zijn) weigerde ze.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Opeens hijgen en overgeven
Blijft de buik van normale omvang?
Goed opletten dat er geen kanteling is.
Bij twijfel naar de DA gaan.
Goed opletten dat er geen kanteling is.
Bij twijfel naar de DA gaan.
-
TomCee
- Zeer actief
Onmiddelijk contact opnemen met je DA.Naima schreef:Ik was met de kinderen naar de kapper, daarvoor had ik Lotus uitgelaten en leek er niks aan de hand. Ze heeft niks gegeten onderweg van de straat, bij het opstaan heb ik haar wat droog brood gegeven omdat ze vanavond vlees krijgt en ze gal spuwt wanneer ze de rest van de dag niks krijgt.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
zwelt ze op?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Naima
- Zeer actief
Ze heeft geen koorts, buik is nog normaal van omvang. Ik mag haar ook overal aanraken maar ze is ook wel een hond die dat toelaat ondanks eventuele pijn ergens dus dat zegt niet heel veel.
- renee-uk
- Zeer actief
ik zou naar de da, maar ja ik ben dan ook een schijtebroek met dat soort dingen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik ben ook altijd bang voor van-alles-en-nog-wat...Maar hier ging ik ook mee naar de DA.renee-uk schreef:ik zou naar de da, maar ja ik ben dan ook een schijtebroek met dat soort dingen
- Naima
- Zeer actief
Nee, dat niet. ze is nu rond de tafel aan het snuffelen en dan lijkt er niks aan de hand, maar daarna gaat ze steeds weer liggen (dat doet ze normaal ook, in huis ligt ze bijna de hele tijd) en zodra ze ligt gaat ze hijgen en rond haar bek likken. Het hijgen is niet de hele tijd, maar wel veel.renee-uk schreef:zwelt ze op?
-
lets have fun
Bel nou maar even met de da
- renee-uk
- Zeer actief
ze zal goed misselijk zijn denk ik
heeft ze diarree?
kan ze eerder deze week iets gegeten hebben dat de boel afsluit misschien?
ik weet het niet hoor, met een hond die een beetje misselijk is of een keer spuugt maak ik me niet zoveel zorgen, dat hoort erbij, maar ik vind dit best eng klinken.
is het erg lastig voor je om naar de da te gaan?
heeft ze diarree?
ik weet het niet hoor, met een hond die een beetje misselijk is of een keer spuugt maak ik me niet zoveel zorgen, dat hoort erbij, maar ik vind dit best eng klinken.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Ik ben heel erg van het even aankijken maar in dit
geval zou ik op zijn minst de DA bellen.
geval zou ik op zijn minst de DA bellen.
- yuki
- Zeer actief
mmmm met lang weekend voor de deur zou ik ook liever wel even gaan. Vertrouw je gevoel, volgens mij ben je er niet gerust op.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Naima
- Zeer actief
Nee nauurlijk niet, als ze naar de da moet, gaat ze naar de da, al moet ik met een taxi. Ze heeft niet meer gespuugd en heeft aandrang om te poepen, ze gaf aan de tuin in te willen. Een beetje dunne diarree. Ik heb de da net gebeld, zolang ze geen koorts heeft, haar buik niet opzwelt ze niet heel duf wordt en ze niet nog een keer moet spugen, moet ik het nog even aankijken zeiden ze. Wss een virusje? Waren meer honden wat 'grieperig'. Als ze weer spuugt, koorts krijgt, haar buik opzwelt of ze echt gaat piepen (nu zijn het een soort kreuntjes tussendoor af en toe) moet ik meteen komen en hoef ik niet eerst te bellen. Ze is nu in de tuin, ze loopt net als normaal wat rond. Ze wilde haar knuffel mee naar buiten en die draagt ze nu rond.renee-uk schreef:ze zal goed misselijk zijn denk ik
heeft ze diarree?
- Naima
- Zeer actief
Nee dat klopt, maar ze is nu bijna 2 en eigenlijk nog nooit ziek geweest. Best een keer diarree of spugen maar dan leek het ook over zodra het eruit gegooid was. Ze is nu echt niet lekker en ze kan het me ook niet zeggen wat er isyuki schreef:mmmm met lang weekend voor de deur zou ik ook liever wel even gaan. Vertrouw je gevoel, volgens mij ben je er niet gerust op.
- Naima
- Zeer actief
Na wat gescharrel in de tuin ging ze bij de emmer met lekkers zitten, als hint
Ik heb haar wat gegeven, dat heeft ze met smaak opgegeten en het hijgen etc is sinds ze in de tuin is geweest en heeft gepoept, over. Hopelijk blijft het zo, thnx voor alle tips tot dusver iig 
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb ze hier om en om ziek. Begin met Csiva. Eerst overgeven en hijgen en een paar uur later aan de dunne. En niet zo'n beetje ook. Stinkt als de ziekte. Na 2 nachten met weinig slaap was Csiva er vanaf. 2 dagen later ( vannacht) is Dumas begonnen met hetzelfde. Hier a zal Luca nog wel de lul zijn. Volgens mij gewoon een virusje wat ik hier heb. Ze eten en drinken goed.
Iig beterschap voor Lotus!!
- lida82
- Actief
- Mijn ras(sen): GOLDEN RETRIEVER
- Aantal honden: 0
blijft altijd eng vind ik, fijn dat ze zich wat beter voelt, beterschap en succes
- Naima
- Zeer actief
Dank je, jij ook. Zoals jij het beschrijft is het hier ook (overgeven, hijgen, dunne stinkpoep). Ze heeft haar vlees maar voor de helft opgegeten en wil eigenlijk gewoon met rust gelaten worden. Ze is nog echt niet lekker dus, maar het voelt nu niet meer als 'er is iets niet goed hier', wat ik vanmiddag wel echt had.Machie schreef:Ik heb ze hier om en om ziek. Begin met Csiva. Eerst overgeven en hijgen en een paar uur later aan de dunne. En niet zo'n beetje ook. Stinkt als de ziekte. Na 2 nachten met weinig slaap was Csiva er vanaf. 2 dagen later ( vannacht) is Dumas begonnen met hetzelfde. Hier a zal Luca nog wel de lul zijn. Volgens mij gewoon een virusje wat ik hier heb. Ze eten en drinken goed.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Beterschap voor Lotus 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!