Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezwel in mond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nathalie71

Gezwel in mond

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Hallo,

Ik had in het voorstel rondje mijn verhaal gedaan over Dydo.(Bijna 11 jaar oud,Maltezer)

De cyste bij zijn prostaat is leeggehaald en er is onderzoek naar gedaan.Ook urine onderzoek.
De bacterie in zijn blaas was verdwenen en de cyste bleek goedaardig.
Er zijn 13 tanden/kiezen getrokken.Pasta gekregen die ik elke dag trouw aan breng.
De antibiotica die hij had sloeg erg goed aan,hij voelde zich weer een jonge hond.De kuur duurde nog 10 dagen.Daarna moest zijn lichaam het weer zelf doen.
Ik kon de wandel rondjes weer rustig opbouwen.De dierenarts zei dat hij hem voorlopig niet terug zou zien want het is een sterk hondje en zou goed genezen.Hij zei dat hij zo nog 6 jaar mee kon.

Maar tot van de week.Hij ging al steeds slechter lopen,in en uit de mand gaat niet soepel meer.Na een stukje gelopen te hebben gaat hij mank lopen.Hij slaapt veel.Eet nog wel.(Artrose misschien????)

Toen ging hij weer steeds meer met zijn mond smakken en gapen.En eigenlijk binnen twee weken begon hij al weer uit zijn bekkie te stinken.Dat was niet de bedoeling.....
Toen ging hij 3 dagen geleden opeens op de kussens kauwen.(soort sabbelen,knagen,niet kapot maken)Dat heeft hij nog nooit gedaan.
Blijkbaar irriteerde hem wat in zijn mond.
Zie ik voorin een gezwel zitten.Verder kan ik niet goed in zijn bekkie kijken want ik mag er liever niet aan komen.

Vanmorgen de dieren arts gebeld en verteld wat ik ontdekte en dat hij steeds slechter ging lopen.
Gelukkig mag ik meteen vanmiddag komen.

Over die gezwellen kom ik niet veel positiefs tegen op internet.

Heb er foto`s van gemaakt.Even kijken hoe ik die kan plaatsen.Misschien herkent iemand dit.

Ik was zo blij dat we weer vooruit konden kijken.Ik was toen bang hem te verliezen en dat was langzaam aan het slijten.En nu????.......weer terug bij het zelfde rot gevoel.....

Nathalie

Weet even niet hoe ik de foto`s hier krijg.....

Afbeelding
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 27 mar 2013 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Re: Gezwel in mond

Ongelezen bericht door Ariane »

Oh bah :(
Ik duim dat het iets onschuldigs is, sterkte!!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sonj@ »

Gelukkig kan je vanmiddag al terecht, bij de dierenarts.
Ik weet niet wat we zien.
In ieder geval succes en sterkte.
nathalie71

Dank jullie wel.

Het is zo moeilijk dat ik voor de tweede keer hoop heb gekregen en vertrouwen dat we weer lekker samen op pad kunnen,lekker wandelen.Overal mee naar toe op de fiets.Ik voelde me weer goed.
En nu heb ik weer een knoop in mijn maag.
Ik moet ook accepteren dat hij niet meer zo veel kan,en dat we niet meer lekker lang kunnen lopen.
Hij wordt oud en daar moet je rekening mee houden.Maar toen hij zo opleefde had ik vetrouwen gekregen dat hij nog wel 5 of 6 jaar lekker mee kon.

Maar hij gaat lekker mee in de fietskar of in de hondenbuggy naar het winkelcentrum.Dan hoeft hij niet zoveel te lopen en kan hij toch gezellig mee.Ben zo blij dat die dingen bestaan.

Bedankt voor het mee duimen :-)

Nathalie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 27 mar 2013 12:26, 3 keer totaal gewijzigd.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Succes bij de dierenarts!

Laten we hopen dat het iets onschuldigs is! :flower:
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Afbeelding

Mijn dog Lotte heeft in oktober ook zoiets gehad,is weggehaald door da was niet kwaadaardig gelukkig
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
nathalie71

Oh,dat ziet er ook niet prettig uit.

Gelukkig was het goed :-) Tja,nog een uurtje dan ga ik de deur uit.....pfffttt......
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Wat word je dan weer ongerust hè....sterkte hoor meis, hoop ook dat het niks ernstigs is...:knuffel:
nathalie71

Nou,we zijn weer thuis!
Het waren goedaardige epuliden vertelde de dierenarts.Die vooraan op de foto heeft de dierenarts onder plaatselijke verdoving weg gesneden.Het schijnt vaker voor te komen na dat er tanden en kiezen zijn getrokken.Hij zei dat dat ook vaak bij Boxers voor kwam.

Verder heeft hij patellaluxatie in beide knieën,de een niet zo erg de ander wat meer.Hij zei graad 2 en dat dat voor een hond van bijna 11 die daar waarschijnlijk zijn hele leven al mee rond had gelopen wel knap was.
Verder heeft hij Artrose in beide knieën en in zijn schouders.

Daar is verder niks aan te doen behalve pijn stilling en voer van JP Hills.
Hij moet de rest van zijn leven op de Novacam,Hills JP en Denticept (Dat is een nieuw middel tegen tandplak en dat slaat bij Dydo goed aan)

Nu is het beter om meerdere kleinere rondjes te lopen met hem dan een lange wandeling.

Als het goed is gaat hij zich veel beter voelen met de Novacam.Tot nu toe wel goede ervaringen met dit middel,heeft hij vaker gehad.Volgens de dierenarts kan het geen kwaad voor zijn organen.

Beetje oppassen met springen van en op de bank/bed/fietskar.
Moet maar even een trappetje zien te maken.
(Vandaar waarschijnlijk ook dat hij angst heeft gekregen voor gladde vloeren.....)

Nou hopelijk gaat hij zich snel beter voelen,want artrose is erg pijnlijk daarom slaapt hij veel.Als het goed is moet dat straks beter gaan.Zeker als het eens beter weer wordt en de temperatuur wat hoger is.

Nou,voor zo ver gelukkig geen kwaadaardige dingen.
Ik moet me meer in gaan stellen op een hond die wat minder goed kan bewegen.

Wel sneu,want hij gaat nu al helemaal niet meer graag naar de dierenarts.
Hij gilde het uit toen hij aan zijn schouders kwam.(Nu is hij wel een beetje kleinzerig)

Nathalie
Nel
Zeer actief

O, gelukkig niks kwaadaardigs en aan die artrose valt veel te doen met pijnstilling....je hebt nu gewoon een bejaardje in huis, maar eentje die nog vrolijk in het leven staat...
Veel succes met alles...:knuffel:
nathalie71

Dank je wel Nel!!

Ja,we moeten er allemaal een keer aan geloven dat je lieverd oud wordt.(Alle gedachten die je dan door je hoofd spoken als ze iets raars hebben,bah.......)
En hij is sterk,dus hoop ik dat ik als nog weer het vertrouwen mag hebben dat hij nog jaren mee kan!
Ik ben ook de hele dagen voor hem thuis,dat is wel een heel fijn idee.
Hij kon al niet zo goed alleen zijn,en nu kan hij ook gewoon mee naar de winkel(Dankzij de buggy)

Heb gewoon hoofdpijn van alle stress gekregen.
En Dydo is moe van alle gebeurtenissen.

Bedankt voor de reacties.
Nel
Zeer actief

Kruip er maar vroeg in, morgen zal het beter gaan...:knuffel:
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

gelukkig valt het allemaal heel erg mee!! geef hem maar een knuffel van mij.
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Fijn dat het meevalt, hopelijk kun je nog lang genieten van je oudje!
Groetjes, Marjan
nathalie71

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.

We zijn nu een week verder,ik heb het idee dat de Novacam weinig doet.
Het voer moet natuurlijk nog gaan werken.Ben nog aan het opbouwen omdat ik het eerst moest mengen met het oude voer.
Ik kan hem niet optillen dat doet te veel pijn.
Ik heb een opstapje gemaakt voor de bank zodat hij niet hoeft te springen.
Hij kan ook zelf de fietskar in en ook klimt hij zelf in de buggy als ik die voor de bank zet.
Normaal gaat hij `s-avonds altijd mee naar boven,dat is hij zijn hele leven al gewent.
Maar ja ik kan hem niet meer optillen,dan geeft hij een kreet van pijn.
Dus ik gister op de fiets naar de voordeelshop om een kunststof bench(transportbox)te kopen.Zodat ik hem daarin kan laten gaan en naar bover tillen zonder de druk op zijn botjes.

Nou ja,voordeelshop......ik vond 66 euro wel erg duur.
Maar goed,ik op de fiets tegen de wind in met dat ding op de fiets,bij de kringloop een babymatras gekocht(Deze heb ik in twee stukken gesneden en dan heb ik een opstapje,werkt perfect)ook mee op de fiets.Je moet er wat voor over hebben he?

Maar goed.Ik laat alles zijn werk doen en als ik deze week geen verbetering zie moet ik de DA maar weer bellen.Want ik heb niet het idee dat de pijnstilling aan slaat.
Hij is erg slecht op zijn pootjes.Vooral met opstarten.Als we dan uit gaan,gaat hij eerst een stukje wat harder lopen,al hinkend,dan gaat het wel even goed.Na amper 5 minuten gaat hij al sjokken.ik zie dan wel dat het wat onstabiel in zijn schouders is.Thuis gekomen is hij nog eventjes wakker en gaat dan slapen.Hij wordt ook niet eerder wakker dan dat hij weer mee gaat o.i.d.
Ik probeer hem te stimuleren na rust om even iets te gaan doen maar daar heeft hij niet veel zin in.

Ik weet wel dat hij mooi weer heerlijk vindt,lekker de hele dag de tuin deur open,dan gaat hij normaal gesproken wel steeds naar buiten,en loopt rond in de tuin.Dat deed hij van de week ook wel even.
Ben benieuwd of hij op gaat knappen van beter weer.

Ik vind wel dat hij plotseling sneller achter uit is gegaan.
Hij had wel het een en ander maar was juist vrolijk en wilde graag wandelen.
Nu wil hij soms wel maar dan is het opeens te veel.
Ik doe nu meerdere kleine wandelingetjes per dag i.p.v. een of twee grote en de rest kleintjes.
Ook op advies van de DA hoor.
Wel jammer,want je kunt hier zo lekker lopen.......maar hij houdt dat niet meer vol.

Over het algemeen heeft mijn dierenarts wel steeds gelijk gehad als ik me ergens zorgen om maakte.Hij zei dan wat het kon zijn en na onderzoek had hij wel gelijk.
Ik weet dat ik moet vertrouwen op zijn kundigheid maar soms denk ik wel eens.....zou er niet ook wat anders aan de hand zijn.

En levenslang Novacam......is dat wel of niet goed voor hem?
Hij zegt dat het geen kwaad kan.

Nou ja.
Ik wacht even af en als ik geen verbetering zie dit weekend dan hang ik maandag weer aan de telefoon.
Misschien heeft hij andere pijnstillers nodig.
Ik weet ook niet of hij de dosis van Novacam kan verhogen en of dat goed voor hem is.

Ik probeer met wat aanpassingen in huis het wat makkelijker voor hem te maken.
Daar krijg ik overigens verschillende reacties op van de omgeving.
Zoals:Ik vind het overdreven dat je zo`n dure bench hebt gekocht.Of; hij stelt zich gewoon aan je moet hem steeds optillen net zo lang tot hij niks meer zegt;
Nou ik heb even gegoogeld en dan kom ik tegen dat bij artrose een hond wel degelijk pijn kan hebben bij optillen en dat dat niet prettig is.Zeker als het in zijn schouders zit,dan komt er natuurlijk al gauw druk op zijn gewrichten bij het tillen.

Gelukkig ben ik niet de enige die een hart voor zijn hond heeft.
Op you tube zag ik filmpjes van mensen die zelf trapjes en zelfs liften e.d.hebben gemaakt voor hun oude hond.

Je zorgt toch ook voor mensen als ze oud worden,dan maak je ook aanpassingen in huis.
Dan zeg je toch ook niet,nou geef maar een spuitje of hij stelt zich aan of wat ook....?.....

Ik wil de drempel bij de voordeur ook omhoog laten lopen omdat de grond zo verzakt is dat hij daar op en af moet springen en ik zie dat hem dat veel moeite kost.
Dat doe je toch?Ik vind dat niet overdreven..........

En ja ik maak me zorgen......daarom zoek ik naar oplossingen en dat kan best veel van mij in beslag nemen.Maar ik ben dan ook weer blij als ik het voor elkaar heb.

Ik wil ook eigenlijk een andere fietskar,zo`n kleintje waar je een buggy van kan maken.
Zo achter de fiets,en op de plek van bestemming,wieltje er onder en gaan met die banaan.
(Ik heb geen auto)
De buggy kan niet mee op de fiets en ik kan hem niet meer dragen.....dus is dat een uitkomst.
Maar ja,kost weer een hoop geld(Die zijn rond de 200 euro).Als ik er eentje zou hebben kan ik mijn andere verkopen.

Ach ja,zo malen we even verder..............
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

vervelend dat die pijnstilling zo weinig doet, misschien zou je een andere kunnen proberen die beter werkt?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
nathalie71

Hallo,

Even een update.
De laatste paar dagen lijkt Dydo weer aardig zich zelf.De medicatie en het voer doet nu denk ik zijn werk.
Alleen hem zo optillen dat doe ik niet meer.Maar goed dat is ook niet nodig(Je tilt een Bouvier ook niet op toch?)
Het is wel zwaar als hij in de box naar boven moet,niet echt handig maar goed dat is alleen`s-avonds en `s-morgens dat ik er mee moet tillen.(Hij is 7,5 kg en groot voor een Maltezer,die box weegt ook nog wat...)

Hij kan al weer een normaal rondje lopen aan.Tussen de 15 en 20 minuten.Die doe ik dan 2x per dag en dan nog 2x 10 minuten ongeveer.Verder kan hij lekker in de tuin.
Met het wandelen loop ik dan wel door,zodat hij in een lijn blijft lopen.

Als hij een tijdje geslapen heeft stimuleer ik hem om even de beentjes te gaan strekken.Anders blijft hij maar slapen.

Zijn haren groeien ook weer mooi aan.
Jammer genoeg moest de dierenarts een keer zijn voorpootjes half scheren en zijn buik,waardoor hij aan een zijkant een hap had.Dat was erg zonde van zijn mooie haar.Maar het ziet er weer goed uit.
Ook heeft hij gelukkig geen last gehad van de verandering van voer en de medicatie.Hij is best gevoelig op zijn darmen,ik hoopte dan ook dat hij geen diarree zou krijgen.Dat is dus gelukkig goed gegaan.(Diarree is echt niet grappig bij een hond met lang wit haar kan ik je vertellen......)

Hij blijft wel wat last houden van zijn mondje.Maar ook die blijven we behandelen met Denticept.
Hij kan zijn brokken nog goed kauwen ondanks hij al zoveel tandjes mist.

Dit weekend wordt het ook weer beter weer.Dat zal voor hem ook vast prettig zijn.

Nou hopelijk blijft dit goed gaan en kunnen we weer vertrouwen op een goede oude dag en mag hij nog een paar jaartjes bij ons zijn.

Groetjes Nathalie
Nel
Zeer actief

je zorgt goed voor hem en ik hoop met je dat hij nog een flinke poos bij je mag blijven!! :J:
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Sterkte en beterschap voor Dydo :flower:
Hier ook een oudje met artrose die al een tijdje pijnstillers ervoor slikt, hebben nu een voor haar goede pijnstilling en goede dosis waardoor ze lekker meewandelt, speelt en gewoon een vrolijke hond is.
Soms moet je even uitvogelen wat het beste bij jouw hondje werkt maar zo te horen gaat dat nu wel beter met Dydo en aanpassingen doen in en om huis is toch prima als je het daarmee voor je oude hond prettiger maakt.
Afbeelding

Terug naar “Medisch”