Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kan dit zijn? urine niet goed.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Wat kan dit zijn? urine niet goed.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie is al een paar weken een beetje hummelig.
7 maart naar de DA geweest met koorts, niet heel hoog, maar wel net een wat te hoge temp. voor haar. Overgeven, maagzuur en buikpijn.
Antibiotica voor 7 dagen gehad, hondje knapte weer op.
Plasgedrag veranderde een beetje, werd wat minder, maar niet abnormaal.
Nu, sinds een paar dagen, plast ze meer. niet dat ze vaker naar buiten wil, maar als ze buiten is doet ze meerdere grote plassen.
Ze drinkt niet meer, ze krijgt altijd water over haar eten, anders moet ze spugen, verder drinkt ze eigenlijk niet tot weinig. heeft ze ook nooit gedaan.
Ze likt ook meer na het plassen, maar ook weer niet belachelijk veel.
Heb vanmorgen urine na laten kijken, het gewicht was niet goed, ze vroegen of ze meer gedronken had, nee, dat had ze niet..
Ik moet nu even afwachten en over een week nog eens urine opvangen.
Bonnie zelf is niet echt ziek, niet helemaal lekker, maar niet echt dat je zegt: "ze is ziek"

Ik heb een beetje lopen zoeken en lezen, maar kom er niet helemaal uit, waar zou dit op kunnen wijzen?
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
TomCee
Zeer actief

Re: Wat kan dit zijn? urine niet goed.

Ongelezen bericht door TomCee »

Ik ben verre van deskundig, maar Pebbles is blijkbaar heel vatbaar voor urineweginfecties. Al 2 keer blaasontsteking gehad, en een PH-waarde die zomaar (nou ja, zomaar...) oploopt naar boven de 8.
Nu op kvv (voor de grote maaltijd) en brok voor tussendoor (struviet-beperkende brok) en het gaat goed. Maar elke keer als haar plasgedrag gaat afwijken, is er iets aan de hand.
Nu hebben we zelf ph-strips om de urine te testen, dus kunnen we variaties in voeding wat gemakkelijker controleren.
Sommige honden zijn blijkbaar wat gevoeliger op dat punt...
Ri@nne
Zeer actief

Bonnie ook, die "leeft" van blaasontsteking naar blaasontsteking. ( bij wijze van spreken dan ;) )
Ik had dat nu ook verwacht, maar er was niks van een ontsteking te zien deze keer..
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Ri@nne
Zeer actief

nee, dat is ze niet.. dacht dat ik dat erbij gezet had... vergeten! :)
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief

wat een handige site!
Dankjewel Nanna!!
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Toevallig ben ik vandaag met oudje Tante Es ook voor urine onderzoek geweest en bij haar was het een teveel aan eiwit, een soortelijk gewicht van 1027 dus laag normaal en wittebloedcellen... dus ws een nierbekken onsteking zij heeft nu ab.
Aan haar merkte ik dus niets, geen verhoging of koorts, niet ziek.. alleen heel veel in huis plassen..
Overigens heb ik 3 dagen achter elkaar dus urine gebracht ivm de bepalingen van het soortelijk gewicht.
Mocht de ab nu niet helpen dan gaan we bloedprikken.
Mss is het voor jou ook wel een optie om bloed te laten prikken en ik vraag me af waarom ze je niet van 3 verschillende momenten binnen 3 dagen urine hebben laten in leveren.. ik vind een week best lang, stel dat je dier wat mankeert..
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief

ja, dat dacht ik dus ook..
Nou is het wel zo dat ik er echt bovenop zit, en ze heel goed weten dat ik, zo gauw ik ook maar weer een verandering aan gedrag of zo merk, dat ik aan de telefoon hang. dat zeker.
Ik ga morgen toch nog eens even bellen om te overleggen. ze is tenslotte niet meer een jonge puber die even niet lekker is!!
Hoe oud is jouw oudje? :)
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Princess schreef:ja, dat dacht ik dus ook..
Nou is het wel zo dat ik er echt bovenop zit, en ze heel goed weten dat ik, zo gauw ik ook maar weer een verandering aan gedrag of zo merk, dat ik aan de telefoon hang. dat zeker.
Ik ga morgen toch nog eens even bellen om te overleggen. ze is tenslotte niet meer een jonge puber die even niet lekker is!!
Hoe oud is jouw oudje? :)
10 of 11.. maar ik heb pas een jaartje en het is echt een hele moeilijk hond om " telezen" zeg maar, of ze pijn heeft, het is door haar verleden in spanje een keiharde tante die pijn voor lief neemt...
In december had ik al een keer urine laten testen omdat ze toen in huis begon teplassen. ik wist welke van de 2 het was dus van beide laten controleren, ik verdacht esperanza er wel van maar je weet het nooit.. maar toen kwam er dus niets uit, alle waardes goed binnen de norm, dus ik heb daar de afgelopen weken niet echt meer bij nagedacht en dacht dat het een gedragsdingetje was omdat het ook koud is enzo... maar ik vertrouwde het toch niet dus toch maar weer laten testen.. en nu dus nierbekkenontsteking.
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief

gosh wat sneu!
Ja, Bonnie is ook zo eentje. Heeft heel vaak wat, maar wil het mij niet laten merken.
Als ik weg ben "zakt ze in " zeg maar, maar voor mij is ze heel erg "sterk"
Lief, maar heel lastig.
Durf het niet hardop te zeggen maar vandaag heeft ze niet "raar" geplast..

Hoe is het nu met Esperanza?
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Princess schreef:gosh wat sneu!
Ja, Bonnie is ook zo eentje. Heeft heel vaak wat, maar wil het mij niet laten merken.
Als ik weg ben "zakt ze in " zeg maar, maar voor mij is ze heel erg "sterk"
Lief, maar heel lastig.
Durf het niet hardop te zeggen maar vandaag heeft ze niet "raar" geplast..

Hoe is het nu met Esperanza?
fijn dat het vandaag goed ging, hopelijk blijft dat zo.
Esperanza heeft vannacht 1 klein plasje in huis gedaan dus ik was al blij, vanavond ging ze wel plassen in huis waar ik bij was, heb haar wel een " waarschuwing" gegeven.. daarna naar buiten gegaan met haar... maar het zou wel snel zijn als de ab nu al iets zou doen.
In ieder geval heb ik al wel solidago (ondersteuning voor nieren) in huis gehaald en dat ga ik geven zodra de ab klaar is....we gaan het wel merken, ik denk dat ik pas na een dag of 3 echt iets moet gaan merken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”