Nou ja het is goed afgelopen en ze was op dezelfde plek gebleven, maar toch nog beter opletten dat ze niet meer uit de auto glipt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat erg, Madam vergeten
Moderator: moderatorteam
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Wat erg, Madam vergeten
Ik was vanmiddag aan het vogels fotograferen en had de honden mee, ik moest even iets achterin de auto zetten en zie een Havik vliegen, die wil ik heel graag nog eens mooi op de foto, dus ik gooi de achterdeur dicht en zie dat ik verkeerd sta, teveel tegenlicht, dus ik rij een zijweg in en ga daar op een landweggetje staan, de Havik kwam niet dichterbij dus na een half uurtje weer de weg teruggegaan, en ik schrik me wild, wie staat daar op de weg
Madam, die is ws uit de auto gesprongen en ik heb er nooit geen erg in gehad, en Baco zei ook niets
Nou ja het is goed afgelopen en ze was op dezelfde plek gebleven, maar toch nog beter opletten dat ze niet meer uit de auto glipt.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Re: Wat erg, Madam vergeten
Erg hè, ook een keer gehad...nu, dat gebeurt je eens maar nooit weer!!! 
- billy
- Erelid
Haha gelukkig ben ik niet de enigste die dit heeft
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt, maar ze is zo razendsnel en heb nooit gezien dat ze uit de auto was
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt, maar ze is zo razendsnel en heb nooit gezien dat ze uit de auto was
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Oh ik heb ooit 4 uur in het bos lopen zoeken naar een fan myn tekkels.. radeloos was ik.. toen belde ik de buren of zy myn honden wilde komen ophalen want ik wilde niet naar huis gaan, maar om de naght met de honden in het bos te blyfen zag ik niet zitten.. Zegt de buurfrouw; ik hoor een hond blaffen by ge... stond de tekkel thuis foor het hek.. ik had haar niet meegenomen.Wat was ik bly.. maar foortaan dus honden tellen in de auto..
Sorry foor spelfouten. toetsbord probleem ...
Sorry foor spelfouten. toetsbord probleem ...
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
niet lachen: bloedserieus
sorry mislukt
want ook de naam van Madam helpt niet om de lachbui tegen te houden
sorry mislukt
En de groeten van de mannen 

- billy
- Erelid
Nou hoorReny schreef:niet lachen: bloedserieus
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
sorry mislukt
Ik kon er later ook om lachen maar als je je hondje op de weg ziet staan, denk je toch heel even van, ze zat toch in de auto
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
En je hebt vast ook omgekeken of ze er echt niet zat??
huh (hoofd heen en weer)
huh (hoofd heen en weer)
En de groeten van de mannen 

-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
nog een geluk dat ze niet voor je auto of band stond,want als je niet weet dat ze er loopt let je natuurlijk ook niet op een eventueel loslopende hond
eind goed al goed,je zal wel even aan je vermogens getwijfeld hebben toen je haar zag staan hahaha.
eind goed al goed,je zal wel even aan je vermogens getwijfeld hebben toen je haar zag staan hahaha.
- billy
- Erelid
Nadat ik haar zag jaReny schreef:En je hebt vast ook omgekeken of ze er echt niet zat??
huh (hoofd heen en weer)
- billy
- Erelid
Daar dacht ik later pas aan, ik had haar zo kunnen overrijdenEefje83 schreef:nog een geluk dat ze niet voor je auto of band stond,want als je niet weet dat ze er loopt let je natuurlijk ook niet op een eventueel loslopende hond![]()
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ach, wij waren een tijdje geleden al haast in het bos toen ik opeens me afvroeg of Fien wel in de auto zat.
Nee dus.
Wij weer als gekken terug, want wie weet was ze wel achter de auto aangehold en inmiddels plat en als een hoopje haar en bloed in de berm en en en en en.....

Komen we thuis, zit ze dodelijk beledigd voor de voordeur te wachten
Nee dus.
Wij weer als gekken terug, want wie weet was ze wel achter de auto aangehold en inmiddels plat en als een hoopje haar en bloed in de berm en en en en en.....
- billy
- Erelid
Kruimel53 schreef:Nou, je schrikt je wildgelukkig goed gegaan!
En het is mij tot 2x toe overkomen dat ik de achterklep van de auto niet goed dicht had. Optrekken - klep open - honden rollen over straat![]()
één keer was middenin het centrum van Utrecht
![]()
Tegenwoordig zitten ze vast, dus dát gebeurt me niet meer!
Het allerergste dat ik ooit gedaan heb: met mijn splinternieuwe baby in de kinderwagen en peuter aan de hand ff de drogist binnen. Die onhandige kinderwagen even geparkeerd bij de ingang van de winkel. Aankopen gedaan, peuter aan de hand, wandelen naar de auto .... en 50 m vanaf de winkel ineens bedenken dat die baby daar nog staat![]()
![]()
zelden zo'n rooie kop gehad
kind lag zalig te slapen, nergens last van
Jij maakt het wel bont
- billy
- Erelid
Marjoleine schreef:Ach, wij waren een tijdje geleden al haast in het bos toen ik opeens me afvroeg of Fien wel in de auto zat.
Nee dus.
Wij weer als gekken terug, want wie weet was ze wel achter de auto aangehold en inmiddels plat en als een hoopje haar en bloed in de berm en en en en en.....![]()
Hahaha met Baco heb ik dat nooit, maar zou ook zomaar met Madam kunnen gebeurenKells schreef:![]()
![]()
![]()
Dit is mij gelukkig nog niet overkomen, maar ik kan ook aardig opgaan in het fotograferen. Lig ik op mijn knieën in het gras om de perfecte shot te maken van een vlinder of libel en opeens ontwaak ik en vraag mij af waar mijn honden gebleven zijn.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Zo heb ik eens 's avonds laat een oproep geplaatst voor een weggelopen hond van een clubgenoot. Bleek de volgende ochtend dat hij weer terug in de hondenkar was gesprongen
, en gewoon geen kick geven toen zijn baas hem riep omdat hij hem kwijt was.
Was ook een gevalletje oeps.
Was ook een gevalletje oeps.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Kennis van me een aantal jaar terug.
Was wezen trainen , staat nog wat na te kleppen maar bedenkt zich dat ze nog wat uit de kantine moet hebben.
Ze bind de pup die ze bij heeft even aan t hek , gaat de kantine in en loopt daarna door naar haar auto en rijd weg
Niemand had door dat die pup nog aan t hek zat. Tot iemand ineens n helder moment kreeg.
Uuuhh dit is toch de pup van Thea ???
Toen hebben ze dr meteen gebeld ,en toen had Thea t ook pas door.
Was wezen trainen , staat nog wat na te kleppen maar bedenkt zich dat ze nog wat uit de kantine moet hebben.
Ze bind de pup die ze bij heeft even aan t hek , gaat de kantine in en loopt daarna door naar haar auto en rijd weg
Niemand had door dat die pup nog aan t hek zat. Tot iemand ineens n helder moment kreeg.
Uuuhh dit is toch de pup van Thea ???
Toen hebben ze dr meteen gebeld ,en toen had Thea t ook pas door.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik heb het met Dante één keer gehad. Die ging altijd mee naar de winkel, en dan bleef ze keurig braaf buiten wachten. Los. En toen ging ik naar een vreemde supermarkt met iemand anders, Dante keurig buiten wachtend. Al kletsend liepen we via de andere uitgang weg bij de supermarkt.
Na een paar honderd meter ineens beseffend: "Hé, waar is Dante eigenlijk?"
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Jackira
- Zeer actief
Dat zijn van die momenten dat je geluk hebt gehad
Ik ben een keer naar het bos gereden zonder honden.
M'n zoon belde op toen ik net in het bos aan kwam rijden of ik niet iets vergeten was 
Ik ben een keer naar het bos gereden zonder honden.
- meriam
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Mijn moeder heeft het een keer gehad met onze rottweiler lela* die nam ze altijd mee naar de winkel en ze was via de andere uitgang er weer uitgegaan. Toen ik thuis kwam en vroeg waar lela was kwam ze erachter en ben ik haar op gaan halen en lela? die zat gewoon netjes te wachten haha
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Een van mijn katten heeft daar een handje vanKruimel53 schreef:Ja, dat ookBiet schreef:Ben Bobo regelmatig kwijt.
Loopt ie vlak bij m'n voeten ergens.stomme beesten, sta je daar te roepen en te fluiten, staan ze net schuin achter je met zo'n heilig hoofd 'ik ben d'r toch keurig, wat doe je nou weer moeilijk'
And few will ever climb
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Fretten zijn nog erger. Ze zaten ooit in mijn kamer, fretproof en daar konden ze veilig loslopen. Dacht ik.Miranda schreef:Een van mijn katten heeft daar een handje van
Ben ik beneden aan het koken, zie ik plots een fret in de tuin lopen. En een andere in de dakgoot.
Hadden die idioten een afgesloten gat in de muur volledig gesloopt om zo via de afvoerpijpen naar beneden te glijden, twee verdiepingen lager
En dan zwijg ik over nog een andere fret die zich een weg had gebaand IN mijn vloer en er met zijn vette reet niet meer uit kon.
-
Melanie 74
De sulbilly schreef:Nadat ik haar zag jaReny schreef:En je hebt vast ook omgekeken of ze er echt niet zat??
huh (hoofd heen en weer)en Baco uitgefoeterd waarom hij geen reactie gaf dat Madam niet mee was, hij keek me aan zo van, daar ga ik allemaal niet op letten hoor
Blij dat er niets ergs is gebeurd, maar wij vergeten de hond wel eens in de tuin. Nu krijgt ie daar niks van maar ... tis hier vaak; waar is het Cisseding?
- Rebble
- Zeer actief
Mijn ouders zijn mijn zusje wel eens vergeten bij een tankstation langs de snelweg

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Heb van de winter paar keer zo'n hart-sprong gehad. Loopt Ezio zo lekker over die besneeuwde akkers en als ik dan even niet oplet zie ik hem opeens domweg niet meer. Hij gaat dan b.v. op de akker liggen. Dan is het wit met vlekjes op wit met vlekjes. Perfecte schutkleur dus.
En dan denk ik soms opeens; "shit, het is gedaan, hij is weg gelopen". En dan roep ik hem toch opeens soms met die hoorbare schrik in mijn stem (soms ben ik echt een doem-denker) en dan zie ik opeens zo'n halve sneeuw-modder plek omhoog komen en op me af stormen.
Onze vorige hond is 15 jaar met ons overal naar toe geweest, die ging dus in en uit de auto zonder er bij na te denken. Dan had ik opeens tijdens het rijden zo'n opwelling van "zit Bo wel achterin". En hoe ik dan riep, hij verdomde het om even zijn kop te laten zien. Wat alleen nog hielp was wat afremmen en zeggen "O kijk daar eens allemaal poesjes" dan kwam zijn kop even boven de achterbank uit met zo'n blik van "ja, ja ik heb je wel gehoord".
En dan denk ik soms opeens; "shit, het is gedaan, hij is weg gelopen". En dan roep ik hem toch opeens soms met die hoorbare schrik in mijn stem (soms ben ik echt een doem-denker) en dan zie ik opeens zo'n halve sneeuw-modder plek omhoog komen en op me af stormen.
Onze vorige hond is 15 jaar met ons overal naar toe geweest, die ging dus in en uit de auto zonder er bij na te denken. Dan had ik opeens tijdens het rijden zo'n opwelling van "zit Bo wel achterin". En hoe ik dan riep, hij verdomde het om even zijn kop te laten zien. Wat alleen nog hielp was wat afremmen en zeggen "O kijk daar eens allemaal poesjes" dan kwam zijn kop even boven de achterbank uit met zo'n blik van "ja, ja ik heb je wel gehoord".
- billy
- Erelid
Haha Baco maakt zich niet zo snel drukMelanie 74 schreef:De sulbilly schreef:Nadat ik haar zag jaReny schreef:En je hebt vast ook omgekeken of ze er echt niet zat??
huh (hoofd heen en weer)en Baco uitgefoeterd waarom hij geen reactie gaf dat Madam niet mee was, hij keek me aan zo van, daar ga ik allemaal niet op letten hoor
![]()
Blij dat er niets ergs is gebeurd, maar wij vergeten de hond wel eens in de tuin. Nu krijgt ie daar niks van maar ... tis hier vaak; waar is het Cisseding?
Leuk om de andere vergeet verhalen te lezen
- Fardauke
- Actief
Ik heb gewoon buikpijn van het lachenKruimel53 schreef:Nou, je schrikt je wildgelukkig goed gegaan!
En het is mij tot 2x toe overkomen dat ik de achterklep van de auto niet goed dicht had. Optrekken - klep open - honden rollen over straat![]()
één keer was middenin het centrum van Utrecht
![]()
Tegenwoordig zitten ze vast, dus dát gebeurt me niet meer!
Het allerergste dat ik ooit gedaan heb: met mijn splinternieuwe baby in de kinderwagen en peuter aan de hand ff de drogist binnen. Die onhandige kinderwagen even geparkeerd bij de ingang van de winkel. Aankopen gedaan, peuter aan de hand, wandelen naar de auto .... en 50 m vanaf de winkel ineens bedenken dat die baby daar nog staat![]()
![]()
zelden zo'n rooie kop gehad
kind lag zalig te slapen, nergens last van

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik ben Gizmo wel eens kwijt geweest, maar nooit ergens vergeten. Ik miste hem s avonds in eens, en begon al snel in paniek te raken omdat hij blind/doof was. Ik had in huis alles al afgezocht en ben toen met mijn buren buiten gaan zoeken met zaklampen, hij was niet te vinden. Toen een vriendin besloot om nog een keer in huis te zoeken, en ja hoor daar lag meneer gewoon te slapen in zijn eigen hok. De enige plaats waar ik niet gekeken had, hij ging daar nooit zelf in liggen.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Schiet me er nog 1 van mezelf te binnen.
Ik zou met Elena examen doen voor IPO I deelcertificaat A ( speuren )
Was harstikke zenuwachtig natuurlijk . Op de dag zelf heel vroeg opgestaan, honden uitgelaten en van Bergen op Zoom naar Terneuzen.
Was net het rondje rond de kerk gereden toen ik in mn binnenspiegel keek en de verkeerde hond in de auto zag zitten.
Had ik Roan mee ipv Elena.
Gelukkig was ik bijna bij de voordeur, dus snel illegaal de auto op de stoep voor de deur geknalt en honden gewisselt
Ik zou met Elena examen doen voor IPO I deelcertificaat A ( speuren )
Was harstikke zenuwachtig natuurlijk . Op de dag zelf heel vroeg opgestaan, honden uitgelaten en van Bergen op Zoom naar Terneuzen.
Was net het rondje rond de kerk gereden toen ik in mn binnenspiegel keek en de verkeerde hond in de auto zag zitten.
Had ik Roan mee ipv Elena.
Gelukkig was ik bijna bij de voordeur, dus snel illegaal de auto op de stoep voor de deur geknalt en honden gewisselt
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Heb ik met Fien. Die staat altijd vlak achter me en als ik draai, draait ze mee, zie ik d'r nog nietBiet schreef:Ben Bobo regelmatig kwijt.
Loopt ie vlak bij m'n voeten ergens.
Ben ooit wel eens een hond vergeten met een training.
Had ik er twee bij me, tijdens de koffie gingen ze ergens in de struiken aan een boom, mooie blijfoefening (jachttraining).
Na de koffie weer door, zegt na een uur een van de trainers: Jij had er toch twee bij je vandaag?
Ik terug die bosjes in een eind verderop en ja hoor. Lag ze nog zoet aan die boom
-
JoyAmy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russell terrier
zelfs thuis kun je ze kwijt zijn hoor.
Mijn vriend kwam laatst thuis en toen is Amy blijkbaar door de voordeur naar de portiek gegaan.
Pas toen ik me een half uur later op de bank geïnstalleerd had en Amy niet bij me kwam zitten, vroeg ik me af waar ze was. Geroepen maar totaal geen reactie.
Uiteindelijk de voordeur maar eens opengedaan en wie zat er braaf op de deurmat te wachten..... had dan gewoon even geblaft
Mijn vriend kwam laatst thuis en toen is Amy blijkbaar door de voordeur naar de portiek gegaan.
Pas toen ik me een half uur later op de bank geïnstalleerd had en Amy niet bij me kwam zitten, vroeg ik me af waar ze was. Geroepen maar totaal geen reactie.
Uiteindelijk de voordeur maar eens opengedaan en wie zat er braaf op de deurmat te wachten..... had dan gewoon even geblaft