Er stond een poortje open (van de penn naar de wei, dus de hoofdpoort was op slot). Dat poortje maken wij altijd dicht. En er lag een dikke paal midden in de wei. Die paal ligt normaal op het dekzeil van het hooi, achter een dichte deur.
Ik ben naar de schapen gelopen en zag direct dat er een schaap op 3 poten liep. We hebben haar gevangen en in de penn gelegd. Het was goed te zien dat een voorpoot was gebroken. Dus DA gebeld die er snel was. Ze heeft de poot in het gips gezet en pijnstilling gegeven.
We hebben het schaap mee naar huis genomen en nu staat ze al 3 weken onder de overkapping.
Nog 2 weken gips en dan halen we het er af. Dan laten we haar nog 1 week thuis lopen, om te kijken hoe het gaat.
Waarschijnlijk is er die dag een vreemde hond in de wei gesprongen, die achter de schapen heeft gejaagd. De eigenaar zal wel iets gezocht hebben om de hond mee weg te jagen (de paal)
En toen de hond gevangen was, snel door de penn weg. In de penn staat een bankje, waarop ik voetafdrukken zag. Dus hond over de draad gezet va het bankje.
Het zal niet expres zijn gedaan, want het is gebeurd tussen 11.00 en 15.00 uur. Een man die elke dag langs onze wei wandelt en ook ons tel nr heeft, zei dat het tussenpoortje om 11 uur nog dicht was. Er komen veel wandelaars langs onze wei, maar helaas heeft niemand iets gezien.
De 7 schapen die nu nog in de wei staan zijn heel schichtig en bang, dus ik ben nu met brokjes aan het lokken.