Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Funny moet valium slikken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mirella
Zeer actief

Funny moet valium slikken

Ongelezen bericht door Mirella »

Ik heb Funny nu 5 jaar en al 5 jaar tobben we met zijn pijnklachten.
Hij is meerdere keren binnenstebuiten gekeerd,bij onze eigen dierenarts en in Sleeuwijk.
knieschijven zijn niet goed,maar niet de oorzaak van de pijn,lichte hernia maar niet operabel en
advies was in slechte tijden pijnstilling en verder veel rust.
grote wandelingen maakt hij dus niet meer,heel soms neem ik hem lang mee maar dat bekoopt hij met dagenlang pijn.
Hij geniet zo in het park,daarom doe ik het soms,maar durf amper meer.
Nu gaat het al een hele tijd goed met kleine wandelingen en weinig klachten,maar gisteravond was het mis,hij gilde het uit en als er iemand langsloopt of maar keek begon hij al te gillen,zo bang was hij om aangeraakt te worden.
Vanochtend nog hetzelfde dus weer dierenarts helemaal nagekeken en wat ze vooral voelde was overal stijfheid.Vooral in zijn nek en schouders.
Hij verbergt bij de dierenarts de pijn en gilt dus helemaal niet terwijl thuis het echt drama is.
Ze wilde of metacam of valium geven,maar metacam wordt hij hartstikke beroerd van,dus nu heb ik valium.
Lees op internet dat dit voor epilepsie wordt gebruikt,maar lees nergens over pijnklachten en het gebruik van valium.
Daarom wilde ik vragen of iemand van jullie weet,of en waarom dit wel echt goed voor hem is.
Volgende week wordt hij tien en ik hoop dat ik hem nog wat jaartjes mag houden,maar dat leven met pijn doet me wel zeer.
Mirella
Zeer actief

Re: Funny moet valium slikken

nog een toevoeging,ik voel me altijd al erg onbegrepen,omdat hij bij de dierenarts dus geen pijn toont.
In Sleeuwijk zeiden ze ook : waar maak je je druk om,hij loopt als een kievit.
Terwijl hij hier thuis dan gillend door de kamer strompelde.
Het is jammer dat ze er niet doorheen prikken,maar tegelijk logisch want het is moeilijk te zeggen waar de pijn nou zit.
Dat hij zich aansteld denk ik niet,hij is heel bang om aangeraakt te worden tijdens de pijn en bijt dan ook.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Valium werkt licht spierverslappend, niet zozeer pijnstillend, maar bij verkrampte spieren geeft het toch wel verlichting. Ik zou fysiotherapie voor hem overwegen, vaak hebben honden met een probleem in het skelet ook last van pijnlijke spieren omdat ze die verkeerd gebruiken of stijf houden om bepaalde bewegingen te vermijden. Kita had bijv spondylose, daar had ze weinig last van maar zo nu en dan merkten we dat ze stijf werd en massages en oefeningen voor haar rug hielpen dan veel beter dan alleen pijnstillers.
Mirella
Zeer actief

Oké dan geef ik iig de valium nu voor de erge pijn. Fysio zou idd wel eens goed kunnen zijn!ga eens even rondkijken waar dat ik in de buurt zou kunnen
Mirella
Zeer actief

Nanna schreef:Maak eens een fimpje van hem als hij zo gilt en laat dat aan de DA zien.
Ja ga ik doen!
balou2000
Actief

Ongelezen bericht door balou2000 »

hou hem wel in de gaten met de valium ik weet niet hoe honden er op reargeren maar ik slik het sinds gisteren en voel me alsof ik in geen 10 dagen heb gegeten en stoot me tegen alles laat alles uit me handen vallen .dus pas op met los lopen met je hond voor de zekerheid
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”