Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kreupelheid zit tussen de oren. Kan dat?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Aantal honden: 1

Kreupelheid zit tussen de oren. Kan dat?

Ongelezen bericht door hondje »

Vorig jaar november is mijn hondje geopereerd aan patella luxatie. Met een pinnetje is e.e.a. vastgezet. Uit de kom schieten kan het niet meer maar ze loopt nog steeds niet zuiver helaas. Pootje gaat om de paar passen even de lucht in zeg maar.

Het verloop uiteengezet:
November: operatie
December: eind december na bijna 6 weken hokrust nacontrole. Hier leek alles goed bij het klinische onderzoek (ze liep voor het eerst weer buiten poep/ plas naar buiten om) en inclusief controlefoto.

December en januari: opbouwen met lopen aan de riem. Zodra ik meer als een kwartier ging lopen (na 2e week opbouwen) zag ik het pootje weer om de x aantal passen omhoog gaan. Advies ortopeed nog een maand aan de riem maar wel verder opbouwen. Anabolen spuit gehad want bespiering was slecht.

februari: toch terug naar de arts omdat het niet verbeterd. Weer controlefoto en klinisch onderzoek. Met lopen op de kliniek toont ze niets helaas en met klinisch onderzoek geeft ze geen pijn aan. Conclusie ortopeed: hij geloofde mij wel dat ze niet goed loopt. Denkt dat het tussen de oren zit, advies toch een maand nog rustig aan doen. Daarna pas los. Anabolen spuit gehad want bespiering is nog steeds slecht aan beide billen. Ze had ronde billen maar nu niet meer. Weer controlefoto laten maken ook maar alles zit nog steeds goed.

Maart: heb haar weer een paar keer los gehad en ze heeft met andere honden gespeeld. Zondag en maandag is ze bijvoorbeeld los geweest. Voor het eerst 2 dagen achtereen. Gisteren kwam ik thuis en zij mijn vriend dat hij kon merken dat ze teveel heeft gedaan zondag en maandag. Zelfs hij zag dat ze niet goed liep.

Maar goed en nu? Arts zegt dus dat het tussen de oren moet zitten. Moet ik mij er bij neer leggen dat mijn hondje van bijna 3 nooit meer zuiver zal lopen en ze nooit meer lekker ongedwongen uit haar pan kan gaan? Want tja dat doet ze dus met spelen met andere honden. Dan gaat ze af als een raket.

:(:
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Re: Kreupelheid zit tussen de oren. Kan dat?

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Na zo'n operatie en de daarop volgende rustperiode zijn de spieren verminderd. Voor zo'n klein hondje is lopen op drie poten veel gemakkelijker, ook als het geen pijn meer doet. Heb je wel eens aan fysiotherapie gedacht?
Mijn eerste bull is in een donkergrijs verleden ook geopereerd aan zijn knie, eerst patella en later nog een keer een gescheurde knieband. Ook hij bleef slecht lopen, een plaatselijke dierenarts wist te vertellen dat het weer kapot was (?). Het bezoek aan de arts die geopereerd had (dr Smit uit Bosschenhoofd, voor de ouderen onder ons) verliep veel positiever. Ik moest de dijspier drie maal daags masseren, en in no time gebruikte hij zijn achterpoot weer normaal.
Succes!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”