Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Daar istie weer...
Moderator: moderatorteam
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
- Aantal honden: 2
Daar istie weer...
Tijdje niks gehoord, was al bijna bang dat ie de zaakjes nu wel voor elkaar had..
Maar nee, hij is er nog..;
DEEL DIT BERICHT AUB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn lieve zus heeft bij een broodfokker een Boomer hondje gekocht. Binnen een week is het hondje ernstig ziek geworden en de fokker geeft geen thuis. Iedereen die van plan is een hondje te kopen doe dit niet bij J.E. uit Medemblik ofwel Puppyworld of wat voor namen deze persoon ook mag gebruiken om zijn louge zaakjes te regelen. Zorg er altijd voor dat je een hondje bij een fokker haalt die erkend is door de NKC. (Nederlandse Kynologen Club) Ik wil iedereen vragen dit bericht te delen en het zo te verspreiden over de sociale media zodat dit soort mensen nooit meer voor een hoop dieren- en mensenleed kunnen zorgen. In gedachten bij mijn zus, Hum, Serena, Roni en vooral bidden dat die kleine Sammie het gaat halen. DEEL DIT BERICHT AUB.
Was een bericht op facebook... Staat een foto bij, maar die is niet echt relevant..
Maar nee, hij is er nog..;
DEEL DIT BERICHT AUB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn lieve zus heeft bij een broodfokker een Boomer hondje gekocht. Binnen een week is het hondje ernstig ziek geworden en de fokker geeft geen thuis. Iedereen die van plan is een hondje te kopen doe dit niet bij J.E. uit Medemblik ofwel Puppyworld of wat voor namen deze persoon ook mag gebruiken om zijn louge zaakjes te regelen. Zorg er altijd voor dat je een hondje bij een fokker haalt die erkend is door de NKC. (Nederlandse Kynologen Club) Ik wil iedereen vragen dit bericht te delen en het zo te verspreiden over de sociale media zodat dit soort mensen nooit meer voor een hoop dieren- en mensenleed kunnen zorgen. In gedachten bij mijn zus, Hum, Serena, Roni en vooral bidden dat die kleine Sammie het gaat halen. DEEL DIT BERICHT AUB.
Was een bericht op facebook... Staat een foto bij, maar die is niet echt relevant..
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
-
Corneliana
- Zeer actief
Re: Daar istie weer...
ik ben op fb lid geworden van de hoaxwijzer. ideaal.
buiten dat: ondanks dat bericht zullen nog veel broodfokpups verkocht worden ook door mensen die beter weten. iets met centjes.
buiten dat: ondanks dat bericht zullen nog veel broodfokpups verkocht worden ook door mensen die beter weten. iets met centjes.
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Nooit van gehoord, maar heb even gekeken, en zie niets staan over dit bericht?!
Ze zullen altijd blijven bestaan; maar ze hebben niet allemaal al 3x een aflevering kassa, en een aflevering van Alberto Stegeman op hun naam staan..
en dán nog doorgaan, ja dan heb je lef!
Ze zullen altijd blijven bestaan; maar ze hebben niet allemaal al 3x een aflevering kassa, en een aflevering van Alberto Stegeman op hun naam staan..
-
Corneliana
- Zeer actief
ja zolang er vraag is is er aanbod.Bruce-Roxy schreef:Nooit van gehoord, maar heb even gekeken, en zie niets staan over dit bericht?!
- dagmar88
- Zeer actief
Bruce-Roxy schreef:Zorg er altijd voor dat je een hondje bij een fokker haalt die erkend is door de NKC. (Nederlandse Kynologen Club)
daar is 'ie weer ja...
Tara schreef:
Erkende fokkers bestaan niet.
De term 'erkend' impliceert een soort overkoepelend orgaan dat toezicht houdt op kwaliteit, en zoiets bestaat niet.
Dat is echt gebakken lucht.
De enige erkenning die er is, dat is de erkenning die broodfukkers zichzelf graag toekennen.
Fokkers die zichzelf erkend noemen kun je daarom maar beter héél ver links laten liggen.
Rijksgediplomeerd en erkend zijn broodfoktermen.
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Klopt hoor, bericht stond zo op facebook..
Heb m gekopieerd en geplakt.. Gewoon om even te laten zien dat "HIJ" weer/nog bezig is!
Heb m gekopieerd en geplakt.. Gewoon om even te laten zien dat "HIJ" weer/nog bezig is!
-
Corneliana
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Bruce-Roxy schreef:Zorg er altijd voor dat je een hondje bij een fokker haalt die erkend is door de NKC. (Nederlandse Kynologen Club)
daar is 'ie weer ja...
Tara schreef:
Erkende fokkers bestaan niet.
De term 'erkend' impliceert een soort overkoepelend orgaan dat toezicht houdt op kwaliteit, en zoiets bestaat niet.
Dat is echt gebakken lucht.
De enige erkenning die er is, dat is de erkenning die broodfukkers zichzelf graag toekennen.
Fokkers die zichzelf erkend noemen kun je daarom maar beter héél ver links laten liggen.
Rijksgediplomeerd en erkend zijn broodfoktermen.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat is de Nederlandse kynologenclub? 
-
Corneliana
- Zeer actief
maar toch he... als je zoiets op facebook zet, ik zou me toch doodschamen als ik een hond bij een broodfokker had gekocht en er niet te koop mee lopen.
- dagmar88
- Zeer actief
Bruce-Roxy schreef:Klopt hoor, bericht stond zo op facebook..
Dat maakt het slim/handig om die onzin verder te verspreiden?
Natuurlijk blijft die man pups verkopen. Die moet ook zijn hypotheek betalen.
En er zijn inhaligerds genoeg, die achteraf 'opeens' wel het internet kunnen vinden om te klagen.
Ik geloof sinds ik zelf bij een puppyhandelaar heb rond gekeken niets maar dan ook niets meer van onschuldige, onwetende puppy kopers.
- dagmar88
- Zeer actief
haha, erg he!Maeve schreef:Wat is de Nederlandse kynologenclub?
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Dat is een hele grote hondenschool!Maeve schreef:Wat is de Nederlandse kynologenclub?
Niet iedereen weet van broodfokkers, sommige mensen willen het ook gewoon niet weten.. En deze mensen hebben het denk ik alleen op facebook gezet om te waarschuwen dat hij nog/weer bezig is.. Kan me niet voorstellen dat mensen die weten van zijn "vroegere" wanpraktijken nu nog een hondje bij hem halen..Corneliana schreef:maar toch he... als je zoiets op facebook zet, ik zou me toch doodschamen als ik een hond bij een broodfokker had gekocht en er niet te koop mee lopen.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha dat was ook het eerste wat in mij opkwam jaBruce-Roxy schreef:Dat is een hele grote hondenschool!Maeve schreef:Wat is de Nederlandse kynologenclub?Nee, ook nog nooit van gehoord hoor, heb t gewoon gekopieerd en geplakt..
Niet iedereen weet van broodfokkers, sommige mensen willen het ook gewoon niet weten.. En deze mensen hebben het denk ik alleen op facebook gezet om te waarschuwen dat hij nog/weer bezig is.. Kan me niet voorstellen dat mensen die weten van zijn "vroegere" wanpraktijken nu nog een hondje bij hem halen..Corneliana schreef:maar toch he... als je zoiets op facebook zet, ik zou me toch doodschamen als ik een hond bij een broodfokker had gekocht en er niet te koop mee lopen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja fijn, nu is "iedereen" dus weer berichten aan het delen die je aanbevelen bij een andere broodfokker een pup te kopen.
Heel slim
Heel slim
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Moet je even googele!Maeve schreef: Haha dat was ook het eerste wat in mij opkwam jaVast heel centralen gelegen, die nederlandse kynologenclub! Geven ze ook ringtraining?!
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Helemaal mee eens hoor, die zin klopt van geen kant.sirene schreef:Ja fijn, nu is "iedereen" dus weer berichten aan het delen die je aanbevelen bij een andere broodfokker een pup te kopen.
Heel slim
En ja dat heb ik op facebook ook gereageerd.. Maarja, de persoon die het gedeeld heeft, heeft het bericht waarschijnlijk viaviaviaviavia...
Helaas gaat dit bericht dus op deze manier rond op facebook.. Maarja, zoals ik zei, waar t mij om ging; Ik hoopte dat meneer nu misschien wel gestopt was na een tijdje niets gehoord te hebben... Dat is de reden dat ik het hier deelde!
-
Corneliana
- Zeer actief
ik denk dat het sommige mensen geen barst interesseert.Bruce-Roxy schreef:Dat is een hele grote hondenschool!Maeve schreef:Wat is de Nederlandse kynologenclub?Nee, ook nog nooit van gehoord hoor, heb t gewoon gekopieerd en geplakt..
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Oh ja, die heb je vast en zeker..Corneliana schreef:ik denk dat het sommige mensen geen barst interesseert.Bruce-Roxy schreef:Dat is een hele grote hondenschool!Maeve schreef:Wat is de Nederlandse kynologenclub?Nee, ook nog nooit van gehoord hoor, heb t gewoon gekopieerd en geplakt..
Maar die zetten het niet in deze context op FB.. óf ze moeten er geld uit willen slepen, die heb je natuurlijk ook nog..
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Het probleem met honden is hetzelfde als met kinderen. Iedereen denkt er van alles van te weten. Ook al hebben ze er zelf nooit een gehad
Ze hebben geen advies nodig want het zit in hun natuur, die omgang met honden. Dus ook niet internet raadplegen over waar je je pup vandaan haalt want je onderbewust zijn zegt: de buurman had zo'n kruising van de markt uit Belgie..en die werd wel 20!
En als ze dan ongelijk hebben vallen ze van hun wolk en zijn zeer zielig en in de maling genomen en plaatsen dit soort dingen op internet. Zonder te kijken naar wat ze zelf wellicht verkeerd hebben gedaan. Want dat boeit niet, ze hebben het nog steeds in zich van nature!
En als ze dan ongelijk hebben vallen ze van hun wolk en zijn zeer zielig en in de maling genomen en plaatsen dit soort dingen op internet. Zonder te kijken naar wat ze zelf wellicht verkeerd hebben gedaan. Want dat boeit niet, ze hebben het nog steeds in zich van nature!
-
Corneliana
- Zeer actief
je hebt geen idee wat mensen allemaal op fb zetten om maar zielig gevonden te worden.Bruce-Roxy schreef:Oh ja, die heb je vast en zeker..Corneliana schreef:ik denk dat het sommige mensen geen barst interesseert.Bruce-Roxy schreef:Dat is een hele grote hondenschool!Maeve schreef:Wat is de Nederlandse kynologenclub?Nee, ook nog nooit van gehoord hoor, heb t gewoon gekopieerd en geplakt..
Maar die zetten het niet in deze context op FB.. óf ze moeten er geld uit willen slepen, die heb je natuurlijk ook nog..
ik heb veel moeders op fb en sommigen typen elke dag: weer wakker geweest vannacht en dan met bijhorend gemekker over moe en er doorheen zitten. nou dat kan je best een keer doen maar dagelijks?
-
Corneliana
- Zeer actief
Maeve schreef:Het probleem met honden is hetzelfde als met kinderen. Iedereen denkt er van alles van te weten. Ook al hebben ze er zelf nooit een gehadZe hebben geen advies nodig want het zit in hun natuur, die omgang met honden. Dus ook niet internet raadplegen over waar je je pup vandaan haalt want je onderbewust zijn zegt: de buurman had zo'n kruising van de markt uit Belgie..en die werd wel 20!
dat wist ik altijd al
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Jep, zij zijn geweldig!Maeve schreef:Het probleem met honden is hetzelfde als met kinderen. Iedereen denkt er van alles van te weten. Ook al hebben ze er zelf nooit een gehadZe hebben geen advies nodig want het zit in hun natuur, die omgang met honden. Dus ook niet internet raadplegen over waar je je pup vandaan haalt want je onderbewust zijn zegt: de buurman had zo'n kruising van de markt uit Belgie..en die werd wel 20!
Het feit dat die hondjes achter een gesloten deur in een dierenwinkel zitten, in een hokje, zonder mama, met daarnaast 3 andere "rassen", dat doet er niet toe, die vriendelijke meneer zei namelijk dat moeder even een uurtje rust had op dat moment, en dat de puppen daar alleen maar zaten omdat die mensen dan makkelijker konden kiezen!
Oh geloof me, daar weet ik alllleeees van..Corneliana schreef:
je hebt geen idee wat mensen allemaal op fb zetten om maar zielig gevonden te worden.
ik heb veel moeders op fb en sommigen typen elke dag: weer wakker geweest vannacht en dan met bijhorend gemekker over moe en er doorheen zitten. nou dat kan je best een keer doen maar dagelijks?
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, net als ieder ander!Corneliana schreef:Maeve schreef:Het probleem met honden is hetzelfde als met kinderen. Iedereen denkt er van alles van te weten. Ook al hebben ze er zelf nooit een gehadZe hebben geen advies nodig want het zit in hun natuur, die omgang met honden. Dus ook niet internet raadplegen over waar je je pup vandaan haalt want je onderbewust zijn zegt: de buurman had zo'n kruising van de markt uit Belgie..en die werd wel 20!
En als ze dan ongelijk hebben vallen ze van hun wolk en zijn zeer zielig en in de maling genomen en plaatsen dit soort dingen op internet. Zonder te kijken naar wat ze zelf wellicht verkeerd hebben gedaan. Want dat boeit niet, ze hebben het nog steeds in zich van nature!ik ben ook een natuurtalent
dat wist ik altijd al
-
Corneliana
- Zeer actief
ik ook niet na 3x verberg ik de updates.Bruce-Roxy schreef:Jep, zij zijn geweldig!Maeve schreef:Het probleem met honden is hetzelfde als met kinderen. Iedereen denkt er van alles van te weten. Ook al hebben ze er zelf nooit een gehadZe hebben geen advies nodig want het zit in hun natuur, die omgang met honden. Dus ook niet internet raadplegen over waar je je pup vandaan haalt want je onderbewust zijn zegt: de buurman had zo'n kruising van de markt uit Belgie..en die werd wel 20!
Het feit dat die hondjes achter een gesloten deur in een dierenwinkel zitten, in een hokje, zonder mama, met daarnaast 3 andere "rassen", dat doet er niet toe, die vriendelijke meneer zei namelijk dat moeder even een uurtje rust had op dat moment, en dat de puppen daar alleen maar zaten omdat die mensen dan makkelijker konden kiezen!![]()
Oh geloof me, daar weet ik alllleeees van..Corneliana schreef:
je hebt geen idee wat mensen allemaal op fb zetten om maar zielig gevonden te worden.
ik heb veel moeders op fb en sommigen typen elke dag: weer wakker geweest vannacht en dan met bijhorend gemekker over moe en er doorheen zitten. nou dat kan je best een keer doen maar dagelijks?Maar ik vind daar niets zieligs aan hoor..
lekker puh!
-
Corneliana
- Zeer actief
precies.Maeve schreef:Ja, net als ieder ander!Corneliana schreef:Maeve schreef:Het probleem met honden is hetzelfde als met kinderen. Iedereen denkt er van alles van te weten. Ook al hebben ze er zelf nooit een gehadZe hebben geen advies nodig want het zit in hun natuur, die omgang met honden. Dus ook niet internet raadplegen over waar je je pup vandaan haalt want je onderbewust zijn zegt: de buurman had zo'n kruising van de markt uit Belgie..en die werd wel 20!
En als ze dan ongelijk hebben vallen ze van hun wolk en zijn zeer zielig en in de maling genomen en plaatsen dit soort dingen op internet. Zonder te kijken naar wat ze zelf wellicht verkeerd hebben gedaan. Want dat boeit niet, ze hebben het nog steeds in zich van nature!ik ben ook een natuurtalent
dat wist ik altijd al