Dankjewel voor alle reacties!
Een labrador of een golden is wel een optie, maar ik vind ze al snel wat 'gewoontjes'. Ik zou er dan sowieso wel een uit werklijnen willen, maar omdat je ze op elke hoek van de straat ziet trekt me het net iets minder, eerlijk gezegd.
Een poedel vind ik leuk, maar daar zou ik ook niet zo snel voor gaan, ik heb er nog niet veel ontmoet, maar ik hou van een ietwat serieuze hond en ik ken geen poedels die dat zijn.
Een Spaanse waterhond, een lagotto en een Ierse waterspaniël heb ik me eigenlijk nooit in verdiept. Qua uiterlijk spreken ze me wel aan, dus wel de moeite waard! Humor heb ik van Beau wel gekregen, dus ik kan heel wat hebben.
*Esther schreef:Ik zou je een hond wensen die je overal probleemloos mee naar toe kon nemen, makkelijk in de omgang is met dier en mens en die het leuk vindt wat met jou te ondernemen.
Doe je het eens lekker tegendraads (je viel niet voor niets op een Beagle toch

) eerst een moeilijker hondje en dan een instapmodel.
En welk ras/kruising daar bij past....best veel in ieder geval

Je zegt precies wat ik wil zeggen.. Ik wil nu inderdaad gewoon een instapmodel.. Ik denk dat ik na Beau best wat moeilijkere rassen aan zou kunnen, maar dat wil ik gewoon niet. En als Beau gewoon zo jong en fit zou blijven als hij nu is, is het perfect, na heel veel kneden is hij bijna het hondje wat ik altijd wilde. Maar daar ben ik wel bijna drie jaar mee bezig geweest en daar heb ik bij een volgende hond weinig zin in
Een Nilo/toller vind ik ook wel leuk, maar het is niet dat ik denk 'Ja! Dat is het!', ik weet niet waarom..
Een schotse collie (langhaar) gaat hier sowieso komen

, maar niet om mee te sporten. Een korthaar zou ook nog kunnen, maar die zijn geloof ik nog best pittig van karakter?
En een puli komt hier ook sowieso.. Dat wil ik al een hele tijd en daar komt er echt een van. Die had ik dus ook al zelf in gedachten
h a n s schreef:Onze Engelse Setter voldoet aan al je eisen, maar die krijg je niet.

Ah, dat is juist zo'n leuke hond
Nawosh schreef:Een bearded collie zou qua karakter ook prima passen alleen moet je het vachtonderhoud wel zien zitten.
Vachtonderhoud is absoluut geen probleem, ik ben echt op zoek naar het juiste karakter en heb besloten uiterlijk niet zo heel veel te laten mee tellen. Alhoewel ik hierboven schrijf dat ik geen op-elke-hoek-van-de-straat hond wil

Ik ken helemaal geen bearded collies, dus ik zou er eens kennis mee moeten gaan maken. Op het oog ook een leuke hond!