Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Sinds gisteren wonen er bij ons twee Gottinger minivarkentjes, beide zeugjes.
Mijn zusje heeft ze Lola en Babs genoemd
Ze zijn al redelijk tam. Moeten nog wennen aan hun nieuwe omgeving natuurlijk, maar dat komt vanzelf goed.
Ze gaan in ieder geval een heerlijk leventje tegemoet!
OOH, wat schattig
Ik wil ook weer een varkentje....of beter nog 2. Vroeger had ik een hangbuikzwijn. Die worden nog best wel groot Truus heette ze. Leuk beest. Als zomers de achterdeur open stond kwam ze zo naar binnen gescharreld
Daniela schreef:Dat lijkt me nou echt leuk, varkens als 'huisdier' Leuke namen hebben ze ook! Worden ze nog groter of zijn ze al uitgegroeid?
Ze zijn nu bijna 8 weken dus ze groeien nog wel een stukje.. Uiteindelijk zullen ze zo rond de 25 kilo gaan wegen.
Je ziet op internet veel aanbod van teacup varkentjes à 450 euro per stuk, maar daar doen wij niet aan mee..
Deze varkentjes zijn vaak ondervoed waardoor ze zo klein blijven.
Ik zal vanmiddag wat foto's maken van de ren en hun verblijf!
Als ik ooit de ruimte er voor heb wil ik er ook twee. Ik kwam laatst een man tegen in het Twiske die zijn hond en varkentje uitliet, geweldig! Gol gaat alle knorrende wezens uit de weg maar Mika was direct verlieft en wilde spelen
Vroeger wilde ik altijd een mini varkentje, had toen een advertentie ergens gezet dat ik een varkentje zocht, kreeg allemaal reacties. Maar moeders was er niet zo blij mee, helaas.
frank1985 schreef:Oh wat gaaf!
heb je ze buiten? of ook in huis? en hoe zit hun verblijf eruit? kun je daar fotos van plaatsen
Ik zeur er al maanden over hier. Het lijkt me zo leuk!
Ze hebben buiten een flinke ren die ze moeten delen met de kippen, daarnaast hebben ze een eigen hok wat opgesplitst is in een nachtverblijf en een eet / loop gedeelte. Zal vanmiddag wat foto's maken! Het is nog niet zo makkelijk om het goed te doen hoor..
Zoals je op de foto's wel een beetje ziet hebben we een dubbele omheining omdat alleen gaas met palen niet voldoende was.. hier kunnen ze onderdoor wroeten en als ze groter zijn kunnen ze gaan schuren tegen het gaas. Daarnaast moeten we ze laten registreren (dat is verplicht) omdat we geen problemen willen hebben met de omliggende varkensbedrijven.
Als ze wat meer gewend zijn mogen ze ook wel eens in onze omheinde tuin lopen, al is het even aankijken hoe de honden op ze reageren
Schattig. Echter die 25 kilo zal een utopie zijn als je het mij vraagt. Dat is al teacup voor een varken. Dit ras gaat zeker 40 kilo wegen maar kan makkelijk uitschieten naar 60-70 kilo. En ik vraag me af of het weitje dan wel groot genoeg is. Heb je de ouders gezien? En waren die wel echt 25 kilo? Zo ja dan heb je het dus al over mini-mini's. Want een varkentje van 25 kilo is echt heeeeel klein. Ook voor dit ras bijna 2x zo klein als normaal. Volgens de standaard moeten ze nl 40-60 kilo zijn. Dat is wel iets anders dan 25 kilo.
Volgens mij is het bij jullie geen probleem als ze een stukje groter worden dus wat dat betreft maakt het toch niet zoveel uit. Echter rekenen op 25 kilo is denk ik niet handig. Ik zou op het dubbele gewicht rekenen en kleiner is mooi meegenomen als je dat leuker vindt.
We hebben beide ouders gezien.. het zeugje was ongeveer 23 kilo en de beer 30 kilo. We hebben echter geen bewijs dat ze al uitgegroeid waren maar de hobbyfokker kwam erg betrouwbaar over. Natuurlijk houden we in het achterhoofd dat ze groter kunnen worden en dat zou ook helemaal geen probleem zijn
Het weitje is nog een heel stuk uit te breiden achter de schuur, maar gezien het weer op dit moment hebben we het voor nu even zo gehouden. Mochten ze (veel) groter worden dan krijgen ze gewoon een grotere weide.
Crista schreef:We hebben beide ouders gezien.. het zeugje was ongeveer 23 kilo en de beer 30 kilo. We hebben echter geen bewijs dat ze al uitgegroeid waren maar de hobbyfokker kwam erg betrouwbaar over. Natuurlijk houden we in het achterhoofd dat ze groter kunnen worden en dat zou ook helemaal geen probleem zijn
Het weitje is nog een heel stuk uit te breiden achter de schuur, maar gezien het weer op dit moment hebben we het voor nu even zo gehouden. Mochten ze (veel) groter worden dan krijgen ze gewoon een grotere weide.
Gaaf hoor! Ben jaloers. Mijn verhaal was ook geen kritiek maar het mini deel wordt vaak erg onderschat bij varkens. Gelukkig zijn jullie voorbereid op het feit dat ze ook zomaar 60 kilo kunnen zijn over 2 jaar. Want die kans is er echt. Ik heb veel Gottingers gezien en 25 kilo zouden normale fokkers als echte mini-mini's zien. De standaard geeft ook gewoon aan dat ze normaal gesproken tussen de 40 en 60 kilo worden. Beer en zeug maakt weinig verschil. 25 kilo zou dus de helft van het normale gewicht zijn voor dit ras. Zeker bont en zwart staat er bij als groter wordend dan de pure witte diertjes. Die schijnen altijd iets kleiner te blijven. Neem aan dat het zusjes zijn dus de witte is uit bont.
Maargoed, maakt het ook uit. Ze zijn enorm schattig. Zou er als een blok op kunnen vallen en ze in theorie nog kunnen nemen ook. Ik heb ook een weitje van 13x5 meter met uitbreidingsmogelijkheden. Zitten maar 4 kipjes op nu.
Daar kunnen makkelijk 2 varkentjes bij komen wonen toch??
Je hebt ook wel gelijk vwb de 25 kilo hoor.. dat is wel heel erg positief bedacht Ik wist niet dat bont normaal gesproken wat groter wordt. Gelukkig is het hier geen probleem en hebben we de nodige voorbereidingen getroffen, maar ik kan me voorstellen dat er veel mensen de fout mee ingaan en de varkentjes na 1,5 of 2 jaar weer weg doen.