Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Nanna schreef:Erg mooi, ik neem aan dat die tijger niet een echt wilde was maar in een park zat?
Jawel Nanna, dat waren wilde tijgers (zijn twee verschillende). Die laatste foto was een groot mannetje en die mochten we van korte afstand vanaf olifantrug bewonderen (de olifanten waren dan weer niet wild). We zijn in drie wildreservaten geweest en hebben in totaal 13 tijgers gezien, waarvan het grote mannetje twee keer en twee keer een moeder met welpen (daar konden we geen goed shot van krijgen, zie foto). Ik heb altijd al tijgers in het wild willen zien, en India is eigenlijk de beste kans om dit te doen. Maar ik zou al blij zijn geweest als ik er één had gezien, laat staan 13! Ik voelde me vereerd. Al het andere wild is overigens ook gewoon echt wild
ZomerStorm schreef: Die laatste foto was een groot mannetje en die mochten we van korte afstand vanaf olifantrug bewonderen (de olifanten waren dan weer niet wild).
Ik wist inderdaad ook wel dat die tijger in principe zo tegen die olifant op kon springen. Toch heb ik me geen moment onveilig gevoeld. Het mannetje dat we zagen was enorm rustig en lag op zijn gemak door de struiken te rollen. Er is ook beleid binnen de parken (binnen het ene park heel wat beter geregeld dan het andere) dat wanneer de tijger stress-signalen vertoont, iedereen weer weg moet. Sowieso mag je maar beperkte tijd de tijger bekijken. Ik weet dat tijgers behoorlijk gevaarlijke roofdieren zijn (zelfs een van de weinige katachtigen die in sommige gebieden actief op mensen jaagt en ook aanvalsgevaarlijk is), maar het enige moment dat ik me echt onveilig voelde op de vakantie is toen ik tijdens de wandelsafari een paar van deze joekels tegenkwam :
ZomerStorm schreef: het enige moment dat ik me echt onveilig voelde op de vakantie is toen ik tijdens de wandelsafari een paar van deze joekels tegenkwam :
Spierballetje
Ja, deze runderen zijn nog groter dan bizons... Gaur heten ze en die op de foto is een stier, maar daar had je er meer van binnen één kudde. Dus wij met de gids in het gras liggen en afwachten wat er ging gebeuren. Het is ook heel geruststellend als de gids tegen je zegt: 'They know we're here. They can do two things right now. They can either walk away into the forest, or they will attack.' Ik denk niet dat ik ooit banger ben geweest dan toen... hahahah. We waren al bomen uit aan het zoeken om in te klimmen.