Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond wegsturen
Moderator: moderatorteam
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
- Aantal honden: 1
Hond wegsturen
Kennissen van ons uit de wijk hebben sinds een half jaar ofzo ook weer een hondje, maatje fox zeg maar.
Toen ze hem pas hadden leek het ons leuk om samen te gaan wandelen.
De eerste kennismaking was niet zo succesvol want hun hondje snauwde meteen naar die van ons die daarop een beetje verbaasd keek.
De rest van de wandeling ging aardig maar ze hebben elkaar compleet genegeerd.
Voor zover het samen wandelen dus.
Nu wandelen eigenlijk de kinderen het meeste met de hond, dat wil zeggen, hond los, kind erachteraan en een blokje om van 500 meter.....
Nu ben ik ze al een paar keer tegengekomen en elke keer schiet hun hondje naar die van mij toe om even te grauwen en te snauwen, gelukkig negeert de mijne haar volkomen.
Vanmorgen weer hetzelfde, maar nu bleef ze grommen en begon ze naar zijn poten te happen.
Ik was het zo beu, zeker omdat het roepen van het kind geen effect had dat ik de hond nogal boos heb weggestuurd.
De mijne heeft een vrije hoge tolerantie maar eens is die natuurlijk ook op.
Nu hoorde ik dus van andere hondeneigenaren dat zij hier ook last van hebben.
Ik heb vanmorgen toen ook de moeder maar aangesproken hierop maar die winpelt het af met "die van ons doet niks, ze is alleen onzeker bij grote honden".
Ja maar die van jullie loopt los en gaat op aangelijnde honden af, dadelijk zit er een bij die echt iets doet.
Maar dat geloofde ze niet zo.
En nu? Afwachten tot er wel iets gebeurd. O, ik vind dat zo irritant als hondeneigenaren geen verantwoording nemen.....
Toen ze hem pas hadden leek het ons leuk om samen te gaan wandelen.
De eerste kennismaking was niet zo succesvol want hun hondje snauwde meteen naar die van ons die daarop een beetje verbaasd keek.
De rest van de wandeling ging aardig maar ze hebben elkaar compleet genegeerd.
Voor zover het samen wandelen dus.
Nu wandelen eigenlijk de kinderen het meeste met de hond, dat wil zeggen, hond los, kind erachteraan en een blokje om van 500 meter.....
Nu ben ik ze al een paar keer tegengekomen en elke keer schiet hun hondje naar die van mij toe om even te grauwen en te snauwen, gelukkig negeert de mijne haar volkomen.
Vanmorgen weer hetzelfde, maar nu bleef ze grommen en begon ze naar zijn poten te happen.
Ik was het zo beu, zeker omdat het roepen van het kind geen effect had dat ik de hond nogal boos heb weggestuurd.
De mijne heeft een vrije hoge tolerantie maar eens is die natuurlijk ook op.
Nu hoorde ik dus van andere hondeneigenaren dat zij hier ook last van hebben.
Ik heb vanmorgen toen ook de moeder maar aangesproken hierop maar die winpelt het af met "die van ons doet niks, ze is alleen onzeker bij grote honden".
Ja maar die van jullie loopt los en gaat op aangelijnde honden af, dadelijk zit er een bij die echt iets doet.
Maar dat geloofde ze niet zo.
En nu? Afwachten tot er wel iets gebeurd. O, ik vind dat zo irritant als hondeneigenaren geen verantwoording nemen.....

-
Corneliana
- Zeer actief
Re: Hond wegsturen
pff.. als ik er met Sky had gelopen hadden ze geen hondje meer gehad.
dat is een van mijn grootste nachtmerries dat er een klein "rot" hondje op hem afstormt en hij die doodbijt.
pas ook al aan iemand uitgelegd die zijn hondje heel ver liet weglopen want het is zo zielig om de vrijheid af te nemen, ja right.
dat is een van mijn grootste nachtmerries dat er een klein "rot" hondje op hem afstormt en hij die doodbijt.
pas ook al aan iemand uitgelegd die zijn hondje heel ver liet weglopen want het is zo zielig om de vrijheid af te nemen, ja right.
-
Corneliana
- Zeer actief
pff.. als ik er met Sky had gelopen hadden ze geen hondje meer gehad.
-
Neeltje
Dat soort honden krijgen van mij al een brul als ik ze aan zie komen lopen. Inderdaad niet wachten totdat hij bij jouw hond is, meteen al terug sturen als je hem aanstalten ziet maken. En dan niet een lief stemmetje 'terug' (dat roep ik dan meestal), maar liefst met een luide barse stem. Hier werkt het in ieder geval.
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
- Aantal honden: 2
Pffff, ik ken t..
we hebben er hier ook zo een.
Vanmorgen mn hele hand open gehaald aan Rox dr riem..
Er kwam ook zo'n klein pluizig dingetje om een hoek, en na lang trainen heb ik Rox eindelijk zo ver dat ze andere honden negeert..
Dus dat ging prima.. loop ik er voorbij rent ie opeens achter Rox aan en begint te grommen en te keffen. Dus weg negeren van Rox..
Dus ik Rox mee trekken helemaal over de zeik, zowel Roxy als ik.. en dat hondje er achteraan. Komt eindelijk die man naar buiten, het enige wat ie zegt is; durf je wel tegen zo'n hond?! Ik stond zo perplex dat ik niks kon zeggen..
Maar ook hier; ON-BE-GRIJ-PE-LIJK, hoe mensen kunnen denken dat, omdat hun hondje "niets" doet, er niets kan gebeuren..
Nou breek ik nog liever mn arm dan dat ik Rox loslaat, maar toch.. Hij zal wel de verkeerde treffen
Ik ben voor jou ook erg blij dat wegsturen helpt, en dit zou ik idd lekker blijven doen. Bij dit ettertje werkt dat dus totaal niet. ik heb m laatst zelfs met mn been een duw gegeven, beet dat kreng bijna in mn kuit..
Heb dat hondje ook nog nooit uitgelaten zien worden.. loopt alleen maar los rondom zn huis.. Sommige mensen..
we hebben er hier ook zo een.
Vanmorgen mn hele hand open gehaald aan Rox dr riem..
Er kwam ook zo'n klein pluizig dingetje om een hoek, en na lang trainen heb ik Rox eindelijk zo ver dat ze andere honden negeert..
Dus dat ging prima.. loop ik er voorbij rent ie opeens achter Rox aan en begint te grommen en te keffen. Dus weg negeren van Rox..
Dus ik Rox mee trekken helemaal over de zeik, zowel Roxy als ik.. en dat hondje er achteraan. Komt eindelijk die man naar buiten, het enige wat ie zegt is; durf je wel tegen zo'n hond?! Ik stond zo perplex dat ik niks kon zeggen..
Maar ook hier; ON-BE-GRIJ-PE-LIJK, hoe mensen kunnen denken dat, omdat hun hondje "niets" doet, er niets kan gebeuren..
Nou breek ik nog liever mn arm dan dat ik Rox loslaat, maar toch.. Hij zal wel de verkeerde treffen
Ik ben voor jou ook erg blij dat wegsturen helpt, en dit zou ik idd lekker blijven doen. Bij dit ettertje werkt dat dus totaal niet. ik heb m laatst zelfs met mn been een duw gegeven, beet dat kreng bijna in mn kuit..
Heb dat hondje ook nog nooit uitgelaten zien worden.. loopt alleen maar los rondom zn huis.. Sommige mensen..
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Nou wij hebben zo'n geval dat nogal uitvalt naar andere honden. En ik kan je vertellen, ik erger me er soms rot aan. Goof loopt ook nooit los in de wijk, altijd aan de lijn. We zijn flink aan het trainen hierop en het gaat gelukkig steeds beter, hij is beter te sturen en mocht hij toch uitvallen dan is hij ook beter tot de orde te roepen. Gelukkig.
Ik snap dan ook echt niet dat mensen hun kutkeffer zomaar op alles af laten stormen, dat is levensgevaarlijk en heel frustrerend voor anderen
Ik snap dan ook echt niet dat mensen hun kutkeffer zomaar op alles af laten stormen, dat is levensgevaarlijk en heel frustrerend voor anderen
-
marx-7
- Actief
- Mijn ras(sen): Als het maar 4 poten en een staart heeft
Als het hondje los loopt en hij stormt op mijn Senna (mechelaar) af om "iets" duidelijk te maken en het gaat mis, dan vind ik persoonlijk pech voor het hondje. Had ie maar aangelijnd moeten zijn. Ik laat mijn honden nooit los in bebouwd gebied, daar ga ik voor naar het park waar ze zonder problemen kunnen rennen en gek doen. Komt er iemand met een hond pak ik ze altijd aan de lijn, simpel omdat ik geen zin heb in dat gezeur en vooral Senna niet de gemakkelijkste is.P-tt schreef:Ik snap dan ook echt niet dat mensen hun kutkeffer zomaar op alles af laten stormen, dat is levensgevaarlijk en heel frustrerend voor anderen
Ik denk zelfs dat als jouw aangelijnde hond aangevallen wordt door een andere loslopende dat je vrij sterk staat. Hij/zij mag in mijn geval zowiezo de kosten betalen.
a.s zaterdag start ik met een cursus om het vervelende gedrag van Senna aan te pakken, want ik hou daar ook helemaal niet van.

Max (RIP)..........Baldo (RIP)...............Senna
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Wat voor Cursus is dat? Dat zou voor Rox (mijn mechel teefje) ook wel wat zijn!!marx-7 schreef:Als het hondje los loopt en hij stormt op mijn Senna (mechelaar) af om "iets" duidelijk te maken en het gaat mis, dan vind ik persoonlijk pech voor het hondje. Had ie maar aangelijnd moeten zijn. Ik laat mijn honden nooit los in bebouwd gebied, daar ga ik voor naar het park waar ze zonder problemen kunnen rennen en gek doen. Komt er iemand met een hond pak ik ze altijd aan de lijn, simpel omdat ik geen zin heb in dat gezeur en vooral Senna niet de gemakkelijkste is.P-tt schreef:Ik snap dan ook echt niet dat mensen hun kutkeffer zomaar op alles af laten stormen, dat is levensgevaarlijk en heel frustrerend voor anderen
Ik denk zelfs dat als jouw aangelijnde hond aangevallen wordt door een andere loslopende dat je vrij sterk staat. Hij/zij mag in mijn geval zowiezo de kosten betalen.
a.s zaterdag start ik met een cursus om het vervelende gedrag van Senna aan te pakken, want ik hou daar ook helemaal niet van.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Ben ik helemaal met je een hoor, daarom laat ik die van mij absoluut niet los in de wijk. Beter voorkomen dan genezen.marx-7 schreef:Als het hondje los loopt en hij stormt op mijn Senna (mechelaar) af om "iets" duidelijk te maken en het gaat mis, dan vind ik persoonlijk pech voor het hondje. Had ie maar aangelijnd moeten zijn. Ik laat mijn honden nooit los in bebouwd gebied, daar ga ik voor naar het park waar ze zonder problemen kunnen rennen en gek doen. Komt er iemand met een hond pak ik ze altijd aan de lijn, simpel omdat ik geen zin heb in dat gezeur en vooral Senna niet de gemakkelijkste is.P-tt schreef:Ik snap dan ook echt niet dat mensen hun kutkeffer zomaar op alles af laten stormen, dat is levensgevaarlijk en heel frustrerend voor anderen
-
marx-7
- Actief
- Mijn ras(sen): Als het maar 4 poten en een staart heeft
Ik heb 1,5 week geleden een dame hier thuis gehad. Ze is gedragstherapeute en zij heeft mijn hond geanneliseerd. We zijn 2 uur gaan wandelen (vond Senna hélémaal niet ergBruce-Roxy schreef:marx-7 schreef:Wat voor Cursus is dat? Dat zou voor Rox (mijn mechel teefje) ook wel wat zijn!!P-tt schreef:
http://www.samba-gt.nl/
Heb een hoop tips van haar gekregen en soms werkt het en soms niet. Zal daar zelf ook heus wel debet aan zijn. Maar zaterdag ga ik naar haar cursus waar nog meer honden komen met ietwat dezelfde problemen en we zullen eens zien of het verbeterd en ik mezelf ook kan aanpassen

Max (RIP)..........Baldo (RIP)...............Senna
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Ah, ik ben ook al bij een gedragsdeskundige met Rox..
Zij heeft zelf een roedel van 4 honden, en als die mee gaan is Rox de liefheid zelve... erg fijn.
Dus a.s. maandag ga ik weer naar haar toe, en dan alleen met mijn honden.
Rox is inderdaad ook echt een etter tegen alles op 4 poten. en dan zeker als ze erg druk voorbij komen springen. Heb ook al veel tips gehad, maar tot nu toe heeft Rox nog niet haar "ware aard" laten zien waar de gedragsdeskundige bij was (haar honden corrigeerde Rox)
Hopelijk ziet ze het maandag en krijgen we wat handvatten, want zoals je zegt, ik weet echt geen raad meer met dit gedrag..
Tot die tijd is het aan de lijn blijven en opletten. Maja, met zo'n klein k*tkeffertje (heb zelf ook een klein hondje, dus nee niet alle kleintjes zijn k*t) kan ik dr aan de lijn hebben.. dat interesseert dat hondje, en die eigenaar blijkbaar geen hol.. en ik mn hele hand openhalen aan dr riem om Rox weer onder apèl te krijgen...
Zij heeft zelf een roedel van 4 honden, en als die mee gaan is Rox de liefheid zelve... erg fijn.
Rox is inderdaad ook echt een etter tegen alles op 4 poten. en dan zeker als ze erg druk voorbij komen springen. Heb ook al veel tips gehad, maar tot nu toe heeft Rox nog niet haar "ware aard" laten zien waar de gedragsdeskundige bij was (haar honden corrigeerde Rox)
Hopelijk ziet ze het maandag en krijgen we wat handvatten, want zoals je zegt, ik weet echt geen raad meer met dit gedrag..
Tot die tijd is het aan de lijn blijven en opletten. Maja, met zo'n klein k*tkeffertje (heb zelf ook een klein hondje, dus nee niet alle kleintjes zijn k*t) kan ik dr aan de lijn hebben.. dat interesseert dat hondje, en die eigenaar blijkbaar geen hol.. en ik mn hele hand openhalen aan dr riem om Rox weer onder apèl te krijgen...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Omdat (lullig gezegd) jij het probleem waarschijnlijk ook bent... op dat moment is die GT erbij en dan is er dus geen probleemgedragBruce-Roxy schreef:Ah, ik ben ook al bij een gedragsdeskundige met Rox..

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Corneliana
- Zeer actief
waarom meteen haar honden erbij? is Rox selectief dan?Bruce-Roxy schreef:Ah, ik ben ook al bij een gedragsdeskundige met Rox..
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Klopt waarschijnlijk hoor! ik doe hoogstwaarschijnlijk iets niet goed maar zie zelf idd niet wat.. Het probleem is dat ik aan de riem, dus in de wijk, altijd alleen loop met mn twee honden, dus het niet kan filmen. Binnenkort is mn man een paar dagen vrij dan zal ie t idd een x filmen, bedankt voor de tip!malinois schreef:Omdat (lullig gezegd) jij het probleem waarschijnlijk ook bent... op dat moment is die GT erbij en dan is er dus geen probleemgedragBruce-Roxy schreef:Ah, ik ben ook al bij een gedragsdeskundige met Rox..
Tot die tijd is het aan de lijn blijven en opletten. Maja, met zo'n klein k*tkeffertje (heb zelf ook een klein hondje, dus nee niet alle kleintjes zijn k*t) kan ik dr aan de lijn hebben.. dat interesseert dat hondje, en die eigenaar blijkbaar geen hol.. en ik mn hele hand openhalen aan dr riem om Rox weer onder apèl te krijgen...Zou zeggen, film het eens dat is vaak veel beter
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bruce-Roxy schreef:Klopt waarschijnlijk hoor! ik doe hoogstwaarschijnlijk iets niet goed maar zie zelf idd niet wat.. Het probleem is dat ik aan de riem, dus in de wijk, altijd alleen loop met mn twee honden, dus het niet kan filmen. Binnenkort is mn man een paar dagen vrij dan zal ie t idd een x filmen, bedankt voor de tip!malinois schreef:Omdat (lullig gezegd) jij het probleem waarschijnlijk ook bent... op dat moment is die GT erbij en dan is er dus geen probleemgedragBruce-Roxy schreef:Ah, ik ben ook al bij een gedragsdeskundige met Rox..
Tot die tijd is het aan de lijn blijven en opletten. Maja, met zo'n klein k*tkeffertje (heb zelf ook een klein hondje, dus nee niet alle kleintjes zijn k*t) kan ik dr aan de lijn hebben.. dat interesseert dat hondje, en die eigenaar blijkbaar geen hol.. en ik mn hele hand openhalen aan dr riem om Rox weer onder apèl te krijgen...Zou zeggen, film het eens dat is vaak veel beter

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt? Haar honden zijn altijd mee als zij met een hond in het park gaat trainen. Haar honden zijn zogezegd haar hulpjes. die honden geven ook de perfecte correcties. Dus als die honden erbij zijn is Rox een andere hond (en idd zal het ook met mijn gevoel te maken hebben als de gedragsdeskundige erbij is) en word ze anders door haar honden gecorrigeerd.Corneliana schreef:waarom meteen haar honden erbij? is Rox selectief dan?Bruce-Roxy schreef:Ah, ik ben ook al bij een gedragsdeskundige met Rox..
-
Neeltje
Dan zal het inderdaad voor het grote deel jouw invloed zijn, want als ze het in een andere situatie, waar jij niet de overhand hebt, wel goed doet, kan ze het dus wel.Bruce-Roxy schreef:Ik snap niet zo goed wat je bedoelt? Haar honden zijn altijd mee als zij met een hond in het park gaat trainen. Haar honden zijn zogezegd haar hulpjes. die honden geven ook de perfecte correcties. Dus als die honden erbij zijn is Rox een andere hond (en idd zal het ook met mijn gevoel te maken hebben als de gedragsdeskundige erbij is) en word ze anders door haar honden gecorrigeerd.Corneliana schreef:waarom meteen haar honden erbij? is Rox selectief dan?Bruce-Roxy schreef:Ah, ik ben ook al bij een gedragsdeskundige met Rox..