Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokkersvoorwaarden, wat houdt dat allemaal in?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

Fokkersvoorwaarden, wat houdt dat allemaal in?

Ongelezen bericht door P-tt »

Vandaag waren we bij de fokkers van Goof geweest. We hebben redelijk goed contact met deze mensen en zijn ook erg blij dat we onze hond bij hun vandaan hebben.
De fokkers weten dat wij in de toekomst graag een tweede hond erbij willen. Daar hebben we het vandaag ook weer over gehad en toen gaf ze aan dat wellicht een hond op fokkersvoorwaarde iets voor ons zou zijn. Ze zei dat ze dat met ons wel aandurfde. Het gaat dan om een reu, en ze gaf aan dat het volgend jaar zomer zou kunnen worden. We hebben aangegeven hierover na te zullen denken. Maar wat houdt dat eigenlijk in een hond onder fokkersvoorwaarde. Er werd wel aangegeven dat we de pup dan gratis zouden krijgen, ook al zou deze ongeschikt voor de fok blijken te zijn. Ook gaf ze aan dan voer, medische kosten en de kosten voor shows e.d. ook voor haar rekening waren. Verder hebben we het er niet over gehad.

Nu zou ik graag willen weten wat de voors en tegens zijn voor wat betreft zo'n fokkersvoorwaarde. Ik heb ook dit topic http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=255436 gelezen. Maar ik was nog benieuwd naar meer ervaringen wat je vooral wel of beter van niet in zo'n contract kan zetten en wat je van elkaar kan en mag verwachten.

Nogmaals het duurt nog wel even voor we hier een beslissing over willen nemen en of er uberhaubt een tweede bij komt ( dat willen vriend en ik beide graag, maar we zijn van wat dingen afhankelijk) maar ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen, ervaringen en meningen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Fokkersvoorwaarden, wat houdt dat allemaal in?

Ongelezen bericht door yamie »

zul je toch echt met die fokker moeten bespreken, dat verschilt gewoon per fokker en wensen.

bv. hoe vaak de hond geshowd kan worden, wat het doel daar mee is, eventuele dekkingen, hoeveel en hoe dat dan geregeld wordt.
P-tt
Zeer actief

yamie schreef:zul je toch echt met die fokker moeten bespreken, dat verschilt gewoon per fokker en wensen.

bv. hoe vaak de hond geshowd kan worden, wat het doel daar mee is, eventuele dekkingen, hoeveel en hoe dat dan geregeld wordt.
Oh ja, dat begrijp ik :ok:
Ik was gewoon benieuwd naar de ervaringen van anderen. Ik had er namelijk nog nooit van gehoord en weet dus ook niet zo goed wat ik me erbij voor moet stellen.
Afbeelding
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Je hoort over verschillende voorwaarden bij verschillende fokkers, ik snap alleen niet goed waarom een reu niet van jouzelf zou kunnen zijn ze kunnen toch gewoon om dekking vragen? Voer op hun kosten is ook wel iets wat je niet vaak hoort. Ik zou altijd zelf over mijn hond willen beslissen. Ook wat-ie eet.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Volgens mij maakt iedereen gewoon zelf afspraken met de fokker.
In mijn geval kreeg ik Biène gratis en betaalde haar fokker/eigenaar het voer en de medische kosten.
Na 1,5 jaar hebben we samen besloten dat we haar niet geschikt vonden voor de sport en is ze officieel van mij geworden, sindsdien draag ik dus gewoon ook alle kosten.
Overigens staat haar stamboom gewoon op zijn naam nog, omdat het een heel gedoe was om haar in het NHSB ingeschreven te krijgen anders (ze heeft een st Hubertus stamboom maar had geen export stempel, dus eerst opsturen (en kosten betalen) naar België voor die stempel en dan officieel invoeren in Nederland). Voor mij maakte dat niet uit want toen ik binnen de KNPV een examen liep kon dat gewoon omdat haar fokker ook KNPV-lid was. Op haar certificaat staat hij dus als eigenaar en ik als handler.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Weet je, op fokkersvoorwaarden of als co-owner een hond in huis nemen brengt altijd een risico met zich mee.

Het kan fantastisch gaan. Leuke fokker, leuke gesprekken, kortom; jullie delen samen de vreugde en het geluk van de hond. Als het zó gaat heb je een prima keuze gemaakt.

Het kan ook zijn dat je een fokker treft die zich overal mee bemoeit en een grote vinger in de pap wenst. Die kans wordt groter naarmate de fokker meer kosten voor de hond in kwestie op zich neemt.
Als de fokker, zoals ik uit jouw verhaal begrijp, een aanzienlijk deel van de kosten op zich neemt, schept dat verplichtingen. Als je je dat realiseert en daar geen moeite mee hebt zou ik deze kans pakken.

Als je iemand bent die de regie zélf graag in handen houdt zou ik er niet aan beginnen.

edit, Mijn Ben (BC) had ik op fokkersvoorwaarden/als co-owner. Ik heb er slechte ervaringen mee en doe het nóóit meer.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door yodi »

Ik persoonlijk zou er niet aan beginnen, mijn hond is van mij punt uit.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Alleen van iemand die ik heel goed ken en alleen een reu... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wildflower
Zeer actief

Kells schreef:Ik zou er niet aan beginnen, tenzij de fokker een goede vriend zou zijn en er duidelijke afspraken gemaakt zijn.
Dan nog. Je kan niet alles dichttimmeren met afspraken :wink:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb een reu op fokkersvoorwaarden en dat gaat prima. Heb onwijs leuk contact en hij logeert weleens bij haar en verder had ik inspraak in wat er in het contract kwam. Ik wilde er nl wel wat dingen in hebben en dat was geen enkel probleem.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Als ik het met de fokker goed zou kunnen vinden en we over belangrijke dingen op 1 lijn zitten zou ik het wel aandurven, denk ik.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Ik krijg straks een reu, weet niet of je dt op fokkervoorwaarden kunt noemen, hond is van mij, kosten voor mij en zij een dekking of meerdere ervan. Ik ga incidenteel ermee showen op de momenten dat t mij goed uitkomt.
Teef zou ik nooit doen.

En ik wil geen druk, of gedram erover.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Tara schreef:Als ik een hond wil, dan wil ik gewoon eigenaar zijn van die hond.
Een hond verzorgen die op naam van iemand anders staat trekt mij helemaal niet zo. Juridisch is het trouwens ook niks waard.
Je krijgt zonder veel moeite geweldig gezeik over willekeurig wat, en dat zou ik niet willen.
Andersom geldt ook: als ik een hond fok met potentie, dan hou ik die hond zelf, of probeer de nieuwe eigenaars te motiveren hun hond beschikbaar te stellen voor de fokkerij.
Met geluk doen ze dat, met pech doen ze dat niet.
Zo niet, dan is het jammer maar helaas, en dan gaat de zon ook gewoon de volgende dag weer op.
Dit dus. In mijn directe omgeving een voorbeeld van iemand die er aan begon. Fokker was een vriendin van haar.
Teef moest minimaal aantal nesten mee worden gefokt. Teef ging terug naar fokker om daar het nest te krijgen en te blijven tot de pups weg gingen.
Teef compleet van slag, 'eigenaar' van slag en die hakte daarom de knoop door dat ze dit niet meer wilde. 1x, nooit meer. Vervolgens mocht ze alsnog de volle mep betalen voor de hond omdat de fokker de nesten misliep.
Wat er tegenwoordig nog van de vriendschap over is kan je wel raden.

Sluit mij bij Tara aan: als je een hond wilt zorg dan dat het jouw hond wordt en niet die van de fokker. En als fokker moet je m.i. niet meer honden willen houden dan je zelf aan kan. Zou er dus ook niet aan willen beginnen. Als je een hond n.l. uitzet bij iemand, zal die naar zijn/haar inzichten er mee omgaan. En die kunnen afwijken van wat mij het beste lijkt.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Of je dat wil vind ik heel persoonlijk. Ik zou er wel voor open staan, maar dan wel met juiste afspraken. Ik zou zelf de "dagelijkse" kosten willen betalen. Voeding, DA kosten etc. Showen en gezondheidsonderzoeken is dan voor rekening van de fokker en die krijgt ook de inkomsten van de fokkerij. Dan in overleg de hond zo nu en dan meegeven voor een show dus en eventueel voor dekkingen, daar moet je voor open staan.

Wat ik wel belangrijk vind: laat die gratis pup nu niet de doorslag geven! Had je het aanbod ook aangenomen als je de pup zelf moest betalen? Zo niet, misschien moet je er dan niet aan beginnen. Zie het als een huishond die je zo nu en dan moet uitlenen, in overleg.
Wildflower
Zeer actief

Kells schreef:
Maeve schreef:Of je dat wil vind ik heel persoonlijk. Ik zou er wel voor open staan, maar dan wel met juiste afspraken. Ik zou zelf de "dagelijkse" kosten willen betalen. Voeding, DA kosten etc. Showen en gezondheidsonderzoeken is dan voor rekening van de fokker en die krijgt ook de inkomsten van de fokkerij. Dan in overleg de hond zo nu en dan meegeven voor een show dus en eventueel voor dekkingen, daar moet je voor open staan.

Wat ik wel belangrijk vind: laat die gratis pup nu niet de doorslag geven! Had je het aanbod ook aangenomen als je de pup zelf moest betalen? Zo niet, misschien moet je er dan niet aan beginnen. Zie het als een huishond die je zo nu en dan moet uitlenen, in overleg.
Dat vind ik dus ook. Toevallig was ik gisteren in gesprek met iemand die een uitgezette teef had. De fokker liet de eigenaresse opdraaien voor alle kosten m.b.t. gezondheidsonderzoeken e.d. De eigenaresse was een stuk goedkoper uit geweest als ze de pup gewoon gekocht had.
Volgens mij bepaal je toch echt zelf waar je je geld aan uitgeeft :19:
Dit voorbeeld geeft wel goed aan dat je je grenzen heel erg duidelijk moet stellen als je een hond op fokkersvoorwaarden houdt.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik zou duidelijk op papier zetten wie wat betaald, hoeveel dekkingen, hoeveel shows en wanneer de hond op jouw naam komt.

Ik ken een fokker waarvan een hond met 8 maanden terug kwam, hond kwam op naam van de nieuwe eigenaar en werd op kosten van de fokker onderzocht op hd. Dit was goed en de fokker wilde 1 dekking.
Verders nooit problemen gehad, maar hangt samen met de instelling van de fokker en de eigenaar.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

chaos schreef:Ik krijg straks een reu, weet niet of je dt op fokkervoorwaarden kunt noemen, hond is van mij, kosten voor mij en zij een dekking of meerdere ervan.
Dus jij betaalt alle kosten en de fokker incasseert het dekgeld. Heb je nog een plekkie over?
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

under the red sky schreef:
chaos schreef:Ik krijg straks een reu, weet niet of je dt op fokkervoorwaarden kunt noemen, hond is van mij, kosten voor mij en zij een dekking of meerdere ervan.
Dus jij betaalt alle kosten en de fokker incasseert het dekgeld. Heb je nog een plekkie over?
Vermoed dat ze de hond 'krijgt' maar daar wel 1 of meerdere dekkingen van hem aan de fokker terug moet geven.
Zou daar eerlijk gezegd wel een maximum over afspreken. Vind 1 dekking eigenlijk genoeg. Dekgeld is meestal pupprijs heb ik begrepen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb het wel gedaan, maar wel bij een hele goede vriendin, die vriendschap is me ook veel meer waard, dan de eventuele plannen die er met dat teefje waren, dus gaan afspraken anders dan gepland? nou ja, zo is dat dan.

ik sta liever op goede voet met een pupkoper, of iemand aan wie ik een hondje geef en kijkt samen verder hoe dingen in de toekomst zouden kunnen, dan van alles op papier en vastgelegd ( voor wat dat sowieso waard is)
wanneer ik ergens een pup/hond naar toe doe, dan betekend dat , dat ik bij die persoon een goed gevoel heb en als alles goed blijft gaan , zou ik niet weten, waarom de teef dan perse bij mij, de fokker, een nest moet krijgen, heeft de ander daar ook de tijd ,ruimte, zin enz voor? helemaal mooi toch :ok:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Laicka zit onder fokkersvoorwaarde hier, ik draai op voor de kosten qua voer, DA (standaard dingen), in omgang is ze gewoon mijn hond. Papiertechnisch is ze van de fokker en zal ze het einde van het jaar of begin volgend jaar een nestje krijgen. Als ik dan de ruimte thuis heb dan zal dat hier gebeuren, woon ik nog steeds waar ik nu woon dan zal het bij de fokker gebeuren. De fokker neemt alles wat met de dracht te maken heeft op zich, van shows tot extra voer tijdens de dracht, de testen/foto's, dekgeld en noem de rest maar op.

Het ging mij niet om een gratis hond, ik had het geld voor Laicka allang op mijn rekening staan maar wilde zelf misschien wel gaan fokken. Helaas weet ik er, vind ik, niet genoeg vanaf en mijn fokker kwam op dat moment met het voorstel waar ik goed over heb nagedacht en uiteindelijk ja op heb gezegd.

Als Laicka haar nestje heeft gekregen dan blijft er hier een teefje onder dezelfde voorwaarde, het werkt voor ons prima maar ik ben me er wel bewust van dat het in vele gevallen niet zo is
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Wildflower
Zeer actief

***puppy*** schreef:Laicka zit onder fokkersvoorwaarde hier, ik draai op voor de kosten qua voer, DA (standaard dingen), in omgang is ze gewoon mijn hond. Papiertechnisch is ze van de fokker en zal ze het einde van het jaar of begin volgend jaar een nestje krijgen. Als ik dan de ruimte thuis heb dan zal dat hier gebeuren, woon ik nog steeds waar ik nu woon dan zal het bij de fokker gebeuren. De fokker neemt alles wat met de dracht te maken heeft op zich, van shows tot extra voer tijdens de dracht, de testen/foto's, dekgeld en noem de rest maar op.

Het ging mij niet om een gratis hond, ik had het geld voor Laicka allang op mijn rekening staan maar wilde zelf misschien wel gaan fokken. Helaas weet ik er, vind ik, niet genoeg vanaf en mijn fokker kwam op dat moment met het voorstel waar ik goed over heb nagedacht en uiteindelijk ja op heb gezegd.

Als Laicka haar nestje heeft gekregen dan blijft er hier een teefje onder dezelfde voorwaarde, het werkt voor ons prima maar ik ben me er wel bewust van dat het in vele gevallen niet zo is
Fijn dat jij er tevreden mee bent hoe het nu gaat maar wie gaat de dierenartskosten betalen die niet met de dracht/bevalling te maken hebben en ook niet onder de 'gewone' DA kosten vallen? In diverse topics kun je lezen dat met spoed naar Utrecht al gauw duizenden euro's kost. Wie betaald die kosten dan?
De fokker? Of toch jij? Hebben jullie daar afspraken over op papier staan?
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Nanna schreef:Nee, ik zou het niet doen. Het levert een hoop geheister op.
Ik heb zelf ooit een reu bij iemand uitgezet maar ik zou het nooit weer doen.
Heb jij Bakkie niet op fokkersvoorwaarden?
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik zou er zelf denk ik ook niet aan beginnen.
Maar ik geloof wel dat het voor sommige partijen een goede deal kan zijn.
P-tt
Zeer actief

Maeve schreef:Of je dat wil vind ik heel persoonlijk. Ik zou er wel voor open staan, maar dan wel met juiste afspraken. Ik zou zelf de "dagelijkse" kosten willen betalen. Voeding, DA kosten etc. Showen en gezondheidsonderzoeken is dan voor rekening van de fokker en die krijgt ook de inkomsten van de fokkerij. Dan in overleg de hond zo nu en dan meegeven voor een show dus en eventueel voor dekkingen, daar moet je voor open staan.

Het gaat mij sowieso niet om een gratis pup. We willen graag een tweede hond erbij, dat wist de fokker al en toen kwam ze met dit idee.
Wat ik vooral belangrijk vind is dat het ook klikt met Goof. We willen een hond erbij voor ons, maar ook een die goed met onze Goof kan. En het is pas 'gepland' voor volgend jaar zomer, dus het is niet zo dat we volgende week al moeten beslissen. Ik wil gewoon weten wat de voors en tegens zijn en waarmee we rekening kunnen/ moeten houden. Zo kunnen we als het zover is en we besluiten het te doen goede afspraken maken :ok:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Wildflower schreef:
Fijn dat jij er tevreden mee bent hoe het nu gaat maar wie gaat de dierenartskosten betalen die niet met de dracht/bevalling te maken hebben en ook niet onder de 'gewone' DA kosten vallen? In diverse topics kun je lezen dat met spoed naar Utrecht al gauw duizenden euro's kost. Wie betaald die kosten dan?
Ik heb daar idd een afspraak over in staan in het contract.
Brigitte
Zeer actief

P-tt schreef:

Het gaat mij sowieso niet om een gratis pup. We willen graag een tweede hond erbij, dat wist de fokker al en toen kwam ze met dit idee.
Wat ik vooral belangrijk vind is dat het ook klikt met Goof. We willen een hond erbij voor ons, maar ook een die goed met onze Goof kan. En het is pas 'gepland' voor volgend jaar zomer, dus het is niet zo dat we volgende week al moeten beslissen. Ik wil gewoon weten wat de voors en tegens zijn en waarmee we rekening kunnen/ moeten houden. Zo kunnen we als het zover is en we besluiten het te doen goede afspraken maken :ok:
Hier ook niet om die gratis pup, wij hadden Bunker nog toen Phantom werd geboren dus er was helemaal geen sprake van dat hij bij ons zou komen. Pas een paar weken nadat Bunker was ingeslapen kwam de fokker zelf met de vraag of wij Phantom onder voorwaarde wilde want ze wilde hem graag aanhouden en heel graag bij ons zien zitten.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah zat hier onder fokkersvoorwaarde. Ik heb haar gratis gekregen en alle DA kosten en voer werd voor mij betaald. Met 11 maanden bleef haar oor hangen en heb ik haar laten rontgenen, op die dag is ze ook van mij geworden. Ik heb toen wel een bedrag betaald, wel stuk minder dan puppy prijs. Zij hoefde niet gecastreerd te worden, de fokker zei zelfs "mocht haar oor gaan staan heb jij een leuke fokteef". Was dus wel echt in goed vertrouwen gelukkig. Ik zou het best weer op die manier willen doen, maar bij Noah is het nooit zover gekomen met nesten en africhting
Perry en Noah

Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Ik zou zelf geen constructie willen waarin ik een hond van de fokker 'leen'. Voor mij zou gelden dat ik een reu 100% als huishond zou willen kopen en, afhankelijk van hoe de hond uitgroeit qua bouw en karakter, daarna mijn reu best op kosten van de fokker de shows en medische keuringen zou willen laten doen in ruil voor een vooraf besproken maximaal aantal dekkingen.

Bij de koopovereenkomst zou ik in zo'n geval duidelijk aangeven op welk moment de fokker en ik de keus voor wel of niet fokken zouden maken en dat de hond 'huishond' blijft tenzij beide partijen het vervolg richting dekreu zien zitten. Wordt er gekozen om het pad richting dekreu te kiezen, dan komt er een vervolgcontract met welke onderzoeken de fokker zal gaan vergoeden en hoeveel dekkingen en shows er nodig zijn om het de moeite waard te maken voor de fokker.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Wij hebben Lara gekregen van de fokker. Ze was toen al bijna een jaar en ze zocht er een goede plek voor, terwijl wij op zoek waren naar een hond.
De fokker wilde in eerste instantie ons als 'gastouder', maar dat wilden wij niet. De hond wordt gewoon van ons en anders niet. Dat vond ze ook prima gelukkig, alles was bespreekbaar. We hebben Lara, mét haar stamboom, mee gekregen, die netjes op onze naam is gezet. Ze stelde wel als voorwaarde dat ze de eerste keer gedekt zou worden door een reu van haar keus en uit dat nest wil ze graag een pup uitzoeken. Daar kunnen wij ons prima in vinden, dus dat gaat zo gebeuren.
AfbeeldingAfbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Wildflower schreef:
***puppy*** schreef:Laicka zit onder fokkersvoorwaarde hier, ik draai op voor de kosten qua voer, DA (standaard dingen), in omgang is ze gewoon mijn hond. Papiertechnisch is ze van de fokker en zal ze het einde van het jaar of begin volgend jaar een nestje krijgen. Als ik dan de ruimte thuis heb dan zal dat hier gebeuren, woon ik nog steeds waar ik nu woon dan zal het bij de fokker gebeuren. De fokker neemt alles wat met de dracht te maken heeft op zich, van shows tot extra voer tijdens de dracht, de testen/foto's, dekgeld en noem de rest maar op.

Ik, stel je voor ze heeft een gecompliceerde botbreuk dan is dat kostenplaatje gewoon voor mij. Ik heb het misschien te onduidelijk omschreven. Alles wat niet met de dracht te maken heeft betaal ik, de rest is voor de fokker
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”