Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond gromt/blaft bij weggaan.
Moderator: moderatorteam
-
hvandijk
hond gromt/blaft bij weggaan.
Ik heb een vraag over de hond van mijn ouders.
Het gaat om een kruising tussen een cavalier spaniel en een keeshond.
Het beestje is op zich altijd wel vrolijk als hij niet wil of met rust gelaten wil worden laat hij dat merken door een beetje te grommen en er zit ook redelijk wat dominantie in ook tegenover andere honden.
Hij luistert goed alleen probleem bij hem is als iemand weg gaat bijvoorbeeld bekende maar ook bij vreemden begint hij te blaffen en te grommen en gaat ze ook achterna.
Iemand hier ervaring mee en wat hier aan te doen valt? het lijkt namelijk steeds erger te worden.
Het beestje is op zich altijd wel vrolijk als hij niet wil of met rust gelaten wil worden laat hij dat merken door een beetje te grommen en er zit ook redelijk wat dominantie in ook tegenover andere honden.
Hij luistert goed alleen probleem bij hem is als iemand weg gaat bijvoorbeeld bekende maar ook bij vreemden begint hij te blaffen en te grommen en gaat ze ook achterna.
Iemand hier ervaring mee en wat hier aan te doen valt? het lijkt namelijk steeds erger te worden.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: hond gromt/blaft bij weggaan.
Jezus wat een lullige en boute reaktie's.
Ik zou hem een koekkie geven.
Ik zou hem een koekkie geven.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
S@ndr@
- Zeer actief
tja Van Gils wil eigenlijk ook wel iedereen houden, ( wat je vind mag je houden concept) en die mag even naast me zitten tot het volk weg is
PUNT
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Kun je wel gaan meppen Truus maar ben niet onder de indruk.Inge O schreef:bouvierpoedel schreef:Jezus wat een lullige en boute reaktie's.bobbie koest!

-
Corneliana
- Zeer actief
haha Sky wil zo graag met iedereen mee.S@ndr@ schreef:tja Van Gils wil eigenlijk ook wel iedereen houden, ( wat je vind mag je houden concept) en die mag even naast me zitten tot het volk weg isPUNT
-
S@ndr@
- Zeer actief
ow ja dat kan ook nogCorneliana schreef:haha Sky wil zo graag met iedereen mee.S@ndr@ schreef:tja Van Gils wil eigenlijk ook wel iedereen houden, ( wat je vind mag je houden concept) en die mag even naast me zitten tot het volk weg isPUNT
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Mijn kippenkarkas geeft geen sjoege.Inge O schreef:bouvierpoedel schreef:Kun je wel gaan meppen Truus maar ben niet onder de indruk.Inge O schreef:bouvierpoedel schreef:Jezus wat een lullige en boute reaktie's.bobbie koest!
![]()
![]()
![]()
en nu?

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
een hond die dominant mag zijn, binnen de (mensen) roedel, zal zich ook zo gedragen.hvandijk schreef:Ik heb een vraag over de hond van mijn ouders.
de hond komt er mee weg door de baas te spelen, zogezegd.
het is een bekend probleem dat honden wel visite binnenlaten, maar dat ze niet meer weg mogen. komt vaker voor, en dat moet zeker gestuurd worden, door meer regels te geven en meer leiding te nemen, in andere situaties en in deze.
met andere woorden: de hond maakt nu te veel de baas uit, en dat moeten de mensen gaan doen.
- Groenalsgras
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kwart golden retriever
Driekwart Kooiker - Aantal honden: 1
Als het de hond van je ouders is kunnen zij hem dit het beste afleren lijkt me? Sowieso zou ik me goed realiseren dat, wanneer de hond blaft en gromt als je wegloopt en de persoon komt weer terug en geeft hem aandacht, dit voor de hond als beloning telt. Zo zat er vanochtend bij de dierenarts een vrouw in de wachtkamer die haar hondje maar bleef troosten als hij zat te piepen. Dus ze beloont hem voor het piepen... Dus negatief gedrag negeren en positief gedrag belonen. En google eens 'verlatingsangst hond', dan vind je genoeg stap voor stap methodes om het hem af te leren. Maar dan moeten je ouders wel meewerken natuurlijk! Succes.hvandijk schreef:Ik heb een vraag over de hond van mijn ouders.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
oh alsjeblieft zeg, dit heeft toch helemaal niks te maken met verlatingsangst?
dit is een een hond die gewoon verteld moet worden dat die actie niet gewenst is: verbieden dus, eventueel door hem naar zn plaats te sturen.
dit is een een hond die gewoon verteld moet worden dat die actie niet gewenst is: verbieden dus, eventueel door hem naar zn plaats te sturen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Wilde het net schrijven.renee-uk schreef:oh alsjeblieft zeg, dit heeft toch helemaal niks te maken met verlatingsangst?
Hond die je in je poten bijt zodra je weggaat heeft heus geen verlatingsangst .
Alleen een groot ego die denktt de boel te kunnen regelen .
En waarom.? Omdat het kan en de gelegenheid geboden word.

- renee-uk
- Zeer actief
dank ubouvierpoedel schreef:Wilde het net schrijven.renee-uk schreef:oh alsjeblieft zeg, dit heeft toch helemaal niks te maken met verlatingsangst?
Alleen een groot ego die denktt de boel te kunnen regelen .![]()

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Groenalsgras
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kwart golden retriever
Driekwart Kooiker - Aantal honden: 1
Nou nou, ik bedoel het goed. Prima geen verlatingsangst maar gewoon een rothondbouvierpoedel schreef:Wilde het net schrijven.renee-uk schreef:oh alsjeblieft zeg, dit heeft toch helemaal niks te maken met verlatingsangst?
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Van dat laatste zou ik niet al te zeker zijn. Niet ten nadele naar ts toe, maar vrienden van mij hadden ook zo een hond en dat is ook nooit consequent doorgezet. Die werd dan maar op het laatst in de houdgreep genomen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Groenalsgras schreef:Nou nou, ik bedoel het goed. Prima geen verlatingsangst maar gewoon een rothondbouvierpoedel schreef:Wilde het net schrijven.renee-uk schreef:oh alsjeblieft zeg, dit heeft toch helemaal niks te maken met verlatingsangst?
En waarom.? Omdat het kan en de gelegenheid geboden word.. Maar hij heeft het van iemand geleerd, dus die moet het hem ook weer afleren. En TS vraagt hierin advies dus als jullie het allemaal zo goed weten, leg dan ook uit hoe je het gedrag afleert. Ik gok zo dat TS en zijn ouders het 'gewoon verbieden en naar zijn plaats sturen' al eens hebben geprobeerd??
Advies is hierbovenn al gegeven ,dus hoe simpel kun je het maken.

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Als je het toelaat dan gebeurd het ook. Diesel zou het ook durven, hij kan er bijvoorbeeld ook niet goed tegen als er iemand begint te rennen, maar dan blok ik hem gewoon en stuur hem naar z'n mand. Hij heeft de eerste keren wel geprobeerd om nog een grote mond op te zetten maar daar trekt hij aan het kortste eind, ik jaste hem gewoon met mijn pantoffel de tuin in en dan mag hij daar een half uurtje in de kou gaan zitten. 1 keer, 2 keer, maar geen 3 keer
Mensen zijn tegenwoordig zo voorzichtig met honden. Alles uitpluizen en analiseren, want hij heeft misschien wel een achterliggend trauma of doet het uit onzekerheid. Af en toe een schop onder hun hol als ze klieren werkt veel beter en dan kan je visite ook naar huis zonder gescheurde broekspijpen.
Mensen zijn tegenwoordig zo voorzichtig met honden. Alles uitpluizen en analiseren, want hij heeft misschien wel een achterliggend trauma of doet het uit onzekerheid. Af en toe een schop onder hun hol als ze klieren werkt veel beter en dan kan je visite ook naar huis zonder gescheurde broekspijpen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
sTefaniA schreef:Als je het toelaat dan gebeurd het ook. Diesel zou het ook durven, hij kan er bijvoorbeeld ook niet goed tegen als er iemand begint te rennen, maar dan blok ik hem gewoon en stuur hem naar z'n mand. Hij heeft de eerste keren wel geprobeerd om nog een grote mond op te zetten maar daar trekt hij aan het kortste eind, ik jaste hem gewoon met mijn pantoffel de tuin in en dan mag hij daar een half uurtje in de kou gaan zitten. 1 keer, 2 keer, maar geen 3 keer![]()

-
Corneliana
- Zeer actief
met dat soort dingen heb je helemaal gelijk.sTefaniA schreef:Als je het toelaat dan gebeurd het ook. Diesel zou het ook durven, hij kan er bijvoorbeeld ook niet goed tegen als er iemand begint te rennen, maar dan blok ik hem gewoon en stuur hem naar z'n mand. Hij heeft de eerste keren wel geprobeerd om nog een grote mond op te zetten maar daar trekt hij aan het kortste eind, ik jaste hem gewoon met mijn pantoffel de tuin in en dan mag hij daar een half uurtje in de kou gaan zitten. 1 keer, 2 keer, maar geen 3 keer![]()
-
Neeltje
Vooral doen bij een hond die al dominant is. Denk dat dit ze nog verder in de problemen brengt.sTefaniA schreef:Als je het toelaat dan gebeurd het ook. Diesel zou het ook durven, hij kan er bijvoorbeeld ook niet goed tegen als er iemand begint te rennen, maar dan blok ik hem gewoon en stuur hem naar z'n mand. Hij heeft de eerste keren wel geprobeerd om nog een grote mond op te zetten maar daar trekt hij aan het kortste eind, ik jaste hem gewoon met mijn pantoffel de tuin in en dan mag hij daar een half uurtje in de kou gaan zitten. 1 keer, 2 keer, maar geen 3 keer![]()
Gewoon de hond verbieden en doen wat Nanna zegt, als er visite is, hond aan de lange lijn, één zegt de mensen dag als ze vertrekken, de ander blijft zitten en corrigeert de hond. Maar probeer hem/haar maar eerst gewoon met je stem weg te sturen, naar plaats mand, of wat dan ook of blijf. Maar weg bij de visite, daar heeft-ie niks te maken en je ouders zijn de baas. Gewoon even wat gaan optreden.
- renee-uk
- Zeer actief
als je je hond nou gewoon vanaf het begin opvoedt en manieren bijbrengt en hem/haar niet de kans geeft bepaald vervelend gedrag te ontwikkelen door dat meteen in de kiem te smoren, loop je al tegen een boel minder problemen aan.
afleren is lastiger dan niet aanleren en van een hond kun je nou ook weer niet verwachten dat ie zelfbelonend gedrag zoals dit zo maar opgeeft als ie daar al tijden mee weg komt.
het is echt allemaal niet zo moeilijk hoor, met gezond verstand en een beetje hondenkennis kom je een heel eind.
afleren is lastiger dan niet aanleren en van een hond kun je nou ook weer niet verwachten dat ie zelfbelonend gedrag zoals dit zo maar opgeeft als ie daar al tijden mee weg komt.
het is echt allemaal niet zo moeilijk hoor, met gezond verstand en een beetje hondenkennis kom je een heel eind.

- sTefaniA
- Zeer actief
Ja Diesel is het meest onderdanige hondje dat ik kenNeeltje schreef:Vooral doen bij een hond die al dominant is. Denk dat dit ze nog verder in de problemen brengt.sTefaniA schreef:Als je het toelaat dan gebeurd het ook. Diesel zou het ook durven, hij kan er bijvoorbeeld ook niet goed tegen als er iemand begint te rennen, maar dan blok ik hem gewoon en stuur hem naar z'n mand. Hij heeft de eerste keren wel geprobeerd om nog een grote mond op te zetten maar daar trekt hij aan het kortste eind, ik jaste hem gewoon met mijn pantoffel de tuin in en dan mag hij daar een half uurtje in de kou gaan zitten. 1 keer, 2 keer, maar geen 3 keer![]()
Gewoon de hond verbieden en doen wat Nanna zegt, als er visite is, hond aan de lange lijn, één zegt de mensen dag als ze vertrekken, de ander blijft zitten en corrigeert de hond. Maar probeer hem/haar maar eerst gewoon met je stem weg te sturen, naar plaats mand, of wat dan ook of blijf. Maar weg bij de visite, daar heeft-ie niks te maken en je ouders zijn de baas. Gewoon even wat gaan optreden.
In mezelf geloven en doen wat mijn gevoel zegt werkt veel beter. En als je hond de visite niet buiten laat en gromt dan krijgt hij toch een ferme correctie? Dat mag hier gewoon nooit, ik zou me doodschamen als ik mijn bezoek zo buiten liet.
Ik bedoel, het is een cavalier/keeshond hoor... Als je daar al bang van bent. Ik achtervolgde hem brullend met m'n pantoffel tot hij trillend onder een struik zat. Dat ie maar weet hoe leuk het is als je grommend achterna gezeten word.
-
Corneliana
- Zeer actief
sTefaniA schreef:Ja Diesel is het meest onderdanige hondje dat ik kenNeeltje schreef:Vooral doen bij een hond die al dominant is. Denk dat dit ze nog verder in de problemen brengt.sTefaniA schreef:Als je het toelaat dan gebeurd het ook. Diesel zou het ook durven, hij kan er bijvoorbeeld ook niet goed tegen als er iemand begint te rennen, maar dan blok ik hem gewoon en stuur hem naar z'n mand. Hij heeft de eerste keren wel geprobeerd om nog een grote mond op te zetten maar daar trekt hij aan het kortste eind, ik jaste hem gewoon met mijn pantoffel de tuin in en dan mag hij daar een half uurtje in de kou gaan zitten. 1 keer, 2 keer, maar geen 3 keer![]()
Gewoon de hond verbieden en doen wat Nanna zegt, als er visite is, hond aan de lange lijn, één zegt de mensen dag als ze vertrekken, de ander blijft zitten en corrigeert de hond. Maar probeer hem/haar maar eerst gewoon met je stem weg te sturen, naar plaats mand, of wat dan ook of blijf. Maar weg bij de visite, daar heeft-ie niks te maken en je ouders zijn de baas. Gewoon even wat gaan optreden.Scheelt natuurlijk wel dat ik niet bang van hem ben, ik kan namelijk nog een veel grotere bek opzetten dan hij. Ik heb de zachte aanpak geprobeerd hoor, lief zijn, ruilen, blije baas, belonen. Ik heb op het punt gestaan hem te herplaatsen na drie bijtincidenten.
In mezelf geloven en doen wat mijn gevoel zegt werkt veel beter. En als je hond de visite niet buiten laat en gromt dan krijgt hij toch een ferme correctie? Dat mag hier gewoon nooit, ik zou me doodschamen als ik mijn bezoek zo buiten liet.
Ik bedoel, het is een cavalier/keeshond hoor... Als je daar al bang van bent. Ik achtervolgde hem brullend met m'n pantoffel tot hij trillend onder een struik zat. Dat ie maar weet hoe leuk het is als je grommend achterna gezeten word.
en in jezelf geloven is heel goed.
het is mijn stijl niet maar als het voor allebei werkt prima toch
de ene hond is de andere ook niet.
-
TomCee
- Zeer actief
Ik ben groot voorstander vor de 'koetsie-koetsie- aanpak, luisteren en kijken naar je hond, met 'm overleggen wat wel en niet goed is enzo. Maar op een gegeven moment is de grens bereikt, en wordt Pebbels d'r mand in gefoeterd, of krijgt een licht corrigerend schopje onder d'r hol. Zo is 't nou eenmaal...sTefaniA schreef:Ja Diesel is het meest onderdanige hondje dat ik kenNeeltje schreef:Vooral doen bij een hond die al dominant is. Denk dat dit ze nog verder in de problemen brengt.sTefaniA schreef:Als je het toelaat dan gebeurd het ook. Diesel zou het ook durven, hij kan er bijvoorbeeld ook niet goed tegen als er iemand begint te rennen, maar dan blok ik hem gewoon en stuur hem naar z'n mand. Hij heeft de eerste keren wel geprobeerd om nog een grote mond op te zetten maar daar trekt hij aan het kortste eind, ik jaste hem gewoon met mijn pantoffel de tuin in en dan mag hij daar een half uurtje in de kou gaan zitten. 1 keer, 2 keer, maar geen 3 keer![]()
Gewoon de hond verbieden en doen wat Nanna zegt, als er visite is, hond aan de lange lijn, één zegt de mensen dag als ze vertrekken, de ander blijft zitten en corrigeert de hond. Maar probeer hem/haar maar eerst gewoon met je stem weg te sturen, naar plaats mand, of wat dan ook of blijf. Maar weg bij de visite, daar heeft-ie niks te maken en je ouders zijn de baas. Gewoon even wat gaan optreden.Scheelt natuurlijk wel dat ik niet bang van hem ben, ik kan namelijk nog een veel grotere bek opzetten dan hij. Ik heb de zachte aanpak geprobeerd hoor, lief zijn, ruilen, blije baas, belonen. Ik heb op het punt gestaan hem te herplaatsen na drie bijtincidenten.
En wat Nanna zegt werkt ook: doe 'm z'n riem om, dan heb je meer controle zonder tot bijten en spugen over te moeten gaan
- sTefaniA
- Zeer actief
Ik ook, maar dat werkt nu eenmaal niet bij alle honden. Diesel heeft soms een enorme plaat voor z'n kop en van een licht corrigerend schopje kijkt hij niet op of om. Schoppen doe ik sowieso niet maar we hebben allemaal wel eens een cm achtige kniezwengel geprobeerdTomCee schreef:Ik ben groot voorstander vor de 'koetsie-koetsie- aanpak, luisteren en kijken naar je hond, met 'm overleggen wat wel en niet goed is enzo. Maar op een gegeven moment is de grens bereikt, en wordt Pebbels d'r mand in gefoeterd, of krijgt een licht corrigerend schopje onder d'r hol. Zo is 't nou eenmaal...sTefaniA schreef:Ja Diesel is het meest onderdanige hondje dat ik kenNeeltje schreef:Vooral doen bij een hond die al dominant is. Denk dat dit ze nog verder in de problemen brengt.sTefaniA schreef:Als je het toelaat dan gebeurd het ook. Diesel zou het ook durven, hij kan er bijvoorbeeld ook niet goed tegen als er iemand begint te rennen, maar dan blok ik hem gewoon en stuur hem naar z'n mand. Hij heeft de eerste keren wel geprobeerd om nog een grote mond op te zetten maar daar trekt hij aan het kortste eind, ik jaste hem gewoon met mijn pantoffel de tuin in en dan mag hij daar een half uurtje in de kou gaan zitten. 1 keer, 2 keer, maar geen 3 keer![]()
En wat Nanna zegt werkt ook: doe 'm z'n riem om, dan heb je meer controle zonder tot bijten en spugen over te moeten gaan
Ik kan beter helemaal niet corrigeren dan halfzachte pogingen doen, want dan lacht hij me alleen maar uit en word het erger. Dan duurt het welgeteld drie dagen voor hij het huishouden overneemt en dan word het nog veel moeilijker, want dan heeft hij succes gehad en dat vind hij veel te leuk.
We zijn een team hoor, maar er zijn duidelijke regels en dat heeft Diesel echt nodig. En Diesel is dus ook zo'n hond die in broekspijpen zou hangen als ik het zou toelaten. In het begin piste hij gewoon tegen iedereen die binnen kwam, inclusief mezelf
-
TomCee
- Zeer actief
Ik citeerde jou, maar mij post was eigenlijk bedoeld voor TS, en om te laten blijken dat ik het ook met jou eens bensTefaniA schreef:Ik ook, maar dat werkt nu eenmaal niet bij alle honden. Diesel heeft soms een enorme plaat voor z'n kop en van een licht corrigerend schopje kijkt hij niet op of om. Schoppen doe ik sowieso niet maar we hebben allemaal wel eens een cm achtige kniezwengel geprobeerdTomCee schreef:Ik ben groot voorstander vor de 'koetsie-koetsie- aanpak, luisteren en kijken naar je hond, met 'm overleggen wat wel en niet goed is enzo. Maar op een gegeven moment is de grens bereikt, en wordt Pebbels d'r mand in gefoeterd, of krijgt een licht corrigerend schopje onder d'r hol. Zo is 't nou eenmaal...sTefaniA schreef:Ja Diesel is het meest onderdanige hondje dat ik kenNeeltje schreef: Vooral doen bij een hond die al dominant is. Denk dat dit ze nog verder in de problemen brengt.
En wat Nanna zegt werkt ook: doe 'm z'n riem om, dan heb je meer controle zonder tot bijten en spugen over te moeten gaanDiesel kan ook heel goed manipuleren en uitdagen, als ik hem in zijn mand stuur gaat hij evengoed met zijn voorste poten uit de rand naar me staan blaffen, met enorme pretogen.
Ik kan beter helemaal niet corrigeren dan halfzachte pogingen doen, want dan lacht hij me alleen maar uit en word het erger. Dan duurt het welgeteld drie dagen voor hij het huishouden overneemt en dan word het nog veel moeilijker, want dan heeft hij succes gehad en dat vind hij veel te leuk.
We zijn een team hoor, maar er zijn duidelijke regels en dat heeft Diesel echt nodig. En Diesel is dus ook zo'n hond die in broekspijpen zou hangen als ik het zou toelaten. In het begin piste hij gewoon tegen iedereen die binnen kwam, inclusief mezelf