Nu vroeg ik me af hoe anderen dat doen, mogen jullie honden op het eigen erf uit zicht gaan? Of blijven ze uit zichzelf altijd in de buurt?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag voor de baasjes met een erf.
Moderator: moderatorteam
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Vraag voor de baasjes met een erf.
Nova neemt de laatste tijd meer ruimte buiten, zeker als ze minder aandacht krijgt omdat we bezig zijn. Nu vind ik dat op zich niet zo erg maar laatst was ze echt 5 minuten buiten beeld. Meestal als ze wat rond gaat scharrelen gaat ze bij de kippen of paarden kijken, of gaat ze even kijken of er niet iemand is die haar bal wil gooien
Ze loopt dus niet weg en ik weet ongeveer wel waar ze uit hangt.
Nu vroeg ik me af hoe anderen dat doen, mogen jullie honden op het eigen erf uit zicht gaan? Of blijven ze uit zichzelf altijd in de buurt?
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Re: Vraag voor de baasjes met een erf.
Kees mag los op t erf,
Ozzie wil ik in beeld hebben.
Ozzie wil ik in beeld hebben.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Bij ons is het erf afgezet en kunnen ze bijvoorbeeld niet naar de paarden of de kippen .......of richting de weg!
Mede ook gezien het feit dat we (lopende) jachthonden hebben kunnen we geen risico nemen dat ze uit zichzelf op jacht gaan
Mede ook gezien het feit dat we (lopende) jachthonden hebben kunnen we geen risico nemen dat ze uit zichzelf op jacht gaan
Sandra

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik heb nooit risico genomen en het meteen omheind. het is niet alleen dat je eigen hond van het erf af kan maar er kunnen ook vreemde honden op je erf komen en dat was met mijn honden geen goed idee
.

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
Spike en Willem moeten in beeld blijven. Spike omdat hij bij de buren in de koeienstal koeienpoep gaat snacken, Willem omdat hij toch redelijk de neiging heeft om een rondje eiland te gaan doen in zijn uppie. Sil loopt niet weg, hoogstens houdt hij aan de voorkant een paar nietsvermoedende badgasten tegen om zijn bal weg te gooien. Die weten nl niet dat hij dat uuuuuuuuuuuren volhoudt 

- Guardiano Danna
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Contacteer:
Hier zijn ze als 't even kan altijd buiten en ook uit zicht. Als er iets loos is dan hoor ik het wel want ze zijn nogal luid zeg maar
Als het zonnetje schijnt liggen ze toch het liefst naast de oprit in het gras..
Als het zonnetje schijnt liggen ze toch het liefst naast de oprit in het gras..
-
Supernova
- Zeer actief
Het erf is ook omheind hoor! Dus dat is het probleem niet. Het gaat echt om het erf zelf.
Antheman, josefientje en Danna, als jullie honden uit zicht zijn vinden jullie het dan niet vervelend? Er is hier weinig gevaarlijks op het erf maar het is toch zeker groot zat om Nova eventjes kwijt te zijn. Ik vind het dus best lastig want haar aan de riem leggen vind ik ook niks.
Antheman, josefientje en Danna, als jullie honden uit zicht zijn vinden jullie het dan niet vervelend? Er is hier weinig gevaarlijks op het erf maar het is toch zeker groot zat om Nova eventjes kwijt te zijn. Ik vind het dus best lastig want haar aan de riem leggen vind ik ook niks.
-
Floortje
- Zeer actief
Ze mochten eerst altijd hun gang gaan. Maar aangezien er 1 herstellende is van een nekhernia en de ander versleten knieën heeft beperken we het nu.
Anders gaan ze de hele dag stoeien en rennen en zit ik iedere avond met 2 manke stijve honden.
Ze mogen wel uit zicht. Oppas/bezoek honden worden wel in de gaten gehouden, heb al 2x meegemaakt dat die achter m'n kippen aangingen
Edit: Wij hebben naast een erf ook een grote loods en die heeft een vrij gladde vloer. Dat is belastend voor de gewrichten, vandaar dat ze zich gedeisd moeten houden. Ze uit de loods houden kan niet, want de loods is de verbinding tussen het huis en de 3 buiten terreinen.
Anders gaan ze de hele dag stoeien en rennen en zit ik iedere avond met 2 manke stijve honden.
Ze mogen wel uit zicht. Oppas/bezoek honden worden wel in de gaten gehouden, heb al 2x meegemaakt dat die achter m'n kippen aangingen
Edit: Wij hebben naast een erf ook een grote loods en die heeft een vrij gladde vloer. Dat is belastend voor de gewrichten, vandaar dat ze zich gedeisd moeten houden. Ze uit de loods houden kan niet, want de loods is de verbinding tussen het huis en de 3 buiten terreinen.
- Dog-out
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr - Aantal honden: 2
Waar ben je bang voor en wat vind je er precies vervelend aan als ze uit zicht is?
Mijn honden lopen, zeker met goed weer, bijna de hele dag buiten (1,5 hectare afgezet terrein) en het niet te doen om ze elke minuut van de dag in de gaten houden. Als je ervoor zorgt dat er niets gevaarlijks ligt en ze niet de straat op kan, is er volgens mij weinig om je druk over te maken. Ik roep mijn honden af en toe bij me voor een knuffel of een spelletje maar dat is meer omdat ik daar zelf behoefte aan heb dan om ze echt in de gaten te houden. Eigenlijk weet ik altijd wel waar ze uithangen omdat ik hun favoriete plekjes ken. Noa ligt meestal in het hooi te slapen en Borr ligt vaak in het gras naar de paarden te kijken. Aan de lijn leggen doe ik nooit, ik zie hier teveel doodongelukkige kettinghonden die nog nooit een lekkere mand naast de haard hebben gezien. Schijnt vrij normaal te zijn in Frankrijk.....
Mijn honden lopen, zeker met goed weer, bijna de hele dag buiten (1,5 hectare afgezet terrein) en het niet te doen om ze elke minuut van de dag in de gaten houden. Als je ervoor zorgt dat er niets gevaarlijks ligt en ze niet de straat op kan, is er volgens mij weinig om je druk over te maken. Ik roep mijn honden af en toe bij me voor een knuffel of een spelletje maar dat is meer omdat ik daar zelf behoefte aan heb dan om ze echt in de gaten te houden. Eigenlijk weet ik altijd wel waar ze uithangen omdat ik hun favoriete plekjes ken. Noa ligt meestal in het hooi te slapen en Borr ligt vaak in het gras naar de paarden te kijken. Aan de lijn leggen doe ik nooit, ik zie hier teveel doodongelukkige kettinghonden die nog nooit een lekkere mand naast de haard hebben gezien. Schijnt vrij normaal te zijn in Frankrijk.....

-
Supernova
- Zeer actief
Ja ik weet het niet zo goed, ik vind het gewoon prettiger als ik haar kan zien. Er is hier weinig echt gevaarlijks maar ik ben van haar gewend dat ze niet verder van me vandaan is dan een meter of 10, misschien gewoon even omschakelen 
- HTC-Fivel
- Actief
- Contacteer:
Ik heb alles omheind. Veiligheid voor alles
-
lets have fun
Floor en Rufus gaan echt van het erf af als ze de kans krijgen en dat mag beslist niet want we wonen aan een drukke weg. Als ik buiten bezig ben moeten ze dus in zicht blijven. Achter het huis hebben we een gedeelte afgezet en daar kunnen ze wel zonder toezicht zijn.
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Nee, ik vind t niet ergSupernova schreef:Het erf is ook omheind hoor! Dus dat is het probleem niet. Het gaat echt om het erf zelf.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Is het een rashond?Supernova schreef:Ja ik weet het niet zo goed, ik vind het gewoon prettiger als ik haar kan zien. Er is hier weinig echt gevaarlijks maar ik ben van haar gewend dat ze niet verder van me vandaan is dan een meter of 10, misschien gewoon even omschakelen
Ben wel benieuwd wat voor een hond het is.
-
Supernova
- Zeer actief
Nee begrijp dat dat niet magantheman schreef: Nee, ik vind t niet ergWel als ik hem bij de buurman zie. Dat mag niet. En weet hij best.
@Apple, Nova is een dwergpoedel.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als alles omheind is, en veilig is, dan zou ik er geen moeite mee hebben.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
nova ken je toch wel die bij die grote akita kenzo hoortApple schreef:Is het een rashond?Supernova schreef:Ja ik weet het niet zo goed, ik vind het gewoon prettiger als ik haar kan zien. Er is hier weinig echt gevaarlijks maar ik ben van haar gewend dat ze niet verder van me vandaan is dan een meter of 10, misschien gewoon even omschakelen
Ben wel benieuwd wat voor een hond het is.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
en verder als ze het erf niet af kan zou ik ze lekker laten gaan

-
loentje
- Actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
flatcoated retriever - Aantal honden: 2
Hier ook alles omheind en goed ook, wij noemen het de honden wei, er staat een bos in waar ze tussen de wortels van de bomen muizen uit graven.
Vaak komen er mensen met hun hond langslopen, terwijl het een eigen weg is.
Ik hoor aan het blaffen vaak wat er is, maar ik ben ook zo dat ik toch alles in de gaten hou.
Ik zal ze nooit buiten laten als ik niet thuis ben, dan maar even slaapje doen.
Ik heb een vervelende ervaring met een kangal die los liep en alles heeft geprobeerd om over de omheining te komen,ik heb mijn honden naar binnen geroepen, helaas is hij bij andere op het erf gekomen en heeft die hond goed te grazen genomen.
Dus ik ben altijd in de buurt en bij onrust roep ik ze naar binnen.
Vaak komen er mensen met hun hond langslopen, terwijl het een eigen weg is.
Ik hoor aan het blaffen vaak wat er is, maar ik ben ook zo dat ik toch alles in de gaten hou.
Ik zal ze nooit buiten laten als ik niet thuis ben, dan maar even slaapje doen.
Ik heb een vervelende ervaring met een kangal die los liep en alles heeft geprobeerd om over de omheining te komen,ik heb mijn honden naar binnen geroepen, helaas is hij bij andere op het erf gekomen en heeft die hond goed te grazen genomen.
Dus ik ben altijd in de buurt en bij onrust roep ik ze naar binnen.
-
Supernova
- Zeer actief
Zo groot is Kens nu ook weer niet hoor
Maar duidelijk dus, gewoon lekker laten scharrelen
Maar duidelijk dus, gewoon lekker laten scharrelen
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
ja stond r een beetje raar
denk dat apple t niet meer herkent door je anderen naam
en loopt kenzo ook op t erf? lijkt me t wel een hond voor
denk dat apple t niet meer herkent door je anderen naam

-
Supernova
- Zeer actief
Hij loopt af en toe ook op het erf ja, maar niet los.frank-bobby schreef:ja stond r een beetje raar
denk dat apple t niet meer herkent door je anderen naam![]()
- frank1985
- Zeer actief
Hoi Denise. 
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
oke hij kan dus niet los daarSupernova schreef:Hij loopt af en toe ook op het erf ja, maar niet los.frank-bobby schreef:ja stond r een beetje raar
denk dat apple t niet meer herkent door je anderen naam![]()

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Ons terrein is niet overal goed omheind, maar eigenlijk zijn ze altijd wel in de buurt of snuffelen wat rond. Met 1 fluitje zijn ze er weer
Deden ze dat in het bos ook maar 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
AnjaR
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): x mechelseherder
Wij zijn erg verwend met twee honden die goed op het erf blijven. Het is hier niet te doen om alles af te zetten. Ook als ik met de auto weg rijd, dan staat Tessie me heel zielig na te kijken waarom ze niet mee mag. En als ik terug kom, dan ziet ze me al van verre aankomen en staat ze te wachten bij de rand van de poort.
Tessie heeft het gedeeltelijk van Baggio geleerd en verder hebben we ze een paar keer terug moeten sturen. Maar het is eigenlijk vanzelf gegaan en het is ook vanzelf gegaan dat ze steeds meer vrijheden kreeg. Verdient met goed gedrag
!!
Tessie heeft het gedeeltelijk van Baggio geleerd en verder hebben we ze een paar keer terug moeten sturen. Maar het is eigenlijk vanzelf gegaan en het is ook vanzelf gegaan dat ze steeds meer vrijheden kreeg. Verdient met goed gedrag

- Guardiano Danna
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Contacteer:
Kán het misschien toch zijn dat je bang bent dat ze ergens ontsnapt? Ik vind het juist heerlijk dat ze hier lekker hun gang kunnen gaan! Jouw hondje heeft het toch maar getroffen, zo genieten van een lekkere ruimte. Misschien je erf nog eens goed nakijken, zodat jij rust hebt en zij plezier!Supernova schreef:Het erf is ook omheind hoor! Dus dat is het probleem niet. Het gaat echt om het erf zelf.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zou mij er geen zorgen over maken als het goed omheind is.
Ze voelt zich waarschijnlijk al goed thuis en veilig .
Ze voelt zich waarschijnlijk al goed thuis en veilig .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Nu er toch een topic over is ook een vraagje over de mensen met een erf:
Zijn jullie honden van pups af aan gewend aan het erf of is het ook te doen om een hond te laten wennen op latere leeftijd aan het erf leven.
Ik kan er nog niet te veel over zeggen maar wellicht hebben wij straks ook een eigen erf tot onze beschikking weliswaar niet omheind, maar ook zonder verkeer in de buurt.
Zijn jullie honden van pups af aan gewend aan het erf of is het ook te doen om een hond te laten wennen op latere leeftijd aan het erf leven.
Ik kan er nog niet te veel over zeggen maar wellicht hebben wij straks ook een eigen erf tot onze beschikking weliswaar niet omheind, maar ook zonder verkeer in de buurt.