Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doek over de bench is dat fijn voor hond of niet?
Moderator: moderatorteam
-
Pipje
- Actief
- Aantal honden: 0
Doek over de bench is dat fijn voor hond of niet?
dag
Laatst gewijzigd door Pipje op 04 apr 2013 20:16, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Doek over de bench is dat fijn voor hond of niet?
ik doe het op show's met laicka wel, om de prikkels een beetje weg te nemen maar verder niet
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Als mijn honden kunnen kiezen tussen de metalen, open bench of de meer gesloten Atlas (plastic) banch dan weten ze het wel. Ze liggen als ik beide heb staan altijd in de Atlas. Mijn honden prefereren echt een "holletje".
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
Pipje
- Actief
- Aantal honden: 0
Dus het ook "hondelijk" gedacht om haar de bench mee te geven incl. doek erover. Dat doe ik dan maar lekker. Ze is ook nog zo jong. Ik vond het spannend hoe ze de dag doorstaat.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Mwah, het hangt van de hond af. De mijne zou juist extra opgefokt raken als ze niet kan zien wat er om haar heen gebeurd. Vooral in een vreemde omgeving.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Aan mij heb je niet, de mijne trekt alles de bench in en sloopt het. 

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik gooi ook wel eens een plaid over de bench, de kleintjes vinden dat prettig. Inderdaad een soort holletje. Ik laat wel altijd 2 kanten open. Helemaal afgedekt vind ik niks, dan kunnen ze helemaal niks meer zien en dat lijkt me niet de bedoeling.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Toen Figo nog klein was bedekte ik zijn bench half met een doek.
Ik moest hem echt rust verplichten. Maar hij moet en zal alles in de gaten houden. Nog steeds.
Daarom ene helft van de bench dus bedekt, aan de open kant kon hij ons zien.
Nu doe ik dat niet meer. Maar ik sluit wel mijn jaloezieën, om dezelfde reden. Om hem zo min mogelijk prikkels te geven.
Dus eigenlijk doe ik het nog, maar is zijn kijkruimte iets uitgebreid. Want het blijven vier muren. Of hij nou in een bench zit of in een woonkamer.
Ik moest hem echt rust verplichten. Maar hij moet en zal alles in de gaten houden. Nog steeds.
Daarom ene helft van de bench dus bedekt, aan de open kant kon hij ons zien.
Nu doe ik dat niet meer. Maar ik sluit wel mijn jaloezieën, om dezelfde reden. Om hem zo min mogelijk prikkels te geven.
Dus eigenlijk doe ik het nog, maar is zijn kijkruimte iets uitgebreid. Want het blijven vier muren. Of hij nou in een bench zit of in een woonkamer.
- Anja
- Zeer actief
@ cleva
Ik stop mijn honden nooit in een kooitje, de bench staat altijd open. Als Mica erin ligt te slapen en Jop blijft haar lastig vallen, doe ik hem wel eens even dicht. Maar dat is niet om haar op te sluiten maar om haar rust te geven.
Jop kan nl nogal opdringerig zijn.
En zodra ze weer wakker is doe ik hem weer open.
Ik stop mijn honden nooit in een kooitje, de bench staat altijd open. Als Mica erin ligt te slapen en Jop blijft haar lastig vallen, doe ik hem wel eens even dicht. Maar dat is niet om haar op te sluiten maar om haar rust te geven.
Laatst gewijzigd door Anja op 07 mar 2013 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- billyboy2
- Zeer actief
Ik heb het hier getest.
Bench met niks, bench met hoes en de teckelkist.
De teckelkist is van hout, en op het deurtje na en 3 luchtgaten aan de achterkant is hij helemaal dicht.
Kid gaat altijd de teckelkist in. Nooit een bench.
Op bed slaapt ze altijd onder de dekens. Lekker warm en donker.
Billy zal het een zorg zijn, zolang er maar een fijne mand in ligt.
Vriendin van mij heeft een hondenpension. Als honden gebracht worden met bench, dan zet zij de bench in de kennel met deurtje open. Kunnen de honden zelf kiezen.
De meesten gaan lekker in hun bekende bench met eigen mand liggen. Andere honden slepen hun mand uit de bench, en gaan er dan op liggen.
Als jij denkt dat jouw hond het fijn vind in een bench met doek, dan zou ik dat gewoon doen.
Bench met niks, bench met hoes en de teckelkist.
De teckelkist is van hout, en op het deurtje na en 3 luchtgaten aan de achterkant is hij helemaal dicht.
Kid gaat altijd de teckelkist in. Nooit een bench.
Op bed slaapt ze altijd onder de dekens. Lekker warm en donker.
Billy zal het een zorg zijn, zolang er maar een fijne mand in ligt.
Vriendin van mij heeft een hondenpension. Als honden gebracht worden met bench, dan zet zij de bench in de kennel met deurtje open. Kunnen de honden zelf kiezen.
De meesten gaan lekker in hun bekende bench met eigen mand liggen. Andere honden slepen hun mand uit de bench, en gaan er dan op liggen.
Als jij denkt dat jouw hond het fijn vind in een bench met doek, dan zou ik dat gewoon doen.
- Anja
- Zeer actief
Ja zal wel hoor, maar Miek is geen mondig hondje en is geen partij voor opdringerige Jop.Cleva schreef:Anja schreef:Ik stop mijn honden nooit in een kooitje, de bench staat altijd open. Als Mica erin ligt te slapen en Jop blijft haar lastig vallen, doe ik hem wel eens even dicht. Maar dat is niet om haar op te sluiten maar om haar rust te geven.
Dat moet je niet doen.
Gewoon helemaal niet.
Tot ze gaat piepen of krabben aan de deur en dan altijd.
Dan is het vrij. Anders niet.
Je moet ze mee laten beslissen. Dan is het altijd makkelijker dan opsluiten.
Ik ben dol op mondige honden. Ik hoef hier nergens over na te denken.
Ze komen het wel gewoon vertellen.
Water op op honger? Verveling of de deur naar Het Bed dicht?
"Wat moet je?" en dan wijzen ze het aan.
"Durf het dialoog aan te gaan!" Haha!
Maar het is wel zo.
Ze kan het niet echt duidelijk maken dat hij nou even moet oprotten, en geloof me, ze doet regelmatig halfslachtige pogingen. Dus dan help ik haar daar even bij door het deurtje van de bench dicht te doen. Zij blij en Jop gaat even wat anders doen met zijn leven.
- Anja
- Zeer actief
Ja, haha. Tegen jou wel. Maar Jop is een ander verhaal.
- Dee
- Zeer actief
Figo vind zijn kooi fijn. Dat hebben we uitvoerig getest.
Dit geeft hem rust als wij naar t werk moeten. Hij gaat er ook vaak in liggen zonder dat het moet, soms duwt meneer zelfs t deurtje dicht
Daaag
Dit geeft hem rust als wij naar t werk moeten. Hij gaat er ook vaak in liggen zonder dat het moet, soms duwt meneer zelfs t deurtje dicht
Daaag
- billyboy2
- Zeer actief
Dee schreef:Figo vind zijn kooi fijn. Dat hebben we uitvoerig getest.
Dit geeft hem rust als wij naar t werk moeten. Hij gaat er ook vaak in liggen zonder dat het moet, soms duwt meneer zelfs t deurtje dicht![]()
Daaag
Als Billy het zou kunnen zou hij het zeker doen. Zie het al voor mij, pootje door de deur en trekt hem dicht.
Billy ligt ook vaak in zijn bench als hij geen zin heeft in Kid. Ze wil altijd stijf tegen hem aan of boven op hem liggen.
Daar heeft hij niet altijd zin in, want hij slaap altijd met zijn pootjes in de lucht, en dat wil niet als er zo'n stomme teckel tegen je aan ligt.
Ze is 1 keer achter hem aan gegaan om naast hem in zijn bench te gaan liggen. Hij heeft haar toen keihard in haar neus gebeten, en sindsdien is ze er nooit weer in gegaan.
Bench en teckelkist staan naast elkaar, ze kan er zo in. Maar ze durft niet, al ligt Billy er niet in.
- Dee
- Zeer actief
Nani mag van mij Figo z'n bench niet in. Dat probeerde ze eerst wel.
Maar dan gaat Figo er ook in en dan gaan ze wel erg wild spelen.
Die kooi is Figo z'n rustplek. Daar mag zij van mij niet. Even als dat als zij bewust wegloopt en haar rust zoekt, Figo haar niet mag storen.
De poef is haar plek, of bij mij.
Die kooi is Figo z'n rustplek. Daar mag zij van mij niet. Even als dat als zij bewust wegloopt en haar rust zoekt, Figo haar niet mag storen.
- billyboy2
- Zeer actief
Dee schreef:Nani mag van mij Figo z'n bench niet in. Dat probeerde ze eerst wel.
Vind ik ook erg belangrijk. Iedereen en eigen plekje waar ze zich terug kunnen trekken.
Hoef mij er niet mee te bemoeien. Kid is die kapotte neus niet vergeten haha.
Billy zal niet vrijwillig in de teckelkist gaan, want daar slaapt de teckel. En teckels zijn vies haha
- Dee
- Zeer actief
Nani gaat de kooi niet meer in, maar ik moet me nog wel bemoeien met haar rust.billyboy2 schreef:Dee schreef:Nani mag van mij Figo z'n bench niet in. Dat probeerde ze eerst wel.
Vind ik ook erg belangrijk. Iedereen en eigen plekje waar ze zich terug kunnen trekken.
Hoef mij er niet mee te bemoeien. Kid is die kapotte neus niet vergeten haha.
Billy zal niet vrijwillig in de teckelkist gaan, want daar slaapt de teckel. En teckels zijn vies haha
Ik ben al heel blij dat zij inmiddels bewust weg loopt. Eerder ging ze stokstijf stil staan, of liet ze zich vallen. Zo van ik geef me over.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Balou heeft vanaf het begin een plaid over de bench. Ik heb hem er wel eens afgelaten omdat ik dacht dat hij het leuker zou vinden als hij om zich heen kan kijken. Niet dus, hij wilde de bench niet meer in, plaid er weer over, probleem opgelost. Het is een echt veilig holletje voor hem. Overdag laat ik een zijkant en voorkant open, snachts is hij dicht.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik heb 3 kanten dicht van de bench en dat lijkt wel te bevallen. De open kant ziet ze mij wel als ik aan eht werk ben, maar verder is er weinig te zien.
- Dog-out
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr - Aantal honden: 2
Cleva schreef:Anja schreef:Ik stop mijn honden nooit in een kooitje, de bench staat altijd open. Als Mica erin ligt te slapen en Jop blijft haar lastig vallen, doe ik hem wel eens even dicht. Maar dat is niet om haar op te sluiten maar om haar rust te geven.
Dat moet je niet doen.
Gewoon helemaal niet.
Tot ze gaat piepen of krabben aan de deur en dan altijd.
Dan is het vrij. Anders niet.
Je moet ze mee laten beslissen. Dan is het altijd makkelijker dan opsluiten.
Ik ben dol op mondige honden. Ik hoef hier nergens over na te denken.
Ze komen het wel gewoon vertellen.
Water op of honger? Verveling of de deur naar Het Bed dicht?
"Wat moet je?" en dan wijzen ze het aan.
"Durf het dialoog aan te gaan!" Haha!
Maar het is wel zo.
Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Bij mij in huis is er maar eentje die beslissingen neemt en dat ben ik. De honden hebben niets te vertellen. Ik ben ook degene die bepaalt wanneer er gespeeld wordt en wanneer de honden op hun plek moeten. Op die manier is alles helemaal duidelijk voor iedereen en de honden schijnen het prima te vinden. Ze weten zo precies waar ze aan toe zijn en dat is wel zo rustig voor ze. Ze komen niets tekort hoor. Vers water staat er altijd maar ze eten pas wanneer het mij uitkomt en ze mogen pas naar binnen als ik vind dat het tijd is om binnen te komen,ongeacht hoelang ze al voor de deur staan. Ik ben van mening dat honden, net zoals in de natuur, een duidelijke leider nodig hebben en weinig boodschap hebben aan democratie.

- Dog-out
- Actief
Ik weet niet of het woord 'knus' in de hondentaal voorkomt en ik heb ook geen idee wat voor een beeld jij van mijn huishouden hebt maar ik sta echt niet als een generaal mijn honden af te blaffen. Ik heb een hele fijne band met mijn honden en als iedereen zijn plek kent gaat de rest vanzelf. Het is alleen zo dat ik degene ben die bepaalt wat er wanneer gebeurt, dat weten mijn honden en dat is wel zo relaxt voor ze omdat ze precies weten waar ze aan toe zijn.
Mijn Hollandse herder kreeg bij zijn vorige eigenaar altijd precies waar hij om vroeg en met 6 maanden was hij de baas in huis. Dit ging zo ver dat hij zijn baas corrigeerde (lees: beet). De hond wist totaal niet waar hij aan toe was en hij kon hier absoluut niet mee omgaan. Toen hij bij mij kwam was hij een grote brok zenuwen die me aan alle kanten uitprobeerde. Hij kreeg pas weer wat rust in zijn reet toen hij eindelijk doorkreeg dat hij niet degene was die de dingen moest regelen. Heb erg veel werk met hem gehad maar heb er uiteindelijk wel een gouden hond aan overgehouden.
Misschien dat het 'discussieren' en 'onderhandelen' met jouw honden wel werkt maar met die van mij dus niet. Mijn vorige berichtje was geen aanval op jouw manier van handelen maar slechts een weergave van mijn mening. Ik vind het wel jammer dat jij jouw manier als een voldongen feit formuleert en dit ook zo aan anderen opdringt.
Of de methode 'uit de natuur' achterhaald is, ik weet het niet. Ik gebruik het al jaren, zowel bij mijn honden als bij mijn paarden en ik vind deze methode heel wat vriendelijker dan een heleboel 'menselijke' methodes.
Mijn Hollandse herder kreeg bij zijn vorige eigenaar altijd precies waar hij om vroeg en met 6 maanden was hij de baas in huis. Dit ging zo ver dat hij zijn baas corrigeerde (lees: beet). De hond wist totaal niet waar hij aan toe was en hij kon hier absoluut niet mee omgaan. Toen hij bij mij kwam was hij een grote brok zenuwen die me aan alle kanten uitprobeerde. Hij kreeg pas weer wat rust in zijn reet toen hij eindelijk doorkreeg dat hij niet degene was die de dingen moest regelen. Heb erg veel werk met hem gehad maar heb er uiteindelijk wel een gouden hond aan overgehouden.
Misschien dat het 'discussieren' en 'onderhandelen' met jouw honden wel werkt maar met die van mij dus niet. Mijn vorige berichtje was geen aanval op jouw manier van handelen maar slechts een weergave van mijn mening. Ik vind het wel jammer dat jij jouw manier als een voldongen feit formuleert en dit ook zo aan anderen opdringt.
Of de methode 'uit de natuur' achterhaald is, ik weet het niet. Ik gebruik het al jaren, zowel bij mijn honden als bij mijn paarden en ik vind deze methode heel wat vriendelijker dan een heleboel 'menselijke' methodes.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Het hangt hier van de situatie af. Kay's ben stond ingesloten tussen bank en muur en daarmee was het al zo goed als een holletje. De manden staan hier in hoeken en de bench van Norah staat nu ook in een hoek. Toen dat niet zo was, gebruikt ik ook een doek erover. Maar dat was meer omdat ze van alle prikkelsvan de verhuizing gewoon haar rust niet kon vinden en de katten anders geheel niet door huis konden lopen of zij ging op tilt.
Het hangt gewoon van de hond af. Kay's bench dek ik op wedstrijden driekwart af(maar daar hoef ik niks voor te doen, stoffen bench!) en als hij erg gestrest is zelfs helemaal. Doe waar jij je het lekkerst bij voelt en vraag na die dag hoe de hond het ervaren heeft. Al doende leerd men.
Ik ben ook wel blij als mijn honden wat vertellen hoor. Een leider zijn moet je ook verdienen en hangt dus ook af van alle leden. In de natuur krijgen bepaalde leden van een roedel in bepaalde situaties ook leiderstaken hoor. Je kan niet overal goed in zijn: en je territorium verdedigen en de jacht leiden etc. Dus een roedellid met een beduidend lagere positie kan wel heel prima de jacht leiden...Ik ben blij als mijn honden naar buiten moeten of als ze ziek zijn en dus buiten willen poepen en plassen, dat ze dat mij zeer duidelijk aangeven. Scheelt mij die rotzooi weer binnen. Of als ze graag met elkaar willen spelen dat ze zo bijna vragen of ze alsjeblieft in de tuin mogen.
. Gelukkig hebben de meeste honden niet de intentie om roedelleider te worden. Als iedereen namelijk die intentie zou hebben, zou het 1 groot bloedbad worden in roedels. Ik persoonlijk heb ook geen ambitie om minister president te worden hoor. Sommige voelen zich beter in een niet leidende positie en die hoeft niet continu bevestigd te worden hoor.
Het hangt gewoon van de hond af. Kay's bench dek ik op wedstrijden driekwart af(maar daar hoef ik niks voor te doen, stoffen bench!) en als hij erg gestrest is zelfs helemaal. Doe waar jij je het lekkerst bij voelt en vraag na die dag hoe de hond het ervaren heeft. Al doende leerd men.
Ik ben ook wel blij als mijn honden wat vertellen hoor. Een leider zijn moet je ook verdienen en hangt dus ook af van alle leden. In de natuur krijgen bepaalde leden van een roedel in bepaalde situaties ook leiderstaken hoor. Je kan niet overal goed in zijn: en je territorium verdedigen en de jacht leiden etc. Dus een roedellid met een beduidend lagere positie kan wel heel prima de jacht leiden...Ik ben blij als mijn honden naar buiten moeten of als ze ziek zijn en dus buiten willen poepen en plassen, dat ze dat mij zeer duidelijk aangeven. Scheelt mij die rotzooi weer binnen. Of als ze graag met elkaar willen spelen dat ze zo bijna vragen of ze alsjeblieft in de tuin mogen.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik heb voor Frenk een nylon reisbench en die zijn van zichzelf al redelijk gesloten. Frenk houdt daarvan, die is dol op holletjes. Hij heeft overigens ook een kussen en hij mag ook nog op de bank. Eigenlijk moet hij vooral maar gaan liggen waar hij zin in heeft
Maar zou ik hem naar een pension doen, dan zou ik die reisbench meegeven.
Maar zou ik hem naar een pension doen, dan zou ik die reisbench meegeven.

- Hylos
- Zeer actief
Hangt denk ik ook van de hond af en wat je doel precies is...
Hier zit er altijd een doek over de bench. Hij zit eigenlijk alleen 's nachts in de bench en dan heb ik aan de voorkant een stukje open, maar de rest is bedekt. Hij gaat altijd achter het bedekte stuk liggen, dus hij vind het prettig neem ik dan aan. Als er visite is en hij blijft te lang druk, dan gaat hij de bench in maar dat laat ik de voorkant grotendeels open zodat hij wel mee kan kijken.
Hier zit er altijd een doek over de bench. Hij zit eigenlijk alleen 's nachts in de bench en dan heb ik aan de voorkant een stukje open, maar de rest is bedekt. Hij gaat altijd achter het bedekte stuk liggen, dus hij vind het prettig neem ik dan aan. Als er visite is en hij blijft te lang druk, dan gaat hij de bench in maar dat laat ik de voorkant grotendeels open zodat hij wel mee kan kijken.

-
Brigitte
- Zeer actief
Ik heb nu Varikennels staan vind ik zowiezo veiliger dan een draadkooi en deze zijn dus al vrij dicht en ik merk dat ze het prettiger vinden dan toen ik nog draadkooien had staan.
-
Corneliana
- Zeer actief
grappig
hier heeft Sky het overzicht graag
hij ligt het liefst op een centraal punt in de kamer, daar kan de bench niet staan maar hij kan wel heel veel zien in de bench. en hij gaat er evengoed lekker languit in liggen.
hier heeft Sky het overzicht graag
hij ligt het liefst op een centraal punt in de kamer, daar kan de bench niet staan maar hij kan wel heel veel zien in de bench. en hij gaat er evengoed lekker languit in liggen.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier ligt vooral pasha graag bedekt. Nu staat de bench weer in de keuken en ik heb er dus altijd een flinke plaid over liggen. Pasha is er niet uit te slaan.
Toen pasha geopereerd was, had ik de varikennel in de kamer staan. Daar was ushi niet uit te slaan. Mijn honden vinden het fijn dus.
Toen pasha geopereerd was, had ik de varikennel in de kamer staan. Daar was ushi niet uit te slaan. Mijn honden vinden het fijn dus.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Had één bench met lapje er over & twee reuen... werd matten. Extra bench.. opgelost
Toen kwamen er twee pupreuen bij. Mandjes voldeden niet, de benches met lapje er over waren favoriet.
Hommeles wederom. Nu staan er vier benches in huis met lapjes er over... iedereen tevreden
Toen kwamen er twee pupreuen bij. Mandjes voldeden niet, de benches met lapje er over waren favoriet.
Hommeles wederom. Nu staan er vier benches in huis met lapjes er over... iedereen tevreden
- Dog-out
- Actief
Een feit is niet hetzelfde als een mening. Gewoon lezen wat er staat is volgens mij ook iets heel anders dan er je eigen draai aan geven.Cleva schreef:Interactie aangaan is niet hetzelfde als slap zijn. Leiden niet hetzelfde als alles op script hebben.Dog-out schreef: Mijn Hollandse herder kreeg bij zijn vorige eigenaar altijd precies waar hij om vroeg en met 6 maanden was hij de baas in huis. Dit ging zo ver dat hij zijn baas corrigeerde (lees: beet). De hond wist totaal niet waar hij aan toe was en hij kon hier absoluut niet mee omgaan.
Ik geloof niet dat we erg veel verder komen met deze discussie en het heeft ook niet echt met het topic te maken (sorry TS, ik heb niet eens een bench
We zullen het waarschijnlijk niet met elkaar eens worden en dat geeft helemaal niets. Het lijkt erop dat we beiden de beste bedoelingen met onze honden hebben en dan is het wat mij betreft prima.
Kortom: mijn favoriete quote: agree to disagree

- Suzanne
- Zeer actief
Bench in de keuken is gedeeltelijk afgedekt. In de bench ligt een matras, een opgevouwen dekbed en een fleecedeken. Luna ligt aan de "dichte " kant, wikkelt zich overal in met alleen haar neus er uit. Pardouffe niet. Luna ligt sowieso graag wat verstopt, als ze de kans krijgt kruipt ze graag in de linnenkast. Pardouffe ligt graag open, middenin de kamer.
Ze kiezen zelf waar ze liggen. 's Avonds geven ze aan wanneer ze naar bed willen, dan gaan ze in de bench. Deur moet dan dicht, anders blijven ze mopperen. Ze mogen het volledig zelf bedenken ik stuur ze eigenlijk nooit naar mand of bench.
En groot feest wanneer de overtrekken en lapjes verschoont worden, dan maken ze het bed naar eigen inzicht op!
Ze kiezen zelf waar ze liggen. 's Avonds geven ze aan wanneer ze naar bed willen, dan gaan ze in de bench. Deur moet dan dicht, anders blijven ze mopperen. Ze mogen het volledig zelf bedenken ik stuur ze eigenlijk nooit naar mand of bench.
En groot feest wanneer de overtrekken en lapjes verschoont worden, dan maken ze het bed naar eigen inzicht op!