Vanmiddag lekker gaan wandelen met Bobbie en mijn moeder met haar 2 cockers, mickey en billie. Alles ging gewoon lekker, tot we bij één stuk kwamen, een veld waar een bord staat. Als het vee los loopt honden aanlijnen. Nou, je kon redelijk in de verte kijken, dus we lieten ze even los. In de verte zie ik paarden, dus de honden bij ons proberen te roepen. (Bobbie had bananen in zijn oren, maar keek verder niet om naar de paarden, dus voorzichtig voorbij de paarden, op gegeven moment kwam ie en kon ie vast). Inmiddels had mijn moeder de honden ook vast, paardjes gingen gewoon lekker door met grazen, niks aan de hand. Tot een pony en een paard ineens in galop aan komen rennen. Ik zeg tegen mijn moeder dat ze aan de kant moest, ik achter een boom gaan staan met Bobbie.. Schiet mickey ineens uit mijn moeders hand en gaat met het paard mee rennen. Nou, dan kon het paard niet waarderen (begrijpelijk, al deed mickey niet lelijk),.en daar ging ie hoor. Mickey onder het paard door, trap tegen zijn kont. Arme mickey natuurlijk onwijs geschrokken, en liep een beetje mank. Moeder in paniek, ik mickey over genomen en gauw even beetje gevoeld en nagekeken. Het leek mee te vallen, dus gauw terug naar de auto, gelukkig waren we aan het eind van de route. mickey was toch wel erg rustig, niet zich zelf.. Dus gauw mijn werk gebeld, dat we dr aan kwamen.
Eenmaal bij de dierenarts bleek het gelukkig mee te vallen, alleen.staartbasis gekneusd. En de schrik natuurlijk.
Ik weet dat het ongelofelijk dom is, en heb er ook zeker van geleerd.. Daar niet meer wandelen, ben niet meer op mijn gemak daar. Moest het even kwijt hoor..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stomme mickey en het paard..
Moderator: moderatorteam
- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
- Aantal honden: 1
-
&nicole
- Zeer actief
Re: Stomme mickey en het paard..
Zodan, dat had heel anders kunnen aflopen
Fijn dat het meevalt en beterschap voor Mickey
Fijn dat het meevalt en beterschap voor Mickey
- Daniela
- Zeer actief
Ja dat realiseer ik mij ook. Door het oog van de naald gekropen. Gelukkig is mickey 'stevig'. Als het Bobbie was geweest, brr.. Was het waarschijnlijk anders afgelopen.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoewel ik het ontzettend sneu vind voor Mickey en hoop dat hij er niks aan heeft overgehouden, vind ik het ook vanuit jou/jullie toch wel een behoorlijk aandachtspunt.
Uit je verhaal en zinnen als "honden proberen bij ons te roepen" en "op een gegeven moment kwam hij en kon hij vast" leidt ik af dat de honden niet echt opperbest luisteren.
In dit geval is Mickey het 'slachtoffer', maar paard had ook op hol kunnen slaan en zijn ruiter er af kunnen slingeren. Ik vind dat er vaak wel makkelijk wordt gedacht over honden die paarden 'opjagen' (en dat bedoel ik niet specifiek naar jou toe).
Uit je verhaal en zinnen als "honden proberen bij ons te roepen" en "op een gegeven moment kwam hij en kon hij vast" leidt ik af dat de honden niet echt opperbest luisteren.
In dit geval is Mickey het 'slachtoffer', maar paard had ook op hol kunnen slaan en zijn ruiter er af kunnen slingeren. Ik vind dat er vaak wel makkelijk wordt gedacht over honden die paarden 'opjagen' (en dat bedoel ik niet specifiek naar jou toe).
- Daniela
- Zeer actief
De gene die niet luisterde in het begin was dat rotzakje van mij, mickey en billie komen wel als je ze roept. En ja, ik baal er zelf ook ontzettend van dat het zo gelopen is, voel me de echt k*t om. En er zat geen ruiter op overigens. Lopen daar gewoon los, vorige keren kon ik Bobbie gewoon bij mij roepen en zonder problemen er langs. Denk dat hij de lente in zijn bol had