Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stuiterende hormonen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Stuiterende hormonen

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sinds de logeerhond bij de achterburen loops is geworden speelt zich hier in huis een klein drama af, Sancho wordt dol van de hormonen. Hij rijdt op alles wat hij te pakken kan krijgen, stuitert piepend door het huis, probeert zich door de ramen heen te graven ( glas is aardig mat aan het worden) en gisteravond probeerde hij zich onder de afscheiding door te graven. Die is dubbel; gaas met doek, en ergens schijnt nog prikkeldraad te zitten ( aan de kant van de buren vermoed ik) waar hij gillend in bleef hangen.
We proberen van alles; vooral veel wandelen ( maar ook daar komen we loopse dames tegen), spelletjes doen en Puur geslachtsdrift druppels maar niets helpt. Als we hem ergens weg willen trekken grommelt en kronkelt hij van pure frustratie. Echt sneu om te zien. Hij trekt Tomas ook mee in de onrust dus gezelliger wordt het er niet op. Ik wil hem niet laten castreren en eigenlijk ben ik niet voor chemische castratie maar ga dat toch in overweging nemen. Ik heb alleen geen idee wat voor invloed die hormonen dan weer op zijn lijfje hebben en of het misschien over een paar jaar vanzelf minder wordt; hij is nu twee jaar. We hebben altijd reuen gehad maar zo'n gestuiter is nieuw voor ons. Is er verder iets wat we kunnen doen om die onrust te sussen en wat zijn de nadelen van chemische castratie?
Laatst gewijzigd door Marie-Josée op 02 mar 2013 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Stuiterende hormonen

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik hen teun in augustus een suprelorin-implantaat laten geven. dit is GEEN chemische castratie. het implantaat geeft een stofje af om geen testosteron aan te maken. bij teun werkt het goed en ik merk dat hij nu zijn werking gaat verliezen. zijn ballen worden weer groter, krijgt weer meer praatjes.
ik heb het ook bij 3 poezen laten geven omdat ik niet wist of ik nog met de katten wilde fokken. alle 3 zijn ze daarna weer krols geworden. bij 1 poes heeft het ruim anderhalf jaar gewerkt en heeftna 2 krolsheden gewoon weer een nestje gehad.
ik zal iedereen eerder de suprelorin aanraden dan de tardac wat wel een chemische castratie is.
ellen
Afbeelding
baasje van nesco
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door baasje van nesco »

Laten helpen dan.
chemische castratie is ook maar voor even.
daarna kom het probleem terug
Marie-Josée
Erelid

@ Tollerlover; bedankt, ik ga dat in overweging nemen, komende week amar eens een bezoek brengen aan de da.
@ Baasje van Nesco; het is inderdaad maar tijdelijk maar mijn hoop is dat het misschien minder gaat worden als hij een paar jaar ouder is.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gewoon gelijk zijn ballen eraf joh, beest heeft ook geen leuke tijd zo en jullie ook niet.
Beloofd wat voor de toekomst.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marie-Josée
Erelid

bouvierpoedel schreef:Gewoon gelijk zijn ballen eraf joh, beest heeft ook geen leuke tijd zo en jullie ook niet.
Ik had hem ook nooit Don Juan Sancho moeten noemen :vaag:
Zou het echt niet minder worden? Ik wilde hem eigenlijk intact laten :ugh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
bouvierpoedel schreef:Gewoon gelijk zijn ballen eraf joh, beest heeft ook geen leuke tijd zo en jullie ook niet.
Wat heeft die hond aan zijn ballen als hij niet mag neuken en dit gedrag vertoond.?
Ook niet leuk voor dat beest toch.
Je kunt ze soms missen als kiespijn. :ugh:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Marie-Josée schreef:

Mijn mening voor wat die waard is:
Het moet te doen blijven voor hem en jullie maar.... castreren is on-omkeerbaar. Je kunt prima het een en ander aan (alternatieve) middelen proberen. Mocht blijken dat het echt niet anders kan, kun je laten casteren. Mijn eerste keus zou het ook niet zijn maar als het echt en heus niet anders kan nadat alles geprobeerd is...?

Suzanne
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

waarom ik teun een implantaat heb gegeven is om een periode met stuiterende hormonen te overbruggen en te gaan trainen op meer gehoorzaamheid. dankzij het implantaat was hij meer voor rede vatbaar omdat hij niet met zijn hormonen bezig was.
ellen
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Ik heb Sancho inderdaad niet om voor nageslacht te zorgen maar het is een prachtig reutje en ik sluit dat ook niet uit. Maar het zal niet helpen als hij een keer mag dekken vrees ik. Als dit gedrag zo blijft voortduren ga ik eerst een implantaat overwegen ( al zitten daar ook nadelen aan) en als dat echt helpt moet hij toch maar zijn rijbewijs inleveren.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Sam heeft ze ook, die stuiterende hormonen. :oeps:
Rijden doet hij niet, maar hij is wel onrustig en pieperig. Buiten volgt hij met zijn neus aan de grond het spoor van de loopse teef (of teefjes, er lopen best veel honden hier in het park), staat te kwijlen bij graspolletjes en heeft verder nergens oog voor.
Ik probeer hem ook af te leiden middels wandelen en (denk)spelletjes maar hij is echt een opgewonden standje...
Hij lijkt ook wat waakser, geen idee of dat ook met zijn hormonen te maken heeft.
Aan castreren denk ik niet, dat is idd onomkeerbaar, en ik vind Sam eigenlijk gewoon leuk zoals 'ie is.
Ik kan me voorstellen dat je dat van Sancho ook vind. :wink:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Inderdaad Rami, zo zie ik het ook, Sancho is gewoon een leuk sociaal kereltje maar dit is zo extreem dat ik medelijden krijg en dan ga je er toch weer anders tegenaan kijken. Hopelijk zakt de bui snel, hoe lang duurt een loopsheid eigenlijk? Zijn teefjes echt 6 weken lang aantrekkelijk qua geur?
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Nanna schreef:
Marie-Josée schreef:Inderdaad Rami, zo zie ik het ook, Sancho is gewoon een leuk sociaal kereltje maar dit is zo extreem dat ik medelijden krijg en dan ga je er toch weer anders tegenaan kijken. Hopelijk zakt de bui snel, hoe lang duurt een loopsheid eigenlijk? Zijn teefjes echt 6 weken lang aantrekkelijk qua geur?
Nee. Een teef is zelfs maar een paar dagen dekrijp ;-)
Maar sommige reuen gaan helemaal over de zeik, daar waar anderen er meer gelaten in zijn.
Ik heb zo'n oversekste Newfoundlander gehad en dat drie jaar lang aangekeken. Toen zijn ballen eraf gehaald want we werden er beiden gek van. Hij is er reuze van opgeknapt :ok:
De reuen die ik nu heb zijn wel wat snuffeliger als er veel loopse teven zijn maar het gedrag dat jij beschrijft vertonen ze niet.
Als ze dat wel zouden doen werd het toch echt weer een enkeltje dierenarts om het setje testikels in te leveren :mrgreen:
Ik heb een hond altijd nog voor mijn lol en niet om me kapot aan te ergeren (en dat deed ik, aan dat hysterische gedrag)
ik kan me voorstellen dat het ook niet leuk is voor de reu
al die stress
je zou zelf maar nonstop zo hitsig zijn en geen seks mogen (rare vergelijking sorry hoor)
dan zou je hem minimaal een soort knuffelbeer moeten geven om op af te reageren
anderzijds snap ik ook wel dat de ballen eraf ook niet echt handig is.
Marie-Josée
Erelid

Hij heeft een knuffel, Shrek, die gaat elke week in de was :schrik:
Verder een oud badlaken waar ik een knoop in heb gelegd :mrgreen:
Vandaag sprong hij bijna boven van de trap af naar beneden :O: We hebben een stenen trap en hij kan niet traplopen. Ik graaide nog net op tijd in zijn haar. Lang leve die lange vacht.En mijn hart doet het nog prima :pffff:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nanna schreef:
Marie-Josée schreef:Inderdaad Rami, zo zie ik het ook, Sancho is gewoon een leuk sociaal kereltje maar dit is zo extreem dat ik medelijden krijg en dan ga je er toch weer anders tegenaan kijken. Hopelijk zakt de bui snel, hoe lang duurt een loopsheid eigenlijk? Zijn teefjes echt 6 weken lang aantrekkelijk qua geur?
Nee. Een teef is zelfs maar een paar dagen dekrijp ;-)
Maar sommige reuen gaan helemaal over de zeik, daar waar anderen er meer gelaten in zijn.
Ik heb zo'n oversekste Newfoundlander gehad en dat drie jaar lang aangekeken. Toen zijn ballen eraf gehaald want we werden er beiden gek van. Hij is er reuze van opgeknapt :ok:
De reuen die ik nu heb zijn wel wat snuffeliger als er veel loopse teven zijn maar het gedrag dat jij beschrijft vertonen ze niet.
Als ze dat wel zouden doen werd het toch echt weer een enkeltje dierenarts om het setje testikels in te leveren :mrgreen:
Ik heb een hond altijd nog voor mijn lol en niet om me kapot aan te ergeren (en dat deed ik, aan dat hysterische gedrag)
Oversekst vind ik ook een behoorlijk probleem. Mijn Bill had het moeilijk toen we pal aan een uitlaatgebied woonde. Ik heb echt op het punt gestaan om toch maar tot castreren over te gaan, tot we gingen verhuizen en er echt veel minder heerlijk luchtjes in de omgeving waren. Toen was het te doen. :wink:
Met Sam is het - gelukkig - ook nog steeds te doen. Als hij, net als Bill, weg zou lopen, niet meer zou eten, overal op zou rijden, dan wist ik het wel.
Maar het snuffelen en wat pieperig zijn, daar kan ik wel mee omgaan. En Sam volgens mij ook.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Kibo heeft dat ook; zit zwaar met zichzelf in de stress door zijn hormonen.
Als er buiten een loopse teef is dan loopt hij thuis te piepen, onrustig; djenna d'r oren de hele dag te likken, proberen te rijden op haar en de katten.
Een paar weken gelden 3 loopse teven op mijn werk in de kennel; hij likte de hele tijd aan mijn broekspijpen.
Maandag krijgt hij de suprelorin-implantaat ; kibo is namelijk erg onzeker en instabiel en ik wil eerst even weten hoe hij daarop reageert.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

hier heb ik Spikey na twee implantatien laten castreren en wat een verademing. Ik wist niet dat het verschil in gedrag zo groot zou zijn. Hij is liever geworden en speelt weer met Laika hij is nogsteeds verliefd op haar maar nu zonder het constante rij gedrag wat altijd op vechten uitliep. Als ik geweten had dat dit de uitkomst zou zijn had hij niet eerst die implantaten gehad.
En Laika is nu ook een beetje verliefd op Spikey :I:
Afbeelding
gevni havanezers
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Balou heeft er ook last van hij rijd heeel veeel op zijn knuffelbeer, hij probeert het ook wel eens tegen mijn arm als hij bij mij op de bank zit, buiten is hij onrustig aan het snuffelen. Hij is nu negen maanden en volop aan het puberen, ik heb hierom besloten om het in ieder geval nog een half jaartje aan te zien.

Ik heb hier over contact met mijn DA gehad, zij heeft mij aangeraden om hem eerst een implantaat te geven, en als zijn gedrag hier mee verbetert hem te laten castreren.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Marie-Josée
Erelid

Het rijden op zich vind ik nog geen probleem, het is tenslotte een jonge reu, op mensen is het echter ten strengste verboden en tegenwoordig probeert hij het onder de tafel op de voeten van bezoekers, dus dan gaat er even een lijntje aan. Maar die extreme onrust vind ik wel jammer, dan is hij dagenlang niet bereikbaar en zit maar te piepen en te hijgen :ugh:
Hij probeert nu ook onze oren te soppen :schrik: nee dank u. Dat is ook nieuw maar dat is makkelijk te onderscheppen.
Ik probeer mezelf er van te overtuigen dat castreren misschien het beste is maar de knop wil nog niet om. Dat zal echter ongetwijfeld gebeuren als dit vaak voor gaat komen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Antonetta schreef:Balou heeft er ook last van hij rijd heeel veeel op zijn knuffelbeer, hij probeert het ook wel eens tegen mijn arm als hij bij mij op de bank zit, buiten is hij onrustig aan het snuffelen. Hij is nu negen maanden en volop aan het puberen, ik heb hierom besloten om het in ieder geval nog een half jaartje aan te zien.

Ik heb hier over contact met mijn DA gehad, zij heeft mij aangeraden om hem eerst een implantaat te geven, en als zijn gedrag hier mee verbetert hem te laten castreren.
Ik geloof dat dat probleem meer bij jou ligt dan de geile hormonen.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

tollerlover schreef:ik hen teun in augustus een suprelorin-implantaat laten geven. dit is GEEN chemische castratie. het implantaat geeft een stofje af om geen testosteron aan te maken. bij teun werkt het goed en ik merk dat hij nu zijn werking gaat verliezen. zijn ballen worden weer groter, krijgt weer meer praatjes.
Wat is het verschil dan tussen dit implantaat & chemische castratie ?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik zou het jammer vinden als je castreert (maar dat weet je wel ;) ).
Teven zijn niet lang dekrijp, het kan ook wel onervarenheid zijn. Dan zou het minder moeten worden.
Dat zie je trouwens wel vaker, dat ze anders worden in positieve zin als ze gedekt hebben. Alsof ze dan snappen wanneer ze zich druk moeten maken ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

bouvierpoedel schreef:
Marie-Josée schreef:
Wat heeft die hond aan zijn ballen als hij niet mag neuken en dit gedrag vertoond.?
Ook niet leuk voor dat beest toch.
Je kunt ze soms missen als kiespijn. :ugh:
Bij Frenk is het wel degelijk minder geworden. Die heeft ook een hysterische periode gehad (hoewel ik betwijfel of het net zo heftig was als bij Sancho, maar hij was wel wegloperig en piepen/zeuren), maar dat is over gegaan en hij is nog altijd intact.
Ik ben niet tegen castreren hoor, daar zeg ik het niet om.
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Marie-Josée schreef:Hij heeft een knuffel, Shrek, die gaat elke week in de was :schrik:
Vandaag sprong hij bijna boven van de trap af naar beneden :O: We hebben een stenen trap en hij kan niet traplopen. Ik graaide nog net op tijd in zijn haar. Lang leve die lange vacht.En mijn hart doet het nog prima :pffff:
Hij is depressief aan het worden :O: :O:
En krijgt bepaalde neigingen :O: :O:

Zou hem een suprelorin-implantaat geven en kijken wat dat doet. Bevalt dat en heeft hij meer rust. Dan was voor mij de zaak rond, kon hij nog een keer terug naar de DA en kwam 2 knikkers lminder terug.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Marjoleine schreef: Ik zou het jammer vinden als je castreert (maar dat weet je wel ;) ).
Teven zijn niet lang dekrijp, het kan ook wel onervarenheid zijn. Dan zou het minder moeten worden.
Dat zie je trouwens wel vaker, dat ze anders worden in positieve zin als ze gedekt hebben. Alsof ze dan snappen wanneer ze zich druk moeten maken ;)
IK wacht hoe dan ook nog een half jaar of zo, kijken hoe hij zich verder ontwikkelt. En misschien blijft de achterbuurvrouw op 4 poten ook niet intact. Als hij teefjes in het bos heeft geroken is hij ook pieperig en drentelt op en neer maar dat is minder heftig dan dit.
Rea schreef:
Marie-Josée schreef:Hij heeft een knuffel, Shrek, die gaat elke week in de was :schrik:
Hij is depressief aan het worden :O: :O:
En krijgt bepaalde neigingen :O: :O:

Zou hem een suprelorin-implantaat geven en kijken wat dat doet. Bevalt dat en heeft hij meer rust. Dan was voor mij de zaak rond, kon hij nog een keer terug naar de DA en kwam 2 knikkers lminder terug.
Het was echt doodeng, de teef blafte een keer en hij rende naar de trap en zette zich al af. Ik ben me halfdood geschrokken.
Nadeel van zo'n implantaat is dat het 6 weken duurt voordat het gaat werken en er wordt aangegeven dat het zelfs nog even erger kan worden. Nog erger bestaat bijna niet :80:
Frenk schreef:Bij Frenk is het wel degelijk minder geworden. Die heeft ook een hysterische periode gehad (hoewel ik betwijfel of het net zo heftig was als bij Sancho, maar hij was wel wegloperig en piepen/zeuren), maar dat is over gegaan en hij is nog altijd intact.
Dit geeft de burger moed :ok:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Als één van de teven hier loops is bedenk ik zo rond dag 23 altijd dat het voor de sfeer in huis beter is vier reuen op MP te zetten... & dan is het weer over & na een week of wat keren ze terug in de zennnnn-modus.... :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Inderdaad is het wel een nadeel dat na de suprelorinchip erin is gegaan, het gedrag eerst kan toenemen, bij Olaf was dat alleen de eerste 2 weken zo....Bij hem was de werking uiteindelijk maar net 6 maanden.
Marie-Josée
Erelid

Badu schreef:Als één van de teven hier loops is bedenk ik zo rond dag 23 altijd dat het voor de sfeer in huis beter is vier reuen op MP te zetten... & dan is het weer over & na een week of wat keren ze terug in de zennnnn-modus.... :F:
Haha ja, du moment is het altijd het ergste, later denk je; waar maakte ik me druk om :lol1:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

bouvierpoedel schreef:
Antonetta schreef:Balou heeft er ook last van hij rijd heeel veeel op zijn knuffelbeer, hij probeert het ook wel eens tegen mijn arm als hij bij mij op de bank zit, buiten is hij onrustig aan het snuffelen. Hij is nu negen maanden en volop aan het puberen, ik heb hierom besloten om het in ieder geval nog een half jaartje aan te zien.

Ik geloof dat dat probleem meer bij jou ligt dan de geile hormonen.
Waar baseer jij dit op?
Ik denk dat dit wel mee valt, hij is mijn derde reutje en de eerste die dit gedrag in deze mate vertoont.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik denk dat ik eerst een chemische castratie zou proberen. Hij zit natuurlijk ook in een lastige leeftijd nu, dus misschien dat je daarmee wat 'tijd kan rekken' en kan zien of het daarna beter gaat.
Als het daarna net zo'n drama is, zou ik wel castreren om het voor iedereen leuk te houden. Ik zou daar zelf echt gillend gek van worden. :wink:
Maar ik snap heel goed dat je hem niet zomaar wil castreren. Ik zou dus eerst voor een methode kiezen die niet onomkeerbaar is.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”