Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom?
Moderator: moderatorteam
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Waarom?
Poepen zoveel honden op de stoep/straat?
En dan gaat het even niet over het niet opruimen maar puur over het waarom op straat poepen.
Cas bijvoorbeeld sleurde ons over straat om vervolgens helemaal verscholen in de bosjes te gaan zitten poepen.
Heeft misschien twee keer op straat gepoept tijdens het fietsen omdat hij het echt niet meer hield en niet de ruimte had
om heel hard rennend de bosjes op te zoeken.
Suske heeft nog nooit op straat gepoept.
Belle in de tijd dat ze bij ons is ook niet.
En we hebben er niks voor gedaan.
Dus?
En dan gaat het even niet over het niet opruimen maar puur over het waarom op straat poepen.
Cas bijvoorbeeld sleurde ons over straat om vervolgens helemaal verscholen in de bosjes te gaan zitten poepen.
Heeft misschien twee keer op straat gepoept tijdens het fietsen omdat hij het echt niet meer hield en niet de ruimte had
Dus?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Re: Waarom?
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagt. Ik ken zelf geen enkele hond die op een verharde ondergrond wil schijten 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Japie doet het heel soms, maar voor een blind hondje dat twee jaar geleden gras nog eng vond, vind ik dat niet zo gek. Toen we hem net hadden, plaste en poepte hij op straat. Nu zoekt hij een lantaarnpaal om heel hoog tegenaan te plassen, onze stoere kerel! Japie is waarschijnlijk gewend geweest aan poepen op beton. Omar zou dat ook moeten zijn, aangezien hij in ieder geval een half jaar in een betonnen kennel heeft gewoond, maar hij hangt zijn drollen het liefst in een struik, waar ik dan weer vertwijfeld met mijn poepzakje bij sta... Het liefst een struik met doornen. Ik ken ook niet veel honden die het doen, maar toch ligt ook hier de stoep vol.
- Woezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog
Geen enkele hond die ik ooit heb uitgelaten heeft op de stoep/straat gepoept. Allemaal netjes op het gras of in de bosjes.
Laatst gewijzigd door Woezel op 27 feb 2013 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- hewi
- Zeer actief
Omdat ze de deur van de wc niet open krijgen?
Als opa ollie moet dan moet die,het zal hem een worst zijn of dat nou op gras,stoep,beton,baksteen of zand is
wat mot dat mot
De rest doet het gelukkig keurig op de uitlaatstroken.
Als opa ollie moet dan moet die,het zal hem een worst zijn of dat nou op gras,stoep,beton,baksteen of zand is
wat mot dat mot
De rest doet het gelukkig keurig op de uitlaatstroken.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
De twee pups hier hebben er geen enkele moeite om op de tegelvloer te kakkenJaap* schreef:Dat heb ik me ook wel eens afgevraagt. Ik ken zelf geen enkele hond die op een verharde ondergrond wil schijten
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- dagmar88
- Zeer actief
Maar die heeft wat gekwakkeld met voer/schijterij en een gesprongen kontadertje, dus misschien nog een beetje geprikkelde (endel)darm.
Ik vind het in ieder geval gênant, zo'n grote hond die uitgebreid midden op de stoep zit te persen.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Bo poept niet op de straat maar tegenwoordig wel vaak in een bosje net in de wijk. Uiteraard altijd tegenover hetzelfde huis en bij voorkeur nét nadat we een wandeling van een uur achter de rug hebben waar ze écht alle gelegenheid heeft gehad om te poepen.
- Fardauke
- Actief
IK heb zelf zo'n viespeuk ,mijn golden (15 jr nu) die poept waar het haar uit komt,en dat kan ook midden op de stoep zijn grrrrrrrr.
EN die is niet van lantaren tot lantarenpaal getrokken !
Ze is altijd in de gelegenheid geweest en nu nog om op gras/bosjes te poepen maar het maakt haar echt niet uit. Op stenen poept ook lekker.
Ik heb er ook altijd bovenop gezeten om haar proberen te leren waar het wel mag en waar het liefst niet, maar helaas kwartje is nooit gevallen , blond ............
EN die is niet van lantaren tot lantarenpaal getrokken !
Ze is altijd in de gelegenheid geweest en nu nog om op gras/bosjes te poepen maar het maakt haar echt niet uit. Op stenen poept ook lekker.
Ik heb er ook altijd bovenop gezeten om haar proberen te leren waar het wel mag en waar het liefst niet, maar helaas kwartje is nooit gevallen , blond ............

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
-
blondie
- Zeer actief
De hond van mijn tante scheet wanneer het haar uitkwam, dus ging ook op de stoep zitten schijten.
Toen ik mijn allerliefste teefje kreeg had die ook de gewoont om te gaan zitten wanneer het haar uit kwam, ook al hadden we in de natuur gelopen, dan ging ze ineens op de terugweg op straat schijten.
Kon ik zelf niet zo waarderen, dus dat heb ik eigenlijk wel afgeleerd en veel beloond als ze het in de bosjes deed met het poepen commando/verzoek eraan verbonden. Nu als we op de stoep lopen en ze moet echt laat ze dat merken, dan steken we over naar een groenstrook waar ze het netjes doet.
Denk dat het dus ook te maken heeft dat mensen niet aanleren waar het "wenselijk" is om te poepen en waar niet.
Toen ik mijn allerliefste teefje kreeg had die ook de gewoont om te gaan zitten wanneer het haar uit kwam, ook al hadden we in de natuur gelopen, dan ging ze ineens op de terugweg op straat schijten.
Kon ik zelf niet zo waarderen, dus dat heb ik eigenlijk wel afgeleerd en veel beloond als ze het in de bosjes deed met het poepen commando/verzoek eraan verbonden. Nu als we op de stoep lopen en ze moet echt laat ze dat merken, dan steken we over naar een groenstrook waar ze het netjes doet.
Denk dat het dus ook te maken heeft dat mensen niet aanleren waar het "wenselijk" is om te poepen en waar niet.
- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Dexter poept wel eens op straat, maar dan staat hij met zijn kop in de bosjes en heeft hij niet door dat zijn kont nog uitsteekt. 
-
Safari
1x per jaar (zo ongeveer) gaat er hier eens 1 de fout in. Heel genant en daarom heb ik ook altijd zakjes bij me.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Rana doet het tegenwoordig wel eens.Jaap* schreef:Dat heb ik me ook wel eens afgevraagt. Ik ken zelf geen enkele hond die op een verharde ondergrond wil schijten
Is de leeftijd denk ik
Wordt uiteraard opgeruimd
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn honden poepen haast nooit op straat en als het al eens gebeurd dan door Jarah want die poept af en toe waar ze staat of ligt, ik rook thuis eens een keer een rotlucht, ik kijk naar beneden of er soms een drol op het kleed ligt, kijk ik naar mijn hand waarmee ik op de bank leunde ligt er een drol pal naast mijn hand. Hahahaha.
Hier in de wijk lig sinds januari veel meer poep dan voor die tijd, sinds januari is de aanlijnplicht in de wijk ingesteld dus wordt er meer op de stoep gepoept.
Hier in de wijk lig sinds januari veel meer poep dan voor die tijd, sinds januari is de aanlijnplicht in de wijk ingesteld dus wordt er meer op de stoep gepoept.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila doet het nooit, die gaat altijd in het gras of in de bosjes zitten.
Mijn opvangers poepen soms wel op de stoep in het begin, maar na een paar dagen krijgen ze meestal door dat we altijd ergens naartoe lopen waar gras/bos is, en dan wachten ze tot we daar zijn.
Mijn opvangers poepen soms wel op de stoep in het begin, maar na een paar dagen krijgen ze meestal door dat we altijd ergens naartoe lopen waar gras/bos is, en dan wachten ze tot we daar zijn.
-
blondie
- Zeer actief
Oh ja Finn ook de laatste tijd, dan moet hij acuut. Gelukkig altijd stevig dus makkelijk op te pakken van straat met het zakje.ranetje schreef:Rana doet het tegenwoordig wel eens.Jaap* schreef:Dat heb ik me ook wel eens afgevraagt. Ik ken zelf geen enkele hond die op een verharde ondergrond wil schijten
Is de leeftijd denk ik
Wordt uiteraard opgeruimd
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Maupie deed het op t laatst ook, kon het niet meer ophouden tot het gras... beetje noodzaak dus
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Dat heb ik me ook al vaak afgevraagd. Ik heb het mijn honden ook niet aangeleerd, ze willen niet eens dicht bij me poepen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Alle wetters die ik ken gaan diep het bos in, zelfs voor plassen. Maar wetters zijn preuts op alle gebied, dat wel.
De stabijdames gaan wel het bos in maar niet altijd heel diep.
Fien boeit het helemaal niks. Die moet en gaat zitten. Ongeacht waar
Dus waarom? Géén idee.
De stabijdames gaan wel het bos in maar niet altijd heel diep.
Fien boeit het helemaal niks. Die moet en gaat zitten. Ongeacht waar
Dus waarom? Géén idee.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Boomer heeft nog nooit op de stoep gepoept, als pup ook niet, tot gisterochtend...
Ineens zie ik hem tegen een paaltje aanpoepen, met een meter verderop een strook gras...
En het allerergste, het was zo ontzettend dun dat ik het niet eens op kon ruimen... Gelukkig was het 's morgens heeeeel erg vroeg en was er verder nog niemand op straat.
Ineens zie ik hem tegen een paaltje aanpoepen, met een meter verderop een strook gras...
En het allerergste, het was zo ontzettend dun dat ik het niet eens op kon ruimen... Gelukkig was het 's morgens heeeeel erg vroeg en was er verder nog niemand op straat.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Harley weigert,heeft het echt nog nooit gedaan.
Demi kon ineens niet meer zien wat waar was natuurlijk dus die had wel eens een ongelukje,sindsdien dus zakjes bij me.
Sookie heeft al heel goed door dat het liefst in de grasstrook,op strand of bosjes gepoept word maar soms redt ze het niet,daar hebben we dus gewoon zakjes voor bij,komt vanzelf goed.
Demi kon ineens niet meer zien wat waar was natuurlijk dus die had wel eens een ongelukje,sindsdien dus zakjes bij me.
Sookie heeft al heel goed door dat het liefst in de grasstrook,op strand of bosjes gepoept word maar soms redt ze het niet,daar hebben we dus gewoon zakjes voor bij,komt vanzelf goed.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Hier een, als we de straat weer inlopen aan het eind van een wandeling en hij zich bedenkt dat we bijna thuis zijn en hij nog moet
Voor de rest nooit.

-
Corneliana
- Zeer actief
Sky weleens achter het huis maar dat is mijn schuld als ik me verslapen heb, hij moet toch en als het grut naar school is wandelen we xtra lang om het goed te maken.
-
Laura & Leroy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Herkenbaarmaaiike17 schreef:Dexter poept wel eens op straat, maar dan staat hij met zijn kop in de bosjes en heeft hij niet door dat zijn kont nog uitsteekt.
Dat had hij trouwens alleen als pup, dus het kan nog goed komen
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
gelukkig plassen en poepen 5 van de 6 honden op straat. het dichtbijzijnde gras in 10 minuten lopen en dat redden ze soms niet. de ene die niet op de straat poept is duc en als hij dan aan de dunne is en hij maakt ons wakker dan moet je rennend naar het grasje 10 minuten verder. word je niet vrolijk van.
van mij mogen ze in straat poepen en plassen. poep ruim ik keurig op.
ellen
van mij mogen ze in straat poepen en plassen. poep ruim ik keurig op.
ellen
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Onze honden hebben dat ook nooit gedaan, maar vind hier ook regelmatig wat op het voetpad vlak voor je voeten of als je geluk hebt eronder.
Daar kan ik zo slecht tegen
Als je hond het dan wel op straat doet, ruim het dan gewoon op.
Daar kan ik zo slecht tegen
-
Corneliana
- Zeer actief
sowieso moet je het opruimen.Terre schreef:Onze honden hebben dat ook nooit gedaan, maar vind hier ook regelmatig wat op het voetpad vlak voor je voeten of als je geluk hebt eronder.
Daar kan ik zo slecht tegen![]()
-
Muk
Geen idee. Toen wij Lobbes net hadden poepte hij ook midden op de stoep. Ik was erg verbaasd, maar het is wel makkelijk opruimen.
Hij heeft dat een paar keer gedaan, nu doet hij dat niet meer.
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Joy poept overal, maar net hoe het uitkomt.
Als wij in de wijk lopen zijn er genoeg niet harde grond stukken (gras, struikjes).
Ik vind het juist makkelijk als ze het op de stoep doet, dat ruimt wat makkelijker op, in het gras moet ik soms zo zoeken naar die piep kleine keuteltjes van haar (ze eet kvv).
Ze kwam hier met 7 jaar, heb haar wat dat betreft niets aangeleerd.
En waarom? Geen idee.
Mevrouw loopt sowieso het liefst op verharde ondergrond, alleen voor lekkere geurtjes gaat ze eraf, of als het niet anders kan (in het bos of zo).
Als wij in de wijk lopen zijn er genoeg niet harde grond stukken (gras, struikjes).
Ik vind het juist makkelijk als ze het op de stoep doet, dat ruimt wat makkelijker op, in het gras moet ik soms zo zoeken naar die piep kleine keuteltjes van haar (ze eet kvv).
Ze kwam hier met 7 jaar, heb haar wat dat betreft niets aangeleerd.
En waarom? Geen idee.
Mevrouw loopt sowieso het liefst op verharde ondergrond, alleen voor lekkere geurtjes gaat ze eraf, of als het niet anders kan (in het bos of zo).
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Er wordt hier alleen ver weg in de bosjes gepoept, zeker niet op straatSuske schreef:Poepen zoveel honden op de stoep/straat?
Dus?
Ooit eens met de dober op de Winner gelopen, en daar moest je je hond uitlaten op de parkeerplaats... alleen maar asfalt dus... hij heeft dus de hele dag geweigerd te poepen... zodra hij op de terugweg langs de snelweg een grote pluim onkruid zag ging ie schijten....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi