Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het beruchte stel...
Moderator: moderatorteam
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het beruchte stel...
Vandaag gezellig met een vriendin gaan wandelen met haar husky en met Bonita. Vliegt er ineens een gans over het pad. Nou husky er achter aan en ving het ook nog
. Vriendin en ik er als een gek heen rennen. Zij haar husky vast. Ik probeer meteen de gans op te pakken want Bonita vond hem ondertussen ook erg leuk... Zij ook Bonita nog even vast gehouden. Gans nagekeken (tussen de veren , kop , vleugels etc...) , was beetje gewond maar niet ernstig. Beest ergens veilig neer gezet. Later gezeik over MIJN hond. dat ik die niet los moet doen
. Het was gewoon instinct van die husky wat er in zit. Mijn hond gaat wel vaker achter vogels aan maar krijgt ze echt niet te pakken. Zouden ze politie bellen... Ik Bonita weer aangelijnd en we zijn maar ergens anders heengegaan. Veel zeikerds hier helaas... Maak je dat ook weer eens mee. Laatst 2 mensen met kleine hondjes die ze meteen hoog optillen grrr. Er zit helemaal geen kwaad in onze honden maar die hus ging achter een gans aan ineens
. Ik werd ook best boos omdat Bonita schuld kreeg en er allemaal negatieve dingen over haar werd verteld wat niet waar is. Jullie ook wel eens zoiets meegemaakt?

-
Corneliana
- Zeer actief
Re: Het beruchte stel...
Ik vind het geen gezeik. Ik snap best dat Bonita die vogel niet gevangen heeft maar die Husky mag geen gans vangen. Dus ik snap de reacties wel.
- kipo
- Zeer actief
Met het type hond wat jij hebt, ben je altijd en overal de kwaaie pier, wen er maar aan.
- dagmar88
- Zeer actief
Theraposa schreef:Vandaag gezellig met een vriendin gaan wandelen met haar husky en met Bonita. Vliegt er ineens een gans over het pad. Nou husky er achter aan en ving het ook nog. Vriendin en ik er als een gek heen rennen. Zij haar husky vast. Ik probeer meteen de gans op te pakken want Bonita vond hem ondertussen ook erg leuk... Zij ook Bonita nog even vast gehouden. Gans nagekeken (tussen de veren , kop , vleugels etc...) , was beetje gewond maar niet ernstig. Beest ergens veilig neer gezet. Later gezeik over MIJN hond. dat ik die niet los moet doen
. Het was gewoon instinct van die husky wat er in zit. Mijn hond gaat wel vaker achter vogels aan maar krijgt ze echt niet te pakken. Zouden ze politie bellen... Ik Bonita weer aangelijnd en we zijn maar ergens anders heengegaan. Veel zeikerds hier helaas... Maak je dat ook weer eens mee. Laatst 2 mensen met kleine hondjes die ze meteen hoog optillen grrr. Er zit helemaal geen kwaad in onze honden maar die hus ging achter een gans aan ineens
. Ik werd ook best boos omdat Bonita schuld kreeg en er allemaal negatieve dingen over haar werd verteld wat niet waar is. Jullie ook wel eens zoiets meegemaakt?
En mensen zijn nu eenmaal niet zo happig op een kruising als die van jou
Ik probeer dus altijd en overal te zorgen dat er helemaal niets op aan te merken valt.
-
Corneliana
- Zeer actief
nou dat geloof ik niet zo hoor. is dat niet een houding die iemand zich aan wil meten. aan de ene kant is het "logisch" dat zo'n hond een gans pakt en de ander ff helpt aan de andere kant is dat gewoon niet de bedoeling.kipo schreef:Met het type hond wat jij hebt, ben je altijd en overal de kwaaie pier, wen er maar aan.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef: Als mijn Whippet een konijn grijpt voor de neus van wat wandelaars verwacht ik ook geen bijval
Mensen onderweg hadden ogen als schoteltjes, maar niemand die iets durfde zeggen.
T kan ook voordelen hebben, zo'n klapkaak
-
Corneliana
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Nanna schreef: Als mijn Whippet een konijn grijpt voor de neus van wat wandelaars verwacht ik ook geen bijvalCharlie heeft ooit 's avonds een aangereden konijn de nek gebroken en mee naar huis genomen.
Mensen onderweg hadden ogen als schoteltjes, maar niemand die iets durfde zeggen.
T kan ook voordelen hebben, zo'n klapkaak
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Ja maar om dan mijn hond compleet af te zeiken? Het boeit me echt niet als mensen met een boog om me heen lopen en verder niks zeggen , maar om mijn hond nou zo af te zeiken? Heb het ze ook maar even duidelijk uitgelegd dat ze dat niet moesten doen. En natuurlijk gaan mensen niet klappen als ze zien dat je hond iets pakt. deden wij ook niet , ik rende er hard heen met mijn camera in mijn hand. Ik vind wel dat ik goed ben geweest naar die gans. die husky mag inderdaad geen dieren vangen , ik heb toen ze gans had ook hard haar naam geroepen en dook ze ook al in elkaar en kwam er niet meer bij.

- dagmar88
- Zeer actief
Corneliana schreef:nou dat geloof ik niet zo hoor. is dat niet een houding die iemand zich aan wil meten. aan de ene kant is het "logisch" dat zo'n hond een gans pakt en de ander ff helpt aan de andere kant is dat gewoon niet de bedoeling.kipo schreef:Met het type hond wat jij hebt, ben je altijd en overal de kwaaie pier, wen er maar aan.
Bij ons is zelfs de politie gebeld omdat een peutertje in losloopgebied met ouders op meters afstand tegen Charlie aan liep en viel.
-
Corneliana
- Zeer actief
nee logisch! maar mensen hebben er nogal moeite mee om gedrag en persoon dan wel gedrag en dier te scheiden. als je als mens een fout maakt of zelfs als kind wordt je daar ook op aangekeken. de meeste mensen zijn gewoon gek.Theraposa schreef:Ja maar om dan mijn hond compleet af te zeiken? Het boeit me echt niet als mensen met een boog om me heen lopen en verder niks zeggen , maar om mijn hond nou zo af te zeiken? Heb het ze ook maar even duidelijk uitgelegd dat ze dat niet moesten doen. En natuurlijk gaan mensen niet klappen als ze zien dat je hond iets pakt. deden wij ook niet , ik rende er hard heen met mijn camera in mijn hand. Ik vind wel dat ik goed ben geweest naar die gans. die husky mag inderdaad geen dieren vangen , ik heb toen ze gans had ook hard haar naam geroepen en dook ze ook al in elkaar en kwam er niet meer bij.
-
Corneliana
- Zeer actief
nou ja zeg. wat ik al zei: de meeste mensen zijn gewoon gek.dagmar88 schreef:Corneliana schreef:nou dat geloof ik niet zo hoor. is dat niet een houding die iemand zich aan wil meten. aan de ene kant is het "logisch" dat zo'n hond een gans pakt en de ander ff helpt aan de andere kant is dat gewoon niet de bedoeling.kipo schreef:Met het type hond wat jij hebt, ben je altijd en overal de kwaaie pier, wen er maar aan.En toch is het zo; in iedere situatie waarin het even niet gaat zoals zou moeten ben jij degene met de 'gevaarlijke pitbull'.
Bij ons is zelfs de politie gebeld omdat een peutertje in losloopgebied met ouders op meters afstand tegen Charlie aan liep en viel.
- dagmar88
- Zeer actief
Theraposa schreef:Ja maar om dan mijn hond compleet af te zeiken? Het boeit me echt niet als mensen met een boog om me heen lopen en verder niks zeggen , maar om mijn hond nou zo af te zeiken? Heb het ze ook maar even duidelijk uitgelegd dat ze dat niet moesten doen.
En daarbij, boeiend.
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn hond kan prima met kleine hondjes op schieten en speelt daar ook vaak mee (meer kleine honden dan grote honden hier). Meestal grommen ze wel van zich af. Mijn hond speelt er tot nu toe alleen maar mee , een hond zien is er mee willen spelen. Misschien dat dat nog veranderd maar dat maakt nu niet uit. Kwam er geven moment een vrouw aan dat ze bang was dat mijn hond haar kind aan ging vallen
. Terwijl ze ook prima met kinderen op kan schieten. Mensen zonder hond weten en vaak niks van is mijn ervaring. Ik krijg van mijn hond haar uiterlijk vaak alleen maar complimenten , zeggen ze hoe mooi ze er uit ziet en hoe lief ze is etc...

- dagmar88
- Zeer actief
Welnee, ze hebben een naam en daar moet je mee op passen. Volgens de ouders was hun zoontje met bloedlipje aangevallen.Corneliana schreef: nou ja zeg. wat ik al zei: de meeste mensen zijn gewoon gek.
Zie het tegendeel maar eens te bewijzen.
Sindsdien (ze was nog pup) komen er dus gewoon geen jonge kinderen meer bij in de buurt. Lesje geleerd.
-
Corneliana
- Zeer actief
Nanna schreef:Je hebt een klapkaakkruising, wen er maar aan dat die bij Jan Publiek niet in de smaak valt. En ja, een aantal mensen maakt dat kenbaar, zeker in dat soort situaties.Theraposa schreef:Ja maar om dan mijn hond compleet af te zeiken? Het boeit me echt niet als mensen met een boog om me heen lopen en verder niks zeggen , maar om mijn hond nou zo af te zeiken? Heb het ze ook maar even duidelijk uitgelegd dat ze dat niet moesten doen.
Advies? Neem de volgende keer een Golden, heb je dat gedoe niet
ik zag pas een golden heel leuk kuieren met baas
hij keek heel rustig onze kant op, Sky reageert eigenlijk nauwelijks op dat soort honden maar nu stond ie net zo raar te kijken als ik. Want dichterbij bleek het een hele dikke witte herder!
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee , ik ben blij met mijn hond. Het is echt een schatNanna schreef:Je hebt een klapkaakkruising, wen er maar aan dat die bij Jan Publiek niet in de smaak valt. En ja, een aantal mensen maakt dat kenbaar, zeker in dat soort situaties.Theraposa schreef:Ja maar om dan mijn hond compleet af te zeiken? Het boeit me echt niet als mensen met een boog om me heen lopen en verder niks zeggen , maar om mijn hond nou zo af te zeiken? Heb het ze ook maar even duidelijk uitgelegd dat ze dat niet moesten doen.
Advies? Neem de volgende keer een Golden, heb je dat gedoe niet

-
Corneliana
- Zeer actief
Jawel, de meeste mensen zijn echt gek. Loop ik zaterdagavond met mijn zoontje buiten met Sky. Man was ziek en hij kon niet slapen (bijw med). Zoon helemaal hyper rent rondjes en springt overal overheen, lekker rustig op straat niemand die er last van heeft. Krijg ik commentaar van aangeschoten dertigers dat mijn kind niet in bed ligt om 23.00 uur. Alsof ik dat niet weet!dagmar88 schreef:Welnee, ze hebben een naam en daar moet je mee op passen. Volgens de ouders was hun zoontje met bloedlipje aangevallen.Corneliana schreef: nou ja zeg. wat ik al zei: de meeste mensen zijn gewoon gek.
Zie het tegendeel maar eens te bewijzen.
Sindsdien (ze was nog pup) komen er dus gewoon geen jonge kinderen meer bij in de buurt. Lesje geleerd.
-
Muk
Jawel, dat maakt mensen wel uit. Dat je dat nu nog niet inziet verbaast mij.
Ik heb zelf geen klapkaak, maar in het verleden liet ik weleens de herder van de buren uit. Mensen lopen dan echt om, terwijl die herder geen vlieg kwaad doet en ik de herder ook prima onder controle had. Diezelfde mensen liepen niet om als ik met mijn Newfoundlander aan het wandelen was. Dus ja, vooroordelen bestaan en die zijn niet voor niets ontstaan.
Jouw hond, en die hus net zo goed, hoort geen ganzen op te jagen of te vangen. Punt.
Je klaagt hier wel vaker over het commentaar en gedrag van andere mensen over jouw hond, maar dat is je hier van te voren al uitgebreid vertelt.
Ik heb zelf geen klapkaak, maar in het verleden liet ik weleens de herder van de buren uit. Mensen lopen dan echt om, terwijl die herder geen vlieg kwaad doet en ik de herder ook prima onder controle had. Diezelfde mensen liepen niet om als ik met mijn Newfoundlander aan het wandelen was. Dus ja, vooroordelen bestaan en die zijn niet voor niets ontstaan.
Jouw hond, en die hus net zo goed, hoort geen ganzen op te jagen of te vangen. Punt.
Je klaagt hier wel vaker over het commentaar en gedrag van andere mensen over jouw hond, maar dat is je hier van te voren al uitgebreid vertelt.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:loeris
- kipo
- Zeer actief
Ervoor zorgen dat er niets op aan te merken valt, zoals Dagmar al zei, lijkt mij een betere strategie voor de reputatie van dit type honden dan weerwoord geven in een situatie waarin je hond zich niet van de beste kant laat zien. (En ja, ik heb gelezen dat de hus de gans pakte, maar de jouwe ging wel mee en dat is wat men ziet).Theraposa schreef:Nee , ik ben blij met mijn hond. Het is echt een schatNanna schreef:Je hebt een klapkaakkruising, wen er maar aan dat die bij Jan Publiek niet in de smaak valt. En ja, een aantal mensen maakt dat kenbaar, zeker in dat soort situaties.Theraposa schreef:Ja maar om dan mijn hond compleet af te zeiken? Het boeit me echt niet als mensen met een boog om me heen lopen en verder niks zeggen , maar om mijn hond nou zo af te zeiken? Heb het ze ook maar even duidelijk uitgelegd dat ze dat niet moesten doen.
Advies? Neem de volgende keer een Golden, heb je dat gedoe niet. En ik vind het niet erg om die mensen even duidelijk te maken over waar het gaat en waar het op staat. Weer woord heb ik altijd wel]. Goldens gaan anders toch ook wel achter vogels aan? Vroeg me af of jullie wel eens zoiets mee hebben gemaakt. Ik denk dat het bij deze mensen niet uit had gemaakt of het nou een klein poedeltje was die een gans pakt of mijn hond die losloopt.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Herders zijn altijd 'die valse kuthedduhs', dus een witte herder nemen helpt ook al niet 
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Meen je dit nou? Jullie honden hebben een gans verwond en je stoort je er aan dat omstanders negatief reageren op de honden?
Als we alle honden hun instinct maar lieten volgen was er geen wild meer over en werd het aantal honden ook drastisch minder..want sommige honden vallen instinctief andere honden aan, ook maar laten gaan dan?
Jemig. Mijn hond heeft één keer, samen met een andere hond die wel extreem jaagt (dat doet Nilo in z'n eentje niet) een eend te pakken gekregen. Liep gelukkig ook goed af maar mensen hadden commentaar en terecht, het had gewoon niet mogen gebeuren! En sindsdien laat ik hem op die plek dus ook niet meer loslopen.
Jemig. Mijn hond heeft één keer, samen met een andere hond die wel extreem jaagt (dat doet Nilo in z'n eentje niet) een eend te pakken gekregen. Liep gelukkig ook goed af maar mensen hadden commentaar en terecht, het had gewoon niet mogen gebeuren! En sindsdien laat ik hem op die plek dus ook niet meer loslopen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Tja, ik denk ook dat je al snel de kwaaie pier bent met een kruising als die van jou. Terecht of onterecht, mensen zullen veel sneller negatief denken over jouw hond dan over bijvoorbeeld de mijne. Het lijkt me vrij zinloos om daarover in discussie te gaan, ik zou proberen om me er niets van aan te trekken en er gewoon zelf voor zorgen dat er geen aanleiding is voor gezeur over jouw hond.
-
Corneliana
- Zeer actief
wel als je die heel dik laat wordenMiranda schreef:Herders zijn altijd 'die valse kuthedduhs', dus een witte herder nemen helpt ook al niet
een soort vermomde hond
Is Sky ook.
Is helemaal geen herder volgens merendeel van mijn familie.
Het is een schapenhondje
ik laat het maar zo denk ik.
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb geen idee wat mijn hond met een vogel doet. Vanzelf wou zij er ook mee spelen... Ik wou gewoon weten of jullie ook een keer zoiets vergelijkends mee hebben gemaakt. dat mensen met een boog om me heen lopen etc kan mij echt niks schelen. Haalt mensen ook wat bij mij uit de buurt. de honden en eigenaren die ik ken weten wel beter , zeker over mij en mijn hond. Maar goed , zo is de mens. Vooroordelen. Zo hebben ook genoeg mensen vooroordelen over kleine hondjes etc. Maar gelukkig heb ik niet vaak gezeik van mensen , maar vanmiddag wel even heftiger dan wat ik wel eens meegemaakt heb. Mensen zien niet wat er precies gebeurt en je hond word meteen afgezeikt.

-
Corneliana
- Zeer actief
ik heb het alleen maar andersom. mensen stampen op de hond af, ik zie het al gebeuren dus loop of snel door of laat hem zitten. en dan nog over hem heen buigen, handen uitsteken... als ik hond was had ik gebeten maar hij blaft alleen maar. (wat ik niet toe kan staan). en dan is het een valserd. dus dan probeer ik heel rustig uit te leggen dat hij die mensen toch niet kent en ik zeg er vaak maar bij dat het bescherming is en dan knikken ze heel vriendelijk en lopen snel door. hoe rustiger je zelf reageert hoe eerder mensen iets accepteren. Als jij er met je weerwoord vol op vliegt dan ben je de aso met de rothond. eerste zin is hier altijd: ja, u hebt helemaal gelijk hoor...Theraposa schreef:Ik heb geen idee wat mijn hond met een vogel doet. Vanzelf wou zij er ook mee spelen... Ik wou gewoon weten of jullie ook een keer zoiets vergelijkends mee hebben gemaakt. dat mensen met een boog om me heen lopen etc kan mij echt niks schelen. Haalt mensen ook wat bij mij uit de buurt. de honden en eigenaren die ik ken weten wel beter , zeker over mij en mijn hond. Maar goed , zo is de mens. Vooroordelen. Zo hebben ook genoeg mensen vooroordelen over kleine hondjes etc. Maar gelukkig heb ik niet vaak gezeik van mensen , maar vanmiddag wel even heftiger dan wat ik wel eens meegemaakt heb. Mensen zien niet wat er precies gebeurt en je hond word meteen afgezeikt.
oh ja en ik vind alle jack russels stomme hondjes. en ik ben me ervan bewust dat dat een stom vooroordeel is.
Laatst gewijzigd door Corneliana op 25 feb 2013 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
En dat wordt minder denk je, door eens even duidelijk te maken 'waar het op staat'?Theraposa schreef:Ik heb geen idee wat mijn hond met een vogel doet. Vanzelf wou zij er ook mee spelen... Ik wou gewoon weten of jullie ook een keer zoiets vergelijkends mee hebben gemaakt. dat mensen met een boog om me heen lopen etc kan mij echt niks schelen. Haalt mensen ook wat bij mij uit de buurt. de honden en eigenaren die ik ken weten wel beter , zeker over mij en mijn hond. Maar goed , zo is de mens. Vooroordelen. Zo hebben ook genoeg mensen vooroordelen over kleine hondjes etc. Maar gelukkig heb ik niet vaak gezeik van mensen , maar vanmiddag wel even heftiger dan wat ik wel eens meegemaakt heb. Mensen zien niet wat er precies gebeurt en je hond word meteen afgezeikt.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Je bent wel een erg typische klapkaak eigenaar. Hij doet niets, is zo lief, speelt met alles en iedereen.
Ik zou maar wat voorzichtiger zijn met je ambull kruising van net 1 jaar. Die vooroordelen hebben wel een oorsprong. Moest je dat beseffen en er rekening mee houden zou je dat gezeur niet hebben. Want je zou de eerste niet zijn die na twee jaar opeens een hond uit het park uit de kaken van zijn volwassen geworden klapkaak moet trekken.
Maar dat doe ie anders nooit...
Ik weet wat ik aan de lijn heb en al is hij nog zo lief, stiekem is hij dat helemaal niet. Maar dat zie je niet, omdat ik daar voor zorg. En ik heb dan nog een maltezer kruising
Ik moet eerder aan mensen gaan uitleggen dat hij echt geen voorbeeldig braaf zoetje is. het lijkt wel zo, maar dat heeft meer met mij te maken dan met hem.
Ik zou maar wat voorzichtiger zijn met je ambull kruising van net 1 jaar. Die vooroordelen hebben wel een oorsprong. Moest je dat beseffen en er rekening mee houden zou je dat gezeur niet hebben. Want je zou de eerste niet zijn die na twee jaar opeens een hond uit het park uit de kaken van zijn volwassen geworden klapkaak moet trekken.
Maar dat doe ie anders nooit...
Ik weet wat ik aan de lijn heb en al is hij nog zo lief, stiekem is hij dat helemaal niet. Maar dat zie je niet, omdat ik daar voor zorg. En ik heb dan nog een maltezer kruising
-
Muk
Hahaha, Theraposa is gewoon de typische klapkaakeigenaar die alle vooroordelen bevestigt. Inclusief de grote bek toe als mensen het wagen om haar lieve poekiewoekie te bekritiseren.dagmar88 schreef:En dat wordt minder denk je, door eens even duidelijk te maken 'waar het op staat'?Theraposa schreef:Ik heb geen idee wat mijn hond met een vogel doet. Vanzelf wou zij er ook mee spelen... Ik wou gewoon weten of jullie ook een keer zoiets vergelijkends mee hebben gemaakt. dat mensen met een boog om me heen lopen etc kan mij echt niks schelen. Haalt mensen ook wat bij mij uit de buurt. de honden en eigenaren die ik ken weten wel beter , zeker over mij en mijn hond. Maar goed , zo is de mens. Vooroordelen. Zo hebben ook genoeg mensen vooroordelen over kleine hondjes etc. Maar gelukkig heb ik niet vaak gezeik van mensen , maar vanmiddag wel even heftiger dan wat ik wel eens meegemaakt heb. Mensen zien niet wat er precies gebeurt en je hond word meteen afgezeikt.
-
Corneliana
- Zeer actief
Nanna schreef:Verreweg de meeste mensen lijden aan vooroordelen. Ik ook![]()
Als ik beide onderstaande figuren op straat tegenkom weet ik wel voor wie ik omloop![]()
En dan kan het een überbeste man zijn hoor, die iedere zondag op de koffie gaat bij zijn zieke moeder.
Maar dat kan ik aan de buitenkant niet zien.
Dan ga ik puur af op de naam die dat type hond heeft.