Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Emigreren, iemand ervaring?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Aantal honden: 2

Emigreren, iemand ervaring?

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Hallo,
Wij zijn aan het kijken of we kunnen emigreren naar Australie.
Natuurlijk gaan de honden dan mee.
Ze moeten 23 uur vliegen, en daarna 30 dagen in quarantaine.
Ik ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben, omdat ik het toch een beetje sneu voor ze vind.

Groetjes, Anne
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Re: Emigreren, iemand ervaring?

Ongelezen bericht door Kipper »

Toevallig zijn wij ook aan het orienteren,sjonge wat een papierwinkel en dan is mijn vriend zelf australisch!
Maar voor mij is het duidelijk dat mijn honden niet mee gaan, hoe moeilijk de beslissing ook is, ik wil ze dat niet aan doen. Het heeft een behoorlijke impact op de hond en die van mij zullen het denk ik niet aan kunnen.
De fokker van mijn cattle heeft drie keer een hond vanuit australie naar hier over laten komen en dan gaan ze nog rechtstreeks van fokker-vliegtuig-nieuwe eigenaar, ze hebben jaren nodig om te herstellen, als het al lukt..
Ik zorg dan liever zelf voor een goed nieuw huisje,voor mijn gevoel zijn ze daarmee beter af.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nog jaren last van, dat lijkt me erg overdreven. Ligt er maar net aan ook hoe je er zelf mee omgaat. Als het zo erg was, was er niemand die dat deed. Maar misschien dat je een hondenforum in Australië kunt vinden en kijken of daar er iemand ervaring mee heeft?
Bruce-Roxy
Zeer actief

Dat is misschien wel een idee Neeltje, bedankt.
Mijn honden zijn alle 2 nog erg jong, en erg gezond.
En alle 2 zijn echte buiten honden. Daarom weet ik zeker dat ze daar een geweldig leven kunnen gaan hebben.
De fokker van mijn mechel stuurt regelmatig honden naar Amerika, en die doen het daar super.
Ik denk dat het wel kán verschillen per hond, maar ik weet wel zeker dat mijn honden het aankunnen.
En tijdens de quarantaine mag je ze elke dag opzoeken als je dat zou willen.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Jaren herstellen is wel overdreven hoor. Ik zou mijn honden er niet voor herplaatsen.
Wij halen hondjes op die weliswaar maar 4 uurtjes in een vliegtuig hebben gezeten maar die hebben er geen centje last van.
Het lijkt me wel een enorm gedoe. Veel succes!
Afbeelding
hambra
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling retriever

Ongelezen bericht door hambra »

Wij zijn een half jaar geleden naar Aussie geëmigreerd met onze toller van 6 jaar. Dit is na een berg papierwerk helemaal gelukt. Ik vond het ook ontzettend moeilijk, maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Je moet zorgen dat de rabiës in orde is en de hond moet altijd 1 maand in quarantaine. Dat vond ik ook moeilijk: wij hebben hem niet opgezocht,omdat dat alles veel moeilijker maakte voor ons en voor hem. Je mag de hond maar 2x per week bezoeken en evt kun je extra tijd aanvragen door de trimmertijd te gebruiken (ook al ga je niet trimmen). Onze hond was de 1ste maand erg aanhankelijk en wat bangig dat we hem alleen lieten, maar dat is nu helemaal weg. Ik heb niet het idee dat hij er wat aan over gehouden heeft, voor ons was het moeilijker om hem in het vliegtuig te zetten en hem een maand niet te kunnen zien, maar is nu helemaal goed eb ben blij dat we hem meegenomen hebben.
Bruce-Roxy
Zeer actief

hambra schreef:Wij zijn een half jaar geleden naar Aussie geëmigreerd met onze toller van 6 jaar. Dit is na een berg papierwerk helemaal gelukt. Ik vond het ook ontzettend moeilijk, maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Je moet zorgen dat de rabiës in orde is en de hond moet altijd 1 maand in quarantaine. Dat vond ik ook moeilijk: wij hebben hem niet opgezocht,omdat dat alles veel moeilijker maakte voor ons en voor hem. Je mag de hond maar 2x per week bezoeken en evt kun je extra tijd aanvragen door de trimmertijd te gebruiken (ook al ga je niet trimmen). Onze hond was de 1ste maand erg aanhankelijk en wat bangig dat we hem alleen lieten, maar dat is nu helemaal weg. Ik heb niet het idee dat hij er wat aan over gehouden heeft, voor ons was het moeilijker om hem in het vliegtuig te zetten en hem een maand niet te kunnen zien, maar is nu helemaal goed eb ben blij dat we hem meegenomen hebben.
Wij denken erover om de honden 3 weken vooruit te sturen. Zo zijn we daar maar 1 week zonder honden, hier zijn we namelijk toch erg druk de laatste weken. Hoe lang van te voren moeten ze de rabies enting krijgen? En klopt het dat er ook een bloedonderzoek gedaan moet worden? Hier zijn ook wisselende antwoorden over te vinden op internet. Ben blij om te lezen dat het met jullie hond helemaal goed gekomen is!
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Stuur anders Renee-uk een pb'tje. Zij is geëmigreerd. Ik weet niet of de procedures verschillen van land tot land, maar wellicht kan zij er iets meer over vertellen?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

http://www.hondenforum.nl/plaza/memberl ... le&u=16607
IngeK is ook geëmigreerd naar Australië :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

we hebben een Australisch lid op HF
hambra
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling retriever

Ongelezen bericht door hambra »

Rosetta: wel meerdere zo te zien!
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Zanthe van Shima is als pup naar Australië gegaan, en vervolgens toen ze een jaar of anderhalf (?) was van Australië naar Nederland gekomen.
Je zou haar een berichtje kunnen sturen om te vragen hoe dat gegaan is?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

wij zijn in 2007 verhuisd met 3 honden en 3 katten. Na 30 dagen quarantaine en een paar dagen thuis waren ze gewend hoor. Wij bezochten ze 2x per week en de honden mogen dan mee naar een speciaal veldje waar je met ze kan spelen en doen. Ik heb gehoord dat ze over 2 jaar de quarantaine tijd naar 10 dagen brengen maar dan is er ook alleen een station in Melbourne (Spotswood). Nu zijn er nog 3, (1 Sydney, 1 Perth, 1 Melbourne).

Papierwerk is inderdaad even slikken maar als je het stappenplan doorloopt van AQIS valt het reuze mee. Begin wel al een jaar voor je gaat met entingen etc. Het enige stappenplan dat wordt geaccepteerd is van: http://www.daff.gov.au/aqis/cat-dogs/ca ... etherlands website. Dus geen genoegen nemen als de dierenarts je verteld "je hebt alleen rabies nodig of iets dergelijks".

Succes met alles en super dat je ze meeneemt!! Het maakt het verblijf hier een stuk aangenamer om meteen je eigen dieren om je heen te hebben.

edit website aangepast
Afbeelding
Bruce-Roxy
Zeer actief

Bedankt voor de vele reacties.
Dit stappenplan had ik nog niet gezien, dus daar ga ik zeker gebruik van maken! :D
Ik hoop over 1,5 jaar daar te zijn, dus helaas niet zo lang dat ze maar 10 dagen in quarantaine moeten.
We moeten toch gebruik maken van de quarantaine in Melbourne, dat is het dichtstbij Adelaide (7 uur rijden, haha!)
Fijn om te horen dat je ze toch 2x per week mag meenemen om lekker met ze te klieren op een veldje!

De hele emigratie is een en al papier werk, we zijn nu nog druk aan het uitzoeken welke visa we het best kunnen nemen.
We willen graag ons Nederlands paspoort houden, dus alles even goed uitzoeken.
Papier werk voor die honden heb ik er voor over, ze zijn alle 2 nog zo jong en het zeker waard om ze mee te nemen.

Beetje onbeleefde vraag aan IngeK, weet jij nog ongeveer wat voor jou de kosten waren voor het meenemen van alle dieren?
Wij hebben ook nog 3 katten, waarvan we er 2 zeker meenemen, de andere is al 10, dus weet niet of dat nog slim is, maar die kan anders bij mijn ouders blijven. Kan op internet weinig vinden over kosten wanneer je alles zelf regelt, vind wel bedrijven die het voor je willen regelen, maar vind het toch een fijn idee om het zelf te doen.

Bedankt :D
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

Wij waren voor 3 honden en 3 katten een 6500 Euro kwijt. (ik heb wel mensen gehoord met 2 katten die al bijna op de 4000 zaten) Hoe meer dieren je meeneemt hoe goedkoper het wordt. Echt waar! Wij hadden ook twijfels over een 3e kat omdat ze rond de 11 was. Toen belde ik om te vragen wat het meer zou kosten en dat was 100 euro! voor de vlucht en Schiphol kosten. DA moet je natuurlijk wel betalen en ook de quarantaine kosten extra. Een bedrijf om je ticket enzo te regelen is wel fijn hoor want op schiphol moeten ze nog een laatste check en daar hoef je dan ook niets aan te doen zelf. Wij hadden DTC. Wat een hele goede website is om voor jezelf je papieren in orde te maken is http://xpdite.net Dan hoef je geen agent in de arm te nemen echt een heel fijn forum.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Neeltje schreef:Nog jaren last van, dat lijkt me erg overdreven. Ligt er maar net aan ook hoe je er zelf mee omgaat. Als het zo erg was, was er niemand die dat deed. Maar misschien dat je een hondenforum in Australië kunt vinden en kijken of daar er iemand ervaring mee heeft?
Kijkende naar de rassen/kruisingen die Kipper heeft, begrijp ik het wel. Ik zou Cyntha ook echt niet een maand in een quarantainekennel hoeven plaatsen, die trekt zoiets absoluut niet. Dan blijft dus als optie over: herplaatsen, euthanasie of niet emigreren. Dat zou voor mij een makkelijke keuze zijn.

Overigens weet ik even niet meer of het een aflevering van CM was of een ander dierenprogramma, maar dat ging dus over enkele honden (waaronder een border) die nog jarenlang probleemgedrag vertoonden na in quarantaine te hebben gezeten. Dat ging ook om een emigratie. Die honden veranderden tijdens de quarantaine van een normale, gezonde hond in labiele wrakken met een slechte fysieke gezondheid en allerlei neurotisch, agressief gedrag. Duurde erg lang om dat weer enigszins recht te trekken.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Bruce-Roxy
Zeer actief

Heb even het eea uitgezocht, wat een regeltjes zeg! Hihi!
Roxy (mechel) is geen probleem, bij all vliegtuig maatschappijen kan ze terecht.
Wij wilde ze graag met Malaysia laten vliegen, omdat ze op Kuala lumpur een dieren hotel hebben (in Melbourne mogen honden alleen tussen 7:00 en 18:00 aankomen..)
Ik had een bedrijf gebeld om prijzen te vergelijken, en te vragen wat er mogelijk is qua vervoer bench (ze mogen van mij lekker de ruimte hebben)
Zegt ze dat ze wel met Cathay moeten vliegen omdat Singapore en Malaysia geen terriers EN geen chihuahua's vervoeren, dus Bruce maakt daar geen kans.
Dat betekend vliegen over hong kong, met een tussenstop van 12 uur, waarbij ze er NIET uit mogen. Belachelijk, de bedenker van die regels is duidelijk een echte dierenvriend!
Dus even verder gedacht samen met de mevrouw die ik aan de lijn had, en besloten mn honden naar Sydney te vliegen. Ze hebben nu op Hong Kong de minimale Transit tijd van 3 uur, en de afstand van HK naar Sydney is evenver als naar Melbourne.
Wij zouden de honden na hun maand quarantaine ophalen met de auto, maar dat moet nu dan ook met het vliegtuig.
Ik ga mijn honden niet 12 uur in een vervoer bench laten zitten zonder dat ze even mogen plassen.
Oh ja, ze kregen wel water!
(ik weet niet of er hier wel eens iemand in HK is geweest, maar dat water daar zou ik nog niet eens aan mn hond geven! :angel: )

Dus nu de offerte afwachten. Het scheelt dat onze honden als "cargo" vliegen, dat is goedkoper.
De Quarantaine kosten vallen me ook alles mee, zo'n 2100 euro voor 2 honden.
Daar komen dan de kosten van de uitlaatservice bij, zij rekenen 80$ per week per hond, hiervoor worden ze 2x een uur lang uitgelaten en 2x komen ze in de kennel met ze spelen (de maximaal toegestane tijd dat ze met je hond per week door mogen brengen)
Dus dat valt ook weer mee, en zo hebben ze toch wat 1 op 1 aandacht, kunnen ze gelijk hun engels bijspijkeren! Haha!

Alle informatie op internet word soms wel allemaal even te veel, maar je komt er wel!

Het houd je bezig, haha, nu maar even naar het park, dat moet ook nog gebeuren natuurlijk!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

informeer ook eens bij http://www.petshipping.com erg professionele organisatie, vaak iets goedkoper, hart voor dieren op de juiste plaats & heel veel ervaring. Al onze pups die vliegen vliegen via hun...
Laatst gewijzigd door crutz op 26 feb 2013 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Bruce-Roxy
Zeer actief

crutz schreef:informeer ook eens bij www/petshipping.com erg professionele organisatie, vaak iets goedkoper, hart voor dieren op de juiste plaats & heel veel ervaring. Al onze pups die vliegen vliegen via hun...
thanks! :ok: ga meteen kijken!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tamara/Bayko schreef:
Neeltje schreef:Nog jaren last van, dat lijkt me erg overdreven. Ligt er maar net aan ook hoe je er zelf mee omgaat. Als het zo erg was, was er niemand die dat deed. Maar misschien dat je een hondenforum in Australië kunt vinden en kijken of daar er iemand ervaring mee heeft?
Kijkende naar de rassen/kruisingen die Kipper heeft, begrijp ik het wel. Ik zou Cyntha ook echt niet een maand in een quarantainekennel hoeven plaatsen, die trekt zoiets absoluut niet. Dan blijft dus als optie over: herplaatsen, euthanasie of niet emigreren. Dat zou voor mij een makkelijke keuze zijn.

Overigens weet ik even niet meer of het een aflevering van CM was of een ander dierenprogramma, maar dat ging dus over enkele honden (waaronder een border) die nog jarenlang probleemgedrag vertoonden na in quarantaine te hebben gezeten. Dat ging ook om een emigratie. Die honden veranderden tijdens de quarantaine van een normale, gezonde hond in labiele wrakken met een slechte fysieke gezondheid en allerlei neurotisch, agressief gedrag. Duurde erg lang om dat weer enigszins recht te trekken.
Die honden hadden en geen slechte fysieke gezondheid en geen neurotisch agressief gedrag. Ja, de eigenaren dachten dat, omdat ze het gedrag van de honden verkeerd lazen. Dit waren echter ook zwerfhonden uit Afrika die ineens in de stad in Engeland moesten gaan wonen en aan de lijn moesten gaan lopen. Dat was het grootste probleem. Dat probleem zouden ze ook gehad hebben, als ze alleen al van de bush bush in hetzelfde land in de stad moesten gaan wonen.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Neeltje schreef:
Tamara/Bayko schreef:

Die honden hadden en geen slechte fysieke gezondheid en geen neurotisch agressief gedrag. Ja, de eigenaren dachten dat, omdat ze het gedrag van de honden verkeerd lazen. Dit waren echter ook zwerfhonden uit Afrika die ineens in de stad in Engeland moesten gaan wonen en aan de lijn moesten gaan lopen. Dat was het grootste probleem. Dat probleem zouden ze ook gehad hebben, als ze alleen al van de bush bush in hetzelfde land in de stad moesten gaan wonen.

Die aflevering van CM heb ik inderdaad ook gezien, maar was niet wat ik bedoelde. Het ging geloof ik om een programma op Animal Planet.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Bedenk me trouwens net, vorig jaar ook 2 pups naar Chili verkocht, tussen bij ons ophalen & aankomst daar zat ruim 48 uur & daar hebben ze niets van geleden.
Bruce-Roxy
Zeer actief

Ik maak me ook niet echt zorgen om mijn honden, ik weet dat ze het alle 2 zonder problemen aankunnen. wil de vlucht alleen zo kort mogelijk houden zodat ze zo snel mogelijk kunnen piesen! Ghehe..
Wel vind ik het fijn dat er zo'n uitlaatservice is bij de quarantaine want ze zijn alle 2 wel gesteld op aandacht! ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”