Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden toegestaan op Schiphol?
Moderator: moderatorteam
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
honden toegestaan op Schiphol?
Weet iemand of het toegestaan is honden mee te nemen naar de aankomsthal op Schiphol? Ik heb al gevonden dat honden in de Terminal niet toegestaan zijn, maar over de aankomsthal kan ik niks vinden. Google geeft ook niet echt een eenduidig antwoord. Het zou fijn zijn als we ze mee kunnen nemen als mn ouders terugkomen uit Nieuw Zeeland.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Re: honden toegestaan op Schiphol?
Er zijn wel stickers met verboden voor honden maar ik heb er al heel vaak (lang) gestaan met hond en ook anderen gezien, nooit een probleem mee gehad. Wil je je hond meenemen op een vlucht (ook gedaan) dan moet je daar vaak ook langs.
Zoals Tollerlover zegt, zolang je ongelukjes opruimt en de hond niet teveel stennis maakt, zal het wel meevallen.
Zoals Tollerlover zegt, zolang je ongelukjes opruimt en de hond niet teveel stennis maakt, zal het wel meevallen.
Laatst gewijzigd door annemick op 23 feb 2013 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Tuurlijk mag dat.
Hoe komen de honden die meevliegen anders ooit in dat vliegtuig?
Ik heb er zo vaak honden bij me gehad. Geen enkel probleem.
Hoe komen de honden die meevliegen anders ooit in dat vliegtuig?
Ik heb er zo vaak honden bij me gehad. Geen enkel probleem.
- yuki
- Zeer actief
Nou en of! Toen ik in 2003 een weekje naar Turkijke was en mijn hond was weggelopen van de opvang, 4 dagen rondgezworven had in de duinen van bloemendaal en ijmuiden en ik na 4 dagen eindelijk op schiphol kon landen, stond hij me op te wachten bij aankomst, de eikel! 
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Ja hoor,
Senna is weleens meegeweest als we mensen uit China moesten ophalen in de aankomsthal,
als pup zijnde en als volwassen.
Ze is al regelmatig geknuffeld door het personeel van Schiphol
Senna is weleens meegeweest als we mensen uit China moesten ophalen in de aankomsthal,
als pup zijnde en als volwassen.
Ze is al regelmatig geknuffeld door het personeel van Schiphol

- veertje
- Zeer actief
Oh mooi, dan gaan ze gewoon mee 
-
Neeltje
Het wordt gedoogd. Dus zolang iedereen ervoor zorgt dat niemand er overlast van heeft, zal het zo hopelijk blijven.
- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 3
We zijn een keer weggestuurd, maar dat was omdat op dat moment speurhonden in de hal rondliepen. Voor de andere keren was het geen probleem. Wordt volgens mij gedoogd, zolang ze geen overlast veroorzaken.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik heb het gewoon gedaan om toen de tijd mijn ex op te halen, wel een leuk gezicht, 2 van die histerisch blije honden
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja dat mag
Heb ik nog een leuk verhaal over.
Ooit ging ik jaren geleden met mijn toenmalige Bouvier Dayka mijn ouders van Schiphol halen.
Was met de trein heen gegaan en zou met mijn ouders mee terug naar huis rijden per auto.
Kom ik op Schiphol aan, hangen er ineens bordjes "verboden voor honden" op de deuren
Het leek me dat het ging om eventuele ongelukjes dus ik heb mijn Bouvier opgetild en snel naar binnen gekeken op de schermen of het vliegtuig al geland was.
Dat was niet zo, dus snel terug naar buiten en een paar minuten wachten alvorens een volgende poging te wagen.
Dit ging tot 3 maal zo totdat ik bij de 4e keer een medewerkster van Schiphol naar me toe zag komen
die me vertelde dat ik Dayka gewoon mee naar binnen mocht nemen
Ze lag overigens wel dubbel van het lachen en vertelde dat ze met een hele groep zich ziek hadden gelachen om me
Hoe dan ook; die bordjes hangen er als een soort ontmoedigingsbeleid.
Ooit ging ik jaren geleden met mijn toenmalige Bouvier Dayka mijn ouders van Schiphol halen.
Was met de trein heen gegaan en zou met mijn ouders mee terug naar huis rijden per auto.
Kom ik op Schiphol aan, hangen er ineens bordjes "verboden voor honden" op de deuren
Het leek me dat het ging om eventuele ongelukjes dus ik heb mijn Bouvier opgetild en snel naar binnen gekeken op de schermen of het vliegtuig al geland was.
Dat was niet zo, dus snel terug naar buiten en een paar minuten wachten alvorens een volgende poging te wagen.
Dit ging tot 3 maal zo totdat ik bij de 4e keer een medewerkster van Schiphol naar me toe zag komen
die me vertelde dat ik Dayka gewoon mee naar binnen mocht nemen
Ze lag overigens wel dubbel van het lachen en vertelde dat ze met een hele groep zich ziek hadden gelachen om me
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- veertje
- Zeer actief
Frederique schreef:Ja dat mag![]()
Kom ik op Schiphol aan, hangen er ineens bordjes "verboden voor honden" op de deuren![]()
die me vertelde dat ik Dayka gewoon mee naar binnen mocht nemen![]()
Ze lag overigens wel dubbel van het lachen en vertelde dat ze met een hele groep zich ziek hadden gelachen om me![]()