Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kan/mag gemeente bekeuren op parking van NS
Moderator: moderatorteam
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
kan/mag gemeente bekeuren op parking van NS
Getver, het is nog te vroeg donker om 's avonds een wei in te lopen maar mijn winteravond trainigsplek, een flinke en totaal verlate parkeerplaats van de NS, is denk ik niet meer "veilig" ivm "verscherpte controles op aanlijn gebod en het niet opruimen van hondenpoep gedurende de maand februari" door de gemeente. Ze hebben hier de boetes voor o.a. loslopen verhoogd naar 90 E. en bij de dienst handhaving is men momenteel erg "scherp".
Enfin, 90 E is te veel geld dus ik waag het er niet op (ik weet niet of ze 's avonds ook controleren).
Maar ik ben echter wel benieuwd of men van de gemeente mij op die plek wel kan bekeuren want de parkeerplaats is dus van de NS (staat duidelijk aangegeven) Daar lopen mag m.i. vast en zeker ook niet van de NS maar dan zou er iemand van de NS mij moeten komen bekeuren en niet de gemeente. Iemand van jullie daar verstand van ?????
Enfin, 90 E is te veel geld dus ik waag het er niet op (ik weet niet of ze 's avonds ook controleren).
Maar ik ben echter wel benieuwd of men van de gemeente mij op die plek wel kan bekeuren want de parkeerplaats is dus van de NS (staat duidelijk aangegeven) Daar lopen mag m.i. vast en zeker ook niet van de NS maar dan zou er iemand van de NS mij moeten komen bekeuren en niet de gemeente. Iemand van jullie daar verstand van ?????
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Re: kan/mag gemeente bekeuren op parking van NS
Waarom zou het niet mogen? Het valt binnen de gemeente, NS is geen ambasade 

-
linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
Het is idd gewoon gemeentegrond dus dezelfde regels als in de rest van de gemeente en ze mogen je dan ook gewoon bekeuren.cornelia schreef:Getver, het is nog te vroeg donker om 's avonds een wei in te lopen maar mijn winteravond trainigsplek, een flinke en totaal verlate parkeerplaats van de NS, is denk ik niet meer "veilig" ivm "verscherpte controles op aanlijn gebod en het niet opruimen van hondenpoep gedurende de maand februari" door de gemeente. Ze hebben hier de boetes voor o.a. loslopen verhoogd naar 90 E. en bij de dienst handhaving is men momenteel erg "scherp".

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Tuurlijk mogen ze je daar bekeuren.
Er staat wel dat de grond van de NS is , maar er geld nog steeds de regels vd verkeerswet dus ook de wet van jouw gemeente.
Zelfde als het terrein van mijn werk ; de mac
Het is van de mac , maar er mogen gewoon bekeuringen uitgeschreven worden.
Weet niet wat je wilt trainen , maar als je appel wilt doen kan je dat ook aangelijnt.
1mtr lijntje, 2, 5 of 10 maakt niet uit . Jij je hond aangelijnt en geen bekeuring en je kan lekker trainen
Er staat wel dat de grond van de NS is , maar er geld nog steeds de regels vd verkeerswet dus ook de wet van jouw gemeente.
Zelfde als het terrein van mijn werk ; de mac
Het is van de mac , maar er mogen gewoon bekeuringen uitgeschreven worden.
Weet niet wat je wilt trainen , maar als je appel wilt doen kan je dat ook aangelijnt.
1mtr lijntje, 2, 5 of 10 maakt niet uit . Jij je hond aangelijnt en geen bekeuring en je kan lekker trainen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Dacht ik al wel hoor, lijkt me erg onpraktisch al iedereen op "zijn" stukje andere regels kan invoeren. B.v. parking van alle supermarkten een ander beleid etc. etc. Maar hier zit weer zo'n eigenwijs anders te roepen.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
nee een gemeente mag daar niet bekeuren want het is terrein van de ns. toevallig hebben we in voorburg een groot parkeerterrein van de ns die in het weekend leeg is. ik laat daar dan de honden even snel plassen en poepen. ik vroeg het aan de BOA`s die bij ons lopen of hun daar mochten bekeuren en hun antwoord was negatief, ze mochten daar niet bekeuren maar de politie wel zeiden ze.
ellen
ellen
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Ik denk dat het meer te maken heeft met dat het een openbaar terrein is, niet zozeer met de eigenaar van de parkeerplaats.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Dit is mTulp schreef:Ik denk dat het meer te maken heeft met dat het een openbaar terrein is, niet zozeer met de eigenaar van de parkeerplaats.
Het heeft te maken met het openbare karakter van de parkeerplaats. Dus is het bv van de NS en staat er een slagboom voor en eigen terrein op een bordje dan kan daar niet bekeurd worden omdqt het privéterrein is.
Maar is het van de NS en gelden er de regels van de wegenverkeerswet en heeft het terrein een open toegankelijk karakter dan kan het dus wel.
Dat BOA verhaal is onzin, zeker wat loslopende honden betreft, zowel de politie als de boa's bekeuren voor exact hetzelfde artikel namelijk APV. Als de BOA's daar niet mogen bekeuren ivm privéterrein en het niet gelden van de APV op dat terrein dan mag de politie dat ook niet. En omgekeerd.
Gr. Aniek