Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel kosten aan voeding kwijt per maand?
Moderator: moderatorteam
-
Worteltje
- Vaste gebruiker
Hoeveel kosten aan voeding kwijt per maand?
Hoeveel zijn jullie nu maandelijks kwijt aan goed voer voor jullie grote hond?
En wat en hoeveel geven jullie dan.
Moet je ook voeren aan de hand van de geleverder fysieke besegeing die gegeven word.
Bijv bij extra grote wandelingen die op de agenda staan.
Moet je ook voeren aan de hand van de geleverder fysieke besegeing die gegeven word.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Re: Hoeveel kosten aan voeding kwijt per maand?
Voor lange wandelingen hoef je niet bij te voeren, of je moet enorme dagtochten gaan maken mss.
Ik ben ongeveer 30 per maand kwijt voor mijn golden. Ik voer Lupa,dat koop ik eens in de zoveel maanden groot in. Ik voer ook weleens Smuldier en Biofood geperste brok. Die 30 is inclusief botjes (soms is het iets meer).
Ik ben ongeveer 30 per maand kwijt voor mijn golden. Ik voer Lupa,dat koop ik eens in de zoveel maanden groot in. Ik voer ook weleens Smuldier en Biofood geperste brok. Die 30 is inclusief botjes (soms is het iets meer).
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
Chris78
- Actief
- Aantal honden: 2
Op dit moment 1 kg vlees per dag, tussen de 3 en 5,5 euro per kg. Reken maar uit, ik doe aan struisvogelpolitiek 
Laatst gewijzigd door Chris78 op 13 feb 2013 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Worteltje schreef:Hoeveel zijn jullie nu maandelijks kwijt aan goed voer voor jullie grote hond?
Zeer energieke honden kunnen meer voer nodig hebben ja.
Niko is 40 kilo en eet ongeveer een kilo brokken en een halve kilo vers per dag.
Komt neer op +- 1.50 per dag.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Hier 3 honden , tot voor kort waren we per maand €25 per hond per maand kwijt.
Maar toen deden we zelf samenstellen.
Helaas kunnen we niet meer aan bot komen ,dus krijgen ze nu half Kivo ( kvv ) en half vers ( pens, kopvlees enz )
Ipv per maand kopen we per 3 maanden in , maar denk dat we nog geen €120 per maand kwijt zijn voor 3 honden.
Kyto en Ziva zitten allebei in de sport , Kyto krijgt wat meer dan hij eigenlijk zou moeten hebben.
Ziva ietsje minder, maar ik train elke dag met haar ( speuren of appel ) en daar komt ook voer bij kijken. Dus daarom krijgt ze wat minder , anders kan ik haar straks door de deur rollen
Toen Kenji ook nog volop in de sport zat kreeg zij ook meer dan ze eigenlijk zou moeten hebben.
Nu ze met pensioen is krijgt ze minder, want ze werd wat te dik
Kenji heeft in haar jonge jaren 1,5 kg per dag gehad en dan was ze nog iets te mager.
De laatste 2 jaar deed ze geen IPO meer, maar alleen nog Flyball , toen kreeg ze 750 gram.
En sinds december zijn we ook gestopt met Flyball en krijgt ze nog maar 550 gram ( en een hoop tussendoortjes van koekjes die vallen enzo , beetje verwent
)
Kyto krijgt 900-1000 gram per dag en Ziva 600 gram + de worst van het speuren en appel
Maar toen deden we zelf samenstellen.
Helaas kunnen we niet meer aan bot komen ,dus krijgen ze nu half Kivo ( kvv ) en half vers ( pens, kopvlees enz )
Ipv per maand kopen we per 3 maanden in , maar denk dat we nog geen €120 per maand kwijt zijn voor 3 honden.
Kyto en Ziva zitten allebei in de sport , Kyto krijgt wat meer dan hij eigenlijk zou moeten hebben.
Ziva ietsje minder, maar ik train elke dag met haar ( speuren of appel ) en daar komt ook voer bij kijken. Dus daarom krijgt ze wat minder , anders kan ik haar straks door de deur rollen
Toen Kenji ook nog volop in de sport zat kreeg zij ook meer dan ze eigenlijk zou moeten hebben.
Nu ze met pensioen is krijgt ze minder, want ze werd wat te dik
Kenji heeft in haar jonge jaren 1,5 kg per dag gehad en dan was ze nog iets te mager.
De laatste 2 jaar deed ze geen IPO meer, maar alleen nog Flyball , toen kreeg ze 750 gram.
En sinds december zijn we ook gestopt met Flyball en krijgt ze nog maar 550 gram ( en een hoop tussendoortjes van koekjes die vallen enzo , beetje verwent
Kyto krijgt 900-1000 gram per dag en Ziva 600 gram + de worst van het speuren en appel
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik heb een middelgrote hond. Mila krijgt een kleine 400 gram per dag verschillende merken kvv (Tammenga, Tinlo, Degomeat) en ik ben zo'n € 30 per maand kwijt, inclusief tussendoortjes (kauworen, botjes, beloningssnackjes, etc.).
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik pas mijn voer niet op de behoefte aan, alleen 's winters krijgen ze meer omdat ze buiten zitten. En als ik zie dat er eentje wat te mager wordt dan krijgt die wat meer, verder niet. Ik geef voor 3 honden ongeveer 75 euro aan KVV uit. 3 kratten lotgering voor 3 honden in een kleine anderhalve maand. Verder nog wat knabbels of penslappen eens per week dus niet dagelijks.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik betaal zo'n €30 per maand (NRV van Lupa), voor een middelgrote hond.
-
Marion.
Dan ook niet eens. Dan komen ze thuis en ploffen ze neer, en hoeven helemaal niet meer te etenNaima schreef:Voor lange wandelingen hoef je niet bij te voeren, of je moet enorme dagtochten gaan maken mss.
Wij zijn denk ik - laat ik het hoog schatten - hooguit 20 euro per week kwijt voor 2 grote honden. Niet eens denk ik. Het duurst zijn de blikjes vis af en toe (wel gekocht in Duitsland, dus in verhouding goedkoop). Maar met bv 10 kilo kippenekken à 11 euro doen we rustig 4 weken.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
ik voer 5 honden (in totaal 120 kilo hond) voor 80 euro per 5 a 6 weken. Ze krijgen gezamenlijk 3.5 kilo per dag ongeveer.
Laatst gewijzigd door Machie op 13 feb 2013 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Vitalia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Hier twee grote honden en één kleine, wij geven per maand ongeveer twee en een halve zak. Ik wissel af tussen Hill's, Royal Canin en Canex.
Hill's is ongeveer 50,- euro voor 12 kg., Royal Canin is 60,- euro voor 15 kg., Canex is 43,- euro voor 12,5 kg.
Hill's is ongeveer 50,- euro voor 12 kg., Royal Canin is 60,- euro voor 15 kg., Canex is 43,- euro voor 12,5 kg.
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Ik kan geen eerlijk beeld geven omdat ik via m'n werk haal, maar ben wel heel benieuwd naar andere dus hou het hier even in de gaten.
Als ik niet meer via mijn werk haal zou mijn hond wat anders eten. (voer nu +/- 1kg carnibest per dag en elke dag wat te kauwen)
Als ik niet meer via mijn werk haal zou mijn hond wat anders eten. (voer nu +/- 1kg carnibest per dag en elke dag wat te kauwen)
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik betaal tussen de €1,70 en €2,60 per kilo, dat verschilt per smaak. Er gaat hier een 1,5 kg per dag doorheen.
-
Yblokdijk
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Weimaraner
Ik voer Karel (weimaraner) lotgering en zit op 30 euro in de maand
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Rond de 80 euro per maand voor 4 honden die samen rond de 4kg per dag eten.
-
Worteltje
- Vaste gebruiker
Ik vind de prijzen over het algemeen nog meevallen als ik dat zo lees.
Aan de ene kant wil ik het voer niet te ingewikkeld gaan maken. Maar aan de andere kant wil ik wel een vrij gezonde evenwichtige voeding geven.
Ik heb hier thuis een konijn zitten waar je perfect aan kan aflezen of zijn voertoevoer in orde is of niet.
En dat is niet altijd even gemakkelijk.
Ik open nog een nieuwe vraag.
Aan de ene kant wil ik het voer niet te ingewikkeld gaan maken. Maar aan de andere kant wil ik wel een vrij gezonde evenwichtige voeding geven.
Ik heb hier thuis een konijn zitten waar je perfect aan kan aflezen of zijn voertoevoer in orde is of niet.
En dat is niet altijd even gemakkelijk.
Ik open nog een nieuwe vraag.
-
nomo
- Zeer actief
Morris krijgt tussen de 800 gram en een kilo per dag (lotgering en smuldier). Soms krijgt hij brok en soms barf. Ben dan zo'n 45 euro per maand kwijt (ruim gerekend met koekjes en kluifjes erbij).
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Ik betaal €28/20 kg zak, per maand gaan hier zo'n 10/11 zakken er door heen voor 10 herders en een teckeltje.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik heb in december een 20 kilozak Cavom gehaald, dat was 40 euro. Daarvan komt nu het eind in zicht. 's Avonds krijgen ze Smuldier, ik haal daarvan per maand twee doosjes à 8,40 euro en daarnaast wat losse pakjes met andere smaakjes. Dan nog wat los spul aan snackjes en kauwspul, dus zo'n, 35 euro per maand ben ik eraan kwijt.
Laatst gewijzigd door [Sandra] op 14 feb 2013 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Groetjes,
Sandra
- Rebble
- Zeer actief
Izzy weegt ongeveer 12kg, ze krijgt 200gr smuldier per dag. Met 1 pakje smuldier doen wij dus 2 dagen en wij zijn dus ongeveer €7,50 per maand kwijt aan voer.

- Wolf77
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Mo-yi krijgt smorgens brokken , 1 zak is euhm..rond de tien euro en ik doe daar wel een week of 4 mee.
en s'avonds krijgt ze smuldier ( kvv ), 1 pak ( 400gr ) per dag, zou zo op 5 euro per week komen schat ik.
komt op 30,- euro per maand ( exclusief wat kauwsnacks ).
en s'avonds krijgt ze smuldier ( kvv ), 1 pak ( 400gr ) per dag, zou zo op 5 euro per week komen schat ik.
komt op 30,- euro per maand ( exclusief wat kauwsnacks ).
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
75 euro per maand, voor 3 honden. Dat is dan alleen het basisvoer, de rest komt daar bij.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Wat noem je een grote hond ?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Mijn twee grote honden die samen zo'n 110 kilo wegen, eten samen per dag 1 kilo KVV. Momenteel combineer ik smuldier a 1,50 de kilo en carnibest a 3,75 de kilo.
Groetjes, Marjan
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Als ik het even snel uitreken ben ik zo'n 9.50 per maand kwijt voor 2 hondjes.
4 pakjes smuldier per week. Ik gebruik een pakje 2 dagen en dan gooi ik het weg ( het is dan nog niet leeg) omdat ik bang ben dat het niet goed meer is.
Toen Max er nog was, gebruikte ik 2 pakjes per dag voor 3 honden en was ik zo'n 35 euro kwijt per maand.
Dit is zonder snoepjes en pensstaafjes en andere extraatjes.
4 pakjes smuldier per week. Ik gebruik een pakje 2 dagen en dan gooi ik het weg ( het is dan nog niet leeg) omdat ik bang ben dat het niet goed meer is.
Toen Max er nog was, gebruikte ik 2 pakjes per dag voor 3 honden en was ik zo'n 35 euro kwijt per maand.
Dit is zonder snoepjes en pensstaafjes en andere extraatjes.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
pff dat weet ik niet. Ik bestel eens in de paar maanden 2 zak brok voor Figo. Daarnaast krijgt ie smuldier.
Met de zak brok doen we weken.2 zakken brok van 15 kilo is 90 euro. Gok dat ik per 3 maanden bestel.
Met de zak brok doen we weken.2 zakken brok van 15 kilo is 90 euro. Gok dat ik per 3 maanden bestel.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ligt aan het voer (kvv of vers) wat ik op dat moment voer, maar altijd minder dan 100 euro per maand.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- runninggirl
- Zeer actief
Hier een hond van ongeveer 30 kilo.
Brokken, Dogloversgold, afgewisseld met kvv en af en toe barf en gedroogde snacks voor tussendoor.
Omgerekend iets van 40 euro per maand denk ik?
Brokken, Dogloversgold, afgewisseld met kvv en af en toe barf en gedroogde snacks voor tussendoor.
Omgerekend iets van 40 euro per maand denk ik?
Laatst gewijzigd door runninggirl op 17 feb 2014 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ik heb brokken gevuld met vlees (geen idee hoe dat merk heet). Een zak van 14 kg kost me 40 euro en daar doe ik zo'n 3 weken mee.. dus denk zo'n 58 euro per maand.
Edit: o ik word er hier op gewezen dat we wel 5 weken met 1 zak doen, dus dan is het rond de 40 euro per maand.
Edit: o ik word er hier op gewezen dat we wel 5 weken met 1 zak doen, dus dan is het rond de 40 euro per maand.
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 14 feb 2013 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Hahaha mooi omschreven, hier hetzelfde.Chris78 schreef:Op dit moment 1 kg vlees per dag, tussen de 3 en 5,5 euro per kg. Reken maar uit, ik doe aan struisvogelpolitiek
Gelukkig is de mijne meestal niet zo gek op de aparte vleessoorten en dus duurdere vleessoorten zoals wild.
Maar ja toch.....
Compenseer het dan wel met extra kluiven, snoepjes, speeltjes en riemen hahahaha
Denk dat ik aan de hond, de kat en het konijn gemiddeld zo'n €80 tot €100 kwijt ben.