Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mexico de dieren

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Mexico de dieren

Ongelezen bericht door Demi »

Als wij naar Cancun gaan, wil ik altijd 1 ding zeker doen en dat is naar de opvang voor dieren daar in de buurt. Ooit begonnen als een krokodillen fokkerij (voor die mooie laarzen en tassen :( ) toen werd het overgenomen door iemand en ze had het nog geen maand of de mensen kwamen met de meest vreemdste dieren aanzetten. Verwond, mishandeld, niet meer te houden thuis (slangen die ze kochten klein en na een aantal jaar ineens een metertje of 5 werden :mrgreen: ) En diegene was een enorme dierenliefhebber en is de dieren gaan opvangen en als het kan worden ze later weer uitgezet in het wild. een aantal dieren gaan nooit meer weg, of omdat ze niet in Mexico horen, of omdat ze te tam zijn

Ze hebben nog steeds enorm veel krokodillen, die in de binnenwateren uitgezet worden als ze er geschikt voor zijn en de leeftijd er voor hebben. Een aantal blijven in de opvang, die zitten er al zolang, die kunnen in het wild niet kunnen overleven. Ze hebben in de opvang genoeg ruimte. Maar goed, hier de foto's:

Hier de apen, de meeste zijn tam en gaan niet meer weg. Ze kunnen weg als ze willen, want het park is niet afgezet. Sommige gaan ook weg, maar de meeste zijn enorm tam (al kunnen ze uiteraard ook aardig bijten)
Afbeelding

Mijn lieve Jessica, 8 jaar geleden zag ik haar voor het eerst, ze is er nog steeds. Een enorm leuke aap, jat alles van je wat ze kan (petjes, zonnebrillen, fototoestel en je kan het terug ruilen voor een banaan, heerlijk wijffie :mrgreen: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze banaan was in ruil voor een zonnebril :engel:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen mochten we even tussen de grote jongens lopen :mrgreen: en ze zijn groot :80: Ik wist het al natuurlijk, maar het is altijd toch weer spannend, want er is geen afscheiding tussen de krokodillen en ons.
Maar gelukkig hadden ze net gegeten :schrik: :mrgreen:

Hier lagen er een paar (achter mij hebben ze een enorm groot stuk nog, met dieper water)
Afbeelding

Deze waren de oudste en ook de "baas". Wel gaaf, mocht even aan zijn staart zitten
Afbeelding

Maar na het aaien, ging ik nog iets dichter bij en zag dat hij best een aardig gebitje had :schrik:
Afbeelding

En toen keek ik nast me, echt maximaal een halve meter van mij af en zag dit, toen schrok ik wel even (maar moest en zou er een foto van maken :pffff: )
Afbeelding

En toen, toen verloor ik echt mijn hart aan deze 2 lieverds, meet Spok en Blondie. Deze honden worden gegeten in Mexico en deze zijn gebracht door iemand die ze ergens weggehaald had. Zo ontzettend lief, ze hebben een enorme ruimte en een soort van grot om te schuilen voor de zon. Ze worden elke dag ingesmeerd voor de zon zodat ze niet verbranden.

Spok:
Afbeelding
Afbeelding

En lieve lieve Blondie, ze vloog echt in mijn armen en wilde niet meer weg (en ik ook niet :jank: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze 2 kleine dames waren gebracht omdat ze als huisdier wel erg groot geworden waren :roll: :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Mocht ze niet eens vasthouden en werd afgescheept met deze (was net door een da onderzocht, dus we hadden geluk)
Afbeelding
Afbeelding

Deze grote vriend mocht door een iemand vast gehouden worden (ze hebben max 6 bezoekers per dag die een van deze mag vasthouden) Ik was de gelukkige, alleen waren ze even vergeten te vertellen dat ze enorm zwaar waren :ugh:
Deze gaat deze week weer naar zijn eigen leefplek buiten het park
Afbeelding

Dit mopje mocht ik ook even vasthouden, werd verplaatst naar een andere groep crocs, omdat deze te groot werd en de kleintjes opvrat :( Ik heb er alleen geen foto van dat ik hem vast heb
Afbeelding

En deze mooierd loopt ook gewoon los door het park. Ze zijn in het stuk Yucatan best zeldzaam en wat er nog van over is wordt afgeschoten, maar wel zo dat ze nog half levend zijn. Als ze nog te redden zijn gaan ze hier heen. Dit was the men :mrgreen: (vindt hij zelf ook geloof ik)
Afbeelding

En even voor Kees, mocht je dit lezen, dit is na die witte poten van me en kon niet echt fijn lopen door de verbranding (zeer duidelijk te zien aan mn kop haha)
Laatst gewijzigd door Demi op 05 feb 2013 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Re: Mexico de dieren

Ongelezen bericht door Ptje »

Wauw wat een prachtige foto's, ben helemaal onder de indruk.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Ptje schreef:Wauw wat een prachtige foto's, ben helemaal onder de indruk.
Het is daar ook echt zo ontzettend mooi. Ik vind het ook niet gek dat er zoveel mensen zijn die daar op huwelijksreis gaan of zelfs daar trouwen. (heb het over Yucatan he, trouwen in een dierenopvang is een beetje tja euhh apart :mrgreen: )
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mim »

Mooi!!! :I:
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Afbeelding

Wat zielig, achter zo'n hek!

:LOL:
Ja dat hek hielp echt goed bij de apen :mrgreen:

Hek was om de krokodillen niet door het hele park te laten wandelen
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

leuke maar heftige foto's

maar wel ggoed inbeeld gerbacht

die hondjes :I: :I: :I:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

deugenietje schreef:leuke maar heftige foto's

maar wel ggoed inbeeld gerbacht

die hondjes :I: :I: :I:
Ach na 3 keer went het :mrgreen:

Nee hoor. Als je ze ziet liggen dan valt het nog mee, maar ik ben dan veel te druk om zo dicht mogelijk bij de echte klapkaken :mrgreen: te komen, dat ik de hele andere kant vergeet.
Dus toen ik omkeek en die andere krokodil zag met zn muil zover open en zo dichtbij schrok ik me het lazerus :F: De gids vertelde meteen dat ze dat deden voor de afkoeling oid. Dus toen dacht ik, ach sta er al een tijdje, mag ik best van meneer de krok een foto in z'n bek maken :Q: Alles zit er nog aan gelukkig :F:
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wat een leuke foto's.
Inderdaad lekker verbrand koppie. Hoe warm was het?
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”