Ik herken dit zo goed!
Eerst vond ik het maar al te leuk, want ik was ( ben ik nog steeds ) maar al te trots. Leuk al die reactie's als je met je nieuwe aanwinst loopt.
Dan wil je het beestje toch manieren aan gaan leren, dan werken die eerder leuke rezcties ineens tegen. Of je hebt er gewoon even geen zin in, of het komt qua wat je de hond probeert te leren totaal niet uit. Of ze luisteren idd. gewoon niet naar je.
'Mag ik hem aaien?'
Nou doe nu maar even niet, hij is nu te onrustig..hup arm gaat al richting bolletje.
Soms tref je er een die wel luistert, en die je uit kan leggen datzo ineens hand op bolletje best eng kan zijn voor een hond. Gelukkig dan toch weer 1 kindje wat kunnen leren.
Ik ben nogal van het beleefd willen blijven doorgaans, maar ik heb ik de tijd dat Figo wat groter werd daar wel een beetje schijt aan gehad.
Ik probeer altijd rekening te houden met andere mensen en honden, wil niet zeggen dat ik het nou altijd goed doe. Maar in de dingen die ik hier nu bedoel was het duidelijk dat ik met mijn hond aan het 'werk' was, of dat ik bijv. mens&hond ontweek..en dan kwamen ze nog richting mij. Heb nog een keer geroepen, sorry niks persoonlijks maar ik wil even niet dat Figo en ( naam andere hond ) aan de lijn elkaar begroeten. Ging veel te wild namelijk, was goed geweest als ze los waren maar dat kan hier voor niet. En die hond komt nergens anders dan hiervoor, dus die heeft me een partij energie
Maar me dan nog opzoeken, ja dan ben ik er wel klaar mee. Dan maar niet meer dat vriendelijke meisje hoor.
En die opmerking: mijn hond heeft schurft heb ik heel lang geleden hier al eens gelezen
Ik heb het nooit durven roepen, maar ik vind hem wel goed !
Die mensen moeten blij zijn dat je je hond probeert op te voeden. Als ze klein zijn zijn ze oh zo schattig en dan maakt het niet uit dat ze tegen ze opspringen ( voor hen dan ). Maar als jouw hus groot is lopen ze zeer wss met een boog om je heen.
Sorry, misschien iets bevooroordeeld. Maar dat is mijn ervaring wel met een Herder.