de training duurt de hele dag en we moeten er soms flink wat voor afreizen, maar het is zo leuk om te doen en de honden te zien werken!
Gisteren hebben we met Yuki voor de tweede keer kennis gemaakt en zijn we spelende wijs begonnen met oefenen, nou madame had er erg veel plezier in
eerst gingen we kijken wat haar motiveerde, een balletje of voer, nou ja je raad het wel die vreetzak doet alles voor eten
nadat we even hadden geoefend ging het slachtoffer 'de buit' er vandoor, klein stukje het bos in en ging uiteraard nog in zicht zitten. Yuki was helemaal gefixeerd, ik liet haar los en ze rende in één lijn naar het 'slachtoffer', ze keek al even achterom waar ik bleef
ik ben zo trots op ons meisje, echt zo knap met 10 weken haar eerste oefening zonder aarzelen in een drukke omgeving! en dat ze zo graag samen met mij wilt werken, ze is nu alles aan het ontdekken en alles is heel erg interessant natuurlijk maar ze luistert al zo goed! ook moet ze heel veel in de auto zitten en dat doet ze ook perfect, geeft alleen aan als ze moet plassen maar verder gaat ze liggen kluiven of slapen.
helaas hebben we er geen foto's van gemaakt
wel een foto van de bivak, ook niet onbelangrijk

en de ervaren honden in actie

en delen van het slachtoffer uit het water halen