Na een wandelingetje werd het niet beter en ik vertrouwde het niet. Ik belde mijn dierenarts waar ik direct terecht kon. Na een kort onderzoekje voelde hij wat in de liesstreek dat ie niet vertrouwde en een rofo werd gemaakt. Er was iets te zien dat er niet hoorde, een vreemd voorwerp mogelijk (Rein is echter geen hond die dingen van straat eet of speeltjes eet) of een tumor, dat was de mededeling. Hij moest hoe dan ook open om het te bekijken en verwijderen.
Kort en goed, het was geen vreemd voorwerp, ook geen tumor maar een van zijn binnenballen die een draai had gemaakt om zijn as, niet terugdraaien kon en stuwing veroorzaakte. Iets dat heel erg pijnlijk is en uiteindelijk, vanwege het in shock raken, de dood tot gevolg heeft. Rein is geopeerd en ligt inmiddels weer thuis om bij te komen van een heel nare ervaring voor 'm.
De boosdoener toen hij uit de buik was gevist, duidelijk vergroot.

De beide ballen na de operatie, links in het bakje de rechterbal die normaal is (kleiner dan buitenballen zijn overigens) en rechts de opengesneden vergrote linkerbinnenbal.

Rein gistermiddag net thuis, nog helemaal groggy en suf

Het gaat naar omstandigheden prima met hem. Hij heeft gegeten en had honger, kan piesen en poepen. Wel heeft ie hinder van de wond en pijn, gisteravond laat lag ie voor zich uit te jammeren maar dat is in de loop van nacht gestopt. Hij is nog verre van blij maar hij knapt wel op.