DIT is pas zuigen

Moderator: moderatorteam

Waarschijnlijk op een manier die jij heel saai vindt, ouwe geilbokbouvierpoedel schreef:En hoe word dat klaargemaakt.
Ja hallo geil blondje jij komt met die zuiglullen aan zetten .Mit schreef:Waarschijnlijk op een manier die jij heel saai vindt, ouwe geilbokbouvierpoedel schreef:En hoe word dat klaargemaakt.

Dan werk ik mijn patatje wel wat langzamer naar binnen.Tara schreef:Culibarbaar, wie weet hoe lekker het is!bouvierpoedel schreef:Zie het al .
Alles bij elkaar moet dat taaie kreng 3 uur op staan .
Zal wel zo'n smaakloos geval zijn als ze er van alles bij moeten flikkeren.
Ik ga wel een patatje halen.
Slowfood is hartstikke hip hoorrr.

Ik combinatie met die foto's zou ik je eerste zin wat anders neerzetten.Bmamavan2 schreef:Sta best open voor "ander" voedsel maar dit.......![]()
Geef mijn portie maar aan fikkie (die het waarschijnlijk ook niet lust, de pitser)

Ik was moesmoekie schreef:Ik mis anders toch echt een paar namen in dat rijtje van 3 hoor
Mit schreef:Ik was moesmoekie schreef:Ik mis anders toch echt een paar namen in dat rijtje van 3 hoor
Hoezo ,Interesse in zo'n zuiglul.Gollum schreef:Hoe groot is zoiets?

Gollum schreef:Hoe groot is zoiets?
Lothian schreef:Ik heb wel eens zo'n ding uit elkaar moeten halen op een anatomiepracticum.
Ik weet echt niet waar jij in bed stapt maar.. holy moly.Nanna schreef:![]()
![]()
![]()
het lijken wel lullen

Vleesetende lullen dus. Maar volgens mij is het lastig voor Nanna om iets níet te associëren met lullenMinhie schreef:Ik weet echt niet waar jij in bed stapt maar.. holy moly.Nanna schreef:![]()
![]()
![]()
het lijken wel lullen
Brrr, ik denk niet dat ik ze zou willen etenMit schreef:Vleesetende lullen dus. Maar volgens mij is het lastig voor Nanna om iets níet te associëren met lullenMinhie schreef:Ik weet echt niet waar jij in bed stapt maar.. holy moly.Nanna schreef:![]()
![]()
![]()
het lijken wel lullen![]()
Deze waren trouwens een metertje.
Tara schreef:Lamproie à la bordelaisebouvierpoedel schreef:En hoe word dat klaargemaakt.
Kooktijd :ruim 2 uur
Moeilijk
Ingrediënten (voor 6 personen):
- 1 lamprei
- 1 fles bordeauxwijn (Graves, Médoc, Saint-Emilion)
- 15 cl arachideolie
- 2 sjalotjes
- 1 grote ui
- 2 plakken Bayonne-ham
- 2 teentjes knoflook
- 4 eetlepels meel
- 1 kruidentuiltje (bouquet garni): peterselie, laurier en tijm
- 8 mooie preien
- 5 cl cognac of armagnac
- 1 of 2 blokjes chocolade (niet verplicht)
- zout en peper
Bereiding
1. De lamprei in een diep bord leggen om het bloed op te vangen, bij de kop nemen en de staart insnijden Helemaal laten leeglopen (minimaal 2 uur).
2. De vis in kokend water leggen, onderdompelen en de graat, kop, staart en eieren verwijderen… Schoonmaken onder stromend kraanwater.
3. De lamprei in moten snijden van ongeveer 4-5 cm en ze in de marinade leggen van de gekookte en geflambeerde wijn.
4. In een pan met olie aanbraden, samen met de fijngesneden sjalotjes, ui en ham. De geperste knoflook, bloem, wijn van de marinade en het bouquet garni toevoegen. Op een zacht vuur 1 uur laten stoven. Peper en zout toevoegen.
5. De in stukken gesneden prei laten uitzweten en in de saus leggen.
6. De moten lamprei goudbruin braden (nadat ze goed zijn uitgelekt) en flamberen. In de pan leggen en een uur laten braden.
7. De saus binden met het bloed van de lamprei en naar keuze chocolade toevoegen. Nog 10 minuten laten koken.