Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schijnzwangerschap, normale reactie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Schijnzwangerschap, normale reactie?

Ongelezen bericht door Browny »

Rox (wordt in mei 9 jaar) was ongeveer 2 maanden geleden loops en ze is sinds ruim een week schijnzwanger, haar gedrag veranderde al wel wat en ze werd wat aanhankelijker naar ons toe, maar ook gevoeliger. al snel kreeg ze een melkbar met spenen waar je u tegen zegt :schrik: ze kreeg er steeds meer last van, zo ook van haar vacht (jeuk en kale plekken).
we geven haar nu Contralac om deze klachten te onderbreken, hier zijn we afgelopen zaterdag mee begonnen. gisteren en vandaag heeft ze het erg moeilijk, hele dag piepen en joelen en vandaag begint ze ook te graven en te hijgen met kreunen alsof ze weeën heeft :80: ook moet ze vaker naar buiten om te plassen..

als je niet beter weet, zou je zeggen dat ze vandaag of morgen moet bevallen :80:

nou heb ik wel eens schijnzwangerschap meegemaakt met onze teefjes thuis, maar nooit zo heftig. is dit normaal? en ook normale reactie op de Contralac?

als het morgen nog zo heftig is dan willen we toch even langs de DA gaan.
Afbeelding
Topline
Actief
Mijn ras(sen): Boxers
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Schijnzwangerschap, normale reactie?

Ongelezen bericht door Topline »

Ja, hier gaat dat ook altijd zo.
Mijn boxer is ook altijd heel heftig schijnzwanger, met grote melkpaketten, gaat hele kuilen graven en ze zonderd zich een paar dagen af in de bench en dan mogen de andere honden niet in de buurt komen.
Na een paar dagen is het over en is ze weer zichzelf.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja hoor geen vreemd gegeven.
Komt een pup in de roedel en daar moet met zijn allen voor gezorgd worden ,dus wat doet je lichaam.?
Juist .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ze is niet sinds een week schijnzwanger, ze is al twee maanden schijnzwanger en dat loopt nu op het einde, net als een dracht. 9 weken dus ;)
Dit is normaal, en dat het nu heftiger is, die oorzaak zal precies zijn zoals Kees zegt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Browny
Zeer actief

Bedankt voor de geruststellende antwoorden :E:
bouvierpoedel schreef:Ja hoor geen vreemd gegeven.
Komt een pup in de roedel en daar moet met zijn allen voor gezorgd worden ,dus wat doet je lichaam.?
Juist .
Die wilt er een schijn broertje van of zusje uitwerpen :LOL:
Marjoleine schreef:Ze is niet sinds een week schijnzwanger, ze is al twee maanden schijnzwanger en dat loopt nu op het einde, net als een dracht. 9 weken dus ;)
Dit is normaal, en dat het nu heftiger is, die oorzaak zal precies zijn zoals Kees zegt.
Inderdaad zolang ze normaal dragen :oohja: maar is nu omdat ze denkt dat ze moet werpen veel erger, dit heb ik zo erg nog nooit meegemaakt.. Maar het is dus oké :mrgreen:

Vorige week hing Yuki toen de tepels enorm groot werden 2x aan de tiet gehad eerst stond ze er verloren bij te kijken (scherpe puppie tandjes) maar de derde keer kreeg die kleine er flink van langs en komt sindsdien niet meerzo dichtbij .. Rox moet echt niets van haar hebben..

Nou even doorbijten voor haar dus :mrgreen:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Wat hier enigszins lijkt te helpen is tijdens de schijndracht het voer halveren en de beweging verdubbelen. Dan zijn ze er het snelst doorheen. Klinkt bruut (en is het ook wel een beetje, je brengt het lichaam in een soort noodtoestand waarin pups krijgen géén strak plan is), maar ik vind het minder erg dan de schijndracht en bevalling. Daar heeft ze geestelijk veel meer last van is mijn idee.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Miranda schreef:Wat hier enigszins lijkt te helpen is tijdens de schijndracht het voer halveren en de beweging verdubbelen. Dan zijn ze er het snelst doorheen. Klinkt bruut (en is het ook wel een beetje, je brengt het lichaam in een soort noodtoestand waarin pups krijgen géén strak plan is), maar ik vind het minder erg dan de schijndracht en bevalling. Daar heeft ze geestelijk veel meer last van is mijn idee.
Ben je gek .Die hond is gewoon net zo gelukkig als een hond met puppen.Bedenk dat ze nu zelf ook heel wat aanmaakt aan hormonen .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Browny
Zeer actief

Miranda schreef:Wat hier enigszins lijkt te helpen is tijdens de schijndracht het voer halveren en de beweging verdubbelen. Dan zijn ze er het snelst doorheen. Klinkt bruut (en is het ook wel een beetje, je brengt het lichaam in een soort noodtoestand waarin pups krijgen géén strak plan is), maar ik vind het minder erg dan de schijndracht en bevalling. Daar heeft ze geestelijk veel meer last van is mijn idee.
Wij zijn juist aan het bijvoeren, ze was enorm afgevallen viel helemaal in en je zag al haar ribben :schrik: dus geven we juist wat meer eten en ze komt net weer een beetje op haar eigen gewicht, we houden van slanke honden maar dit was gewoon mager.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

bouvierpoedel schreef:Ben je gek .Die hond is gewoon net zo gelukkig als een hond met puppen.
Nee, dat is ze niet, Kees.
Ik ken mijn hond. Die is wekenlang kneiterdepressief.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Sinds Sjefke dezelfde klachten had tijdens haar schijnzwangerschap maar tegelijkertijd een gesloten baarmoederontsteking bleek te hebben zal ik niet zomaar meer uitgaan van alleen maar schijndracht. Houdt haar naast de tips die hier al gegeven zijn toch maar even wat extra in de gaten en als je de boel niet vertrouwt zou ik even langs de dierenarts gaan.
Het zal best dat hier niets meer speelt dan alleen schijnzwangerschap hoor, maar ik wilde het toch even melden dat er in sommige gevallen meer aan de hand kán zijn.
Browny
Zeer actief

LongFields schreef:Sinds Sjefke dezelfde klachten had tijdens haar schijnzwangerschap maar tegelijkertijd een gesloten baarmoederontsteking bleek te hebben zal ik niet zomaar meer uitgaan van alleen maar schijndracht. Houdt haar naast de tips die hier al gegeven zijn toch maar even wat extra in de gaten en als je de boel niet vertrouwt zou ik even langs de dierenarts gaan.
Het zal best dat hier niets meer speelt dan alleen schijnzwangerschap hoor, maar ik wilde het toch even melden dat er in sommige gevallen meer aan de hand kán zijn.
hier dachten wij dus ook eerst aan, vandaar dat we wat ongerust waren. een ruim half jaar geleden was ze ook schijnzwanger, maar toen was ze alleen wat sloom en liet ze de honden links liggen, negeerde ze en was niet zo mopperig. verder was er toen niets aan de hand en ging vanzelf over, maar misschien nu omdat er een pup is gekomen zou het niet zo gek zijn dat dit met elkaar te maken zou kunnen hebben.

maar ik hou het wel in de gaten, want ze heeft er met de dag meer last van en kruipt soms helemaal in elkaar. ze is extreem gevoelig, als ik nu de pup corrigeer en Rox is aan de andere kant van de kamer dan duikt ze helemaal in elkaar :80: nou dat heeft ze normaal echt niet en is altijd bikkel hard.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”