Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dilemma

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kipo
Zeer actief

Dilemma

Ongelezen bericht door kipo »

Na Kita's eerste operatie was ik me wel al een beetje aan het voorbereiden op haar afscheid. Ik weet nu eenmaal dat de gemiddelde levensduur bij (kwaadaardige) tumoren in de milt, na verwijderen van die milt nog 6 tot 12 maanden is.
Pol wordt niet gelukkig van alleen thuis zijn, hij kan het wel, maar altijd samen met Kiet, helemaal alleen gaat 'ie niet leuk vinden en misschien zelfs niet trekken.
Nu kwam ik van de week dit meiske tegen en ik vind 'r toch leuk. Ik heb zelfs overwogen om haar als derde hond erbij te nemen, maar Kiet en vreemde teefjes is geen goede combi. Nu is Kietje er niet meer, ik gun Pol een nieuw vriendinnetje en ik vind Josie nog steeds leuk.
Maar, ik weet niet of ik zo snel al een nieuwe hond wil, het voelt een beetje als verraad naar Kita. Bovendien vind ik kleine(re) honden heel leuk, maar wil ik eigenlijk ook een grote hond en in hetzelfde asiel zit deze meid, ook erg leuk en nu weet ik het helemaal niet meer.
Ik weet dat ik er zelf uit moet komen, maar zou toch graag wat meningen willen lezen.

Weet iemand überhaupt iets meer over dit asiel?
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Dilemma

Ongelezen bericht door kooi »

Ah, die Josie, wat een leukerd!
Het is meer dan menselijk dat je gaat kijken hoor, jij moet door met je leven en dit helpt erbij.
Maar wel een paar nachtjes over slapen hoor!

( je kunt niet iemand verraden die dood is en die je tot diens dood vol liefde verzorgd hebt...)
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Maar hoe zie jij het zelf dan?
Zie jij het als een vervanging van Kita?
Kita kun je niet vervangen (alsof je dat niet weet haha) maar als je er aan toe bent om je hart ook te openen voor een andere hond dan moet je dat gewoon doen.
Kita heeft toch al haar eigen vaste plek in je hart en verdwijnt daar heus niet.
Bovendien is je andere hond een maatje gewend, kijk gewoon ff of het klikt, een hond blijft ook niet stilstaan maar gaat op een gegeven moment ook verder en dat kun je ook niet als liefdeloos bestempelen. ;)
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

;) een speelgoedhond ;)

misschien kan je toch beter langer wachten, niet omdat het verraad is maar gewoon om het te verwerken, je kan het wel wegstoppen en wegknuffelen maar dat helpt toch niet denk ik.
misschien kan je alvast 1 van de 2 reserveren, mee wandelen zo nu en dan en dat soort dingen voor je ze daadwerkelijk in huis neemt. het schipperke vind ik erg leuk trouwens en de "speelgoedherder" ook.
Laatst gewijzigd door Corneliana op 26 jan 2013 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mann: En Pol doe je geen plezier met een bijzonder leuk castraatje?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja jij hebt plaats, en dat meisje kan een warme mand heel goed gebruiken lijkt me.
en ook als dat meisje er wel komt, Kita blijft toch in je hart, - kan wel zeggen voor altijd, maar het leven is voor degene die leven en schuldgevoelens waarom,
je hebt Kita alles gegeven wat ze nodig had, tot haar laatste adem aan toe.
Ik zou in ieder geval gaan kijken als ik jou was, kijken of het gewoon goed is en zo ook voelt :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ik vond één hond ruk trouwens, en Charlie zelf ook.
Als er hier één het loodje legt (nu hopelijk nog even niet) komt er dus vrij vlot weer een tweede.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ja ik ken het asiel, mijn Molly kwam ervandaan. Google er maar eens op.

Ik ken ook het dubbele gevoel. Wij hadden net besloten dat Tim mocht blijven toen Molly die bloeding in haar oog kreeg. Het voelde alsof ik de ene voor de andere inruilde. Met mijn verstand wist ik heel goed dat dat niet zo was maar mijn gevoel vertelde mij iets heel anders.
kipo
Zeer actief

Pendrag schreef:Asiel ken ik niet. Maar een nieuwe hond heeft toch niets met je vorige te maken? Jij hebt blijkbaar graag 2 honden om je heen en je achtergebleven hond mist gezelschap. Ik zou, als ik een leuke hond tegenkwam, zeker niet wachten hoor. Kita krijg je er niet mee terug. En die zul je blijven missen ook al lopen er 2 honden in huis. Heeft toch niets met verraad naar haar te maken?

Ik vind trouwens Asta wel een erg leuk dier. Gewoon gaan kijken en als het klikt meenemen.
Jij verwoordt precies wat mijn verstand ook zegt (en ja, net zo nuchter) :hmmm: :wink: . Mijn hart is alleen nog niet helemaal mee.
Ptje schreef:Maar hoe zie jij het zelf dan?
Zie jij het als een vervanging van Kita?
Kita kun je niet vervangen (alsof je dat niet weet haha) maar als je er aan toe bent om je hart ook te openen voor een andere hond dan moet je dat gewoon doen.
Kita heeft toch al haar eigen vaste plek in je hart en verdwijnt daar heus niet.
Bovendien is je andere hond een maatje gewend, kijk gewoon ff of het klikt, een hond blijft ook niet stilstaan maar gaat op een gegeven moment ook verder en dat kun je ook niet als liefdeloos bestempelen. ;)
Nee, Kietje kan niet vervangen worden, daar zoek ik ook niet naar. Mijn grootste struikelblok is dat het zo snel is, dat ik niet goed weet of ik dit al wil, maar ik wil Pol ook niet sip en eenzaam alleen thuis laten. En dan zie ik zomaar ineens 2 erg leuke honden en dan begin ik te malen. Had ik deze twee niet gezien, dan was ik de komende tijd, op mijn gemak eens gaan rondkijken.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Inderdaad, Pol laten kiezen.... en niet jezelf kwellen hoor, natuurlijk vervang je Kita niet...

Sterkte met het verlies van Kita....
Afbeelding
kipo
Zeer actief

dagmar88 schreef::mann: En Pol doe je geen plezier met een bijzonder leuk castraatje?
Misschien wel, misschien niet, Pol kan ik wat moeilijk inschatten daarin. Ik vind Pjotr wel erg leuk, die bedoelde je toch? Maar ik dacht eigenlijk dat die zo perfect in jouw roedeltje paste dat 'ie ging blijven?
Safari schreef:Ja ik ken het asiel, mijn Molly kwam ervandaan. Google er maar eens op.

Ik ken ook het dubbele gevoel. Wij hadden net besloten dat Tim mocht blijven toen Molly die bloeding in haar oog kreeg. Het voelde alsof ik de ene voor de andere inruilde. Met mijn verstand wist ik heel goed dat dat niet zo was maar mijn gevoel vertelde mij iets heel anders.

Dat gevoel, ja.
Hmm, dubbele gevoelens over het asiel, dus. Nu neem ik geen asiel onder mijn hoede, hooguit 1 van hun honden (en die verdient een leuk leven, ongeacht waar 'ie vandaan komt), maar wel weer iets om mee te nemen
dagmar88
Zeer actief

kipo schreef:
dagmar88 schreef::mann: En Pol doe je geen plezier met een bijzonder leuk castraatje?
Misschien wel, misschien niet, Pol kan ik wat moeilijk inschatten daarin. Ik vind Pjotr wel erg leuk, die bedoelde je toch? Maar ik dacht eigenlijk dat die zo perfect in jouw roedeltje paste dat 'ie ging blijven?
:wink: Misschien door het herderige hoor; maar hij lijkt me zomaar bij jou passen.
Pjotr wacht bij mij geduldig op zijn gouden mandje :F:
kipo
Zeer actief

@Jion en Nakisha: Ik bepaal waaruit hij mag kiezen, maar Pol's stem is doorslaggevend, het moet er voor hem leuker op worden.

@Dagmar: Ja Pjotr zou hier best kunnen passen...klinkt ook nog wel leuk; Pol &Pjotr, hmm nog meer dilemma.
dagmar88
Zeer actief

kipo schreef:
@Dagmar: Ja Pjotr zou hier best kunnen passen...klinkt ook nog wel leuk; Pol &Pjotr, hmm nog meer dilemma.

:mann: Sorry.

Als je meer wilt weten, weet je me te vinden.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nel »

Ik snap je helemaal, zit hier met hetzelfde...je moet gewoon gaan kijken, of deze honden een klik met Pol en jou hebben, en er dan voor gaan...
Pjotr is wel èrg leuk ( vind ik)
kipo
Zeer actief

dagmar88 schreef:
kipo schreef:

Hoe schat jij Pjotr in met kleine kinderen? Beetje lomp is niet erg en dochterlief wordt ook opgevoed, maar ze is pas 8 maanden, dus nog wel work in progress.
dagmar88
Zeer actief

kipo schreef:
dagmar88 schreef:
kipo schreef:

Hoe schat jij Pjotr in met kleine kinderen? Beetje lomp is niet erg en dochterlief wordt ook opgevoed, maar ze is pas 8 maanden, dus nog wel work in progress.

:wink: Pjotr is juist erg voorzichtig. Zelfs met 'wild' stoeien nog niet lomp :F:
Toevallig hadden mensen interesse in hem die iets met kinderen de hulphond kant op wilden gaan doen.
Dus ben gaan uitproberen wat hij daar mee doet en met hem naar het schoolplein (met kindjes van peuter tot groep 8 ) gegaan.
Daar is hij (eigenlijk zoals met alles) in eerste instantie wat terughoudend maar wel nieuwsgierig.
Ook rennende/schreeuwende kinderen vindt hij allemaal geen probleem en zodra hij alles gezien had ging hij weer lekker verder met een sneeuwhol graven.
:U: Helaas niets meer van gehoord...

Het is sowieso een heel zacht hondje; situaties die hij niet prettig vindt gaat hij uit de weg en hij is heel makkelijk te begeleiden/corrigeren.
kipo
Zeer actief

dagmar88 schreef:
kipo schreef:
dagmar88 schreef:
kipo schreef:

:wink: Pjotr is juist erg voorzichtig. Zelfs met 'wild' stoeien nog niet lomp :F:
Toevallig hadden mensen interesse in hem die iets met kinderen de hulphond kant op wilden gaan doen.
Dus ben gaan uitproberen wat hij daar mee doet en met hem naar het schoolplein (met kindjes van peuter tot groep 8 ) gegaan.
Daar is hij (eigenlijk zoals met alles) in eerste instantie wat terughoudend maar wel nieuwsgierig.
Ook rennende/schreeuwende kinderen vindt hij allemaal geen probleem en zodra hij alles gezien had ging hij weer lekker verder met een sneeuwhol graven.

Het is sowieso een heel zacht hondje; situaties die hij niet prettig vindt gaat hij uit de weg en hij is heel makkelijk te begeleiden/corrigeren.
Getver, dat klinkt wel heel ideaal, vanavond maar eens met vriend in conclaaf...
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

dagmar88 schreef:
kipo schreef:
dagmar88 schreef:
kipo schreef:

dat is wel heel belangrijk met kinderen vind ik :wink: doet Sky ook is de perfecte (behalve het lompe af en toe) kinderhond. :wink:
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

kipo schreef:
dagmar88 schreef:
kipo schreef:
dagmar88 schreef:

Getver, dat klinkt wel heel ideaal, vanavond maar eens met vriend in conclaaf...
Pjotr is wel heul mooi. :lol1:
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

kipo schreef: Getver, dat klinkt wel heel ideaal, vanavond maar eens met vriend in conclaaf...
:ok: Nou, wie weet!

:D Hij is ook echt een leuk hondje; mensen zouden voor hem in de rij moeten staan :pffff: :tongue:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Jouw hond is er niet meer. Maar jij nog wel, en je andere hond ook. En het leven gaat verder en jij moet ook verder. Dat is alles wat ik weet. Niet bezig zijn met verraad. Dat is iets waar je overleden hond niets kan en jij zelf ook niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ach mensen beginnen er tegen mij ook over nu Finn toch wel in de reservetijd zit. De 1 zegt je neemt er niet weer 1 bij toch?! Een ander zegt, komt er een ander en wat voor hond?
Vervanging kan niet, heel eerlijk gezegd is Bluf zo wel gekomen want ik dacht toen dat Finn niet lang zou leven. En herkende wel wat van hem in haar, zo fout gedacht :mrgreen:
Maar ze hebben het goed samen, match made in heaven.

Dat asiel waar die honden staan staat wat over op een ander forum, soms positief, soms negatief. Geloof wel dat ze met een goed hart de dieren opvangen, maar en dat staat ook in de advertentie dat het best dieren zijn met een verleden waar je toch wel mee om moet kunnen en willen gaan. Dat teefje is wel leuk overigens.
Maar ik vind Pjotr ook een kanjer van een hond.
Doen wat je gevoel je ingeeft. Wil je een hond erbij dan gewoon gaan kijken, dan voel je vanzelf of het goed voelt. Bij twijfel niet doen.
Voor mezelf ben ik er ook niet uit. Weet ook niet hoe Bluf gaat reageren als Finn er niet meer is. Ik zal het niet als vervanging zien in ieder geval, dat kan gewoon niet.
Voor mezelf denk ik niet dat ik snel een andere hond in huis haal, maar ik zeg nooit nooit, als er wat op mijn pad komt dan zie ik het wel en sta ik er wel voor open.
Sterkte met het missen van je meisje nogmaals, en succes met wat voor keuze je maakt! Maar Pjotr :I: :mrgreen:
kipo
Zeer actief

Vriend vind Pjotr ook erg leuk, maar na een goed gesprek hebben we besloten dat wij niet de beste plek voor Pjotr kunnen zijn :ugh: . De combinatie van werk en baby maakt dat wij vinden dat we een jonge hond nu niet kunnen bieden wat hij nodig heeft en verdient. Asta valt dus ook af en Josie is inmiddels geplaatst.
Dus we starten gewoon opnieuw, maar nu wel met een beter beeld van wat op dit moment in ons leven past en dat is een wat oudere (vanaf 2-3 jaar, geen bovengrens) hond, die alleen kan zijn (uiteraard niet de eerste dagen al), met kleine kinderen kan en genoeg heeft aan wandelen, zwemmen, spelen en knuffelen. Uiterlijk vallen we wel op herderachtige hondjes, formaat is niet heel belangrijk, maar wel met een lichte voorkeur voor groter (45-65cm ongeveer).
dagmar88
Zeer actief

:ok: Succes!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”