Ik vroeg me juist af of het veel verschil maakt met kleuren/uiteindelijke vacht van honden of ze in de winter of in de zomer geboren zijn.
Bijvoorbeeld:
Zwart/wit Pupje begin winter geboren dus het is redelijk koud en krijgt al sneller een wintervachtje dus is lichter van kleur door winter vachtje en dus ook dikker kwa vacht.
Zwart/wit pupje word in de vroege zomer geboren dus redelijk warm en blijft netjes zwart/wit met dunnere vacht omdat het zo warm is.
Zou dit effect hebben op het uit eindelijke resultaat als ze groot zijn? Of blijven pups eigenlijk wel redelijk hun geboorte kleur?
Edit: Kan geen Poll maken >.<
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kleur/vacht gebonden met seizoen..
Moderator: moderatorteam
- Vlindchi
- Zeer actief
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Kleur/vacht gebonden met seizoen..
Dat is moeilijk te zeggen omdat zoveel andere dingen invloed kunnen hebben op de kleur zoals zonlicht, voeding, leefomstandigheden in het algemeen..
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Kleur/vacht gebonden met seizoen..
Ik kan me niet voorstellen dat dit invloed heeft op de uiteindelijke (volwassen) vacht van de hond, ik denk dat het gewoon genetisch is bepaald en verder afhankelijk van voeding, gezondheid, etc.
Maar ik zie wel dat Mila in de winter donkerder van kleur is en in de zomer (door het zonlicht?) haar vacht wat bleker is.
Maar ik zie wel dat Mila in de winter donkerder van kleur is en in de zomer (door het zonlicht?) haar vacht wat bleker is.