Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

%^#%*I*() ik maak mijn hond steeds ziek!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Safari

%^#%*I*() ik maak mijn hond steeds ziek!

Ongelezen bericht door Safari »

B is bezig met een eliminatiedieet. Op alleen paard doet hij het prima, valt keurig af, geen oor en neusplooiontsteking, stinkt niet meer en sopt niet op zijn poten.
Net toen ik hem helemaal schoon had heb ik de snijplank van gekookte kip op de grond gezet om af te laten likken door de honden. Stom, stom, stom!!! Volgende dag naar de DA met een oorontsteking en prednison mee. Weer aan het paard, weer schoon. Geit toevoegen gaat goed, gelukkig al twee soorten waar hij het goed op doet.
Anderhalve week geleden komen dochter met kleinkinderen onverwacht langs. Als ik het weet gaat B naar boven voor het geval de kinderen kruimelen met hun koekjes. Deze keer te laat, jongste struikelde over de drempel, koekje vliegt op de grond en B had feest. S'avonds kopschudden en prut oren :gvd: Meteen weer aan de Prednison.

Gisteren sta ik de kong voor de mannen te vullen, voor B met paardenvlees maar ik sta ondertussen ook een ei voor ons te bakken. Nu denk ik dus dat ik zijn paardenvlees besmet heb met wat eiwit want :gvd: :boos: :gvd: hij schud weer met zijn kop en stinkt.

Ik word er moedeloos van.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: %^#%*I*() ik maak mijn hond steeds ziek!

Ongelezen bericht door Hutsje »

oh, wat vreselijk, kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt :roos:
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Het lijkt me ook heel lastig om daar mee op te moeten passen :(:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

oef, daar wordt je inderdaad moedeloos van.

Hoe krijgt ie de prednison? Pillen? Is het geen optie om hem een injectie te geven?
Ik ben an sich geen groot voorstander van prednison injecties, maar wel als je hond zoveel last heeft.
Mowan hier is ook allergisch, alleen dan niet voor voer maar omgevingsfactoren als pollen. In de zomer is dat niet te harden, en laat ik 2x een injectie zetten en kan hij de zomer door.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Pfff, latsig hoor. Maar dat je al twee diersoorten hebt gevonden waar hij het goed op doet is al heel fijn :ok:
Safari

Dee schreef:Het lijkt me ook heel lastig om daar mee op te moeten passen :(:
Ja klopt en er is dus maar heel weinig voor nodig. Ik woon vlakbij een middelbareschool, wat denk je van al die weggegooide boterhammen.
Het is soms net spitsroeden lopen.
Suuz! schreef:oef, daar wordt je inderdaad moedeloos van.

Hoe krijgt ie de prednison? Pillen? Is het geen optie om hem een injectie te geven?
Ik ben an sich geen groot voorstander van prednison injecties, maar wel als je hond zoveel last heeft.
Mowan hier is ook allergisch, alleen dan niet voor voer maar omgevingsfactoren als pollen. In de zomer is dat niet te harden, en laat ik 2x een injectie zetten en kan hij de zomer door.
Nu heeft hij pillen. Injectie is later misschien wel mogelijk maar om alles uit te sluiten moet ik hem natuurlijk zo schoon mogelijk houden.
Dus geef ik nu (kortdurend) pillen tegen de ergste reacties.

De DA heeft het heel voorzichtig over herplaatsen gehad. Bij mensen zonder (klein) kinderen en waarbij er geen enkel ander dier in huis is.

Edit: Dit gebeurde nadat ik in tranen uit was gebarsten en nee ik ben dat niet van plan. Maar ik wil wel het beste voor mijn hond en nu schiet ik tekort :cry: :cry:
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nel »

Wat moeilijk joh...je moet constant je antennes uit hebben staan voor zulke dingen...en dat duurt even hoor, voor je alles goed in de smiezen hebt.
Ik vind dat je het al heel goed doet....gewoon verder gaan op de ingeslagen weg ...
Sterkte er mee en dikke knuffel...:knuffel:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Safari schreef:
Dee schreef:Het lijkt me ook heel lastig om daar mee op te moeten passen :(:
Ja klopt en er is dus maar heel weinig voor nodig. Ik woon vlakbij een middelbareschool, wat denk je van al die weggegooide boterhammen.
Het is soms net spitsroeden lopen.
Suuz! schreef:oef, daar wordt je inderdaad moedeloos van.

Nu heeft hij pillen. Injectie is later misschien wel mogelijk maar om alles uit te sluiten moet ik hem natuurlijk zo schoon mogelijk houden.
Dus geef ik nu (kortdurend) pillen tegen de ergste reacties.

De DA heeft het heel voorzichtig over herplaatsen gehad. Bij mensen zonder (klein) kinderen en waarbij er geen enkel ander dier in huis is.

Edit: Dit gebeurde nadat ik in tranen uit was gebarsten en nee ik ben dat niet van plan. Maar ik wil wel het beste voor mijn hond en nu schiet ik tekort :cry: :cry:
Dat valt toch wel mee? Je moest ze de kost geven die zo'n eliminatiedieet al niet eens volhouden. Hij zit bij jou beter.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

He bah. Niet jezelf zo de schuld geven he, jij maakt je hond niet ziek maar zijn allergieën. Ik weet dat het niet erg gezellig klinkt, maar je hebt hele zachte muilbandjes/korven, zou het niet een idee zijn om die aan te schaffen en hem om te doen als de kleinkinderen er zijn? En de kleinkinderen goed instructies geven, dat je hond erg ziek wordt van alle eten die hij binnen kan krijgen?

Ik weet niet hoe oud ze zijn maar zeker vanaf 6 jaar moeten ze dat kunnen begrijpen. Misschien kun je één kleinkind aanwijzen als de opletter, die moet opletten dat je hondje niks krijgt van koekjes, kruimels of ander voedsel. Als je kinderen een taak geeft, reageren ze vaak goed op, goed belonen natuurlijk en zeggen dat ze het goed doen. Of je benoemt er eentje tot "dierenpolitie", dat klinkt deftig, die moet op de hond passen en de andere kinderen vertellen dat hij niks mag hebben.

Schakel hulptroepen in, zou ik zeggen, want de frustratie in je eentje dragen is toch ook niks. Ik doe dat zelf ook wel, ik ben namelijk moeder de gans hier en weet van alle dieren hoe ze verzorgd moeten worden. Als ik stress heb doordat bijvoorbeeld mijn vriend iets op een andere manier wil doen, gaan we even om de tafel zitten en afspraken maken. Want een ziek dier of een dier wat niet goed in zijn vel zit, daar heb je het hele gezin voor nodig om daar goed mee om te gaan en dan moeten de neuzen dezelfde kant op staan. En niemand mag overstressed raken, wat mij betreft.

Mijn honden kunnen het niet, maar ik weet dat sommige mensen hun honden leren alles wat ze vinden, bij het baasje te brengen. Ik weet niet hoe ze dat voor elkaar krijgen, maar misschien kun je dat Rakker leren? Dat ie een stukje gedroogd paardenlever oid krijgt als ie het bij je brengt. Hier zijn ze op gedroogde paardenlever, ik neem aan dat je ook paardensnacks hebt? Je werkt toch met clickeren, dacht ik? Nou ja, wat ideetjes, misschien kun je er wat mee, kop op he!
Safari

[quote="Fizgig"]He bah. Niet jezelf zo de schuld geven he, jij maakt je hond niet ziek maar zijn allergieën. Ik weet dat het niet erg gezellig klinkt, maar je hebt hele zachte muilbandjes/korven, zou het niet een idee zijn om die aan te schaffen en hem om te doen als de kleinkinderen er zijn? [quote]
:LOL: :LOL: :LOL: :J: :LOL: :LOL: :LOL:
Onbewust heb je mijn hele dag goed gemaakt. B heeft geen snuit! Zijn neus zit bijna achter zijn oren. :LOL: :LOL:
Op zich is het plan helemaal niet vreemd, integendeel zelfs ik vind het een prima idee. Ware het dus niet dat Bommel geen snuit heeft. Hij is de mops. :mrgreen:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

erg naar maar het is echt niet jouw schuld.
al lijkt dat zo
als je het bewust zou doen wel maar je doet je best.
meer kan je gewoon niet doen.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Bommel zit hartstikke goed bij jou. Niet zo raar doen.

Dan moet je hem bij mensen plaatsen die nooit spontaan een keer mensen over de vloer krijgen, waar ook geen kinderen komen, zelf nooit knoeien of iets vergeten op te ruimen..
Dat bestaat toch niet?
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen

Ongelezen bericht door KKiara »

Precies, het is echt niet jou schuld. Als hij echt zo erg reageert erop is het echt lastig om alles te ontwijken. Helaas ben ik zelf ook mega allergisch voor pinda en het is dus al genoeg om een mega reactie uit te lokken als iemand mij een hand geeft en zelf ook maar een spoortje pindakaas aan zijn hand heeft(laat staan als je hetzelfde mes ofzo gebruikt of iemand in de boter heeft zitten roeren). Er is soms gewoon echt NIETS aan te doen en het zit in een klein hoekje. Moet je jezelf echt niet de schuld van geven.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Safari schreef:
Fizgig schreef:He bah. Niet jezelf zo de schuld geven he, jij maakt je hond niet ziek maar zijn allergieën. Ik weet dat het niet erg gezellig klinkt, maar je hebt hele zachte muilbandjes/korven, zou het niet een idee zijn om die aan te schaffen en hem om te doen als de kleinkinderen er zijn?
Onbewust heb je mijn hele dag goed gemaakt. B heeft geen snuit! Zijn neus zit bijna achter zijn oren. :LOL: :LOL:
Op zich is het plan helemaal niet vreemd, integendeel zelfs ik vind het een prima idee. Ware het dus niet dat Bommel geen snuit heeft. Hij is de mops. :mrgreen:
Hahaha, o oeps. Hebben ze geen muilkorven voor honden met een korte of niet bestaande snuit dan? Je zou ook zelf iets kunnen fröbelen misschien? Nou ja, het was maar een idee, misschien is goed opletten dan de enige optie.
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen

Ongelezen bericht door KKiara »

Fizgig schreef:
Safari schreef:
Fizgig schreef:He bah. Niet jezelf zo de schuld geven he, jij maakt je hond niet ziek maar zijn allergieën. Ik weet dat het niet erg gezellig klinkt, maar je hebt hele zachte muilbandjes/korven, zou het niet een idee zijn om die aan te schaffen en hem om te doen als de kleinkinderen er zijn?
Hahaha, o oeps. Hebben ze geen muilkorven voor honden met een korte of niet bestaande snuit dan? Je zou ook zelf iets kunnen fröbelen misschien? Nou ja, het was maar een idee, misschien is goed opletten dan de enige optie.

Als een snuitje geen optie is en je dan echt helemaal zeker wilt zijn dat ie nergens bij kan is dit misschien een optie :wink: :wink:

Afbeelding
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Safari schreef:

Nee joh, dat soort dingen kunnen overal gebeuren. En zodra je genoeg diersoorten hebt waar hij het goed op doet kan hij toch op een onderhoudsdosis?
Fizgig
Zeer actief

Maar ik snap de frustratie wel. Ik kan zelf wel janken om één van mijn konijnen, het enige mannetje van de 6. Laatst kwam ik erachter dat ze vachtmijt hebben, vreselijk vies, allemaal schilfers in de vacht. Ik dus iedereen flink behandeld met duur spul, katten en honden ook maar meteen. Zit ik hem gisteren te kammen, nog steeds veel schilfers in zijn vacht, vind ik gewoon een levende vlo! Hallo, waar kom jij nou weer vandaan? En nu heeft ie ook nog een helemaal ontstoken oogje. O, en toen werd ik vanmorgen wakker omdat ie met zijn oren zat te schudden en te krabben. Blijkt dat er ook schilfers in zijn oren zitten, die hij er moeilijk uit krijgt, zucht. Ik heb ze net behandeld! Dus dan kan ik ook wel even gaan zitten hoor, met de handen in het haar. Hij is ook een kneusje, zijn zusters zijn veel sterker, 4 van de vrouwtjes hebben niet eens last van vachtmijt. Arme Dop, zo heet ie, en dan het kammen enzo wat ie ook niks vindt. Kan ik echt stress om hebben.
Safari

dagmar88 schreef:
Safari schreef:

Nee joh, dat soort dingen kunnen overal gebeuren. En zodra je genoeg diersoorten hebt waar hij het goed op doet kan hij toch op een onderhoudsdosis?
Onderhoudsdosis prednison bedoel je?? Ja dat zou kunnen, heb ik niet zoveel bezwaar tegen ook alleen liever niet natuurlijk. Denk dat ik misschien maar zo langzamerhand aan dat idee moet gaan wennen. Iedere keer zo'n felle reactie is ook vreselijk plus dat hij daar ook iedere keer AB bovenop krijgt. Kiezen uit twee kwaden dus.
jelle & syb
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door jelle & syb »

Kop op , je doet erg je best en het kan iedereen gebeuren overal en altijd ,
Je moet het een plekje geven en ga zo door je doet het goed en leert er iedere keer weer van .
Anders zou je hem totaal afgescheiden moeten houden , maar dat zou ik ook geen optie vinden

Een hele dikke knuffel :lief: :lief:
Afbeelding
Leer van gisteren , droom van morgen , maar leef vandaag
http://www.hondenopvang.com/
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

het lijkt me echt afschuwelijk moeilijk als hij zo extreem op van alles reageert. Het zou hier met 2 honden en als die andere beesten ook vrijwel niet te doen zijn. Onze honden vreten als ze de kans krijgen zelfs de korrels van de eendjes buiten op :/ Je doet je best
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Hé gek mens, je doet hartstikke je best voor hem, en voor je andere monstertjes.
Niet zo gek doen!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Safari schreef:
dagmar88 schreef:
Safari schreef:

Onderhoudsdosis prednison bedoel je?? Ja dat zou kunnen, heb ik niet zoveel bezwaar tegen ook alleen liever niet natuurlijk. Denk dat ik misschien maar zo langzamerhand aan dat idee moet gaan wennen. Iedere keer zo'n felle reactie is ook vreselijk plus dat hij daar ook iedere keer AB bovenop krijgt. Kiezen uit twee kwaden dus.
Zou dat überhaupt helpen dan? Ik heb altijd begrepen dat prednison niet helpt bij een voedselallergie.
Wellicht wel bij de gevolgen als hij eenmaal iets binnen heeft gekregen, maar uit voorzorg?? Ik vraag het me af of dat nuttig is en zou daar eerst meer informatie over inwinnen als ik jou was.

Veel sterkte en je kan niet alles voorkomen hoor, meer dan ontzettend je best doen (en zo te horen doe je dat echt) kan je niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Safari

Caro. schreef:
Safari schreef:
dagmar88 schreef:
Safari schreef:

Zou dat überhaupt helpen dan? Ik heb altijd begrepen dat prednison niet helpt bij een voedselallergie.
Wellicht wel bij de gevolgen als hij eenmaal iets binnen heeft gekregen, maar uit voorzorg?? Ik vraag het me af of dat nuttig is en zou daar eerst meer informatie over inwinnen als ik jou was.

Veel sterkte en je kan niet alles voorkomen hoor, meer dan ontzettend je best doen (en zo te horen doe je dat echt) kan je niet.
Ga ik doen hoor. Zomaar in het wilde weg prednison geven doe ik zeker niet. Alles in goed overleg met mijn DA.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”