Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vakantie en honden, hoe doen jullie dat?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Vakantie en honden, hoe doen jullie dat?

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik ben erg benieuwd hoe jullie dat doen; vakantie en honden. En dan vooral de mensen met meerdere honden.

Zoals jullie misschien wel weten, hebben wij acht honden. Ze zijn echt onze allesies, we zijn stapelgek op ze. Voorheen, als we op vakantie gingen, pasten mijn ouders op. Wij wonen in een woonboerderij, met twee woningen erin en mijn ouders wonen dus in de tweede woning, zijn onze buren.
Als we dan op vakantie gingen, zaten mijn ouders eigenlijk grotendeels bij ons thuis (of buiten als het mooi weer was), zodat de honden niet alleen waren en hun verzorging en aandacht kregen.
Maar sinds dik een jaar hebben ze zelf (weer) een hond, dus dat kan ik niet meer van ze verwachten. Ze hebben een Cane Corso, een reu, dus de hele dag bij ons op de honden passen als wij op vakantie zijn, gaat niet meer. Hun hond is een enorme schat, maar ik durf het niet aan om hem, zonder dat wij er bij zijn, in onze roedel te zetten als wij op vakantie zijn.
Dus, mijn ouders zullen niet meer op kunnen passen.

Nou zouden wij op vakantie sowieso twee honden meenemen en de kleintjes kan ik makkelijk ergens plaatsen zolang, dat is het probleem niet. Maar dan hebben we ook nog drie Cane Corso's en een Dobermann, die ik echt niet zomaar bij anderen achter zou durven laten.

Nu is vakantie voor mij niet zo'n issue, maar we hebben ook nog drie dochters en ik weet dat zij het wel leuk zouden vinden. Hou doen jullie dat nou?
AfbeeldingAfbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Vakantie en honden, hoe doen jullie dat?

Ongelezen bericht door gyanty »

Er zijn ook vakantiewoningen waar je met veel honden kan en mag komen. Zowel in binnen- als buitenland. Wij hadden volgens mij maximaal zelf drie honden mee. Of gewoon in pension. Wel een dure bezigheid dan vakantie, maar ja dat is nou eenmaal zo dan. Ik ben via marktplaats ook wel eens intern bij vreemde mensen geweest. Ze hadden normaal iemand anders intern, maar die kon dat jaar niet. Was overigens ook betaald, maar niet voor de hoofdprijs hoor. Voor ons was het ook een soort van vakantie toen. Of 1 van de twee ouders gaat met kinderen op vakantie en de andere blijft bij de dieren. Tal van oplossingen dus.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Mijn honden kunnen alle twee bij hun fokkers logeren. Maar ik heb ook wel eens iemand in huis gehad om voor de beestenstapel te zorgen.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

tja, goeie vraag geen idee nog. ik neig nu naar gewoon meenemen daar sky toch het liefst gewoon bij ons is. maar alleen in een huisje achterlaten is geen optie dus dan kan je niet zwemmen ofzo. dus dan zou ik een logeeradres moeten hebben maar ik weet niet of ik dat wel wil.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Wij gaan zonder hond op vakantie en die blijft dan bij mijn schoonouders als zij thuis zijn. Zijn zij ook weg, gaat ze naar het pension in het dorp.
gyanty
Zeer actief

Corneliana schreef:tja, goeie vraag geen idee nog. ik neig nu naar gewoon meenemen daar sky toch het liefst gewoon bij ons is. maar alleen in een huisje achterlaten is geen optie dus dan kan je niet zwemmen ofzo. dus dan zou ik een logeeradres moeten hebben maar ik weet niet of ik dat wel wil.
Vroeger toen ik nog klein was, waren er inderdaad activiteiten tijdens de vakantie die alleen met vader of moeder gedaan werden. Wij konden dus ook kiezen of we een activiteit wilde doen of niet. Zo werd de vakantie uiteindelijk eigenlijk nog meer ongedwongen en kon ieder doen wat hij of zij leuk vond. Is eigenlijk nooit als probleem ervaren.

Nu met ons tweeen is het wel eens moeilijk, maar wij kiezen onze vakantie met zorg uit. We gaan we eens in een hotel, maar of we laten Kay niet alleen of zorgen dat we een hotel kiezen met een indeling waar het voor de honden rustig is en dan doen wij niet moeilijk over alleen laten (nu met Norah erbij wordt dat moeilijker, maar Kay alleen was dat zeker geen probleem). Om de camping doen we het in feite niet, behalve toen we op speciale hondencamping stonden. Daar hield de terreineigenaar dan ook een oogje in het zeil. In een vrijstaand rustig vakantiehuisje is het voor Kay dan ook weer helemaal geen probleem om in zijn bench ook wel even alleen te blijven. Kwestie van de planning is het :mrgreen:
Afbeelding
Mirell@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Jack Russel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mirell@ »

Bij ons komt mijn schoonzus of mijn ouders hier in huis, als ze om de 1 of ander reden niet mee kunnen heb ik ze het liefste in hun eigen omgeving.
tbeast
Zeer actief

Het liefst zou ik ze gewoon meenemen. De groten dan, de ukkies zijn makkelijk ergens te plaatsen. De groten zijn honden die ik niet zomaar aan iedereen toevertrouw. Het zijn schatten, maar wel honden die je niet bij iedereen achter laat. Ik zou Lara bijvoorbeeld bij haar fokker kunnen laten, maar die heeft zelf een groep Cane Corso's, ik denk niet dat Lara daar zomaar tussen zou passen. En Brenda's fokker woont in Italië, dus dat is geen optie.

Iemand bij ons in huis, buiten mijn ouders, lukt ook niet, ik weet niet of de honden andere mensen in 'hun' huis accepteren. Een adres waar ze mee zouden kunnen, zou ideaal zijn. Bestaat dat eigenlijk? Huizen of vakanties waar je met meerdere (grote) honden terecht kan?
AfbeeldingAfbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Jazeker bestaat dat, chalet pidoux bv in de Ardennen.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

tbeast schreef:Het liefst zou ik ze gewoon meenemen. De groten dan, de ukkies zijn makkelijk ergens te plaatsen. De groten zijn honden die ik niet zomaar aan iedereen toevertrouw. Het zijn schatten, maar wel honden die je niet bij iedereen achter laat. Ik zou Lara bijvoorbeeld bij haar fokker kunnen laten, maar die heeft zelf een groep Cane Corso's, ik denk niet dat Lara daar zomaar tussen zou passen. En Brenda's fokker woont in Italië, dus dat is geen optie.

Iemand bij ons in huis, buiten mijn ouders, lukt ook niet, ik weet niet of de honden andere mensen in 'hun' huis accepteren. Een adres waar ze mee zouden kunnen, zou ideaal zijn. Bestaat dat eigenlijk? Huizen of vakanties waar je met meerdere (grote) honden terecht kan?
Ja dat bestaat denk dat die huizen onder andere via dogsincluded.nl wel te vinden zijn, maar ook via google hond mee op vakantie vind je vaak verrassend leuke zaken. Wij hadden ook ooit ergens een adres in duitsland waar wij met hele familie, mijn ouders, zussen, aanhang en hun kinderen en dus al onze honden (5 in totaal) mee konden met een omheind groot stuk tuin erbij :E: . Maar zie dat kaartje hier zo nergens meer. Ook in hondenbladen vind je wel dergelijke advertenties :mrgreen:
Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Ja hoor er worden huizen verhuurd, soms zelfs met een grote omheinde tuin erbij...misschien kun je op google zoeken?
dekruijff-kynologie
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door dekruijff-kynologie »

honden gaan altijd mee, pas me vakantie er op aan dat we iets doen waar zij mee kunnen. Mocht ik ooit een keer weg willen zonder de honden dan zou ik kijken of iemand bij mij in huis kan oppassen :p
"U wilt toch dat uw hond gehoorzaamt vanuit respect, en niet vanuit angst?!"
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Pension? Het kost wat. Maar als je een goede gevonden hebt is het nog niet eens zo gek ben ik achter :wink: (oké, kost wat geld, maar jammer dan)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden gaan mee op vakantie.
En die mensen rekenen eigenlijk 10 euro per hond per dag.
Maar wij hebben nooit voor meer dan een hond hoeven te betalen. We namen er altijd vier mee, nu hebben we er nog maar drie.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Ik lees mee.. Wij hebben ook 4 honden en het is wel makkelijk om te weten
Afbeelding
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Sinds ik in Hongarije woon, ben ik 2 x een week terug gegaan naar Nederland. De eerste keer om mijn woning in Nederland op te leveren en de tweede keer om Remy in Duitsland met goudacupunctuur te laten behandelen.
Beide keren hebben de buren opgepast. De honden eten gegeven, een paar keer per dag een uurtje hier zitten en aandacht geven en de buurvrouw heeft hier geslapen en de buurman in zijn eigen huis. Ook zij hebben 2 honden, die niet samengaan met mijn honden, dus de honden bij elkaar laten kan hier ook niet.
Het is niet ideaal en voor langer dan een week zou ik het ook niet doen. Maar ik ben wel blij dat we het zo kunnen oplossen.
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Als je goed zoekt zijn er genoeg leuke mogelijkheden!
Ik ga dit jaar weer met mijn ouders mee op vakantie en die huren altijd een vakantiehuis, meestal iets groots als een landhuis of een veredelde boerderij.
Is echt ideaal, en ik vind vakantie zoveel leuker met honden erbij, en de honden vinden het ook heerlijk.
We zoeken ook altijd een grote tuin die omheind is. Een keer hadden we voor heel weinig een landhuis in Italië met een enorme lap omheinde grond, boomgaard en privézwembad zonder chloor, waar je zoveel honden mocht als je maar wilde. Ik kan hem alleen nergens meer vinden, vrees dat die uit de roulatie is.
Lekker wandelingen maken door de bossen en bergen en dan de honden lekker in huis laten als je iets toeristisch wilt doen.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

ik ben afgelopen zomer ook naar chalet pidoux geweest. dat was harstikke leuk. wij hebben 3 honden, voor ons waren ze er met 6 honden.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Wij blijven dit jaar thuis, onze puberale rottweiler zie ik nog niet bij of door iemand anders verzorgd worden.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Wij nemen de honden vaak mee.
Nu zijn het er nog maar 2 maar voorheen waren dat er 4. Waarvan 3 herders.

Er zijn echt meer dan genoeg vakantiehuisjes te vinden waar meerdere honden welkom zijn. Je moet alleen even goed zoeken.
Ik heb een site gemaakt waar heel veel huisjes op staan waar meerdere honden welkom zijn.
Kijk maar op mijn site:

www.vakantiehond.nl
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

Hier gaan de honden gewoon mee!
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

tbeast schreef:Ik ben erg benieuwd hoe jullie dat doen; vakantie en honden. En dan vooral de mensen met meerdere honden.
Ik heb 2 honden en geen kennel. Onze honden zijn net zo bewust aangeschaft als dat jullie voor de dochters hebben gekozen (denk ik), en als we dus op vakantie gaan dan is de eerste vereiste dat de honden zich daar gaan vermaken.
De bestemming en de accomodatie wordt daarop aangepast.
Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Onze honden gaan naar een opvang in huiselijke kring. De mensen hebben zelf 4 honden en maximaal 6 opvang honden. Alle honden leven samen in een roedel, dus dit moet wel kunnen. Mijn honden vinden het er heerlijk en ik zou ze zelf absoluut niet in een kennel kunnen stoppen, dus dit is ideaal..
Wij zijn nu voor 4 weken 2 honden, ruim 600 euro kwijt. Dus het is wel even diep in de buidel tasten!!
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Cash schreef:Wij nemen de honden vaak mee.
Nu zijn het er nog maar 2 maar voorheen waren dat er 4. Waarvan 3 herders.

Er zijn echt meer dan genoeg vakantiehuisjes te vinden waar meerdere honden welkom zijn. Je moet alleen even goed zoeken.
Ik heb een site gemaakt waar heel veel huisjes op staan waar meerdere honden welkom zijn.
Kijk maar op mijn site:

www.vakantiehond.nl
Ga even neuzen op je site :E:
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Honden gaan mee tenminste met een autovakantie...vakantie aangepast..als ik ga zwemmen blijft manlief bij de honden...ik laat ze niet alleen achter..dat is dus aanpassen maar dat vind ik niet erg..ik ga in het voorseizoen dan mogen de honden wel nog op veel plaatsen mee dus toch nog genoeg te doen.
dit jaar gaan we naar Las Vegas...de honden gaan dan naar mijn ouders...maar die laten ze niet loslopen...en aangezien het beide erg actieve honden zijn heb ik mensen van de hondenclub ingeschakeld (mede instructeurs) die in die tijd een paar keer met ze gaan wandelen zodat ze even die energie kwijt kunnen :)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
tbeast
Zeer actief

Bedankt voor de reacties, ik ga eens even rondkijken!
AfbeeldingAfbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

bij second home care staan ook leuke huizen waar je honden mee mag nemen. Wij gaan dus altijd naar zoiets toe, wel prijzig maar ook heel mooi, samen met nog een familie.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

In dit kader is Marktplaats ideaaal!!

Je kunt zoeken op 'honden toegestaan'.

Vraag wel expliciet na hoe hoog de omheining is! Vaak is zo'n huisje van een particulier en kan er na overleg best wat.

Let wel op: als er stat "volledig omheinde tuin, veilig voor hond en kinderen' vraag dan na HOE er is omheind.
Het komt voor dat dat door "struiken / bossages" is, en ik heb daar al niets aan ;-)
Recent prees iemand een tuin ook zo aan... bleek het te gaan om een omheininkje met gaas van 30 cm hoog... DERTIG... ;-) En ik had het bijna geboekt toen ik de ingeving kreeg het na te vragen ;-)

Suzanne
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Dat is een van de redenen dat Lars aangaf dat 2 eigen honden en 2 opvangers makkelijker was dan 3 eigen honden.
Wij houden nogal van reizen en 2 honden breng je gewoon veel makkelijker onder. 3 honden wordt al lastiger voor veel mensen, en dat is begrijpelijk.
Maar ik zou dan toch proberen iemand die je vertrouwt te vinden om in jullie huis op te passen.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Jazeker bestaat dat, chalet pidoux bv in de Ardennen.
Oooh, ik heb hier gekeken, maar dat ziet er ideaal uit zeg! En helemaal niet duur.

Dan het volgende probleem en tevens vraag weer voor jullie:

Hoe nemen jullie de honden mee?
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”