Ik had er ook nog nooit van gehoord. Maar misschien nuttig om dit verhaal hier ook te delen:
http://www.pupplace.net/wordpress/?p=993
Ouder bericht. Van 2010 maar toch goed om op te letten denk ik?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zoutvergiftiging door pekel
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Zoutvergiftiging door pekel
Ik ben het bericht al vaak tegen gekomen en ik heb ook eens even gegoogled. Ik zie ook twijfels over of het een hoax is. Zijn ook verschillende versies van het verhaal, wat de betrouwbaarheid niet echt ten goede komt. Daarbij zie je het niet echt terug bij dierenklinieken/dierenartsen. Dat maakt het voor mij ook niet zeer betrouwbaar. Het lijkt de wereld in gekomen zijn toen bekend werd dat zout niet meer als braakmiddel gebruikt moest worden, vanwege dodelijke voorgevallen. De beschreven hond: het blijft de vraag of pekel echt alleen de oorzaak is geweest. Dat er een hond ziek is geworden, is overleden dat ontken ik overigens niet, want het zal je hond maar wezen. Maar de validiteit van het verhaal.......
Mijn boeren verstand met de hoeveelheden van zout die giftig zijn: die blijven niet aan de poten van je hond zitten (hele eetlepel). Zo wel, dan weet ik niet waar diegene loopt hoor
Mijn boeren verstand met de hoeveelheden van zout die giftig zijn: die blijven niet aan de poten van je hond zitten (hele eetlepel). Zo wel, dan weet ik niet waar diegene loopt hoor

-
29996D
Re: Zoutvergiftiging door pekel
Ik maak me eerder zorgen om de irritaties die pekel oplevert aan de voeten.
Wij doen altijd alle vier pootjes even in een bakje water als we door de pekel hebben gelopen.
Wij doen altijd alle vier pootjes even in een bakje water als we door de pekel hebben gelopen.