Mijn hond krijgt momenteel prednison. Het is rotzooi maar het kan niet anders.
Is er een homeopatisch middel wat ik in kan zetten om bijwerkingen maar ook nawerkingen op langere termijn (zoals vachtverlies) te onderdrukken?
Is het trouwens wel verstandig om homeopathie in te zetten samen met prednison? Versterkt/verzwakt het een het ander?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prednison en homeopathie
Moderator: moderatorteam
- Ovile
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
lila660
- Zeer actief
Re: Prednison en homeopathie
Er is mij toen verteld dat prednison en homepathie niet zo heel geweldig zouden gaan samen.
Reden hiervoor weet ik niet meer, daarvoor is het al te lang geleden.
Dus hou het topic ook ff in de gaten naar de antwoorden.
Reden hiervoor weet ik niet meer, daarvoor is het al te lang geleden.
Dus hou het topic ook ff in de gaten naar de antwoorden.
Groetjes Linda
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Als jij je daar goed bij voelt dan moet je dat zeker doen. Het maakt op zich niet zoveel uit wát je precies geeft naast de pred. Wat heeft je hond? Geef je de prednison om de dag?
- Ovile
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat is een heel verhaal, dat kan ik hier niet zomaar in 2 woorden uitleggen. De laatste berichten zijn dat ze misschien iets aan haar pezen of banden heeft. Prednison is zeer zwaar ingezet, ze zit nu dagelijks op 3 tabletten. Heb al Puur Pees besteld voor de doorbloeding.Rosita Compagner schreef:Wat heeft je hond? Geef je de prednison om de dag?
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
- Aantal honden: 1
3 tabletten per dag klinkt veelOvile schreef:Dat is een heel verhaal, dat kan ik hier niet zomaar in 2 woorden uitleggen. De laatste berichten zijn dat ze misschien iets aan haar pezen of banden heeft. Prednison is zeer zwaar ingezet, ze zit nu dagelijks op 3 tabletten. Heb al Puur Pees besteld voor de doorbloeding.Rosita Compagner schreef:Wat heeft je hond? Geef je de prednison om de dag?
Hoeveel mg. krijgt ze?

- Ovile
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
3x 20 mg. Zoals gezegd er gaat een heel verhaal aan vooraf. Begin volgende week overleg met DA of we effect zien en dan misschien minderen of andere aanpak. Voor ons was dit de laatste strohalm. Erop of eronder. Ik wil echter de bijwerkingen onderdrukkenen haar herstel (ook na stoppen van de pred) bevorderen door nu al te starten met homeopathie.labje schreef:3 tabletten per dag klinkt veelOvile schreef:Dat is een heel verhaal, dat kan ik hier niet zomaar in 2 woorden uitleggen. De laatste berichten zijn dat ze misschien iets aan haar pezen of banden heeft. Prednison is zeer zwaar ingezet, ze zit nu dagelijks op 3 tabletten. Heb al Puur Pees besteld voor de doorbloeding.Rosita Compagner schreef:Wat heeft je hond? Geef je de prednison om de dag?![]()
Hoeveel mg. krijgt ze?