Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Antivries? Alcohol!
Moderator: moderatorteam
-
francientje
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 3
Re: Antivries? Alcohol!
Bizar!
-
Devel
Heb het wel vaker gehoord. Toch fijn dat het beestje het heeft overleefd, Anti vries is echt de grootste troep die er is.. 
-
Marion.
Maar wat een wonder dat de assistente zomaar een fles wodka in haar auto heeft liggen
Nou ja, het anti-vries ligt in mijn auto ook niet voor het grijpen, dus die wodka is ook niet nodig.
Nou ja, het anti-vries ligt in mijn auto ook niet voor het grijpen, dus die wodka is ook niet nodig.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
En dan maken mensen zich druk om een beetje advocaat op oudejaarsavond 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Devel
Wat is daar raar aan? Ik heb ook wel eens een fles bacardi in de auto liggen om in het weekend te drinken (vergeten eruit te halen) en dan nog??Marion. schreef:Maar wat een wonder dat de assistente zomaar een fles wodka in haar auto heeft liggen![]()
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Uiterst vreemd. Volgens mij in bepaalde landen wordt anti-vries als soort van alternatief alcohol gebruikt ofzo (volgens mij nog wel even chemische reactie of filtering ofzo). Was toen hele hype,die niet bepaald ongevaarlijk was, maar heb ergens klok horen luiden en meter onvoldoende in verdiept om te weten hoe de klepel hangt.

-
29996D
Bizar zeg! Ik vind het wel interessant eigenlijk, eens kijken of er meer over te vinden is. Het klinkt niet vreselijk logisch, al die chemicaliën die toevallig allemaal door ethanol worden afgebroken.
Zomervries in je auto laten zitten en lekker gaan sproeien in de winter terwijl je 's nachts met 80 per uur rijdt is trouwens ook geen aanrader heb ik ontdekt

Zomervries in je auto laten zitten en lekker gaan sproeien in de winter terwijl je 's nachts met 80 per uur rijdt is trouwens ook geen aanrader heb ik ontdekt
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Het schijnt nog te kloppen ook: dat je vergiftiging door anti-vries kan bestrijden met alcohol
Lijkt me niet iets om mee te gaan experimenteren, want als het fout gaat kost het je je nieren.....
Lijkt me niet iets om mee te gaan experimenteren, want als het fout gaat kost het je je nieren.....
http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... achteraan/dit heeft te maken dat in de antivries de stof ethyleenglycol zit en dat kan door het enzym alcoholdehydrogenase worden omgezet in oxaalzuur. Dit kristalliseert in de nieren, waardoor je ernstige nierschade oploopt. Het is inderdaad zo dat alcohol deze vorming tegengaat, omdat het een competitieve remmer is dat kan binden aan alcoholdehydrogenase.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
het is/was zelfs zo dat je een schokglaasje mag hebben als je een ongeluk hebt veroorzaakt wat je dan het beste kunt doen met een wodka omdat dit geurloos is. Ofwel je hebt een ongeluk gehad, en standaart een fles open wodka met maar 1slok eruit, dan mag je beweren dat je na dat ongeluk een slok alcohol hebt gehad vanwege de schrik en dan wordt dat nog van je echte promillage afgetrokken als je een aardige agent hebt (maar het mag wel). Maargoed, dat was vast niet die vrouw haar reden.Marion. schreef:Maar wat een wonder dat de assistente zomaar een fles wodka in haar auto heeft liggen![]()

-
29996D
Ha verdorie ik kon niet op het woord komen, gisteravond klonk het heel logischHutsje schreef:MissDorien schreef: Zomervries
Ik bedoel van die ruitenvloeistof die dus keihard bevriest als je er in de winter mee gaat sproeien
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
je bedoelt ruitenwisser voeistof?MissDorien schreef:Ha verdorie ik kon niet op het woord komen, gisteravond klonk het heel logischHutsje schreef:MissDorien schreef: Zomervries![]()
Ik bedoel van die ruitenvloeistof die dus keihard bevriest als je er in de winter mee gaat sproeien

-
29996D
Ik ben nu wakker hoor! Wat ontzettend slecht dat ik die dingen door elkaar haal, terwijl ik voor mijn werk nog een technische training over auto's heb gehadHutsje schreef:je bedoelt ruitenwisser voeistof?MissDorien schreef:Ha verdorie ik kon niet op het woord komen, gisteravond klonk het heel logischHutsje schreef:MissDorien schreef: Zomervries![]()
Ruitensproeiervloeistof in de winter noem ik ook antivries, dat is veel korter dan 'anti-vries ruitensproeiervloeistof voor in de winter'