Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Filmpje clickertraining met Amy -met dummy voorzitten-
Moderator: moderatorteam
- Ankefoto
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising tussen dwergkees/maltezer kruising en engelse cocker/maltezer kruising
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Filmpje clickertraining met Amy -met dummy voorzitten-
Hallo,
Laatst heeft mijn vriend een filmpje gemaakt van Amy en ik in actie met de clickertraining om het voorzitten met dummy vasthouden te trainen:
Filmpje!
Laatst heeft mijn vriend een filmpje gemaakt van Amy en ik in actie met de clickertraining om het voorzitten met dummy vasthouden te trainen:
Filmpje!

Amy de speurhond !!
En nu.... jachthond in spe!! --> Update laatste les jachttraining klik hier!
FOTO'S Amy apporteert een duif!
- Trinand
- Actief
- Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-) - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Filmpje clickertraining met Amy -met dummy voorzitten-
Dat gaat al heel goed! 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ziet er leuk uit 
Het enige waar ik in jouw training moeite mee heb is het laten vallen van de dummy op de klik.

Het enige waar ik in jouw training moeite mee heb is het laten vallen van de dummy op de klik.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja, al is het op zich wel de juiste methode. Ik zou denk ik keizen voor mijn hand onder t apport, ze gooit hem ook zo achteloos weg.ranetje schreef:Ziet er leuk uit
Ze is erg enthousiast

Ik zou iets meer aandacht besteden in de rust in de hond. Apport, inderdaad netjes zitten, iets langer wachten....rust......en zachtjes apport zeggen. Ze is graag zat.
Grappig hondje voor dit werk.
- Ankefoto
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising tussen dwergkees/maltezer kruising en engelse cocker/maltezer kruising
- Contacteer:
Hoihoi,
Bedankt voor jullie leuke reacties!!
De reden waarom ik haar op dit moment nog de dummy laat vallen is omdat ik juist afstand wil creëren, het afgeven van de dummy in mijn hand was het probleem nooit, het vasthouden wel. Als ze het niet in mijn schoot kon "dumpen" als ik op mijn hurken zat, dan klauwde ze aan mijn benen als ik stond zodat ik het alsnog aanpakte, lukte dat ook niet, dan gooide ze het gewoon op de grond. Ze wilde het gewoon niet vasthouden. Ik heb haar nu zover dat ze eerst vasthoud en zit te wachten met de dummy in haar bek en ja, nu nog op de grond laat vallen, maar dat is weer de volgende stap! Waar ik heel voorzichtig mee moet zijn omdat ze weer makkelijk in haar oude patroon kan vallen van het "dummydumpen". En het is een leuke manier om bezig te blijven!
Bedankt voor jullie leuke reacties!!

De reden waarom ik haar op dit moment nog de dummy laat vallen is omdat ik juist afstand wil creëren, het afgeven van de dummy in mijn hand was het probleem nooit, het vasthouden wel. Als ze het niet in mijn schoot kon "dumpen" als ik op mijn hurken zat, dan klauwde ze aan mijn benen als ik stond zodat ik het alsnog aanpakte, lukte dat ook niet, dan gooide ze het gewoon op de grond. Ze wilde het gewoon niet vasthouden. Ik heb haar nu zover dat ze eerst vasthoud en zit te wachten met de dummy in haar bek en ja, nu nog op de grond laat vallen, maar dat is weer de volgende stap! Waar ik heel voorzichtig mee moet zijn omdat ze weer makkelijk in haar oude patroon kan vallen van het "dummydumpen". En het is een leuke manier om bezig te blijven!

Amy de speurhond !!
En nu.... jachthond in spe!! --> Update laatste les jachttraining klik hier!
FOTO'S Amy apporteert een duif!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 3
dit is ongeveer de manier dat ik het aangeleerd heb
en dadelijk gewoon uitbouwen dat ze het langer en langer vasthoud in zit, en dan gaan afgeven enzo...
goed bezig hoor!
en dadelijk gewoon uitbouwen dat ze het langer en langer vasthoud in zit, en dan gaan afgeven enzo...
goed bezig hoor!
- larissa
- Actief
- Mijn ras(sen): beagles
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zat dit topic nog eens door te lezen n.a.v. onduidelijk gedrag van een hond waar ik over na zat te denken.Ankefoto schreef:Hoihoi,
Bedankt voor jullie leuke reacties!!![]()
Ging ook over apporteren en ik vermoedde iets van onzekerheid over het commando.
Wel een iets ander probleem en het vergt te veel tijd om hier op te schrijven.
Hoort ook niet bij jouw topic

Maar je filmpje is samen met je uitleg wel duidelijk.
Ik heb er in ieder geval wat aan gehad

Dus dank je wel