Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe komt het? Overbouwd
Moderator: moderatorteam
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hoe komt het? Overbouwd
Ik wist niet helemaal waar ik dit moest plaatsen, misschien bij voeding?
Ik ben benieuwd hoe het komt dat sommige pups een periode hebben dat ze overbouwd zijn, en andere pups niet. Is zoiets nou genetisch aangelegd of komt het door het soort voeding? (Volwassen voeding, pupvoeding, vers of brokken)
Amy was als als pup overbouwd, (hogere achterhand) en at (volwassen)KVV met ernaast (volwassen)brokken. Pippa eet alleen KVV (Lotgering puppy en Smuldier) en ze is ook overbouwd.
Als ik een beetje rondkijk, naar pups van haar leeftijd die puppybrokken eten, niet overbouwd.
Ze zeggen dat ze van KVV minder hard groeien, maar klopt dit dan wel?
Ik ben benieuwd hoe het komt dat sommige pups een periode hebben dat ze overbouwd zijn, en andere pups niet. Is zoiets nou genetisch aangelegd of komt het door het soort voeding? (Volwassen voeding, pupvoeding, vers of brokken)
Amy was als als pup overbouwd, (hogere achterhand) en at (volwassen)KVV met ernaast (volwassen)brokken. Pippa eet alleen KVV (Lotgering puppy en Smuldier) en ze is ook overbouwd.
Als ik een beetje rondkijk, naar pups van haar leeftijd die puppybrokken eten, niet overbouwd.
Ze zeggen dat ze van KVV minder hard groeien, maar klopt dit dan wel?
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Hoe komt het? Overbouwd
Is gewoon hun manier van groeien.
Mijn beide teefjes hebben allebei brokken gekregen, de ene heeft een periode overbouwd geweest, maar is nu al terug helemaal goed,
mijn ander teefje is nu 10 maand, en die heeft geen enkel teken van overbouwd te zijn, en dit is net de periode waarop het bij mijn oudste teefje het ergst was...
Mijn beide teefjes hebben allebei brokken gekregen, de ene heeft een periode overbouwd geweest, maar is nu al terug helemaal goed,
mijn ander teefje is nu 10 maand, en die heeft geen enkel teken van overbouwd te zijn, en dit is net de periode waarop het bij mijn oudste teefje het ergst was...
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Dit gebeurt bij heel veel jonge dieren in de groei. Ook bij paarden bijvoorbeeld. En in feite bij mensen ook, iedereen kent wel die jonge slungelige pubers die net niet helemaal in verhouding lijken te zijn.
Het heeft voor zover ik weet niets met voeding te maken.
Een dier dat ondervoed is groeit uiteraard anders, maar dat staat hier los van.
Het heeft voor zover ik weet niets met voeding te maken.
Een dier dat ondervoed is groeit uiteraard anders, maar dat staat hier los van.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik heb juist een andere ervaring maar dat kan toeval zijn. Gol is opgegroeid op kvv en barf en groeide zeer gelijk op. Haar zus stond op brok en was overbouwd..
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier zijn mijn pups beide opgegroeid op KVV en rauw en de ene was een tijdje overbouwd, de andere niet.
-
lets have fun
Hoe een hond groeit is genetische aanleg, heb ik mij laten vertellen.
Floor is begonnen op brok en later op kvv gezet en ze groeide bijzonder gelijkmatig. Ze had (en heeft nog steeds) een hele mooie rechte rug.
Rufus groeit voornamelijk op kvv op en is overbouwt, hoewel het al minder is geworden. Hij heeft ook een tijdje gehad dat zijn voorkant hoger was
Maar die manier van groeien hoort gewoon bij hem denk ik.
Floor is begonnen op brok en later op kvv gezet en ze groeide bijzonder gelijkmatig. Ze had (en heeft nog steeds) een hele mooie rechte rug.
Rufus groeit voornamelijk op kvv op en is overbouwt, hoewel het al minder is geworden. Hij heeft ook een tijdje gehad dat zijn voorkant hoger was
-
Corneliana
- Zeer actief
is overbouwd niet gewoon een puberlijf?