Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Incontinent
Moderator: moderatorteam
-
Helen1974
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Incontinent
Mijn golden dame van bijna 11 begint incontinent te worden. Het is niet zo dat er plassen in huis liggen maar het haar tussen haar benen is constant nat. Ook kan ik aan de natte streep in het haar zien op welke zij ze gelegen heeft. Ze ruikt dus ook niet meer zo fris, er is niet tegenop te wassen.
Ik ben naar de dierenarts geweest en ze heeft Enurace 50 meegekregen. Dit geef ik nu 2x daags 1 pil vanaf maandagavond. De dierenarts had wel gezegd dat het wat tijd nodig had om te gaan werken maar ik merk nog helemaal geen vooruitgang.
Met welke medicijnen hebben jullie goede resultaten behaald? Of ben ik te ongeduldig en heeft het nog meer tijd nodig?
Ik ben naar de dierenarts geweest en ze heeft Enurace 50 meegekregen. Dit geef ik nu 2x daags 1 pil vanaf maandagavond. De dierenarts had wel gezegd dat het wat tijd nodig had om te gaan werken maar ik merk nog helemaal geen vooruitgang.
Met welke medicijnen hebben jullie goede resultaten behaald? Of ben ik te ongeduldig en heeft het nog meer tijd nodig?
Groetjes Helen
Sita en Bodie

Sita en Bodie

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Incontinent
Wij hadden eerst ook jouw pilletjes, maar uiteindelijk helpen de Propalin druppels het best.

-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
gina heeft propalin en na wat getob in het begin om de juiste dosering te vinden heeft ze daar erg veel baat bij.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier was het andersom. Volgens mij is het echt wisselend per hond.
Een vorige teef deed het prima op enurace. Propalin deed totaal niets. Ik weet wel dat enurace heel snel succes had bij mijn teef.
Een vorige teef deed het prima op enurace. Propalin deed totaal niets. Ik weet wel dat enurace heel snel succes had bij mijn teef.
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Hier Tensurin, Cwazi was zo lek als een mandje, 1 pil en ze was de nacht droog, staat nu op 1/2 pil per dan (ochtend en avond 1/4) en dat gaat super, ze blijft droog 
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
-
jeanine
- Actief
mijn teefje had eerst propalin, toen ging ze weer lekken , daarna enurace, leek even goed te gaan, daarna weer mis, nu krijgt ze sinds een paar dagen incurin en dat gaat nu goed.
ze lekt alleen snachts, zo erg zelfs dat ik haar dan een medpetspakje aanheb met maandverband erin. het zijn niet een paar druppels, toen het allemaal net begon had ze veel baat bij blaas en nier compositum van de groene os.
ze lekt alleen snachts, zo erg zelfs dat ik haar dan een medpetspakje aanheb met maandverband erin. het zijn niet een paar druppels, toen het allemaal net begon had ze veel baat bij blaas en nier compositum van de groene os.

-
Boukje
Na Propalin en Incurin geprobeerd te hebben, wat beide niks deed, Enurace gekregen en werkte gelijk de eerste dag. Snel resultaat en werkt nu al jaren.
Kan dus zijn dat het even zoeken is naar het juiste middel voor je hond.
Kan dus zijn dat het even zoeken is naar het juiste middel voor je hond.
-
Helen1974
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Bedankt voor jullie reacties. En goed nieuws: ze is droog!!!
Nog een vraagje, hoeveel pillen gaven jullie per dag? Vrienden moesten hun hond van ongeveer 20 kg 2x daags een kwart pilletje geven. Sita weegt 32 kg en moet 2x daags 1 pil. Nogal een groot verschil. Ik ben natuurlijk al lang blij dat het helpt maar ik wil ook niet teveel pillen in mijn hond stoppen natuurlijk.
Nog een vraagje, hoeveel pillen gaven jullie per dag? Vrienden moesten hun hond van ongeveer 20 kg 2x daags een kwart pilletje geven. Sita weegt 32 kg en moet 2x daags 1 pil. Nogal een groot verschil. Ik ben natuurlijk al lang blij dat het helpt maar ik wil ook niet teveel pillen in mijn hond stoppen natuurlijk.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

Sita en Bodie

-
Coockie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
1 van mijn oudere teven kreeg 2x/d Incurin en het hielp echt heel goed . Een jongere ( gesteriliseerde ) teef krijgt ook Incurin maar 1x/d een pilletje = ook droog nu .
-
Boukje
Volgens mij is dat al best een hoge dosering.Helen1974 schreef:Bedankt voor jullie reacties. En goed nieuws: ze is droog!!!
Sara (22,5 kilo) krijgt 3x een halfje op een dag en dat is volgens de DA wel de max. Ze zou nog 2x een hele mogen, maar hij waarschuwde voor last van de longen dan. Dus beter van niet zolang het niet nodig is.
Sita is natuurlijk een stukkie zwaarder dan Sara, dus denk dat het overeen komt met elkaar.
- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Pfff Elvis is ook al een hele poos incontinent met fases en hoeveelheden. Hij heeft al aan de chinese kruiden gezeten, maar ik heb het idee dat dit niets meer voor hem doet (op advies van Tannetje Koning) Ben bang dat ik toch maar naar iets chemisch van de DA moet overstappen. Hij wordt 's morgens wakker in een nat bed en tijdens het rondlopen in huis druppelt het er ook gewoon uit. Misschien toch nog een keer urine laten testen en adhd een beslissing maken.
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018