Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stage buitenland, hond mee?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MerryD
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond
Aantal honden: 1

Stage buitenland, hond mee?

Ongelezen bericht door MerryD »

Ik wil volgend schooljaar beginnen met de opleiding Dier en Gezondheidszorg.
Heb er onwijs veel zin in, er is alleen één ding waar ik erg tegenop zie, namelijk het achterlaten van mijn hond. Ik zou werkelijk waar niet weten bij wie ik haar zou kunnen laten, niet iedereen heeft hier zin in, of zal haar geven wat ze nodig heeft.
Dit is voor mij dan ook bijna een reden om te zeggen dat ik die opleiding niet wil doen,
Vandaar dat ik mij dus afvroeg of mensen hier meer over weten? Zijn er mensen hier die weten of je een hond mee kan nemen, of mensen die hem meegenomen hebben?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Stage buitenland, hond mee?

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik heb wel eens stages gehad waar B gewoon mee mocht elke dag, maar ook waar niet. Je kunt je stages er op uit zoeken :wink:
Afbeelding
yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door yukon »

MerryD schreef:Ik wil volgend schooljaar beginnen met de opleiding Dier en Gezondheidszorg.
Heb er onwijs veel zin in, er is alleen één ding waar ik erg tegenop zie, namelijk het achterlaten van mijn hond. Ik zou werkelijk waar niet weten bij wie ik haar zou kunnen laten, niet iedereen heeft hier zin in, of zal haar geven wat ze nodig heeft.
Dit is voor mij dan ook bijna een reden om te zeggen dat ik die opleiding niet wil doen,
Vandaar dat ik mij dus afvroeg of mensen hier meer over weten? Zijn er mensen hier die weten of je een hond mee kan nemen, of mensen die hem meegenomen hebben?
Leuke opleiding heb je gekozen! (Ik ben momenteel laatste jaar Dier en Gezondheidszorg student ;)
Maar hangt geheel af waar je gaat stage lopen. Je mag bijvoorbeeld ook in Duitsland of België stage lopen. Wellicht is het dan makkelijker om je hond mee te nemen.

Verder hangt het ook een beetje van je type stage af. Je moet er wel rekening mee houden dat je 5 dagen in de week van 's ochtends tot eind van de dag kan worden ingezet op je stageadres. Dus dan meot er ook weer iets te regelen zijn om je hond uit te laten.
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

Als ik jou was zou ik gewoon netjes vragen of er een mogelijkheid is om je hond mee te nemen.
Nee heb je een ja kun je krijgen :)
MerryD
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie reacties.
Het leek me wel heel gaaf om stage te lopen bij een hondenasiel in Spanje.

Wie weet kan ze dan mee.
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

Zorg wel dat ze goed geent, Chip gegevens correct zijn en ontwormt/ontvlooit is :)

Succes met vragen!
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

MerryD schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Wie weet kan ze dan mee.
Hier http://www.animalinneed.com/ hebben ze altijd wel mensen nodig volgens mij.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Je hond zou niet zo je leven moeten beheersen. Hoe lang zou zo'n buitenland stage moeten duren? ER is vast wel iemand waar de hond opgevangen kan worden. Echt niet dat ik een kans van studie door mijn honden zou laten belemmeren :schrik: Weet niet hoe oud je bent en of je al een studie gevolgd hebt en hoe verplicht een buitenlandstage is (daar is vast over te praten????). Maar een beetje goede toekomst heeft je hond ook meer aan :pffff:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

MerryD schreef:Bedankt voor jullie reacties.

Wie weet kan ze dan mee.
hou je wel rekening met de middelandse zee ziektes ( mzz) als leishmaniose... dat je daar wel je voorzorgsmaatregelen meeneemt, hartworm, ehrlichia, babesiose etc, lees je goed in hoor!
Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om mijn hond daarmee naartoe tenemen, maar ik heb dan ook een hond met leish gehad dus weet watvoor ellende met zich mee kan brengen.
Afbeelding
MerryD
Vaste gebruiker

gyanty schreef:Je hond zou niet zo je leven moeten beheersen. Hoe lang zou zo'n buitenland stage moeten duren? ER is vast wel iemand waar de hond opgevangen kan worden. Echt niet dat ik een kans van studie door mijn honden zou laten belemmeren :schrik: Weet niet hoe oud je bent en of je al een studie gevolgd hebt en hoe verplicht een buitenlandstage is (daar is vast over te praten????). Maar een beetje goede toekomst heeft je hond ook meer aan :pffff:
Ik heb al een diploma en woon op mijzelf.
Ik laat mijn leven niet belemmeren door mijn hond. Echter zijn er gewoon echt weinig mensen die op haar kunnen passen, dat merk ik nu al.
Genoeg die een dag op haar kunnen passen, maar de stage duurt een maand. En nee daar heb ik niemand voor.

En zoals al eerder is gezegt, als ik er problemen mee krijg kan ik altijd in bijv. Belgie stage lopen toch?
Laat ik sowieso eerst de open dag bekijken.
Daantjuhh
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Vlinderhondje

Ongelezen bericht door Daantjuhh »

MerryD schreef:
gyanty schreef:Je hond zou niet zo je leven moeten beheersen. Hoe lang zou zo'n buitenland stage moeten duren? ER is vast wel iemand waar de hond opgevangen kan worden. Echt niet dat ik een kans van studie door mijn honden zou laten belemmeren :schrik: Weet niet hoe oud je bent en of je al een studie gevolgd hebt en hoe verplicht een buitenlandstage is (daar is vast over te praten????). Maar een beetje goede toekomst heeft je hond ook meer aan :pffff:
Ik heb al een diploma en woon op mijzelf.
Ik laat mijn leven niet belemmeren door mijn hond. Echter zijn er gewoon echt weinig mensen die op haar kunnen passen, dat merk ik nu al.
Genoeg die een dag op haar kunnen passen, maar de stage duurt een maand. En nee daar heb ik niemand voor.

En zoals al eerder is gezegt, als ik er problemen mee krijg kan ik altijd in bijv. Belgie stage lopen toch?
Laat ik sowieso eerst de open dag bekijken.

Voor 1 maand moet je toch wel iemand vinden? Om wat voor hond gaat het en welke maand?
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hondenpension, particuliere opvang, iemand van het forum. Genoeg mensen die ook wel een maand op vakantie gaan en honden ergens onder brengen hoor. Maand is echt niks (kijk half jaar is ander verhaal, maar een maandje?) Dat is echt te regelen!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”