Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe moeilijk kan het zijn?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Hoe moeilijk kan het zijn?

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hear Hear! Meer dan eens..
Ik roep dit al jaren in de Sharpei wereld...

ohhhhh....en dat levert je een hoop vrienden op joh!!!! :cheer: :blauwoog: :mann:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nanna schreef:
Inge O schreef:het zal ook maar in bredere kringen doordringen als er lang en uitvoerig genoeg over 'gezeurd' wordt :ok: .
Daarom ga ik er olijk mee door. Al komen er meestal maar bitter weinig reacties op dit soort stukjes :engel:
Ik mag het wel graag lezen, want hij maakt het niet ingewikkelder dan het is, maar dat zorgt er tegelijk voor dat je er niet zoveel op kunt zeggen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Als er weer iets op tv is geweest zoals de uitzendingen van vorige week over de slechte gezondheid van rashonden zie je direct op facebook andere discussies ontstaan.
Als door een adder gebeten reageren fokkers dat ze alles zo goed doen, alle gezondheidstesten en weet ik wat al niet meer.
Maar het wil maar niet tot ze doordringen dat ze niet allemaal dezelfde reu moeten nemen voor een dekking, want tenslotte is de reu ook op alles getest :U:
Ik denk dat er al een begin zou zijn als een reu maar een bepaald aantal keren mag dekken, dan moeten ze vanzelf eens verder zoeken.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Nanna schreef:
Inge O schreef:het zal ook maar in bredere kringen doordringen als er lang en uitvoerig genoeg over 'gezeurd' wordt :ok: .
Daarom ga ik er olijk mee door. Al komen er meestal maar bitter weinig reacties op dit soort stukjes :engel:
Voor wat het waard is, ik lees het wel altijd. Maar inderdaad wat moet je er verder nog op zeggen.

Gewoon blijven plaatsen hoor. :ok: Juist hier is een mooi platform daarvoor.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Inge O schreef:
Jaap* schreef:
Nanna schreef:
Ik mag het wel graag lezen, want hij maakt het niet ingewikkelder dan het is, maar dat zorgt er tegelijk voor dat je er niet zoveel op kunt zeggen :wink:
alleen maar dit :lol1:
Ja. Het is wel jammer dat het zo weinig discussie uitlokt bij de proleten van de RVB :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik lees het altijd want ik wist echt niet dat dat zo'n raar wereldje is en dat er zulke rare denkbeelden heersen.

Ik heb wel eens gelezen dat mensen niet zoveel kunnen met negatieve lange termijn gevolgen. Ons brein kan daar minder goed mee omgaan dan negatieve korte termijn gevolgen. Die maken veel meer indruk. Maar ja, welk argument kun je dan gebruiken om ze wakker te schudden? Want hun huidige honden zullen er misschien niet onder lijden maar hun kinderen en kleinkinderen wel.

Vind het wel heel gek, die mensen zijn dus zo dol op honden, dat ze ze mismaakt maken en ziek. Raar soort liefde, vind ik. En wat ook gek is, eigenlijk veranderen ze de rashond helemaal. Hoe die er oorspronkelijk uitzag en hoe die er nu uitziet, daar zit een heel verschil tussen, daar heb ik de foto's ook van gezien. Ze veranderen de rashond steeds, terwijl je zou denken dat sommige dingen niet veranderd moeten worden. Ik ben geen behoudend mens, maar zoals de rottweiler er vroeger uitzag en nu, doe mij de oude versie dan maar.

En tegelijkertijd is dat precies wat ze beweren dat ze willen: de rashond in stand houden. Dat gaat niet lukken als je steeds eigenschappen wilt verscherpen of 'perfectioneren'. En als je de genenpool zo klein maakt dat de kans op sommige aandoeningen steeds hoger komt te liggen. Want dan gaan de hondjes dood, of worden zo mismaakt dat ze gerust gehandicapt kunnen worden genoemd. Maar ja, da's lange termijn denken he, zijn de meeste mensen niet erg goed in. Ik denk trouwens dat mensen vroeger beter in staat waren om maat te houden, niet te overdrijven en altijd het welzijn van het dier voorop te stellen, want die normen en waarden zijn nu ver te zoeken.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Fizgig schreef:Ik lees het altijd want ik wist echt niet dat dat zo'n raar wereldje is en dat er zulke rare denkbeelden heersen.

Ik heb wel eens gelezen dat mensen niet zoveel kunnen met negatieve lange termijn gevolgen. Ons brein kan daar minder goed mee omgaan dan negatieve korte termijn gevolgen. Die maken veel meer indruk. Maar ja, welk argument kun je dan gebruiken om ze wakker te schudden? Want hun huidige honden zullen er misschien niet onder lijden maar hun kinderen en kleinkinderen wel.

Vind het wel heel gek, die mensen zijn dus zo dol op honden, dat ze ze mismaakt maken en ziek. Raar soort liefde, vind ik. En wat ook gek is, eigenlijk veranderen ze de rashond helemaal. Hoe die er oorspronkelijk uitzag en hoe die er nu uitziet, daar zit een heel verschil tussen, daar heb ik de foto's ook van gezien. Ze veranderen de rashond steeds, terwijl je zou denken dat sommige dingen niet veranderd moeten worden. Ik ben geen behoudend mens, maar zoals de rottweiler er vroeger uitzag en nu, doe mij de oude versie dan maar.

En tegelijkertijd is dat precies wat ze beweren dat ze willen: de rashond in stand houden. Dat gaat niet lukken als je steeds eigenschappen wilt verscherpen of 'perfectioneren'. En als je de genenpool zo klein maakt dat de kans op sommige aandoeningen steeds hoger komt te liggen. Want dan gaan de hondjes dood, of worden zo mismaakt dat ze gerust gehandicapt kunnen worden genoemd. Maar ja, da's lange termijn denken he, zijn de meeste mensen niet erg goed in. Ik denk trouwens dat mensen vroeger beter in staat waren om maat te houden, niet te overdrijven en altijd het welzijn van het dier voorop te stellen, want die normen en waarden zijn nu ver te zoeken.
ik denk dat die mensen niet gek op honden zijn, maar gek zijn op het perfecte.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:
Nanna schreef:
:mrgreen:
Daarom reageer ik ook niet zo vaak op deze berichten.
Maar ik lees ze graag :D

Ik ben geen fokker (en ik show ook al niet), maar de stellingname staat me zeker aan :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

ranetje schreef:
Jaap* schreef:
Nanna schreef:
:mrgreen:
Daarom reageer ik ook niet zo vaak op deze berichten.
Maar ik lees ze graag :D

Ik ben geen fokker (en ik show ook al niet), maar de stellingname staat me zeker aan :ok:
Same here. De keuze voor onze pup afgelopen jaar zegt het al wel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”