Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

snake preview ( slangentopic )

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

snake preview ( slangentopic )

Ongelezen bericht door Podenji »

fotos zijn met telefoon genomen dus geen superkwaliteit
voor de liefhebber uiteraard :mrgreen:

zijn hier meer slangenliefhebbers? ( Renee UK weet ik :mrgreen: )
en wat hebben jullie allemaal?

Tiamat & Leviathan ( Boa Constrictor SSP ) waren hun bak wat ontrgoeit dus die zitten nu in hun nieuwe ( maar ook tijdelijke ) terrarium

Afbeelding

Tiamat
salmon vrouw, april 2012

Afbeelding

Leviathan
wildkleur vrouw, april 2012

Afbeelding

en dan de nieuwe aanwinsten, Python regius

Damballah
bumblebee man van september 2012

Afbeelding

Ayida Weddo
wildkleur vrouw van augustus 2012

Afbeelding

samen

Afbeelding
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Cookie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel
Aantal honden: 2

Re: snake preview ( slangentopic )

Ongelezen bericht door Cookie »

Ik ben geen liefhebber, maar ik vind het wel mooie beesten! Mooi terrarium heb je trouwens!
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik vind ze altijd heel prachtig om te zien :F:

Hoe groot zijn ze??
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

@ cookie: dank je wel!
wij vinden van die gewone bakken maar niets, als je terra's gaat neerzetten, moet je het ook goed doen, maar dit is nog niets in vergelijking wat straks de definitieve terra's worden :mrgreen:

@ Maureen:
de boa's zijn nu denk ik 1 meter 20 lang ( worden waarschijnlijk nog iets van 60 cm langer maar kan ook nog een meter zijn )
ze groeien nu nog in de lengte, en daarna zwaren ze uit, zijn pas volgroeid met een jaar of 4-5 heb ik altijd begrepen

de python man is nu 40 cm groot en de vrouw 60 cm , ongeveer dan he.
die worden ongeveer ander halve meter lang uiteindelijk.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Cookie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel

Ongelezen bericht door Cookie »

Oh dan ben ik wel benieuwd naar de definitieve terra! Plaats je daar binnenkort ook een foto van? :P
Neemt denk ik wel veel ruimte in, staat het in de woonkamer?
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Cookie schreef:Oh dan ben ik wel benieuwd naar de definitieve terra! Plaats je daar binnenkort ook een foto van? :P
Neemt denk ik wel veel ruimte in, staat het in de woonkamer?
haha niet binnenkort nee, we hebben net van het weekend deze terra's in orde gemaakt.
aangezien boa's uit zuid amerika komen en bij de maya's de " afgodsslangen" werde genoemd, en wij nogal van ethnische kunst en de oude culturen houden, gaat het boa terrarium geheel in maya/inca stijl worden.
wij hopen hier van de zomer mee aan de slag te kunnen gaan.
dit komt in de " hal" van de woonkamer naar het andere gedeelte van het huis. Niet de hal waar je binnenkomt door de voordeur, dat is veel te tochtig/koud en nu kan je het ook nog zien vanuit de woonkamer. als je van de woonkamer naar de gang/wc/boven wilt dan loop je er doorheen, links ga je dan naar de rest van het huis en rechts is de puppy/honden kamer. Maar de honden zitten normaliter natuurlijk wel in de woonkamer als we thuis zijn en niet op display in hun kamer zoals de slangen :mrgreen:

In de woonkamer komt straks een kameleon :I: :I: :I: ( chamelo calyptratus > jemen kameleon )

de pythons verhuizen straks naar onze nieuwe slaapkamer, gezien deze soort uit afrika komt en damballah de afrikaanse voodoo slangengod is en ayida zijn vrouw, wordt dat terrarium geheel in afrikaanse voodoo stijl

boven komen ook nog terra's waarschijnlijk science fiction themas omdat daar onze gameroom/bioscoop komt.
hoogstwaarschijnlijk komen hier ook boa constrictors of python regius in , maar we zijn daar nog niet helemaal over uit.

dit gebeurt hopelijk allemaal van de zomer.

en ik sluit niet uit dat er straks in de woonkamer ook nog pythons blijven hoor, het " opkweek" terrarium waar de pythons nu in zitten zal namelijk nooit lang leegstaan ben ik bang :engel:

edit: oh ja, neemt het veel ruimte in, sja dat is maar hoe je het bekijkt, de slaapkamer en bovenverdieping moeten nog helemaal verbouwt worden dus daar kan je het meteen inpassen, ze krijgen zeker de ruimte, want dat lijkt ons fijner voor die dieren, de boas krijgen straks een bak die precies in die nis past waar het nu staat ( die hal ) en wordt ongeveer 160 hoog, 1 meter breed en 80 cm diep, past precies tussen die 2 muren in, de droger stond daar tijdelijk en die paste er ruim dus dan heb je een idee.

de kameleon krijgt een bak van 120 hoog bij 60 bij 60 of eerst het oude terra waar nu de boas inzitten, dat is 140 hoog 45 diep en 60 breed, misschien nog wat groter, ligt eraan wat ik wil zodra we de woonkamer aangepast hebben ( komt houtkachel in dus zitgedeelte moet nu toch weer verbouwd worden )
we hebben een vrij groot huis
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Prachtigggg
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Gaaf, heb ze zelf niet, maar laat geen kans onbenut om ze om mijn nek te hangen, dus mocht ik ooit nog in de buurt zijn ;)
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mooi zijn ze :ok:
ik zie dat je inmiddels ook door het slangenvirus bevangen bent ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

mooi hoor!! is Leviathan geinspireerd door Supernatural? :D
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik vind ze achter glas prachtig om te zien, kijk ook wel eens foto´s op internet, maar in het echt vast houden zou ik niet durven.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik vind ze achter glas prachtig om te zien, kijk ook wel eens foto´s op internet, maar in het echt vast houden zou ik niet durven.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Icecold81 schreef:Gaaf, heb ze zelf niet, maar laat geen kans onbenut om ze om mijn nek te hangen, dus mocht ik ooit nog in de buurt zijn ;)
ze zijn nog wat klein voor om je nek, maar als je een keer langs wilt komen mag dat hoor :LOL:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:mooi zijn ze :ok:
ik zie dat je inmiddels ook door het slangenvirus bevangen bent ;)
thanks
en ja behoorlijk ja, ik ga overigens niet bewust kweken, maar als er ooit jonkies of eieren komen, zal ik ze wel goed verzorgen :ok:
ik vind het vooral belangrijk dat ze in een mooie bak zitten, dus niet in een rack zoals bij de meeste mensen.
gelukkig heb ik de ruimte voor veel mooie bakken.
ook vind ik de kleuren belangrijk, of ze heterozygoot voor iets zijn boeit me niet, als ik ze mooi vind dan komen ze, wat eventuele nakweek doet aan kleuren dat maakt me niet uit.

er staat nog wel wat op mijn lijstje :I: :engel: maar eerst het huis verder afmaken en dus ook de grote terra's
Icecold81
Zeer actief

Bel me dan als ze een meter of 3 zijn :mrgreen:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:mooi hoor!! is Leviathan geinspireerd door Supernatural? :D
nope, en ook niet door de metal band :mrgreen:

Leviathan is een bijbelse oerslang stammend uit de fenicische mythologie, evenals Tiamat, vergelijkbare oerslang uit de babylonische mythologie, de monsterlijke belichaming van de oerchaos :mrgreen:

damballah is de afrikaanse voodoo slangengod, ayida is zijn eerste vrouw :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Icecold81 schreef:Bel me dan als ze een meter of 3 zijn :mrgreen:
ha dan bel ik je nooit, want zo groot worden deze slangen niet :wink:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

*tweety* schreef:Ik vind ze achter glas prachtig om te zien, kijk ook wel eens foto´s op internet, maar in het echt vast houden zou ik niet durven.
ik snap dat op zich wel hoor, maar waarom niet eigenlijk?
ik zou overigens ook bepaalde slangen niet beetpakken hoor,zeker geen giftige :schrik: maar mijn eigen natuurlijk wel en de meeste andere boas en ballpythons ook.
Icecold81
Zeer actief

Hmm... o, das wel jammer :) Die zijn wel gaaf als ze zo groot zijn, heb er een keer 1 van 5 meter om mn nek gehad, die moesten ze we met zn 2-en tillen.
Hoe groot worden deze dan?
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Icecold81 schreef:Hmm... o, das wel jammer :) Die zijn wel gaaf als ze zo groot zijn, heb er een keer 1 van 5 meter om mn nek gehad, die moesten ze we met zn 2-en tillen.
Hoe groot worden deze dan?
had ik al ergens geschreven :mrgreen:
maar de boas zullen maximaal 2 meter worden, maar kan ook wel iets groter of kleiner.
de pythons ander halve meter ofzo, maar die hangen zoizo niet gauw om je nek, ze heten niet voor niets " ballpython" :wink:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

een netpython wordt wel een meter of 8, maar dat wordt mij wat te groot :mrgreen:
Icecold81
Zeer actief

O kicken die wil ik :mrgreen: 8 meter... ik zal die foto van die 5 meter slang eens opzoeken een keer...

Sorry zie t nu staan die lengtes. Niet goed gelezen...
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Mooi hoor :ok: En ook mooie terraria :ok:

Wij hebben vroeger een rattenslang en een regenboogboa gehad. Voer je ze levende prooien of diepvries? Wij begonnen destijds met levend maar zijn toen overgestapt naar diepvries.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Icecold81 schreef:O kicken die wil ik :mrgreen: 8 meter... ik zal die foto van die 5 meter slang eens opzoeken een keer...

Sorry zie t nu staan die lengtes. Niet goed gelezen...
die zijn wel ehm gevaarlijk voor mensen :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Rebble schreef:Mooi hoor :ok: En ook mooie terraria :ok:

Wij hebben vroeger een rattenslang en een regenboogboa gehad. Voer je ze levende prooien of diepvries? Wij begonnen destijds met levend maar zijn toen overgestapt naar diepvries.
thanks
wij voeren dood, diepvries dus inderdaad. Alleen in een uitzonderlijk geval ga ik levend voeren, als er eentje ziek wordt en anders niet wil eten ofzo, maar anders niet.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Iris123 schreef:Erg mooi, zowel je slangen als de terraria waar ze inzitten.

Het is niets voor mij in huis maar ik vind ze prachtig om te zien. Wat me zelf tegenhoudt om slangen te hebben die niet giftig zijn (voor giftige slangen in huis voel ik niets, is teveel kans dat het mis gaat) is dat ik sinds jaren hamsters, konijnen en cavia's heb gehad, nu ook weer cavia's heb, en gezien dat allemaal juist slangenvoer is zou ik moeite hebben met het voederen.

Reportages over wilde slangen vind ik reuze interessant, daarbij stoort het zien van hoe ze jagen en eten ook niet, maar tussen dat en zelf voeren zit een streep die ik nu mentaal niet over kan. Misschien later.

Maar zoals gezegd vind ik slangen interessante en mooie dieren. Leuk dat je die foto's hebt geplaatst :D
ik heb zelf altijd ratten gehad als huisdier, ik moet wel zeggen dat ik als ik de ratjes of muizen ontdooi, wel eens moet slikken hoor, maar anderzijds, ik eet zelf ook vlees en geef mijn honden ook rauw en bv een paard , varken, kip, geit of koe is ook een leuk dier :19:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

lor1_1984 schreef:Oh gaaf! :lol1:
Ik hoef ze niet zo nodig vast te houden ofzo, maar om ze te zien vind ik ze heel mooi. ;)
Ik ben je geloof ik ook wel eens tegen gekomen op het axolotlforum, komen die er tzt ook nog of heb je dat van de baan geschoven?

ahh dat kan kloppen!!
axos wil ik ook nog steeds, wat mij tegenhoudt is, behalve de plek die ik nog niet heb bepaald voor het aquarium, is dat het dus waterdieren zijn, en het schoonhouden van dergelijke aquaria vind ik nogal tijdrovend en vervelend....maar ik denk wel dat ze er toch gaan komen :engel:

heb jij axos? :D
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Iris123 schreef:Heb je helemaal gelijk in, en ik wilde er nog zoiets bijzetten dat ik de andere dieren die je daar neer zet wel aan de hond geef of zelf eet, het ziet er dan echter wel al veel onherkenbaarder uit, dat zal het verschil zijn. :)

Heb er ook geen moeite mee dat het gebeurt hoor, zo zit de voedselketen nu eenmaal in elkaar, het is meer het zelfdoen dat me ervan weerhoudt ;)
snap ik :ok: en daarom geef ik dus in principe niet levend :wink:
wellicht hypocriet maar goed, het zij dan maar zo :19:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

lor1_1984 schreef:Nog niet, ik heb een aqua van 120cm, 2ehands gekregen voor m'n verjaardag en zit nog te twijfelen of ik er 1 of 2 koppels golden axo's in ga zetten of toch maar leeuwenkoppen.
heb wel een omgebouwd aqua met Afrikaanse Reuzenslakken. :lol1:

oohww leeuwenkoppen, prachtig, heb ik ook gehad
ik zou voor de axos gaan en dan mij veel fotos laten zien :mrgreen:
slakken hoef ik niet, zat van de nederlandse soort in de tuin ( vooral naakt bah )
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

prachtige beesten.

heb alleen ooit een tijgerpython op the walk of fame om mijn nek gehad.
sjezus wat knijpen die beesten hard om je boven lichaam :)

maar prachtig beest.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”