Cookie schreef:Oh dan ben ik wel benieuwd naar de definitieve terra! Plaats je daar binnenkort ook een foto van?
Neemt denk ik wel veel ruimte in, staat het in de woonkamer?
haha niet binnenkort nee, we hebben net van het weekend deze terra's in orde gemaakt.
aangezien boa's uit zuid amerika komen en bij de maya's de " afgodsslangen" werde genoemd, en wij nogal van ethnische kunst en de oude culturen houden, gaat het boa terrarium geheel in maya/inca stijl worden.
wij hopen hier van de zomer mee aan de slag te kunnen gaan.
dit komt in de " hal" van de woonkamer naar het andere gedeelte van het huis. Niet de hal waar je binnenkomt door de voordeur, dat is veel te tochtig/koud en nu kan je het ook nog zien vanuit de woonkamer. als je van de woonkamer naar de gang/wc/boven wilt dan loop je er doorheen, links ga je dan naar de rest van het huis en rechts is de puppy/honden kamer. Maar de honden zitten normaliter natuurlijk wel in de woonkamer als we thuis zijn en niet op display in hun kamer zoals de slangen
In de woonkamer komt straks een kameleon

( chamelo calyptratus > jemen kameleon )
de pythons verhuizen straks naar onze nieuwe slaapkamer, gezien deze soort uit afrika komt en damballah de afrikaanse voodoo slangengod is en ayida zijn vrouw, wordt dat terrarium geheel in afrikaanse voodoo stijl
boven komen ook nog terra's waarschijnlijk science fiction themas omdat daar onze gameroom/bioscoop komt.
hoogstwaarschijnlijk komen hier ook boa constrictors of python regius in , maar we zijn daar nog niet helemaal over uit.
dit gebeurt hopelijk allemaal van de zomer.
en ik sluit niet uit dat er straks in de woonkamer ook nog pythons blijven hoor, het " opkweek" terrarium waar de pythons nu in zitten zal namelijk nooit lang leegstaan ben ik bang
edit: oh ja, neemt het veel ruimte in, sja dat is maar hoe je het bekijkt, de slaapkamer en bovenverdieping moeten nog helemaal verbouwt worden dus daar kan je het meteen inpassen, ze krijgen zeker de ruimte, want dat lijkt ons fijner voor die dieren, de boas krijgen straks een bak die precies in die nis past waar het nu staat ( die hal ) en wordt ongeveer 160 hoog, 1 meter breed en 80 cm diep, past precies tussen die 2 muren in, de droger stond daar tijdelijk en die paste er ruim dus dan heb je een idee.
de kameleon krijgt een bak van 120 hoog bij 60 bij 60 of eerst het oude terra waar nu de boas inzitten, dat is 140 hoog 45 diep en 60 breed, misschien nog wat groter, ligt eraan wat ik wil zodra we de woonkamer aangepast hebben ( komt houtkachel in dus zitgedeelte moet nu toch weer verbouwd worden )
we hebben een vrij groot huis
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.