Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze hond 12 jaar laat s'morgens ontlasting vallen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

maranoa
Actief
Contacteer:

Onze hond 12 jaar laat s'morgens ontlasting vallen

Ongelezen bericht door maranoa »

Hallo,
Onze Maran is 12 jaar en doet het heel goed voor haar leeftijd. Nooit een probleem gehad.
Nu echter laat ze s'morgens als ze uit de mand komt haar ontlasting vallen.
Haar sluitspier werkt dan niet goed meer, ook overdag als ze het aangeeft dan moet je gelijk actie ondernemen anders laat ze het vallen.

Nu weet ik dat er voor urine incontinentie pillen zijn.
Ik vraag me af zou er hier ook iets voor zijn, ben zelf assistente geweest en herinner me niet dat er iets voor was.

Weet iemand van jullie hier iets voor.

Ben benieuwd naar de reacties.

Het gaat om onze blonde dame
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"
Afbeelding
maranoa
Actief
Contacteer:

Re: Onze hond 12 jaar laat s'morgens ontlasting vallen

Het is voor ons geen probleem om het op te ruimen hoor, want tillen, het is wel een hond van 30 kilo.
Maar ik dacht misschien weet iemand er een oplossing voor.
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nel »

Ik heb er verder geen verstand van hoor, maar lees hier regelmatig dat honden die vers gevoerd krijgen meestal maar 1 vaste drol per dag hebben, dat scheelt dan toch wel ...
maranoa
Actief
Contacteer:

Maar het gaat mij niet om de hoeveelheid, maar de werking van haar sluitspier functioneert niet goed meer, daar gaat mijn vraag over.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat zegt je dierenarts hierover?
Misschien heeft het niet goed meer werken van de sluitspier wel een oorzaak die niet zo zeer in de sluitspier zelf is gelegen, maar bijvoorbeeld in de rug. Wellicht kan er door het behandelen van de rug een verbetering in de huidige situatie vwb de ontlasting worden bewerkstelligd.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Vaak gaat het om de prikkelgeleiding in het ruggemerg, vaak is er spondylose in de rug.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ze geeft het dus wel nog aan zoals ik lees in je begin topic. Kan me bijna niet voorstellen dat het alleen in de ochtend is dat ze dit aangeeft.
Ik zie het bij mijn hond ook. Hij heeft wel nog vaak controle over zijn ontlasting, maar het lijkt alsof het later doorkomt. Hij is voorheen geleerd zich te ontlasten in bosjes afgelopen tijd kwam het acuut ook al hadden we best wat langs bosjes gelopen. Scheeld dat hij harde ontlasting heeft en ik het zo van de stoep kon rapen, maar merkte aan hem en aan mezelf dat we het beiden als ongemakkelijk ervaarden.
Heb hem er dus nooit voor bestraft. Achteraf bleek zijn prostaat vergroot, moeilijke ontlasting in combi met een verlammingsziekte. Hij heeft nu pillen om de prostaat te verkleinen, en vanmiddag gaf hij aan op de stoep dat de drang er was. Dus hoppa naar de bosjes, want hij doet het ook liever niet daar waar de drang is laten we maar zeggen.
Paar weken geleden dus wel, voelde de drang niet en moest gewoon ontlasten op het moment. Zou medisch dus zeker even laten nakijken als ik jou was bij een hond die niet zomaar adhoc een drol legt zo domweg geredeneerd.
Diarree is iets anders vind ik altijd, een maag kan altijd van streek zijn van iets, maar gewone ontlasting moet te voelen zijn voor een hond die zindelijk is, ander is er in mijn ogen iets mis.
maranoa
Actief
Contacteer:

Ze is een dame, dus prostaat probelemen zijn niet aan de orde.
Maar ze doet het buiten ook, opeens kromt ze haar rug onder het lopen, gaat staart omhoog en laat ze het vallen.
Dus ze voelt het wel aankomen.
Maar we gaan het ook aan een dierenarts vragen. Hier bij ons in de Ardennen ben ik nog steeds zoekende naar een goede dierenarts, heb al 2 keer een foute diagnose gehad, gelukkig met mijn achtergrond als assistente ben ik er achter gekomen dat de diagnoses niet goed waren.
Maar we hebben nog iemand op het oog als D.a. we gaan eens bij haar kijken.
Bedankt verder allemaal.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”