Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een vreugdevol begin....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Een vreugdevol begin....

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Sinds een paar maanden train ik IPO met Haakon. Ik heb Haakon overgenomen van Raymond, omdat het me zelf erg leuk leek om te trainen en omdat Raymond ook voor pakwerker leert en het dus wel erg druk voor hem werd. Raymond traint met Varghoss en die 2 zijn echt een superteam samen. Varghoss is echt een schot in de roos geweest. Om hun samen op het veld bezig te zien, doet mij enorm veel vreugd, maar ook ik ben steeds meer tevreden over het trainen met Haakon.
Afgelopen zaterdag (na 2 weken niet op de Kringgroep te zijn geweest, omdat we op vakantie waren) ging het appel echt zo goed (bijna constant vrouwtje aankijken, zonder de magneetbal die ik normaal onder m'n arm draag :D ) en ook de aanzet bij het speuren verloopt steeds beter. Haakon heeft namelijk nogal moeite om te wachten bij de aanzet. Hij piepte en blafte in het begin als een bezetene. Nu alleen nog een aantal piepjes. Hij schoot afgelopen zaterdag wel even los......vervolgens liep ie alle sporen voorbij naar (jawel) mijn speurpaaltje en hij begon alvast..... :lol1: (natuurlijk heb ik m even meegenomen naar de aanzet en ben even opnieuw begonnen :wink: )

Ik weet nu ook dat Raymond en ik nu veeeeeeeel duidelijker zijn naar Haakon, want zijn gedrag wordt steeds beter. Tijdens de vakantie zag ik daar warempel zelfs ineens een speelbuiging bij Haakon…..Dat heeft hij NOOIT, maar dan ook NOOIT gedaan.
Waarschijnlijk geleerd van Varghoss, die bijna niet anders doet….hahaha…. :lol1:
Varghoss lijkt langzaam de plek van Haakon in te nemen en ik denk ook dat dat voor Haakon juist veel rust geeft, omdat Varghoss een hele zelfverzekerde, sociale en stabiele reu is. We krijgen daar regelmatig reacties op als we op shows zijn of op het veld. :D
Langzaam valt alles op z’n plek……..en dat is een heeeeeerlijk gevoel….. :E:

Dit wilde ik graag met jullie delen….. :W:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Re: Een vreugdevol begin....

Ongelezen bericht door Mary »

Leuk om te lezen. :E:
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Hartstikke leuk als er dan dingen zijn die langzaam maar zeker op hun plaats vallen :ok:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nel »

Wat fijn joh!! Dat is genieten hè... :E:
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »