Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Yes we hebben onze pup, heb wel wat vraagjes...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

linda-bakker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
Aantal honden: 2

Yes we hebben onze pup, heb wel wat vraagjes...

Ongelezen bericht door linda-bakker »

Ik heb voor kerst een cadeau van mijn man gekregen, een stabij pup..We hebben hem met het gezin tweede kerstdag uitgekozen. Wat een lieffie is het. Hij heet Tjibbe, en is nu ruim 8 weken. Suus vond het in het begin nogal eng maar nu liggen ze al samen te rollenbollen...Suus kan dan echt wel zachtjes stoeien, zo leuk om te zien en dan Tjibbe die er al blaffend op af rent. Heel stoer is hij dan! Heb al meerdere honden gehad maar kom toch op wat vraagjes en hopelijk kunnen jullie mij ermee helpen.
Puppycursus: Heb Tjibbe opgegeven maar nu blijkt dat de dag dat ik wil waarschijnlijk pas eind februari begint, Tjibbe is dan ongeveer 16 weken. Is dat te laat? De andere dag die op deze school kan is een dag dat ik niet kan, dus zal dan naar een andere school op zoek moeten maar dat wil ik eigenlijk niet. Met Suius zijn we al veel eerder begonnen..
Zindelijk: Tjibbe was zo goed als krantzindelijk toen we hem kregen. Ben ik zelf niet zo van maar zie dat het ook wel handig is. Hoe leer je dat straks weer goed af?
Suus heeft een matrasje in de woonkamer liggen en Tjibbe gaat daar geregeld op plassen( is niet geheel krantzindelijk) Hoe leer ik hem dat af?
In hoeverre is een eigen plek belangrijk? Suus heeft een grote bench en ernaast een matras, is makkelijk plek voor 2 maar is dat goed? Moeten honden echt hun eigen plekkie hebben?
Suus is verzekerd bij proteq, ik wil Tjibbe bij kruidvat verzekeren, is stuk goedkoper maar kruidvat accepteert geen berners dus vandaar dat Suus daar niet bij zit. Heeft er iemand ervaring met kruidvat verzekeringen..
Wil wel foto plaatsen maar geen idee meer hoe dat moet!
IK hoop op jullie antwoorden! (ga ik mijn onderschrift gelijk even aanpassen haha)
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Yes we hebben onze pup, heb wel wat vraagjes...

Ongelezen bericht door ranetje »

Plassen op de matras van Suus:
Heel goed opletten en als Tjibbe de neiging krijgt om door de hurken te gaan op dat matrasje en dan zo snel mogelijk buiten zetten.
Elke plas die hij buiten doet belonen!!
Krant, als hij echt krantzindelijk zou zijn, bij de achterdeur leggen en vervolgens buiten leggen.
Daarna helemaal weghalen.

Jammer dat je niet direct naar puppycursus kunt.
16 weken is niet te laat, maar meteen kunnen beginnen zou misschien wel fijner zijn.
Zit er geen andere goede hondenschool binnen bereik?

Een eigen plek is wel handig als je hem daar even naar toe wilt sturen.
Heeft hij wel een eigen bench?
Of geen eigen bench en geen eigen mand/matras

Over verzekeringen weet ik niks :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”