Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voerkubus

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Voerkubus

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Hallo allemaal,

om mijn hond (stafford van 15,5 maand) lekker bezig te houden geef ik haar brokken regelmatig in een speeltje zodat ze moeite moet doen om haar eten te bemachtigen.
Ze heeft er erg veel plezier in en in combinatie met denk- en zoekspelletjes geeft het haar geestelijke uitdaging.
Op dit moment heeft ze de kong wobbler, gewone kong, kong genius, een voerbal en wat zelfgefabriceerde voerdispensers haha.

Ook de spelletjes van nina ottoson doen het erg goed.
Ik kan dit iedereen aanraden want het is zó leuk.

De voerbal is hier binnen 5 minuten leeg.. Ze geeft hem een flinke tik en er rollen zo flink wat brokken uit. Andere speeltjes is ze wel wat langer mee bezig, maar ik vind variatie wel zo leuk.
Nu heb ik op internet en in boeken verschillende keren gelezen over een voerkubus. Hetzelfde idee, maar dan in kubus-vorm zodat ze hem niet zo gemakkelijk kan rollen en er wat meer moeite voor moet doen.
Heeft iemand enig idee waar die te koop zijn? Want ik kan hem nergens vinden..

Heeft er ook iemand ervaring met een voerbal waarvan je de opening zelf kleiner kunt maken? Dit zou eventueel een goed alternatief zijn voor de kubus, maar ben nogal bang dat Bo die zo gemakkelijk kapot krijgt..

Alvast bedankt voor de reacties!
lets have fun

Re: Voerkubus

Ongelezen bericht door lets have fun »

De voerkubus heb ik wel eens bij de welkoop zien liggen.

Die bal met verstelbare opening vind ik niks. Zomaar kapot en dan kan ie alleen nog maar op de grootste stand.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zo'n fles met touw was bij Charlie een groot succes, voor de buren wat minder. Beetje te luidruchtig voor deze huisjes.
Hij heeft dus helaas voor haar een andere hondenbek gevonden :mrgreen:
moniek&bo
Zeer actief

@letshavefun: bedankt! Dan was mijn vermoeden over de sloopbestendigheid van die verstelbare voerbal toch goed haha. Gaan we daar maar niet aan beginnen.
Ik zal eens bij de welkoop kijken! Thanks!

@dagmar88: is zo'n fles met touw beetje sloopbestendig? Jij hebt ook een stafford toch? (We hebben nu nog vloerbedekking en over het algemeen gooit ze niet met voer-speeltjes dus qua geluid zou moeten kunnen) Bedankt voor de tip!
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Had dat nou eerder gezegd, ik heb een voerbal over met een verstelbare opening die binnenin zit, kan de hond dus helemaal niet bij. Die had nog wel bij de boeken in het pakketje gekund.

deze:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Niet helemaal rond, dus hij rolt wat minder makkelijk en hij maakt niet veel herrie.
moniek&bo
Zeer actief

@kipo: Ow dat is jammer inderdaad!
dagmar88
Zeer actief

moniek&bo schreef: @dagmar88: is zo'n fles met touw beetje sloopbestendig? Jij hebt ook een stafford toch? (We hebben nu nog vloerbedekking en over het algemeen gooit ze niet met voer-speeltjes dus qua geluid zou moeten kunnen) Bedankt voor de tip!

Ja, een kruising met bull terrier.
Ze heeft er best veel (en heel heftig) mee gespeeld in ons vorige huis en hij is heel gebleven.

http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundes ... haeftigung

Op de duitse zooplus site hebben ze vaak meer keuze en goedkopere intelligentiespelletjes.

Running egg is ook een enorm succes hier en niet stuk te krijgen.
moniek&bo
Zeer actief

Ik had op het staffordforum ook zó veel leuke filmpjes gezien van enthousiaste honden met de running egg.
Hij ligt hier in de kast, en ze vind er niks aan..

ze heeft ook de jolly pet teaser ball ofzoiets en die vindt ze wel helemaal top :)

Maar bedankt voor de link, weer nieuwe inspiratie!
Had de fles met touw al eens gezien, maar niet verwacht dat die stevig zou zijn.
Maar toch eens het proberen waard dus! :)
moniek&bo
Zeer actief

Kipo: Als je de bal over hebt, zou ik die dan misschien van je over mogen nemen?

Lijkt me toch wel een leuk speeltje! Nieuwe uitdaging voor die druktemaker van ons :D
dagmar88
Zeer actief

moniek&bo schreef:Ik had op het staffordforum ook zó veel leuke filmpjes gezien van enthousiaste honden met de running egg.
:pffff: Tsss!

:tongue: Is het wel een echte?
dagmar88
Zeer actief

:idea: Oh. Hier loop ik in het donker met zo'n laser lichtje voor katten.
Misschien dat ze dat ook wel leuk vind.
moniek&bo
Zeer actief

dagmar88 schreef:
moniek&bo schreef:Ik had op het staffordforum ook zó veel leuke filmpjes gezien van enthousiaste honden met de running egg.
:pffff: Tsss!

:tongue: Is het wel een echte?

Haha vraag ik me ook wel eens af :vaag:
t is ook echt een held op sokken.
Gaat ze bijv eerst staan blaffen naar de gemeentewerkers en dan snel achter t vrouwtje staan :LOL:

Maar als ik haar dan tekeer zie gaan met stoffen en leren ballen (die dus stuk voor stuk sneuvelen) denk ik.. tsja als je dít nou eens deed met die rottige jolly egg... :oohja:
kipo
Zeer actief

moniek&bo schreef:Kipo: Als je de bal over hebt, zou ik die dan misschien van je over mogen nemen?

Lijkt me toch wel een leuk speeltje! Nieuwe uitdaging voor die druktemaker van ons :D
Ja hoor en ik heb ook nog een (kleine fles) met touw, waar mijn tweetal de ballen van snapt :mrgreen: .
moniek&bo
Zeer actief

Ik heb je even een PB'tje gestuurd :cheer:
billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Die fles met touw heeft Kid(teckel) ook gehad. de grootste.
Onverwoestbaar volgens meneer de verkoper. Met levenslange garantie.

Binnen no time had Kid deksel gesloopt. Terug naar de winkel. Meneer was erg verontwaardigd dat een teckel zoveel schade had aangericht :engel: nieuwe gekregen. Toen had ze binnen no time het touw door geknaagd, dus weer terug. Wederom een nieuwe gekregen. En ook die was binnen aanzienlijke tijd overleden.
Maar toen niet weer terug gegaan. Winkel is hier behoorlijk eind vandaan, en vond het wel best.

Maar ik moet er wel echt bij zeggen dat kid graag mag slopen, en de gebruiksaanwijzing niet leest( want ze weet heus wel hoe het moet :pffff: )

Deze is ook erg leuk. Hij rolt niet als een bal, dus ze moeten wat anders verzinnen. En je kan instellen hoe makkelijk ze eruit vallen.
Afbeelding
moniek&bo
Zeer actief

Ik krijg nu via kipo de bal waarvan ze foto's gepost heeft en de fles met touw..
Als die niet teckelbestendig is ben ik benieuwd hoe mijn stafford het ervan af brengt. Want bij dagmar was ie wel staffordbestendig. We gaan het beleven :)
Ik hou jullie op de hoogte haha..

De busy buddy twist en treat is inderdaad ook nog een leuke! Hou ik even in gedachten, dankjewel!

Bo heeft meestal heel snel door hoe dingen werken, en dan is af en toe een nieuwe uitdaging wel leuk! Dan wordt het geen sleur zeg maar, en blijven ook de voerspeeltjes die ze nu heeft leuk :D
kipo
Zeer actief

ik ga zo naar het postkantoor, is er nog meer wat je zou willen, dan kan ik nog eerst kijken of ik dat ook nog heb (en kwijt wil) :Q: :engel:
Stewie
Actief
Mijn ras(sen): Parson russel terriër

Ongelezen bericht door Stewie »

billyboy2 schreef:Die fles met touw heeft Kid(teckel) ook gehad. de grootste.
Onverwoestbaar volgens meneer de verkoper. Met levenslange garantie.

Binnen no time had Kid deksel gesloopt. Terug naar de winkel. Meneer was erg verontwaardigd dat een teckel zoveel schade had aangericht :engel: nieuwe gekregen. Toen had ze binnen no time het touw door geknaagd, dus weer terug. Wederom een nieuwe gekregen. En ook die was binnen aanzienlijke tijd overleden.
Maar toen niet weer terug gegaan. Winkel is hier behoorlijk eind vandaan, en vond het wel best.

Maar ik moet er wel echt bij zeggen dat kid graag mag slopen, en de gebruiksaanwijzing niet leest( want ze weet heus wel hoe het moet :pffff: )

Deze is ook erg leuk. Hij rolt niet als een bal, dus ze moeten wat anders verzinnen. En je kan instellen hoe makkelijk ze eruit vallen.
Afbeelding

Deze heb ik ook ik vind alleen dat hij snel leeg is
Ik heb ook de voermolecuul

Afbeelding
Afbeelding

Met verstelbare opening. Stew is met deze altijd wel een behoorlijke tijd bezig om hem helemaal leeg te krijgen. Zeker wel een half uur minimaal.
Hij is ondertussen behoorlijk gehavend maar doet het nog prima
moniek&bo
Zeer actief

kipo schreef:ik ga zo naar het postkantoor, is er nog meer wat je zou willen, dan kan ik nog eerst kijken of ik dat ook nog heb (en kwijt wil) :Q: :engel:
Haha, nou ik denk dat we er dit keer wel een heel end zijn :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”